Citroën Forum Hrvatske  

Povratak   Citroën Forum Hrvatske > Citroën Forum Hrvatske > Citroën općenito
Zaboravili ste podatke?


Citroën općenito Općenito o mehanici, elektronici, inovacijama, ispitivanjima, proizvodnji.
Za sva pitanja i rasprave o specifičnom modelu, molimo koristite zasebni podforum svojeg Citroën modela.

Odgovori
 
Uređivanje
Staro 20.4.2018. , 16:21   #1
Novi član
 
Član od: 30.04.2013.
Zadnja aktivnost: 14.7.2018. 09:06
Lokacija: Zagreb
Postovi: 26
Zahvala: 0
Zahvaljeno jednom u jednom postu
Originalno Ubacivanje iz D u N na semaforu (ETG6)

Kako sam godinama vozio aute sa ručnim mjenjačem, navika mi je bila na semaforu mjenjač izbaciti iz brzine. Isto sam nastavio raditi i kada sam prije par mjeseci kupio C4 Picasso sa automatskim mjenjačem - čim stanem prebacim ga iz Drive u Neutral.

Za to imam par razloga: (1) ne da mi se stalno držati pedalu kočnice (2) bojim se da bih mogao slučajno pustiti pedalu i zabiti se u auto ispred sebe (3) auto kao da se cijelo vrijeme trudi krenuti, pa se bojim da to ne troši neke lamele u mjenjaču.

Znam da je svaki mjenjač priča za sebe - ovdje se konkretno radi o robotiziranom ETG6 mjenjaču.

Da li još netko to tako radi?

Kakve konkretne efekte (pozitivne i negativne) to ima na mjenjač?

Hvala!
vitomir je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Oglasni prostor
Staro 20.4.2018. , 16:29   #2
U prolazu...
 
Doomsday's Avatar
 
Član od: 27.03.2016.
Zadnja aktivnost: 8.11.2019. 11:02
Lokacija: Kaštel Stari
Postovi: 1.290
Zahvala: 7
Zahvaljeno 169 puta u 145 postova
Originalno

Koliko se ja razumin u problematiku, ti radiš OK, to je robotizirani mjenjač, i trebalo bi se prema njemu odnosit skoro kao i prema manualnom...

Znači, kad si POTPUNO stao, uredno je držati kočnicu i ubaciti u N, pa prije kretanja i prije puštanja kočnice ubaciti i D, ili još češće na robotiziranim u A/M...

Ako griješim, neka me netko ispravi, ali vjerujem kako je tako najispravnije...

Valjda...



P.S. još jedna bitna stavka za robotizirani mjenjač je UVIJEK prije gašenja ubacit u N, pa onda izgasit motor, i prije puštanja nožne povuć ručnu...

Gašenje u brzini je moguće, ali ono tiptronica i easytronica što nam je radilo probleme, najčešće je radilo kad se komp zblesi prilikom paljenja auta, dok pokuša šaltat iz brzine u kojoj je ugašen u N, kao što mora napravit kod svakog paljenja...

Valjda...

Doomsday je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 20.4.2018. , 18:40   #3
Prčkaroš
 
Cutac's Avatar
 
Član od: 28.12.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 00:00
Lokacija: Sisak
Postovi: 8.633
Zahvala: 488
Zahvaljeno 302 puta u 268 postova
Garaža
Originalno

Robotizirani ne bi trebao puzati bez kocnice. Probaj jel tvoj to radi, ako i radi, nije da ce poletiti na 40 pa da neces stici zakociti.
A ubaci u ler cisto da druk lager ne bude opterecen, kao sto si rekao, kao na rucnome.
Cutac je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 25.4.2018. , 03:21   #4
šofer
 
zdeslav1967's Avatar
 
Član od: 11.01.2011.
Zadnja aktivnost: 9.11.2019. 01:32
Lokacija: Varaždin
Postovi: 1.055
Zahvala: 76
Zahvaljeno 58 puta u 43 postova
Garaža
Originalno

Citat:
vitomir: Pregled postova
Isto sam nastavio raditi i kada sam prije par mjeseci kupio C4 Picasso sa automatskim mjenjačem
Moj je takav. To nije pravi automat, to znaš.
To je manualac sa svim svojim osobinama sam kaj hidraulika obavlja sve ono kaj bi inače nogom i rukom: kuplung i šaltanje.

Ispravno postupaš kaj ga deneš u N. Tak i ja radim kod duljih stajanja.
Jednom kad staneš i makneš nogu z kočnice, on, jer nije pravi automat, neće krenuti. Barem moj nejde dok mu gasa ne dam.
Probaj, vidi, pa javi.
zdeslav1967 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.7.2018. , 20:47   #5
Prčkaroš
 
Cutac's Avatar
 
Član od: 28.12.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 00:00
Lokacija: Sisak
Postovi: 8.633
Zahvala: 488
Zahvaljeno 302 puta u 268 postova
Garaža
Originalno

Da ne otvaram novu temu, samo da provjerim, EAT8 je torque converter?
Cutac je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.7.2018. , 21:52   #6
Super Moderator
 
ivan222's Avatar
 
Član od: 14.08.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 00:02
Lokacija: Opatija
Postovi: 7.872
Zahvala: 149
Zahvaljeno 916 puta u 755 postova
Originalno

Je, Aisin...
ivan222 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.7.2018. , 22:15   #7
Prčkaroš
 
Cutac's Avatar
 
Član od: 28.12.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 00:00
Lokacija: Sisak
Postovi: 8.633
Zahvala: 488
Zahvaljeno 302 puta u 268 postova
Garaža
Originalno

Ok, super
Cutac je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 23.7.2018. , 08:37   #8
Stariji član
 
Ruske's Avatar
 
Član od: 12.01.2015.
Zadnja aktivnost: 5.11.2019. 18:15
Lokacija: Rijeka
Postovi: 681
Zahvala: 4
Zahvaljeno 44 puta u 35 postova
Garaža
Originalno

a cemu onda pozicija P na automaticima? pretpostavljam da ju ima i na robotiziranima...zasto to ne koristite na semaforu?
Ruske je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 23.7.2018. , 12:23   #9
U prolazu...
 
Doomsday's Avatar
 
Član od: 27.03.2016.
Zadnja aktivnost: 8.11.2019. 11:02
Lokacija: Kaštel Stari
Postovi: 1.290
Zahvala: 7
Zahvaljeno 169 puta u 145 postova
Originalno

Niti jedna vrsta robotiziranog šta sam ima prilike vozit nije imala P položaj...

Mislim da niti jedan ni nema...

Valjda...

Doomsday je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 23.7.2018. , 13:05   #10
Prčkaroš
 
Cutac's Avatar
 
Član od: 28.12.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 00:00
Lokacija: Sisak
Postovi: 8.633
Zahvala: 488
Zahvaljeno 302 puta u 268 postova
Garaža
Originalno

Nema, da. Njima je D(ili R) P polozaj.

Zanimljivo da kod nas nema EAT8 u 308, samo EAT6. Bez veze...
Cutac je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 23.7.2018. , 13:30   #11
U prolazu...
 
Doomsday's Avatar
 
Član od: 27.03.2016.
Zadnja aktivnost: 8.11.2019. 11:02
Lokacija: Kaštel Stari
Postovi: 1.290
Zahvala: 7
Zahvaljeno 169 puta u 145 postova
Originalno

Kako već napisah, nemaju P položaj, i NIJE DOBRO gasit ih u R ili D(A/M) položaju, nego isključivo u N i povuć ručnu...

Svi problemi koje smo imali sa tim mjenjačima dogodili su se prilikom paljenja kad mora prebacit iz bilo kojeg drugog položaja u kojem je bio ugašen u N...

I zato, imat ispravnu ručnu i koristit je, gasit uvik u N, da ne bude skupih popravaka...

Valjda...

Doomsday je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'Doomsday' na postu:
Staro 23.7.2018. , 15:30   #12
Prčkaroš
 
Cutac's Avatar
 
Član od: 28.12.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 00:00
Lokacija: Sisak
Postovi: 8.633
Zahvala: 488
Zahvaljeno 302 puta u 268 postova
Garaža
Originalno

Panda bi ti pokazala srednji prst. Nju moraš gasiti u D ili R.
Ručna, ugasiš i onda ručna drži tako da je mjenjač rasterećen, a opet je u brzini za svaki slučaj.

Pretpostavljam da su tvoji problemi nastali radi ne korištenja ručne?
Cutac je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 23.7.2018. , 16:31   #13
Lepi™
 
Pavel's Avatar
 
Član od: 17.04.2016.
Zadnja aktivnost: 20.6.2019. 18:01
Lokacija: Sisak
Postovi: 464
Zahvala: 29
Zahvaljeno 39 puta u 33 postova
Garaža
Originalno

Citat:
Ruske: Pregled postova
a cemu onda pozicija P na automaticima? pretpostavljam da ju ima i na robotiziranima...zasto to ne koristite na semaforu?
Kada se ubaci u P, aktivira se "blokada" prijenosa. U principu blokira se taj lanac i on drži mjenjač u blokadi kao i kotače. Na ravnini ili laganom nagibu on je dovoljno snažan da drži automobil nepomično. Nema potrebe za parkirnom ručnom. Iako većina automobila danas polako dolazi sa automatskom električnom parkirnom ručnom kočnicom koja se aktivira pri gašenju motora. Kada se parkiram, ubacim u P i po gašenju motora ručna se aktivira sama, i kod paljenja se otpušta sama.

Kod većih nagiba, u teoriji, zupčanik blokade bi trebao držati auto bez obzira na parkirnu ručnu ali kod kretanja će biti onaj neugodni trzaj, koji s vremenom može izazvati oštećenja. A i trošenje materijala bi moglo oštetiti taj safety pin, pa je preporuka da i na ravnini uz P poziciju mjenjača uvijek ide i parkirna ručna.

Što se tiče N pozicije, svako prebacivanje iz D u N ili iz N u D zapravo se odrađuje uz trenje i izaziva trošenje pločica kvačila. Trenje s vremenom izaziva pojavu topline, to vodi do bržeg "prljanja" ulja. U principu ostavljati u D je preporuka. Potrošnja goriva je zanemarivo manja prebacivanjem u N, nedovoljno da bi se isplatilo. A na duže relacije može samo doći do trošenja komponenti. Dok je auto u D, drži se nožna kočnica. Pritom nema trošenja. Kočnica je stisnuta, auto je zaustavljen, ostalo se odrađuje hidraulički i nema zamora.

Ubacivanje u P je još gore na semaforu jer se radi duplo trenje (izbaci iz D u N, pa iz N u P, pa iz P u N, pa N u D). U gradskoj vožnji na više semafora to vodi do znatnog trošenja komponenti, trenja i safety pina u P poziciji. Nema smisla.

Isto tako ako ga imaš u P i netko te zvizne otraga, osim razbijenog zadnjeg (eventualno prednjeg kraja ako je netko ispred) imaš i mehanička oštećenja na mjenjaču. Jer je bio aktiviran safety pin a došlo je do pomicanja vozila. Ne isključujem da je moguće ovisno o sudaru imati oštećenja mjenjača i u D ili N poziciji ali su šanse znatno manje.

Nadam se da sam koliko toliko objasnio. Nekih stvari se sjećam s faksa, neke sam i sam čitao ali uglavnom je to to. Žao mi je na zbunjujućim pojmovima, znam kak se koji element i dio zove na engleskom, ne znam naše prijevode.
Pavel je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'Pavel' na postu:
Staro 23.7.2018. , 22:09   #14
U prolazu...
 
Doomsday's Avatar
 
Član od: 27.03.2016.
Zadnja aktivnost: 8.11.2019. 11:02
Lokacija: Kaštel Stari
Postovi: 1.290
Zahvala: 7
Zahvaljeno 169 puta u 145 postova
Originalno

Citat:
Cutac: Pregled postova
Pretpostavljam da su tvoji problemi nastali radi ne korištenja ručne?
Nemam pojma, nisam ja vozio, ali vrlo vjerojatno... Ako težina ostane na mjenjaču u brzini, a kod paljenja mora prebacit u N, i eto problema, prije ili kasnije...

Valjda...

Doomsday je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 23.7.2018. , 22:14   #15
Prčkaroš
 
Cutac's Avatar
 
Član od: 28.12.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 00:00
Lokacija: Sisak
Postovi: 8.633
Zahvala: 488
Zahvaljeno 302 puta u 268 postova
Garaža
Originalno

Šta, ode aktuator ili?
Cutac je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 24.7.2018. , 15:30   #16
U prolazu...
 
Doomsday's Avatar
 
Član od: 27.03.2016.
Zadnja aktivnost: 8.11.2019. 11:02
Lokacija: Kaštel Stari
Postovi: 1.290
Zahvala: 7
Zahvaljeno 169 puta u 145 postova
Originalno

Ne znam, stvarno nije moj fah, ali dobio sam zaključak da je zbog gašenja u brzini, a ne u N...

Ako su lagali mene, i ja lažem vas...

Valjda...

Doomsday je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 24.7.2018. , 19:31   #17
Stariji član
 
visaluteju's Avatar
 
Član od: 27.07.2017.
Zadnja aktivnost: Jučer 20:07
Lokacija: Drvar
Postovi: 984
Zahvala: 2
Zahvaljeno 67 puta u 60 postova
Garaža
Originalno

Ja sam sad zbunjen, kako je na kraju najbolje za duzi zivot mjenjaca ? Jer pavel pobi ove gornje teorije?
visaluteju je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 24.7.2018. , 23:10   #18
U prolazu...
 
Doomsday's Avatar
 
Član od: 27.03.2016.
Zadnja aktivnost: 8.11.2019. 11:02
Lokacija: Kaštel Stari
Postovi: 1.290
Zahvala: 7
Zahvaljeno 169 puta u 145 postova
Originalno

E sad,ne znam jel Pavel govori o robotiziranim mjenjačima ili ne...

Ali, mislim da se pretjerano bavimo sa tim... Moja žena vozi 'školski' od kad je položila, čeka na semaforu u prvoj pod kumplugom... Ona je jedna od onih za koje je Start&Stop bačena lova, jer se nikad niti ne može uključit...

E sad, sva auta do sada, a recimo Clio je vozila većinom ona 7-8 godina, nismo mjenjali korpu i lamelu, nije se događalo preveliko trošenje zbog njenog načina čekanja na semaforu...

Pretpostavljam da robotizirani isto tako čeka u prvoj sa stisnutim kumplugom, kad stojiš na semaforu u D/A/M... Ne vidim to kao problem, ali isto tako ne vidim kao problem da nakon potpunog zaustavljanja, dok držiš kočnicu, ubaciš u N, pa prije kretanja i otpuštanja kočnice ubaciš u D/A/M...

Tako da, kako ti je lakše, draže, kako se osjećaš bolje, tako i radiš, jer ipak auto služi tebi a ne ti njemu...

Valjda...

Doomsday je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 25.7.2018. , 12:06   #19
Lepi™
 
Pavel's Avatar
 
Član od: 17.04.2016.
Zadnja aktivnost: 20.6.2019. 18:01
Lokacija: Sisak
Postovi: 464
Zahvala: 29
Zahvaljeno 39 puta u 33 postova
Garaža
Originalno

Govorim o klasičnom automatskom mjenjaču u ovom slučaju radi se o 6-brzinskom automatiku (Aisin) koji je ugrađivan u recimo C5. Ne znam koja mu je klasifikacija..

Robotizirane ne znam kako funkcioniraju..Nisam nikad niti proučavao.
Pavel je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 25.7.2018. , 12:49   #20
Super Moderator
 
ivan222's Avatar
 
Član od: 14.08.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 00:02
Lokacija: Opatija
Postovi: 7.872
Zahvala: 149
Zahvaljeno 916 puta u 755 postova
Originalno

Drž te se ovih robotiziranih, pre vruće je za seljenje komentara okolo
ivan222 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Oglasni prostor
Odgovori

Oznake
etg6, semaforu, ubacivanje

Uređivanje



Sada je 02:26. (GMT +1)


CitroënForum.hr je nezavisni internetski projekt nekolicine ljubitelja motornih vozila marke Citroën.
Nije izravno povezan s proizvođačem marke niti ovlaštenim predstavnicima proizvođača.
Sadržaj poruka na forumu predstavlja isključivo stavove, mišljenja te iskustva njihovih autora, a ne vlasnika foruma
niti članova uredništva foruma. Oni se na bilo koji način ne mogu smatrati odgovornima za njihov sadržaj.

"Citroën", njegov logotip te imena modela su registrirani zaštitni znakovi u vlasništvu tvrtke "Automobiles Citroën",
članicom PSA grupe, koju u Republici Hrvatskoj zastupa tvrtka "Citroen Hrvatska" d.o.o.

Copyright © 2019, CitroënForum Hrvatske
www.citroenforum.hr
vBulletin® Copyright © 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Ad Management by RedTyger