C3 by NightSTALKER93

Krky

Lakerski profesionalac
Baš sam par puta vračao snimku i preslušao..
teško je nekaj nagađat, nemože se na snimki locirati zvuk..
kad mene tak nekaj muči, ja otvorim haubu i sijednem na vezni lim i žena me provoza po ulici malo, a ja bacim uho na sve strane i lociram od kud točno dolazi..
probaj i ti tak, negdje di nema prometa pa nam javi..
 

NightSTALKER93

Well-known member
Donator foruma
Evo mini pre-servis-update.
Na grbači mu je cca 154tkm, prođeno za sad nekih 13,5tkm od zadnjeg malog servisa(ulje i filter)
Bio sam kod mehaničara da pregledamo što će sve trebati napraviti, i ima dosta stvari za raditi...
Set zupčastog, kanalni i natezač kanalnog, antifriz, ulje, filter ulja, filter kabine, prednji stabilizatori i seleni, i karter na novo zadihtat, čep za ispust od getribe i ulje za getribu...

Evo i dvije fotke koje su me malo zabrinule, nadam se da zapravo neće biti ništa opasno.
1. Masni karter


2. Slinava getriba
 

Krky

Lakerski profesionalac
2010g 150tkm i seleni na vilicama otišli? moj je 2004g i 210tkm još sve tvorničko fixno osim stabilizatora koje mijenjam svakih gudinu i pol, uz to da su 17-ice..
Zar ti nije još do sad rađen veliki servis na njemu?
 

NightSTALKER93

Well-known member
Donator foruma
2010g 150tkm i seleni na vilicama otišli
Reko serviser da ima lufta pa da bolje zamjeniti...pa reko može

Do sad nije bio rađeni veliki servis prema onome što se od francuzića da zaključiti

Skoro pa normalno za te KM vrijeme mu je odavno bilo za veliki servis i sad kad ga napraviš miran si samo ti to teraj
Tako nekako će i biti ;)

Stigla roba! :D :D :D


Hvala puno Anđelko! :grin: Susjed dostavio na kućnu adresu osobno hehe :D
 

NightSTALKER93

Well-known member
Donator foruma
Veliki servis

Evo i post-servis post :p

Odrađen je veliki servis, u četvrtak sam navečer ostavio auto kod mehaničara, u petak poslije podne je bilo sve gotovo.

Evo i što je sve odrađeno, možda nekome pomogne ili zatreba štogod, pa čisto informativno nek se nađe :D

-set zupčastog remena s pumpom vode (PSA Original 1609524980)
-kanalni remen (PSA Original 5750YS)
-natezač kanalnog remena (INA 534007520)
-ulje mjenjača (TOTAL TRANS. GEAR 8 75W80) 2L
-izrađen novi vijak za ispust ulja iz mjenjača (vidi se na prethodnom postu na slici da je dosadašnji bio oštećen)
-filter ulja (PSA Original 1109AY)
-motorno ulje (TOTAL QUARTZ 9000 5W40) 5L
-brtva čepa za ulje (makar se podrazumijeva, nek bude)
-antifriz (TOTAL GLACELF AUTOSUPRA) 4L+4L
-spona stabilizatora 2kom (PL i PD)
-seleni prednjih torzionih 2kom (PL i PD)
-filter kabine
-silikon za predihtati karter

Mislim da je to to što se tiče dijelova...ako se sjetim još čega, nadopišem

Evo i slike zamijenjenih dijelova:
-seleni su još možda mogli malo izdržati, ali eto, kad je bal...
-zupčasti se rastegnuo podosta
-a za stabilizatore je Krky specijalac bez obzira što sam ja na 'samo' 14" :p


I izrezali smo mali komadić filtera za ulje:
-našli su se pokoji sitni komadići špene


E, da...što se tiče onog zvuka kojeg sam spominjao (čuje se kao nekakvo struganje prilikom kočenja motorom), zaključak je slijedeći:
-getriba fala Bogu nije :D
-kvačilo kompresora klime ima malo lufta, ali nije ni to
-alternator...ne može 100% reći, ali...ili su njegovi lageri ili je kvačilo alternatora
-zuvk je i dalje prisutan, ali možda se sada nijansu manje čuje
To će zasad ostat na tome...mijenjati će se tek na sljedećem servisu ili onom iza. Funkcionalno je, ne smeta, i kak mi preporučate, to bum ja samo teral :D (a ta uzrečica bi mogla lako postati i krilatica foruma...)
 

NightSTALKER93

Well-known member
Donator foruma
Uskoro za Austriju, ako ne dođe do promjene plana :)
RAzmišljam, ali će to izgleda doći tek nešto kasnije, sad je bio veliki servis, a besparica koči felge hehe pa nakon ljeta kada se zaradi nešto bi uzeo neke kad će biti para (drži fige da bude) :D

E još ovo, jel zna netko gdje/kako bi ovaj pipac (2xkom) nabavio preko interneta?
Kako se uopće to zove, ja to zovem pipac...


Jel autootpad jedini izbor za ovo?
 

NightSTALKER93

Well-known member
Donator foruma
Izgleda da me samo jubilarni kilometri privlače za objave haha :D s obzirom na dugo ne postanje...

U zadnja 3 tjedna C3 je napravio cca 2000km+, 2 puta na more i po Zgu na posao.
Na prvi put je zapičio po staroju Zg - Karlovac (AC) - Donji Karin (starom cestom 3h15min :cool:) - Vrsi - Vir - Zadar - Vir - Zadar - Sukošan - Zadar - Donji Karin - Peruščica (malo smo fulali izlaz sa autoceste, pa imali planinarenje dok nismo došli natrag na staru cestu u Korenicu) - Zg. [650+km]
A prije tjedan dana relacija Smb - Gračac - Knin - Drniš - Trogir - Èiovo (malo po otoku) - za doma do Gornje Ploče autocestom (taman je prestalo goriti, užas kak to izgleda sa strane, tik do autoceste) - Udbina stara cesta i lagano do doma. [830km+]
Sava Eskimo S3+ drže ko blesave :whistling: mali piči ko veliki, nije bilo problema, samo toči-vozi-teraj.

Jedino sam primjetio kada sam ga baš gazio nemilosrdno (vožnja u ne baš tipičnim okretajima za malog dizelaša) iz Karlovca do Donjeg Karina starom cestom (a išao sam na put navečer direktno s posla iza 22 sata, tako da je više-manje cesta bila poluprazna), da sam do dolje potrošio 2 "kvadratića" ulja prema dipsticku (prije puta sam ga bio pregledao i nadotočio do vrha)...izgleda da na višim okretajima hoće pogucnut malo, jer inače kada se vozim lagano, ne potroši ništa ulja. Drugi dan sam nadolio ulja da bude pun, da bude srce na mjestu i od tada do danas više nije ništa potrošio.


ugl, evo, prije točno 10 dana C3 je okrenuo 200k dok je bio oko Novigrada! :cool:

Istini za volju usred ničega, ali neka...

Malo si je morao napuniti 'pluća' kod Novigrada da bude spreman za penjanje na Velebajt...(zavoj poslije Novigrada prema Posedarju)

Dok se išlo za doma, morao sam maznuti i RX-8-icu (+ još 2 auta), bilo je jače od mene, žao mi je što nemam to snimljeno za gušte hehe...taman sam prije toga isključio snimanje jer se lagano zagužvavalo pred Karlovcem..

Inače, bolesno mali potrošač, farcek :D

Kad ga punog natočim, zna mu malo podivljat komp, pa prikazuje bedastoće :grin:

I jedna sa Èiova s pogledom prema Splitu i more u pozadini...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Lijep izlet, boja auta je i dalje odlična :D Vidim da su i presvlake unikatne za HR, mislim da takve nisu dolazile kod nas. Bobončić :wub:

Nego daj ti sljedeći put da se turbina skine i malo pregleda... ozbiljni su to kilometri, plus ako troši na jačem gasu ulje... Nije velik trošak niti problem, a onda si miran dugo
 

DS9

Active member
da sam do dolje potrošio 2 "kvadratića" ulja prema dipsticku (prije puta sam ga bio pregledao i nadotočio do vrha)...izgleda da na višim okretajima hoće pogucnut malo, jer inače kada se vozim lagano, ne potroši ništa ulja. Drugi dan sam nadolio ulja da bude pun, da bude srce na mjestu i od tada do danas više nije ništa potrošio
Uglavnom uobičajeno ponašanje (i za druge motore), jer viši obrtaji favorizuju potrošnju ulja, koja dakle kod istog motora može biti višestruko veća u zavisnosti od uslova eksploatacije. Moj c3 1,4 HDi se slično ponaša. Već sam navodio da se tokom intervala od 15000 km (odnosno oko 500 radnih sati motora), ukupno ulije (sa dolivanjem) 4,5 L ulja a da se pri sledećem servisu ispusti 3 L ulja, i taj trend se uglavnom ne menja za kojih 60000 km koliko je auto kod mene (a kilometraža mu je nepoznata, najverovatnije je da sam ga uzeo sa 250,000 pređenih).

Ipak, ako se ima mogućnosti, u pravu je Ivan da bi bilo zgodno pogledati turbinu.
Ukoliko na filteru vazduha nema značajnijih tragova ulja mislim da turbini još nije došlo vreme za intervenciju. Osim toga nisam čuo da je taj borgwarner turbo imao probleme na 1,4 HDi, kao što je to bio slučaj sa npr. 1,6 HDi (zbog problematičnog podmazivanja usled zapušivanja sita na vodu ka turbini).
Na donjem snimku se dobro vidi luft zbog kog je turbina propištala.

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=Dj8E27JudjE[/ame]

***

U vezi specifičnog zvuka u početnim brzinama - na mom MA5 menjaču sam zatekao problematičan jedan ležaj na spojnici menjača. Zvuk bih opisao kao brujanje u prvoj i drugoj. Menjač se tako čuo od kako sam uzeo auto, a za 60000 km mu je dvaput menjano transmisiono ulje. Prvobitno ulje je bilo bukvalno spaljeno i crnje nego iz motora. Kako se lamela zamastila (jer je popustio semering spojničke osovine) posle 50,000 km od kada je stavljeno novo kvačilo, pa je proklizavala - odlučeno je da se opet stavi novo kvačile, i tada je ustanovljen luft spojničke osovine zbog čega je kasnije otvoren menjač. Tada smo zamenili ležaj za koji smo imali sreće da mu se kuglice nisu razletele jer su bile slobodne

Ležaj koji bio problematičan je na poziciji 2 tj. 25x52x15. Zanimljivo je da je suprotan ležaj (na poziciji 3) takođe prikazan na slici kao otvoren, ali je u menjaču zatečen SKF koji je zatvoren, i koji je bio dobrom stanju.



Na donjoj slici se desno vidi problematičan ležaj kome fali venac jer se polomio pa su kuglice slobodne, a levo je novi koji ga je zamenio. Nakon toga je nestalo karakteristično brujanje, koje se inače nije čulo ako bi se pojačala muzika.



Dole je polomljeni venac iz dva dela. Treći deo koji fali je verovatno samleven



Sad, nadam se da to nije slučaj kod tebe, ali neki mehaničari koji imaju iskustva sa ovim menjačima kažu da nije retkost da nakon dosta kilometara jedan od dva ili oba ležaja na spojnici/osovini budu problematična i uzrokuju zvuk u prvoj/drugoj.

***

Btw, ume displej c3 1,4 HDi da pokaže i 1200 km do pumpe kad se napuni do vrha, jer to sračuna na osnovu skorašnje potrošnje goriva, a očigledno da je ona bila vrlo niska.
 
Posljednje uređivanje:

NightSTALKER93

Well-known member
Donator foruma
@diegos - a šta da ti kažem, teška mi noga :D radimo puno km, tako da smo za sada odlučili da se odvozimo 2 sezone na zimuljama, jednostavnije nam je. A sada pred novu zimsku sezonu (11. mjesec) ćemo kupiti nove (ove već imaju na sebi 55tkm+ i vidi se malo "pore" na bočnim zidovima, dok mesa zbilja ima), i onda na proljeće idu najvjv felne + ljetne gume...koliko to financije dozvole, nešto ćemo probati iskombinirati da bude to pic pic :wub:

@ivan222 - jesu, auto je uvoz iz FR, pa je zato to tako.
Što se konkretno pregledava na turbini? Koliko ima lufta osovina, još nešto?

@ds9 - prije puta sam očistio filter zraka, suho je sve kod njega, jedino je bilo peludi i mušica, ali to sam čistom snagom pluća riješio :whistling:
C3 je kod nas još malo pa 2 godine i napravili smo 60tkm sa njime, a od kad smo ga kupili taj zvuk postoji...dokle god postoji zvuk, a nema poteškoća
sa voznim osobina mislim da nećemo ništa dirati, a što se tiče kuplunga i toga, budem složio još jedan post kada nađem sve info, to ima svoju priču.
Za kilometre - znam, svjestan sam toga, samo mi je bilo fora za vidjeti tu cifru :weeabooface:

@cutac - cutac - generalni! :D Taman smo se vraćali s mora i pred Karlovcem (tj. Cerovac Vukmanićki je mjesto bilo) se dogodila prometna nesreća,
2 šlepera su se sudarila i zagradila cijelu cestu. Tu se ovaj sa Caddyem probijao naprijed (ima i plavo svjetlo na krovu iznad vozača),
valjda iz ophodnje ceste ili tako nešto, a poneki su se i okretali, kao i mi minutu nakon ovoga sa kombijem, pa nekud kroz Ladvenjak selima na Tifonovu benzinsku u Švarči, zanimljiv put u svakom slučaju haha :grin:

E da, i što se tiče boje, svi živi ju hvale kad je vide :weeabooface:
 

Milosh

Test
@ DS9: ne poznajem konkretno konstrukciju tog 1.4 motora, ali nije mi jasno otkud je moguće da ulje dospije u filter vazduha. Možeš li to pojasniti?

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 
Na vrh