Kada mijenjati auto?!

liberty

Well-known member
zamislite si situaciju:

kupite si novi auto, s njime prelazite prosječnih 10-15 tkm godišnje
odlazite na redovite servise i tako to

i onda se postavi pitanje - kada kupiti ponovno novi auto
neki prijatelji mi kažu - nakon što istekne garancija, neki opet nakon nekih 4 godine dok za njega možeš valjda dobiti 40-50% cijene, neki tvrde do 100.000 km i tako

kakva su vaša razmišljanja o tome?

u porodici imam aute različite starosti, pa i jednog od 17 godina i 270 tkm
ali sam u zadnje vrijeme skloniji razmišljanju da bi bilo pametno svakih nekih 4 godine i cca 50 tkm zamijeniti auto, bez da na njemu mijenjaš ni akumulator ni gume ni sve, pokupiti njegovih 40-50% vrijednosti (ako govorimo o malom autu) i kupiti si novi auto

naime, kako preferiram male aute nižeg cjenovnog ranga, a vidkm da takvi auti relativno dobro drže cijenu
pomislio sam si , svakih 4 godine prodaš odnosno kupiš auto i miran si
nit brineš (najčešće ako je s autom sve u redu) da li će ti brtva zgoriti, da li će gume biti skupe, da li će elektronika postati osjetljiva)

ajde da ćujem mišljenja?

možda je bolje držati auto nekih 7-8 godina, natuć 100.000 km pa ga se onda riješiti i još za njega izvući 25-30% cijene uz jedno mijenjanje guma/akumulatora

ili ako se ima npr. 2 auta, da uvijek jedan bude noviji, a drugi stariji, pa da čovjek starijeg praši po gradu, a da novijeg ima za vjenčanja/sprovode/putovanja

nisam pametan....a očito nemam pametnija posla pa malo lamentiram:D

u široj porodici imam auto star 11 godina s oko 110.000 km
onaj star 17 godina s 270.000 km
onda star 5 godina i 65.000 km
te ova dva nova citroena
 

liberty

Well-known member
Samo ovisno o tome koliko želiš/imaš novaca za trošiti na automobili.

Noviji je "bolji" i skuplji, ništa više.
slažem se
ali na starijem moraš mijenjati gume, amortizere, bobine, akumulatore pa onda isto imaš troškova

pretpostavljam da najbolje prolazi onaj koji godišnje pređe 20 tkm ili više iz poslovnih razloga
a mijenja auto svakkih 4-5 godina
na taj način zna da je auto vozio i da mu je isti služio i gubitak cijene kod prodaje mu i nije velika stavka
 

deda

New member
Kupovanje novog auta je bacanje novaca,jedino ako taj služi za egzistenciju pa se sam isplati,sve ostalo je podmazivanje debelih guzica sa zapada,neznaš jel gore kupit ga za keš ili na kredit.Auto nakon 4-5 godina ne da vredi 50%,nego 30%,a sve dalje će taj gubitak biti još veći.Treba naći uvjek neki auto star nekoliko godina koji se malo vozio i dat za njega pola i manje od novog i vozićeš se da niš nećeš trebat ulagat,pa kad mu je već koja godina,opet dalje.Najveći gubitak na autu je prvih 3-4-5 godina u apsolutnom iznosu,ne postotku,a apsolutni iznos plaćaš,jel tak?Nije svejedno popušit 50% na 100 000 kn ili 50% na 50-40 000 kn.
 

liberty

Well-known member
Kupovanje novog auta je bacanje novaca,jedino ako taj služi za egzistenciju pa se sam isplati,sve ostalo je podmazivanje debelih guzica sa zapada,neznaš jel gore kupit ga za keš ili na kredit.Auto nakon 4-5 godina ne da vredi 50%,nego 30%,a sve dalje će taj gubitak biti još veći.Treba naći uvjek neki auto star nekoliko godina koji se malo vozio i dat za njega pola i manje od novog i vozićeš se da niš nećeš trebat ulagat,pa kad mu je već koja godina,opet dalje.Najveći gubitak na autu je prvih 3-4-5 godina u apsolutnom iznosu,ne postotku,a apsolutni iznos plaćaš,jel tak?Nije svejedno popušit 50% na 100 000 kn ili 50% na 50-40 000 kn.
ima logike:)
 

gox

New member
ili ako se ima npr. 2 auta, da uvijek jedan bude noviji, a drugi stariji, pa da čovjek starijeg praši po gradu, a da novijeg ima za vjenčanja/sprovode/putovanja

Tako i ja sad razmišljam bez obzira na godine, saxolinija držat u što je moguće boljem stanju (održavanje) i vozikat ga po gradu i takve rute (ako zatreba i dalje), a uz njega (kad se zaposlim) neki malo bolji uz njega kao što si naveo...

Ne znam da li i vi ovako razmišljate, ali prema novim autima sam skeptičan, dosta elektronike, a što je ima više, veća mogućnost kvarova...

U gore navedeno se naravno miješa volja za promjenom auta i financijska situacija.. :grin:
 

liberty

Well-known member
ili ako se ima npr. 2 auta, da uvijek jedan bude noviji, a drugi stariji, pa da čovjek starijeg praši po gradu, a da novijeg ima za vjenčanja/sprovode/putovanja

Tako i ja sad razmišljam bez obzira na godine, saxolinija držat u što je moguće boljem stanju (održavanje) i vozikat ga po gradu i takve rute (ako zatreba i dalje), a uz njega (kad se zaposlim) neki malo bolji uz njega kao što si naveo...

Ne znam da li i vi ovako razmišljate, ali prema novim autima sam skeptičan, dosta elektronike, a što je ima više, veća mogućnost kvarova...U gore navedeno se naravno miješa volja za promjenom auta i financijska situacija.. :grin:
i ja sam skeptičan po tom pitanju, možda to ne pokazujem djelima, ali jednostavno, da sam imao priliku kupiti dobro održavanog starijeg citrača to bi i učinio jer mi novi pašu samo izgledom
 

Marko

Well-known member
najisplativije je kupiti auto star 2-3 godine, i prodati ga starog nekih 5-6 godina...
Da, ali opet tu je kilometraža, režim vožnje prijašnjeg vlasnika (znam da ti znaš, samo velim da se ne zaboravi). Ali opet apetiti su različiti, a ponekad i okolnosti. Generalno, dok ti dopizdi mijenjaj ga - ti daješ pare - ti biraš. Duže ga imaš češće ti se mota po glavi da ga zamijeniš... :)
 

Lakii

Well-known member
ali na starijem moraš mijenjati gume, amortizere, bobine, akumulatore pa onda isto imaš troškova
Ke? A na novima ne moras ako ti se potrose? Tj. taman da se ne potrose, 4 godine za jedan komplet guma je malo previse...
A i ostalo, kad ti istekne garancija...
Ionako, za oko 70% kvarova na autu su ionako krivi vozaci.

Kupovanje novog auta je bacanje novaca,jedino ako taj služi za egzistenciju pa se sam isplati,sve ostalo je podmazivanje debelih guzica sa zapada,neznaš jel gore kupit ga za keš ili na kredit.Auto nakon 4-5 godina ne da vredi 50%,nego 30%,a sve dalje će taj gubitak biti još veći.Treba naći uvjek neki auto star nekoliko godina koji se malo vozio i dat za njega pola i manje od novog i vozićeš se da niš nećeš trebat ulagat,pa kad mu je već koja godina,opet dalje.Najveći gubitak na autu je prvih 3-4-5 godina u apsolutnom iznosu,ne postotku,a apsolutni iznos plaćaš,jel tak?Nije svejedno popušit 50% na 100 000 kn ili 50% na 50-40 000 kn.
Potpisujem do zadnje rijeci!
U prvih 2-3 godine se najvise gubi na vrijednosti! A vecina garancija toliko i traje!
I da, pogotovo za nase uvijete, najpametnije je nabavljati auto star 1-2-3 godina sa sto manje kilometara.

E sad, da se vratimo na pocetno pitanje, kada mijenjati auto?
pa, kad ti dosadi! Ili do teze havarije (bilo kvar, bilo sudar)!

Auto je danas statusni simbol.
...drugi stariji, pa da čovjek starijeg praši po gradu, a da novijeg ima za vjenčanja/sprovode/putovanja...
Vidis?

Znaci, ako auto gledamo kao alat, svaki je dobar, bez obzira na starost. Odrzavanje, barem tehnicki ispravnim bi se moralo podrazumijevati.
Ako ga gledamo kao statusni simbol, znaci da se pokaze da si u trendu, cool, da se ima para, da smo uspjesni, da susjedi pate..., to se mora platiti!
 

liberty

Well-known member
malo gledam i sam kakvu sam temu postavio
njome naravno nisam mislio ništa pogrešno

osobno kad sam htio nabaviti rabljeni automobil
u tome me najviše priječilo ograničeno tržište rabljenih za npr. Berlingo (u oglasniku ih nema puno), a kod kupovine C3 mi je bilo problem jer ljudi za taj auto 2007. godište traže cca 48-50 tkn, što smatram da je previše

s druge strane, kod kupovine rabljenog me uvijek plaši odnos bivšeg vlasnika prema autu, jer ako i zanemarim da mnogi aute uopće ni ne peru niti ne održavaju u pravilnim intervalima, ne mogu zanemariti da većina ljudi uopće ne pazi svoje aute po pitanju razrade i svakodnevnog korištenja (osštećenja na parkingu, penjanje na rinzol itd.)

jebiga, osjetljiv sam na odnos preme prijevoznim sredstvima
i zato sam jedan od onih od kojih se rado kupuje vozilo
a nisam od onih koji kupuju polovno vozilo (barem ne tako lako)

s druge strane izborom vozila (modela i cijenovnog ranga) pokzujem da ne padam na luksuz, susjede i tako to
dapaće, to mi kod auta i najmanje pada na pamet

meni je bitno da se meni auto dopada, da nije skup, i da koristi svrsi
citroen uz sve to daje dašak ekstravagancije:)

najrađe bi da mi ne trebaju 2 auta jer bi mi onda život bio lakši i jeftiniji
 

deda

New member
Berlingaće i Partnere putnućke,nemreš kupit ni za ljek,mislim rabljenog,ako i nađeš kojeg taj se prodaje jer ima već milion km.Nitko ga jednostavno neće prodat,jer premalo dobije za tog polovnog,a auto je tako dobar i praktičan da se jednostavno nitko od njega ne želi odvojiti.Mene već godinama napadaju da im ga prodam,evo i danas mi nudili 4,5 soma i ja ga nedam,makar da teško da bi neko ikada i dao više.Auto ima 210 000km i već deset godina i znam da će uskoro počet možda ulaganja u njega,ali za te novce ja nemrem kupit drugi,noviji i bolji,a ne želim se odreći takvog auta i onda kupit neku tandrkalicu u koju nemrem ni bačvu nafte stavit.Možeš jedino naletit na neki povoljno,ako je gazda bankrotirao,pa prodaje sve živo da se spasi financijaša,ima i toga.
 

deda

New member
Mijenjaj ga kad ti dosadi ROFL
Ili kad te poćne zajebavat,ja tak uvjek sve menjam kad mi dosadi i razjebe,marš na sajam,u oglas ili nogom u guzicu.I onda opet po novo veselje,ha nekolko put sam se i zajebo,ali kaj se može.A nekolko puta sam se i dobrih rješio bez veze,ali ja sam nemirna duha.
 

Lakii

Well-known member
malo gledam i sam kakvu sam temu postavio
njome naravno nisam mislio ništa pogrešno
Ma znamo, nitko ne misli da si lose nesto mislio!
dobro si ju postavio ali malo tko (i ja!) ti je odgovorio na pitanje:
Ako kupis novi auto, do kada ga zadrzati?

Ja sam htio napisati da, teoretski, ako si zadovoljan s autom i ako se pazljivo odnosis prema njemu, mozes ga voziti stvarno dugo vremena - preko 10-ak godina! Ili sve dok ti se ne promjene potrebe, ukusi, mogucnosti... ili dok se ne slupas ili rikne nesto jako ozbiljno!
A ako kupis novoga i imas naviku mjenjanja auti, po meni ne prije 4-5. godine i ne poslije 8-9. godine starosti.
 

liberty

Well-known member
Ma znamo, nitko ne misli da si lose nesto mislio!
dobro si ju postavio ali malo tko (i ja!) ti je odgovorio na pitanje:
Ako kupis novi auto, do kada ga zadrzati?

Ja sam htio napisati da, teoretski, ako si zadovoljan s autom i ako se pazljivo odnosis prema njemu, mozes ga voziti stvarno dugo vremena - preko 10-ak godina! Ili sve dok ti se ne promjene potrebe, ukusi, mogucnosti... ili dok se ne slupas ili rikne nesto jako ozbiljno!
A ako kupis novoga i imas naviku mjenjanja auti, po meni ne prije 4-5. godine i ne poslije 8-9. godine starosti.
e na tom tragu sam i ja:)
naravno ako financije dopuste, a to je kod nas................diskutabilno u najmanju ruku:(
 
Na vrh