Check engine na plinu

rascho

New member
Ovo je problem i odmah rješenje, možda nekome pomogne.

Motor: 1995. 3.0 V6 24V UKZ (ZP4J)

Problem: Nakon ugradnje plina pali se "check engine" kada prebaci na plin. Greška koja se očita sa Lexiom je prekid strujnog kruga injektora.

Razlog (bar su tako rekli u servisu za plin): injektori se okidaju sa plusom, a ne sa minusom kao kod većine automobila.

Rješenje: zalemiti 6 otpornika (1 otpornik po injektoru) paralelno sa ulazom za plinski ECU, na način da, kada auto radi na plin, krug benzinskog injektora ostane zatvoren preko otpornika. Otpornici su 100ohm 3W. Shema je ispod (boje vrijede za LPGTech 4 cilindra, ali to je samo primjer da se vidi gdje spojiti otpornike)

Shema

Objašnjenje: Kada se strujni krug zatvori preko otpornika od 100ohma i injektora, otpornik preuzme većinu napona na sebe, tako da na benzinskom injektoru ostane puno manji napon od potrebnog za otvaranje, a samim tim je i struja kroz injektor premala da bi ga otvorila, ali je dovoljna da benzinski ecu detektira da je strujni krug zatvoren i ne prijavljuje grešku.

Razlog zašto ovo napraviti čak iako nekome ne smeta check engine lampica: Kada bezinski ecu otkrije prekid na barem jednom injektoru, automatki tu banku motora prebaci u "open loop" mod. Dakle ne koristi se vrijednost lambda sonde za doziranje goriva, što može dovesti do vožnje sa prebogatom ili presiromašnom smjesom, što dalje može dovesti do daljnih problema (rikavanje katalizatora, izgaranje ventila itd.).
 

misa

Active member
Ovako...Injektore na Xm-u kao i na svakom drugom auto kontrolise ecu i to minusom!
Prilikom ugradnje plina ugradjuje se i emulator dizni koji sluzi da salje informaciju ecu-u da injektori i dalje rade kad sistem prebaci na plin.
Kod 2.0 multipoint modela je dovoljan i relej koji ce da gasi dizne i istovremeno slati ecu-u info da dizne i dalje rade,mozda je dovoljan i za v6 modele,barem one starije do pojavljivanja es9.

Posto ti u tom servisu nisu ugradili emulator ili pak relej koji je sastavni deo opreme,ja bih taj servis zaobilazio u sirokom luku.

Na mom XM-u je venturi sistem i ne svetli mi check engine ni na plinu ni na benzinu!
Mozes onda da zamislis kako je sve lepo spakovano kad ni na klasicnom venturiju ne svetli check engine prilikom voznje na plin.
 

rascho

New member
Ovako...Injektore na Xm-u kao i na svakom drugom auto kontrolise ecu i to minusom!
Kao što sam napisao gore, za većinu auta je to točno, ali postoje oni kod kojih se koristi plus i V6 UKZ motor spada u njih (mislim da es9 već ne spada).

Prilikom ugradnje plina ugradjuje se i emulator dizni koji sluzi da salje informaciju ecu-u da injektori i dalje rade kad sistem prebaci na plin.
Pogrešno. Kada se injektor otvara sa minusom, nema nikakvih emulatora, žice se spajaju direktno na plinski ecu (govorim o sekventu, jer je i u prvom postu opisan sekvent) i check engine se ne pali. Evo link na kit od firme od koje imam ugrađen sustav i kao što vidiš nikakvi emulatori se ne spominju http://new.lpgtech.pl/en/offer/lpgtech-kits/tech-pack/
To je kit za 4 cilindra, moj samo ima drugi ecu i dva injektora više.

Kod 2.0 multipoint modela je dovoljan i relej koji ce da gasi dizne i istovremeno slati ecu-u info da dizne i dalje rade,mozda je dovoljan i za v6 modele,barem one starije do pojavljivanja es9.
Na sekventu benzinske injektore gasi plinski ecu, nema dodatnog releja.

Posto ti u tom servisu nisu ugradili emulator ili pak relej koji je sastavni deo opreme,ja bih taj servis zaobilazio u sirokom luku.
Informacije koje sam gore napisao sam dobio i od ugrađivača opreme i direktno od proizvođača LPGTecha (iz Poljske), sa kojim sam kontaktirao direktno u vezi rješenje problema i ljudi su vrlo komunikativni, i oni su predložili to rješenje. Inače čuo sam i ja za te emulatore, ali mi se oni čine kao jeti, mnogi ih spominju samo ih nitko nije vidio :)
Ako ljudi iz LPGTecha, koji proizvode i prodaju opremu ih nisu predložili kao rješenje onda valjda to ima neku svoju težinu. Samo da napomenem, to su predložili nakon što sam im poslao informacije snimljene sa njihovim programaom (koji je besplatan na njihovim stranicama), a izvučene sa mog sustava, dakle nisu radili na pamet, nego su imali informacije o podešenosti mog sustava i o ugrađenim dijelovima.
Na starom, Landi Renzo Omegas, sustavu nisam imao nikakve emulatore. Radilo se o Ladi 112, injektori okidani sa minusom i nije bilo check engina.
Također, brza pretraga Interneta mi nije vratila nikakve korisne informacije o tim emulatorima, pa ako imaš neki link bio bih ti zahvalan.

Na mom XM-u je venturi sistem i ne svetli mi check engine ni na plinu ni na benzinu!
Mozes onda da zamislis kako je sve lepo spakovano kad ni na klasicnom venturiju ne svetli check engine prilikom voznje na plin.
Ako je fakat obični venturi, a ne LCS, tu se nema šta posebno namiještati. Narikta se smjesa na nekom fiksnom broju okretaja (obično oko 3000) i ispod toga auto radi sa bogatom smjesom, a iznad toga sa siromašnom. To je princip rada venturija. Kod LCSa i sekventa je mouće nariktavati smjesu preciznije. Što se tiče check engina, kod starijih sistema se on sprječavao emulatorom lamda sonde, da ne bi javljao prebogatu ili presiromašnu smjesu, dok sekvent mora moći pratiti benzinski ecu i ne ugrađuje se emulator, tako da se prijavljuje loša smjesa u slučaju loše podešenosti.
 

misa

Active member
Ja ti rekoh a ti kako hoces,tvoj auto i tvoja stvar. ;)
Samim tim sto ti svetli check engine na sequent sistemu prilikom voznje na plin ZNACI da uredjaj NIJE ADEKVATAN za tvoj motor,nije dobro ugradjen ili nastelovan(kompjuterski,naravno).
Nema tu nikakvog naknadnog lemljenja otpornika i slicnih gluposti.To je smejurija.

Kad je uredjaj adekvatan i kad je sve vezano kako treba nema paljenja check engine lampice ni na jednom gorivu....sta god ti serviser plinske opreme koju je ugradio govorio.

Xm-ovi motori(svi benzinci od 2.0 do v6,sve do pojave es9),govorim o multi-pointu,imaju "full group" ubrizgavanje i zahtevaju specifican lpg uredjaj.
 
Posljednje uređivanje:

rascho

New member
Xm-ovi motori(svi benzinci od 2.0 do v6,sve do pojave es9),govorim o multi-pointu,imaju "full group" ubrizgavanje i zahtevaju specifican lpg uredjaj.
Znam da je prošlo već neko vrijeme od ovog posta, ali promaklo mi.
Uglavnom da ispravim i ovu informaciju. V6 PRV imaju sekvencijalno ubrizgavanje. No da ljudi ne bi meni vjerovali na riječ evo link na tehničku dokumentaciju od Citroena.

https://drive.google.com/open?id=0B8IleciFBXbebmhQS1pqVF9SWm8
https://drive.google.com/open?id=0B8IleciFBXbecXJoNmpncEdUMGs

Prvi link stranica 8 riječi "sequential injection" su crveno boldane.

Inače gornje dokumente preporučujem za pročitati svim vlasnicima V6 PRV motora jer su vrlo informativni.

PS. Za kraj LPGTech plinski sustav podržava i full group ubrizgavanje, iako mu za moj motor ta funkcija nije potrebna.
 

misa

Active member
Multi-Point je druga rec za sekvencijalno ubrizgavanje. ;)
Multipoint injection=Sequent injection.

Sequent injection ili Multipint= ubrizgavanje gde svaki cilindar ima svoj injektor.

Full group ili ne je samo njihov tajming ubrizgavanja sto zavisi od softvera motornog racunara.

Full group ubrizgavanje imaju svi Xm-ovi benzinci do pojave ES9,jedino nisam siguran za TCT-a.
To sto u plinskom racunaru nije cekirana ta opcija ne znaci da motor ne moze tako da radi.Moze da radi ali su njegove performanse znatno umanjene.Inace....plinski ecu bi trebalo da "prekopira" mape benzinskog ecu-a i da tako radi na plinu.Jedino je potrebno da plinski ecu podrzava sve opcije benzinskog ecu-a.

Uostalom...jedan od mogucih uzroka Check engine lampice koju imas kad auto radi na plinu je mozda i zbog toga.Mozda ima siromasnu(lean) smesu jer ne rade svi injektori onako kako benzinski ecu diriguje plinskom ecu-u. ;)

Bilo kako bilo....ADEKVATNO ugradjen sekvent LPG uredjaj ne sme da pali check engine lampicu kad auto radi na plinu....ni u kom slucaju...bez izuzetaka.

Sve ostalo su samo izgovori lose ugradnje,lose strucnosti ili NEadekvatnog LPG uredjaja.

Inace,ES9 motori trose znatno manje goriva od prethodnih 24v,sto zbog novije konstrukcije motora,sto zbog drugacijeg ubrizgavanja.Full group ubrizgavanje je kod ES9 izbaceno zahvaljujuci novijim i naprednijim softverom.
 

rascho

New member
A joj, Misa, stvarno mi se ne da prepucavati s tobom (niti mi je to cilj), zato sam i stavio linkove na citroenove dokumente koji opisuju rad mog motora.
Multipoint ubrizgavanji je ubrizgavanju u više točaka, što znači da svaki cilindar ima svoj injektor, za razliku od single point, gdje postoji samo jedan injektor. Pri tome multipoint može raditi u full group mogu, što znači da se svi injektori okidaju u istom trenutku, semi-sequent, što obično znači da se okidaju dva po dva injektora i sequent, što znači da se svaki injektor okida zasebno.
Ako pažljivo pročitaš dokumente koje sam linkao, vidjet ćeš da se moj motor pali u full-group modu i nakon nekoliko okretaja radilice (detaljno opisano u dokumentu, pa neću ovdje) prelazi u sequentil mod u kojem radi od tada pa cijelo vrijeme. U dokumetu čak postoje vremenski grafovi okidanja pojedinog injektora, pa te molim da ga pročitaš prije nego se ne složiš sa mnom.
Inače to sam i provjerio sa Lexiom prikačenom na ECU, gdje se točno vidi da cca 1-2sec radi u full group i onda se prebaci na sekvencijalno ubrizgavanje.
Što se tiče check engina, to sam napisao u prvom postu, greška koju prijavi je prekid strujnog kruga injektora, također očitana Lexiom. Dakle sve što sam napisao od prvog posta pa na dalje su provjerene informacije, ne pričam na pamet i problem je definitivno riješen nakon ugradnje otpornika, također provjereno s Lexijom.
Sve informacije koje sam iznio u ovom nizu postova su ili iz citroenove dokumentacije za konkretan motor, ili dobivene direktno od proizvođača plinske opreme koja mi je ugrađena i nešto malo osnovnog Ohmovog zakona što se sjećam sa elektrotehničkog fakulteta.
 

misa

Active member
Ni ja ne zelim da se prepucavam niti sam imao nameru. ;)

Neka bude kako ti kazes a vreme i necije drugo iskustvo ce pokazati ko je bio u pravu.
 
Na vrh