Automatsko otvaranje gepeka

diegos

Well-known member
A za zahtjevnije, kojima ne smeta otklapanje retrovizora i treba im dugme na ključu za svjetla, olakšano otvaranje ptrljažnika si mogu složit i ovako...
Ovo je super i čak mi je jednom palo na pamet pokušat to složiti, ali na autu s petim vratima koja su ipak nešto teža od ovih. Trebalo bi amortizere mijenjat, ali ne znam kakve moram tražiti ni kako se to zove :D
 

Cutac

Prèkaroš
Mislim da bi ti trebala struja na vratima onda.
Jer ako nabaviš dovoljno jake podizače koji mogu zatvorena vrata dignuti, em ih nećeš moći spustiti, em će ti razvaliti šarke i bravu.
 

diegos

Well-known member
Da, pretpostavljam da bi trebali oni koji se i spustaju na gumb, morat cu malo istrazit kakvi su ti podizaci i kako rade
 

Doomsday

U prolazu...
@Milosh - ako ti se ne da tražit federe, imaš ovde podesive za relativno malo love...

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_sop=15&_nkw=Car+Trunk+Boot+Lid+Lifting&rt=nc&LH_BIN=1

Pa ako bude radilo OK kad podesiš da ga dovoljno trzne i otvori bez plinskih amortizera, ako ne bude previše udarao kad se zaustavlja, to je to... Ako bude tako, i bude lako i jednostavno napravit , te ako ti napraviš dobar tutorial za nas većinom plašljive laike, već vidim kako će sva ekipa sa C5 naručit te federe i reprogramirat ključeve... :D

Ako ne, ti još na to dodaš plinske amortizere, i eto ga... ;)

@diegos - kod hatchback-a je to malo zeznutije... Postoje i aftermarket kitovi, za neka vozila, ali koštaju u-hu-hu... Ali, imaš ovako nešto, na struju, i mislim da jedan od 500 N (50 kg) bi moga bit dovoljan kao zamjena za jedan plinski, uz to da ostane drugi postojeći plinski ...

https://www.ebay.com/itm/12V-500N-6-Inch-150mm-Linear-Actuator-Adjustable-Actuator-Tor-Opener-Linear/272967736236

Ima i iz UK, malo skuplje ali moglo bi bit brže, i nema carine...

https://www.ebay.com/itm/12v-500n-6-pouces-150mm-actionneur-lineaire-reglable-actionneur-tor-operate/192359099878

Računa se za zatvorenu dužinu fiksnih 10 cm plus dužina klipa 15 cm, a za otvorenu dužinu dodaš još dužinu klipa što daje u totalu cca. 40 cm...

http://vi.vipr.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=192359099878

Pitanje je može li uopće i stati ovoliki komad na mjesto postojećeg plinskog koje je poprilično 'mršaviji', pogotovo na jednoj strani... A sad, ako sam pogodio, plinski za C3...



Kako je plinski sklopljen cca. 28 cm, a otvoren 44,5 cm ako je vjerovat ovoj skici gore i ako sam pogodio model, a mislim da jesam i da je to za C3 od 2002 pa nadalje, morat ćeš negdi oko 3 cm nekako dodat na zatvoreni aktuator, a prekinut će otvaranje cca. 1,5 cm prije nego tvornički podizači... Ali detaljno ćeš tek sve vidit kad budeš ima u ruci i moga usporedit... Možda bude taman mjesta za napravit drugačije prihvate na obe strane...

Sad, tribaš vidit odgovara li to, ili tih cca. 1,5 cm manje kad je skroz otvoreno smeta...

Ako odgovara, nisi još uvik gotov...Sad tribaš riješit otvaranje, tj. paljenje motora za podizanje i spuštanje... Za to možeš iskoristit ovakav DPDT relej...

https://www.ebay.com/itm/12V-DPDT-Relay-Module-Polarity-reversal-switch-Board-F-Arduino-uno-r3-motor-LED-/112628726422

On ti može okrenut polaritet na motoru, pogledaj kako...

http://www.electroschematics.com/9601/dpdt-switch-relay/

Sad, struja preko ovog releja bi trebala teći samo kad je auto otključano... Motor, ovisi kakav je trenutni polaritet, ili diže ili spušta... Kad dođe do krajnje gornje ili donje točke, neovisno prima li i dalje napon, gasi se...

E sad, trebaš nešto da bi ti relej pamtio stanje, tj. da bi recimo pritiskom na mikroprekidač vrata prtljažnika, ili okidanjem senzora kojeg aktiviraš nogom, relej ili primao struju na zavojnicu u točki A na onom objašnjenu gore, pa time dao jedan polaritet i otvaranje, ili nemao struje na točki A pa time dao drugi polaritet motoru i zatvaranje... To možeš postić sa jednim malim flip-flopom, di na 'Vi' dovedeš signal sa mikroprekidača na vratima prtljažnika, i senzora za otvorit nogom ako ga ugradiš, i još kojeg mikroprekidača ako dodaš...

https://www.ebay.com/itm/Flip-Flop-Latch-Switch-Circuit-Module-Bistable-Multivibrator-Module-12v-9v-new/182369302235

I tako imaš aktivaciju motora za podizanje/spuštanje portapaka preko mikroprekidača, i senzora, a možeš dodat na neko zgodno mjesto i treći mikroprekidač samo za zatvaranje, ako je nezgodno okidat postojeći na vratima za zatvorit...

Ako složiš da ti relej u položaju bez struje okidača daje polaritet motoru za zatvaranje, a prilikom zaključavanja auta ne prekidaš glavnu struju na relej koja ide do motora, nego se samo prekine struja koja ide do točke A tj. okidača releja (što bi moralo bit automatski jer se struja uzima sa mikroprekidača vrata koji mislim da kod zaključavanja ostane bez struje), ako slučajno zaključaš auto sa podignutim vratima, vrata neće ostat podignuta jer je relej izgubio napajanje na okidaču A, te automatski mijenja polaritet i vrata se zatvaraju...

Iako to može bit vrlo nezgodno, jer čim otključaš sva vrata, relej će dobit struju na okidač A jer je flip-flop zapamtio stanje i motor će počet pokušat dizat vrata, a kako mikroprekidač nije pritisnut ni vrata nisu otvorena, pa bi moglo bit problema... Možda je bolje kad zaključaš da relej komplet izgubi struju, i vrata ostanu u položaju u kojem jesu... Vidit ćeš ako ostanu dignuta, pa ćeš otključat i spustit ih, a plus toga neće bit šanse da ti relej cucla struju kad je auto zaključano...

Na kraju trebaš samo još bravu koja prihvaća vrata prtljažnika vjerojatno malo prilagodit, oslabit, kako bi taj električni motor mogao uredno ju zakačit kad dođe do kraja procesa zatvaranja... Tako da bi mogao biti siguran kako je prtljažnik uistinu dobro zatvoren i zaključan...

I eto ga...Nešto malo love i hrpa strpljenja, i imaš prtljažnik na struju... Za onaj okidač/senzor ako poželiš da možeš otvorit-zatvorit nogom će ti neko drugi pomoć di i koji nabavit, trebaš neki koji bi se ponašao kao mikroprekidač na vratima, tako da na isti način daje signal za otvaranje i podizanje vrata, i koji nema prevelik domet, tj. da moraš praktički bit nogom na njemu da bi reagirao...

Uh... Jesan se raspisa... Odoh spavat... :D

P.S. kolega mamut, sorry na popriličnom OT u tvojoj temi, ali eto, ponijelo me... :eek:
 

Milosh

Test
@ Doomsday: hvala za link za federe, nisam nikad konkretno ni gledao kakva je ponuda na tu temu.

Taj elektro lifter je ok, ali bilo bi logično da su u njega ugradili granične prekidače koji bi onda 100 puta pojednostavnili ovu priču oko kontrole podizanja i spuštanja o kojoj pišeš.

@ Diegos: Da se to uraditi na hatchbacku, znam dosta ljudi koji su to uradili na Focusu MK2. Dovoljno je staviti malo jače gasne amortizere/liftere i opruge koje se nabace na amortizere. Opruge daju taj inicijalni potisak, izbace vrata prema gore do visine koja je dovoljna da lifteri preuzmu podizanje.

Lifteri se ne mogu uzeti prejaki (puno jači od oem liftera) jer onda baglame pretjerano trpe. Sila liftera se normalno izražava u Njutnima. Po katalozima se može vidjeti koja je sila oem liftera. Npr za Focus MK2 sila je 530 N, to je sila po komadu, znači ukupno je 1060 N.

Što se tiče opruga, sve se može izračunati i dimenzionisati. Relativno je jednostavno izmjeriti koju težinu vrata opruge moraju podići do tačke kad lifteri preuzimaju. Zatim se odredi max dužina kompresovane opruge (na osnovu slobodnog prostora na kompresovanom lifteru), pa max vanjski prečnik opruge (na osnovu slobodnog prostora), i min unutrašnji prečnik opruge (na osnovu debljine klipa liftera). Kad se sve to uzme u obzir može se odrediti kakva tačno opruga treba i onda se takva naruči. Postoje firme koje po narudžbi izrađuju opruge tačnih specifikacija, čini mi se da ima takva jedna i u Hrvatskoj.

Ista stvar, ali puno jednostavnije, je naći gotov kit za ugradnju za određeni auto. Ne znam da li ih ima za Citroena, vjerovatno ima.

Evo kako to funkcioniše na FF MK2 nakon ugradnje kita sa eBay-a (preko daljinskog se otključa gepek):

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=aLCpV3p27_g[/ame]

Link za ovaj konkretno kit: eBay

Mamut, sorry na OT. Neka sad moderatori lijepo prebace ove postove u novu temu sa nazivom ''Automatsko otvaranje gepeka''.
 

diegos

Well-known member
@Doomsday , @Milosh
Hvala na opširnim odgovorima, sad mi je već jasnije što bi točno trebalo :) :palac-gore:
Ovo s el. podizačima je zgodna opcija, mislim da bi najveći problem bio prostor i kontrola podizanja/spuštanja.
Plinski izgledaju jednostavnije i manje prostora zauzimaju, u tom slučaju bi se prtljažnik zatvarao ručno kao i inače, što nije uopće problem.
:palac-gore:
 

Doomsday

U prolazu...
@ivan222 - HVAAALAAAA...!!! :D

@Milosh - ovo su jeftini aktuatori kojima su granični prekidači postavljeni u tvornici, vjerojatno na maximalnu i minimalnu dužinu... Nije moguće sam odrediti kad će se i na kojoj dužini zaustaviti, a polaritet određuje u kojem smjeru ide...

U ovom slučaju to nije niti problem, jer je jedino moguće nekako montirati ovaj sa klipom od 15 cm, jer je u zatvorenom položaju veličina cca. 25 cm, a ako će se koristiti originalni prihvati koji su u zatvorenom položaju na cca. 28 cm to je jedina mogućnost kod ovih jeftinih aktuatora...

@diegos - ovo sa jačim plinskim amortizerima i oprugom je dobra stvar, ali gotovih kitova za C3 nema, koliko ja vidim...

Zgodan je kit recimo za Golfa V, koji nema federe na plinskim amortizerima, nego ima dodatni dio na vratima kao ublaživač udara kod zatvaranja, koji je vjerojatno malo produžen i pojačan, a osovina na kojoj se amortizer kači skraćena, tako da taj ublaživač u biti na feder kad se vrata otvore početno odgurne portapak, a onda ga prihvate plinski amortizeri i podignu do kraja...

http://www.ebay.de/itm/Umrustsatz-automatische-Heckklappenoffnung-VW-Golf-5/362094414199

Ovaj kit je malo duži, sa 45 cm je oko 5 mm duži kad je skroz rastegnut, pa ne znam koliko bi to mogao biti problem vratima... To je ako je gledat prema Monroe komadu za Golf V... Ima nešto veću snagu od originala, 535 N prema 420 N, tako da bi možda i moglo bit OK, ako se nekako može montirat one štopere na feder koji u biti gurnu vrata kod otvaranja...



Ali, možda nije dobro da je dužina kad je otvoren veća nego originalna... Ima zato od prve Škode Fabije koji je sa 44 cm kad je skroz otvoren kraći cca. 5mm, što bi moglo bit bolje, a i malo je jači sa 600 N, što bi opet moglo bit bolje...



Umjesto ona 2 štopera, možeš pokušat sa ovima, eksperimentiraj, pa vidi kako radi sa 1, 2, 3 ili sva 4, može li odgurnut inicijalno dovoljno, i može li se normalno vrata sa njima zatvorit, di ih je najbolje postavit da najmanje smetaju, a najviše pomognu kod otvaranja...

https://www.ebay.com/itm/4-Pieces-Spring-Loaded-Foot-Protector-Rubber-Pads-for-Hualing-Refrigerator/391799861857

Ove plinske amortizere od Fabije ne moraš uzet Monroe, možeš uzet bilo koje nađeš povoljnije, a da imaju iste podatke... Još triba vidit kako se točno kače na karoseriju, ali tu valjda možeš neko Grunf rješenje napravit, kombinirat originalne i ove, nekako, jer koliko vidim, bar kod Monroe, promjeri su svi isti...

:D

P.S. na ovom videu možeš vidjet kako to funkcionira na Golf V... Mislim da je bitno tj. pomaže ovo približavanje amortizera skraćivanjem osovinice na koju se kači...


[ame]https://www.youtube.com/watch?v=7RgZTIMsJLc[/ame]


A ovde možeš vidit sličan cheat sa Golfom VI, gdje koriste umisto orginala isto neki od Škode, te kraću osovinu sa jedne strane, a sa druge strane okrenu nosač kako bi amortizer približili...


[ame]https://www.youtube.com/watch?v=tGMDAyH74fM[/ame]


Možda bi tako nešto uspio i ti napraviti sa ovim što sam ti gori linka, za prvu Fabiju i onim štoperima sa federima, ili nekim sličnima koje uspiješ nabavit... Ako uspiješ, pohvali se i nabaci nekakav tutorial, da i drugi mogu profitirat ako im se da zezat...

:)



P.P.S. - A, usput da ponovimo ono sa početka o C5... :D

Bilo bi dobro kad bi se mogle dodati kakve opruge da se sam i otvori, to bi onda bilo pravo korisno. Možda tako nešto i postoji..
TA-DAAAA...!!!


[ame]https://www.youtube.com/watch?v=27RMLvHlrz4[/ame]


Detaljan opis, uz pomoć gugla...

https://translate.google.hr/translate?sl=ru&tl=en&js=y&prev=_t&hl=hr&ie=UTF-8&u=https://www.drive2.ru/l/7818231&edit-text=&act=url

Rusi... Što više reći...

:D


A za zahtjevnije, kojima ne smeta otklapanje retrovizora i treba im dugme na ključu za svjetla, olakšano otvaranje ptrljažnika si mogu složit i ovako... :D


[ame]https://www.youtube.com/watch?v=bgBSfMd104w[/ame]


Eto... :cool:



P.P.P.S - Sad sam malo još gledao, i izgleda da za većinu hatchback auta samo automatsko otvaranje, ako ga ima na ključu, i nije toliki bauk... Opet je samo feder u pitanju...


[ame]https://www.youtube.com/watch?v=uB5wzNH2KOQ[/ame]


Sad, ako su vrata teška, možda će se morat i plinski amortizer prominit za jači, ali prvo bi bilo dobro probat nabavit federe, možda samo s njima bude išlo i sa tvorničkim...

Bitno je koliko mjesta ostane za feder kad su vrata spuštena...To će biti maximalna dužina sabijene opruge... Tu onda ide igra sa tvrdoćom i visinom opruge da bi ista pasala u dostupni prostor, i bila dovoljno snažna za startat vrata uvis...

Ako ne, onda kupit jače amortizere, i opet exsperimentirat malo sa federima, jer se automatski mijenja i prostor dostupan za feder... Istina, ja uvik gledam da ga bude više, da novi amortizer ne bude duži ni kad je potpuno otvoren, ni kad je zatvoren, tako da to uvik ostavlja više prostora za oprugu, pa je i izbor odgovarajućih lakši i veći...

Prema shemama od Monroe amortizera, unutrašnji promjer federa bi trebao biti bar ili mrvu veći od 1 cm...

Eto... Ako kome pođe od ruke, neka javi...

:cool:
 
Posljednje uređivanje:

diegos

Well-known member
@Doomsday Svaka čast, vidim da si dobro istražio :grin:

P.P.P.S - Sad sam malo još gledao, i izgleda da za većinu hatchback auta samo automatsko otvaranje, ako ga ima na ključu, i nije toliki bauk... Opet je samo feder u pitanju...
Eto ako netko zna može li se na C3 uključiti neka opcija da se gepek otvara ključem, nek javi :)

E sad, palo mi na pamet za drugi auto, isto hatchback, ali je gepek teži od c3-a i ovog MiTa gore. Tu bi bilo fora stavit senzor za nogu pod branik, jer ima onaj handsfree ključ pa je dovoljno stati pored auta i aktivirati senzor. Ali... Šta kad je auto otključan, a ispod branika prođe mačka? :D
 

Doomsday

U prolazu...
E sad, palo mi na pamet za drugi auto, isto hatchback, ali je gepek teži od c3-a i ovog MiTa gore. Tu bi bilo fora stavit senzor za nogu pod branik, jer ima onaj handsfree ključ pa je dovoljno stati pored auta i aktivirati senzor. Ali... Šta kad je auto otključan, a ispod branika prođe mačka?
Pa ako ti je otvaranje vrata gepeka na C3 i na tom drugom putem mikroprekidača, jednostavno na taj njegov strujni krug dodaš taj nekakav senzor, koji 'okida' kao mikroprekidač...

Bitno je samo da nije previše osjetljiv, da moraš nogom praktički ga dotaknut/kompletno pokrit, tako da je vrlo mala mogućnost da se slučajno aktivira...

Bilo bi dobro da se sva vrata automatski zaključaju kad auto počne voziti... Na taj način u vožnji su van akcije i mikroprekidač i senzor...

A sad, koliko jači će, i hoće li uopće trebati jači plinski amortizer, to je pitanje... Treba provjerit koliko prostora na klipu ostane kad su vrata zatvorena, u taj prostor se može onda ubacit opruga koja mora bit manja od toga kad je skroz sabijena... Tu ima raznih vrsta i jačina opruga...

Što ima više prostora, to opruga može bit slabija, ali duža... Bitno je da je unutrašnji promjer bar 9-10 mm, i ako treba dodat šajbe i na obe strane opruge, pa ih malo prihvatit izolirom da ne šetaju, a i cilu oprugu za jednu stranu da ne šeta...

Koje je to drugo auto...?

:D
 

diegos

Well-known member
Haha ozbiljno sam mislio za macku, imam ih par (one na 4 noge :D ) koje se vole motat oko auta i vrlo lako dodju do samog senzora :D

C3 ima opciju da se zakljuca u voznji, iako to jako rijetko koristim.
Za drugi bih trebao provjeriti, mozda preko dijagnostike, a radi se o mazdi 3, 2011.god.
 

Doomsday

U prolazu...
A čuj, ako ti je frka takvog senzora, uvik možeš dodat nešto ovako... :D

https://www.ebay.com/itm/12V-ON-OFF-Momentary-Contact-Switch-Universal-Wireless-Remote-Control-Switch/181300938542

Zašto misliš da bi od Mazde 3 podizači bili nedovoljni...? Triba probat sa federima, a bitan je i prostoru koji se feder mora sabit... Ima li Mazda 3 na daljinskom za otvorit prtljažnik...?

Evo ti vrsta federa koju san najčešće vidija da stavljaju na razna auta...

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&LH_BIN=1&_nkw=Mould+Die+Compression+Spring+20+mm+OD&_sop=15

Po bojama, snaga ide od slabije na jače, žuta, plava,crvena, zelena, smeđa... Možeš to vidjet po debljini same opruge... Ta debljina uvjetuje snagu, ali i koliko će se opruga moć sabit... Stavljaju najčešće plave i crvene, 20 mm OD (vanjski promjer) 10 mm ID (unutarnji promjer), a dužina, kako tko...

Za Fiat Bravo II i tvorničke podizače, vidija san da su 20 mm OD 10 mm ID stavljali recimo plavi od 60-65 mm dužine, crveni 45-50 mm dužine... Možda bi mogli i duži/jači, jer ima miista mrvu ispod 40 mm za sabijenu oprugu, ali mora se uzet u obzir da osim što opruga triba pogurat vrata, moramo ta vrata posli i zatvorit, šta bi moga bit problem ako je opruga previše jaka... :D

E sad, koja će bit prava opruga za C3, a koja za Mazdu 3, triba nekako pogodit...Neman pojma kako...

:whistling:

P.S. - ako baš trebaš jače podizače za mazdu 3 2011, Monroe kaže da je max. bio 280mm, a klip 95 mm, uz snagu od 395 N...



Imaš podizače za Audi 80 sa početka 90-tih, praktički istih podataka, ali su zato 580 N...



Izgleda da sve glave više-manje pričvršćuju na vidu 6-ticu, pa se mogu zaminit... Tako možeš i one od Škode ako budeš mora uzimat za C3...

:cool:
 
Posljednje uređivanje:

diegos

Well-known member
A čuj, ako ti je frka takvog senzora, uvik možeš dodat nešto ovako...
Dobra stvarčica... Ali c3 bi ionako trebalo prvo otključati preko ključa, pa mi senzor za nogu nema nekog smisla, radije na ključ ako se može.
A kod mazde, cilj bi bio bez ikakvih daljinskih otvoriti gepek, istražit ću kako je to riješeno na autima koji to imaju tvornički :)

Zašto misliš da bi od Mazde 3 podizači bili nedovoljni...? Triba probat sa federima, a bitan je i prostoru koji se feder mora sabit...
Moguće da bi podizači bili dovoljni, treba onda naći feder koji će dovoljno "odgurnut" vrata na početku...

Ima li Mazda 3 na daljinskom za otvorit prtljažnik...?
Nema...
 

Doomsday

U prolazu...
Koliko vidim, Mazda 3 2011 je dolazila sa daljinskim na kojem je dugme za prtljažnik...

https://www.mazda3club.com/mazda3-mazdaspeed3-98/2011-mazda-3-remote-wont-open-trunk-59363/

Jesi pokušao dva puta pritisnut otvaranje, pa vidit što se događa...?

Na Mazda 2 2012 jedan vlasnik je uzeo ključ od Mazda 6 sa 4 tipke i dobio otvaranje prtljažnika...

http://www.mazda2revolution.com/forum/showthread.php?t=651

Istraži malo, možda postoji način za tu Mazdu da ima otvaranje prtljažnika na dugme...

Za C3, mislim da nema, samo uz onakav dodatni dongle kao što sam linka...

:D
 

diegos

Well-known member
Koliko vidim, Mazda 3 2011 je dolazila sa daljinskim na kojem je dugme za prtljažnik...

https://www.mazda3club.com/mazda3-ma...n-trunk-59363/
Ovo je sedan verzija pa možda zato, moj ključ ima samo 2 gumba, otključavanje/zaključavanje

Jesi pokušao dva puta pritisnut otvaranje, pa vidit što se događa...?
Probao sam svakakve kombinacije, ne reagira :D
Ali ako moram koristiti ključ i pritisnuti gumb, onda je jednostavnije samo pritisnuti gumb na gepeku... Fora je da dođeš iza auta (ključ u džepu), zamahneš nogom i gepek se otvori :D

Za C3, mislim da nema, samo uz onakav dodatni dongle kao što sam linka...
:palac-gore:
 

Doomsday

U prolazu...
E da, taj dongle nije najšminkerskija opcija, postoje nekakvi kitovi koji zamijene sve funkcije daljinskog, ali ja toj jeftinoj elektronici ne virujem, niti sa sigurnosnog niti sa stajališta pouzdanosti...

Dobra, a ujedno iloša, stvar je ako ga ugradiš praktički paralelno sa mikroprekidačem na vratima, moraš prvo auto otključat...

Ali, sa sigurnosnog stajališta, to je dobro jer nema šanse da se otvori sam od sebe zbog bilo kojeg razloga kad je auto zaključano...

To je jednostavno još jedan način za otvorit portapak, i fora ako uspiješ riješit automatsko podizanje petih vrata...

:cool:
 

Doomsday

U prolazu...
Bilo bi dobro kad bi se mogle dodati kakve opruge da se sam i otvori, to bi onda bilo pravo korisno. Možda tako nešto i postoji..


TA-DAAAA...!!!


[ame]https://www.youtube.com/watch?v=27RMLvHlrz4[/ame]


Detalan opis, uz pomoć gugla...

https://translate.google.hr/translate?sl=ru&tl=en&js=y&prev=_t&hl=hr&ie=UTF-8&u=https://www.drive2.ru/l/7818231&edit-text=&act=url

Rusi... Što više reći...
Ma nema ti tu mehanizma...

Ubacio je federe koji cimnu vrata kad se otključaju... Mislim u opisu da kaže kako eksperimentiranjem samo sa fedreom, možeš bez dodatnih amortizera dobit taj efekt, i ako feder nije previše jak, niti zaustavljanje neće bit previše nasilno...

Naravno, sa amortizerima to izgleda i ide puno profinjenije...

P.S. u videu vidiš prvo iznutra i izvana kako to radi bez obloge, a za kraj izvana sa oblogom...
Vidim da se tema zagrijaala, pa evo malo informacija od prije...

Evo i podesive opruge koje bi mogle to sredit za C5 i bez podizača...

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_sop=15&_nkw=Car+Trunk+Boot+Lid+Lifting&rt=nc&LH_BIN=1

Valjda...



P.S. i kolega Brruno je zalipija dobar video na tu temu u Miloshev thread, pa bacite oko, može i sa gumom, ne moraju bit opruge, sve zavisi o samom smještaju u prtljažniku...

https://www.citroenforum.hr/155457-post609.html

Ovo je shema za sedane, znači i C-Elysee bi se moga ovako jednostavno sredit...

Valjda...

 

sir.Oliver

Well-known member
ma judi moji , puno fina stvar otvarat gepek na dugme ... dovoljan je ( za C-elysée ) gasni amortizer od prednje haube ( opel signum / VeCe ) dužina 65cm izvučen ..... sam ga imam na autu . fantastično dela svoj posa .... odklučaš gepek ključem , a on se polako otvori skroz do gore .... zatvoriš ga rukom .... za sada ... radi se na automatici otvaranja / zatvaranja ....
 
Na vrh