Ugradnja plina

Dango

New member
Imam C4 II (2011.g.) 120 VTI. Da li je netko ugrađivao autoplin (po mogućnosti u Splitu) i kakva su iskustva? Ono što me muči je trebaju li se ugraditi podmazivači ili ne? Dobio sam ponudu za Landi Renzo oko 7000 kn plus podmazivači.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Ono što me muči je trebaju li se ugraditi podmazivači ili ne?
Vjerojatno da, ali treba vidjeti od kojeg materijala su napravljeni ventili i dosjedi ventila. ;)

Inače, moje duboko osobno mišljenje je da kod nas gotovo nemaš kvalitetnu radionicu za plin. Sa svakim je netko probleme imao, jer ljudi gledaju čim jeftinije proći, a s obzirom da svaki model motora drugačije radi s plinom, teško je za male novce naći majstora koji će ga naštimati kako valja.
 

Dango

New member
Da, upravo se o tome i radi, barem što se tiče ventila. Volio bih nečiju preporuku gdje ugraditi jer nisam siguran tko zna a tko ne zna. Što se tiče ponude koju sam dobio nije uopće jeftina - ponuđeno mi je kao jedina opcija u tom servisu ako ne želim jeftinelu.
 

Damaj

Active member
Svaki motor koji ima hidro podizače ventila ne treba podmazivanje, osim motora koji imaju keramike na ventilima, barem tako tvrde plinski majstori - svi odreda. Koliko sam shvatio svaki noviji motor ima hidropodizače, pa nema ni potrebe za podmazivanjem, osim ovih sa keramikom u koje niti nije pametno ugrađivati plin.
 

deda

New member
Daj ne vjerujte pričama,samo izmišljaju kerefeke da što više uvale.Ventili se ne podmazuju na dosjedima,sve što ulje dođe dođe kroz karike u cilidre i u tome je i jedan od problema zašto se stvara čađa u kompresionom prostoru koja nasjeda i na čelo klipa i na sjedišta ventila.Plin upravo ima čađe samo u tragovima i zato i ti motori naprave puno više km,nego ako se vozi samo na benzin,a vi bi sad nasrali još ulja u njega.
Kakvi keramički dosjedi,to nema veze sa time,kak su se već stoljećima vozili na plin dok su motori bili od "hrastovine",pa nije nikada nikom niš radi plina zacvikalo i izgorjelo.Plin ima manju kaloričnu vrijednost od benzina a time i manju temperaturu izgaranja,oktanski broj preko 120,tak da sva naklapanja o štetnosti su babske priče.
Cjela priča kak će motor raditi na plin ovisi o kvaliteti uređaja i kak se uskladi sa elektronikom na novim motorima,odnosno na starim fergačima kako se podesi usisavanje zraka i plina.
Dakle nikakvi podmazivači,posebne svečice, ni ostale gluposti,kvalitetan uređaj i majstor koji zna kaj radi i sve klapa bez greške.
 

mali.pero

New member
Ja bi vrlo rado oživio malo ovu temu. Naime od nedavno sam vlasnik C4 II, 2011, 1.6 16V VTI vozila i razmišljam o prijelazu na PLIN. Ima li netko iskustva s time, koji sistem, dali šljaka sve kako treba. Tomgas koji ugrađuju BRC sisteme su mi rekli da se znaju javiti problemi sa pokazivačem razine goriva tj. elektronikom. Sad bi bio zahvalan ako netko ima iskustva sa PLINOM da napiše koju mudru.

Hvala unaprijed :)
 

Dango

New member
odgovor

U principu sve radi kako treba. Problema kod baš ovog modela C4 (izgleda da imamo identičan model) ima nekoliko. Prvo, nađi nekoga ko zna šta radi. Unutra je BMW motor i malo je "zboksan" na nazad tako da nema puno mjesta, ali može se. Mazalice ti sigurno ne trebaju i nemoj da ti ih ko ide ugrađivati jer ih zapravo nema gdje ugraditi - znači priču o mazalicama odmah eliminiraj. Dalje, da točno je da neće pokazivati točnu količinu benzina u spremniku - navodno svi francuzi imaju taj problem. To se može riješiti sa ugradnjom dodatne elektronike (500 - 600 kn). Ja sam to riješio tako da svaki put kad nalijem benzin, poništim neki od "trip computera" i nakon određenog broja kilometara nalijem - dakle testiraš si potrošnju na 100km i izračunaš. Slijedeći problem je da će ti se plin kod prvog pokretanja u danu paliti nešto kasnije nego što bi to trebalo, a razlog je pumpa vode koja je kod ovog auta malo neobična tj. ona se pali nešto kasnije nego kod drugih auta. Zbog ovoga se i grijanje kabine pali nešto kasnije nego kad nema plina. Ima još sitnica koje su sve rješive trenutno. Da ponovim, najvažnije ti je da ti to odradi netko tko stvarno zna jer je ovaj model malo kompliciran. Inače, ja sam ugradio Lovato i sve radi OK, a novčanik mi se preporodio - moj C4 je automatik i gradska vožnja je oko 12-14 lit, a ja napravim oko 1000 km mjesečno pa sad računaj.
Godišnji servis plina me je koštao 400 kn i zapravo nije godišnji nego nakon 15000 km.
Dakle, da isplati se, problemčića ima, ali su rješivi. E da, auto mi radi tiše i mirnije zbog plina.
 

mali.pero

New member
najvažnije ti je da ti to odradi netko tko stvarno zna
Vrlo rado bi i ja da se ovo dogodi. Ja sam odabrao Cepelin servis za ugradnju, ima svašta po forumima, da su loši da su super, da su užasni da su ljubazni, tako i za sve ostale. Samo da te pitam još nešto, kiliki spremnik ti je stao na mjesto rezervnog kotača?
 

ZlatkoC4

Well-known member
Slijedeći problem je da će ti se plin kod prvog pokretanja u danu paliti nešto kasnije nego što bi to trebalo, a razlog je pumpa vode koja je kod ovog auta malo neobična tj. ona se pali nešto kasnije nego kod drugih auta. Zbog ovoga se i grijanje kabine pali nešto kasnije nego kad nema plina
Kakve veze ima pumpa vode u cijeloj ovoj priči porkerće se kad i motor ?
 

Dango

New member
Vrlo rado bi i ja da se ovo dogodi. Ja sam odabrao Cepelin servis za ugradnju, ima svašta po forumima, da su loši da su super, da su užasni da su ljubazni, tako i za sve ostale. Samo da te pitam još nešto, kiliki spremnik ti je stao na mjesto rezervnog kotača?
Spremnik je 60 litara, a u njega ti stane oko 41 lit plina. Šta god ti treba pitaj slobodno. Možemo se čut i mailom, mob,.... Ja sam se izludio dok sam našao gdje ugraditi..... Ako hoćeš mogu ti dati broj tel servisa di sam ja ugradio pa pitaj za savjet ili preporuku.

Kakve veze ima pumpa vode u cijeloj ovoj priči porkerće se kad i motor ?
Pa rekao sam da ne, pokreće se nešto kasnije. Zato se pri prvoj vožnji u danu malo kasnije pali plin i zbog toga u prosjeku ovaj auto troši nešto malo više benzina nego drugi.
 

Dango

New member
Ja sam ugradio u Delta servisu u Splitu. tel: 021215478, mob: 0914327900.
Oni ti se bave strujom za aute i plinom. Mislim da ih možeš slobodno nazvati i reći za koji auto ti treba ugradnja plina i tko ti to može kvalitetno odraditi u Zg. Ono šta je meni dalo sigurnost da vlasnik servisa zna šta radi je to da kad sam došao kod njega, kad je vidio koji je auto u pitanju, rekao je da će provjeriti sa drugima da li uopće ugrađivati plin u ovaj auto. Nazvao me nakon par dana i rekao cijenu, ograničenja,... I poprilično sam zadovoljan. U drugim servisima su mi htjeli ugraditi mazalice i razna čuda koja su nepotrebna, a ne mogu se niti ugraditi jer fizički ne pašu.
Ako bilo šta treba, slobodno se javi.
 

mali.pero

New member
Pozdrav svima,

Evo prvih iskustava s plinom i C4 1.6VTI motorom.

Plin je ugrađen u CEPELIN-u 10.3., prošao sam 700km s njim i evo prvog kvara. Danas putem od roditelja prema doma mi se upali lampica od motora, oglasio zvučni signal i poruka ENGINE FAULT. Auto je do trenutka ugradnje plina 2 godine redovito servisiran u ovlaštenom servisu i nije bilo nikakvih velikih kvarova, sve redoviti. Sad mi treba savjet ili pomoć ili ne znam niti ja što, kuda da vozim auto sada, tj. kuda da ga odšlepam? Da ga vozim u Cepelin ili Citroen servis? Dali je imao netko sličan kvar na motoru ili ima li netko ideu što se dogodilo? :confused::confused::confused:

Hvala svima
 

Dango

New member
Voziš ga u Cepelin, to ti je loše instaliran plin, ali kao što sam rekao ovaj je motor malo specifičan pa ništa čudno. Po kilometraži nisi još napravio niti nulti servis pa eto prigode.Ako "majstori" ne znaju što da rade dalje, neka pitaju nekoga tko zna - nemoj d te zavlače.

e da, nadam se da su ti rekli da ne smiješ imati manje od četvrtine spremnika benzina, a i savjet je povremeno provozati auto samo na benzin na malo bržoj cesti (van grada - 10-20km), ja to napravim svakih par mjeseci
 

mali.pero

New member
Koliko imaš benzina?
Imam više od pola tanka benzina

Voziš ga u Cepelin, to ti je loše instaliran plin, ali kao što sam rekao ovaj je motor malo specifičan pa ništa čudno. Po kilometraži nisi još napravio niti nulti servis pa eto prigode.Ako "majstori" ne znaju što da rade dalje, neka pitaju nekoga tko zna - nemoj d te zavlače.

e da, nadam se da su ti rekli da ne smiješ imati manje od četvrtine spremnika benzina, a i savjet je povremeno provozati auto samo na benzin na malo bržoj cesti (van grada - 10-20km), ja to napravim svakih par mjeseci
Pazim na razinu benzina, nisam da niti nulti servis. Iskreno ne znam niti sam dali da ga vozim u Cepelin ili Citroen da očitaju što je pošlo po zlu.
 

Dango

New member
Pa ne znam, možda u Citroen da ti očitaju grešku i da znaš s kojom ćeš pričom doći kod ovih za plin jer ti je to sigurno greška zbog plina (jedna od češćih koliko sam shvatio). Jedino ako imaš puno povjerenja u Cepelin onda možeš odmah kod njih.
 

Damaj

Active member
Ne brini se za ovu poruku, povremeno će ti izbacivati, sve je to normalno. I ja imam plin na istom motoru i sve radi savršeno, osim što moraš znati da ti se vodena pumpa uključuje nakon što motor postigne određenu temperaturu a samim time i plinski sustav se ne uključuje prije pokretanje vodene pumpe. Ipak odi kod ugrađivača plina da provjeri da li je stavio aktiviranje plina na minimum od 35°C rashladne tekućine ako imaš ugrađen indikator temperature u isparivaču, a ako podatak uzima od senzora temperature rashladne tekućine onda aktivaciju treba podesiti na 50°C (treba pratiti na koju najnižu tem. može postaviti aktivaciju plina). U svakom slučaju ako se plin aktivira prerano onda on dolazi do dizni jako hladan(- 48°C) te smrzne gumice na diznama i moguće je da propusti plin što možeš osjetiti u kabini. Tada je potrebno podići temperaturu za aktivaciju. Ja sam nedavno radio i veliki servis zbog plina jer su tarenica vodene pumpe i mikroremen sa zatezačem za uključenje vodene pumpe bili u lošem stanju (100 000 km), pa je povremeno bilo problema kod uključivanja plina gdje se očitovalo u propuštanju na dizne. Sada je sve uredu tako da će ti plin i pokazati sve nedostatke i kvarove kod motora i pomoćnih agregata kao i remenja i remenica.
 

mali.pero

New member
Pozdrav svima, odlučio sam mali update situacije poslati.

Nakon dugog razmišljanja odvezao sam auto u zepelin gdje je bio cijeli dan i gdje mi apsolutno ništa nisu napravili po pitanju riješavanja problema. Njihova ključna rečenica koja je kod mene prelila čašu je bila "s plinom je sve u redu", a ja sam i rekao da je bilo i s autom dok nije ugrađen plin. Uglavnom, da skratim priču, vrlo otresiti i ne zainteresirani mehaničari, njihovi nadređeni jedva da pitaju kaj sam došao, ma ne želim trošiti riječi.

Nakon sve te situacije sam odvezao auto u ovlašteni Citroen servis u Buzin, tamo su ustanovili da 3 i 4 cilindar ne pale kako treba, promjena bobina, promjena svjećica, promjena ulja i filtera ulja, reprogramiranje kompjutera, bla bla bla 2.500 kn kasnije auto radi super, dečki u servisu max. ljubazni i susretljivi stvarno samo pohvale.

Sad dolazim do slijedećeg pitanja pa molim ako netko ima iskustva, potrošnja kao što sam pisao mi je porasla za nekakvih 20% dali je to prihvatljivo ili puuuuno previše.

Nakon, servisa u Citroenu mi se plin više ne pali sam nakon paljenja auta negu uvijek moram ručno stisnuti gumb. Iskreno ne znam dali da vozim na servis opet u Zepelin da pogledaju to jer me strah da opet nešto ne iskrsne, a s druge strane kada žena sjedne u auto ne sjeti se upaliti plin svaki put. Savjet? :confused:
 

Dango

New member
Na žalost nisi imao sreće sa ugradnjom plina. Pri tome mislim na onoga tko ti je ugradio. Imao sam sve identične probleme kao i ti ali je razlika ta da moj serviser koji mi je ugradio plin nije :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:a niti bilo što slično. Meni su svjećice promijenili tamo di sam ugradio plin (inače se kod automobila s plinom svjećice mijenjaju češće). Možda bobinu i nije trebalo mijenjati, ali eto oderali su te.:( U Citroenu su ti zapravo napravili sve što mogu sa svoje strane i na svoj način. Savjet ti je da probaš naći dobrog servisera za plin, sigurno će ti trebati. Što se tiče automatskog paljenja plina, imao sam dva puta isti problem: prvi put mi je bez razmišljanja promijenio kompjuter plina, ali kad se dogodilo i drugi put, onda se serviser poigrao cijeli dan i prespojio ne znam niti ja šta, ispričao mi se jer je to njihova greška, ali s obzirom na to da me je upozorio prije instalacije plina da je auto malo kompliciran, u redu je. Naravno da je sve ovo bilo besplatno. Znači, ovo ti moraju srediti u servisu za plin i greška je isključivo njihova. Slobodno im reci da znaš nekoga ko ima isti auto i isti problem, ali i servisera koji zna šta radi.
Evo broj tel. od mojeg servisa - Delta electric. 021 215478.

Što se tiče potrošnje, u redu je troši nešto više plina nego benzina. Èekaj kad upališ klimu usred ljeta po gradu u gužvi. hehehehe Ali zato ti na ljeto troši jedva pola litre benzina na 100 km jer se plin pali duplo brže.
Ako šta treba, javi se.
 
Na vrh