Nosači motora

grandepuconi

New member
Pozdrav. Ovaka mi je situacija. C4 1.6 hdi 92ks
🤨 Promjenio sam do sada gornji nosac onaj skupi jer je klapao vec poznato svima. Al opet mi se desava po gradu kad vozim kad je sitacija u guzvi pusti daj gas tada osjetim udarce kad dajem gas i auto zna naglo potonit naprid kad pustim gas. Isto to mi se zna desit malo brze kad vozim 70-80kmh 4 brzina kad dajem i pustam gas isto se osjete udarci. Nekad ne al u vecini slucajeva se desavaju ti tupi udarci. E sad bio sam u mjastora gledali smo donji nosac motora nije popucao niti da je slomljen il nesto tako. Samo se njemu cinilo da je mozda malo premekan jer ima dosta hoda kad se motor zaljulja. Narucen je taj nosac nije skup. Al cini mi se da nece bit do njega da je tu nesto drugo. Pa sad jel tko mjenjao nosace posebno taj donji i jel tko ima ovake probleme i kako su rijeseni. Hvala
 

grandepuconi

New member
Taj ispod akumulatora odlican bio sam s majstorom kad je provjerava. Na taj donji smo malo gume podmetnuli da malo tvrdji bude i nakon toga sam pobao auto drukcije se ponasao nije lupkalo nista. Idem na mjenjanje nosaca iduci tjedan jer je narucen novi pa dok dodje. I evo sad opet pocelo da udara. Sve mi nesto smrdi da nece bit do nosaca. Jel moze obicni zamajac pravit takve udarce?

I to kad udari vidi se u kabini di se pomjera malo rucica mjenjaca pri svakom udarcu.
 

sir.Oliver

Well-known member
ako ti se pomera ručica mjenjača , shodno tome kako dodaješ oduzimaš gas , jasno ko dan da motor i mjenjač plivaju i da je neki od nosača sku.cao svoje . najčešće je to onaj donji .... kada bi bili gornji čulo bi se udaranje kada prelaziš po sitnim neravninama ( motor visi na njima ) dok donji je zadužen za stabilizaciju ( učvršćenje ) motora ...
 

Limun

Member
grandepuconi iste simptompe ima i moj auto. Skripucanje i lupkanje na desnoj strani. I potononuce pri pritiskanju kvacila prva druga brzina i blagi udar pri ponovnom davanju gasa. Slicno se ponekad osjeti i u cetvrtoj, ali nije previse ocito.
 

grandepuconi

New member
@Limun ja sam to na desnoj strani sto je skripalo i lagano tuckalo rijesio kad sam zamjenio gornji onaj veliki nosac motora. Al evo sutra sam narucen na zamjenu donjeg nosaca i to bi trebalo valjda rijestit to lupkanje kod mene kad dam i pustim gas sto mi se desava. Tako je slicno i kod mene donji nosac bi trebao bit krivac. Sutra kad promjenim javim jel do njega.
 

bobang

New member
da li si zamenio, i da li je bolje, i kod meme se vidi pokretanje rucice menjaca ali samo u 5 brzini i pri malim obrtajima.
 

Stojic

New member
Pozdrav ljudi da li moze biti do nosaca motora da se cuje kada se pali auto i imam problem sa kvacilo posto mi je malo tvrdje a stavljeno je originalno u ovlastenom servisu i menjac ne ide lepo u brzine kada je auto ugasen zato i sumnjam da motir mozda stoji nategnut.Da li je neko imao slicnih problema?
 

Cutac

Prèkaroš
da se cuje kada se pali auto
Šta se čuje?

imam problem sa kvacilo posto mi je malo tvrdje a stavljeno je originalno u ovlastenom servisu
Cilindar ili još kruti listovi kvačila?

menjac ne ide lepo u brzine kada je auto ugasen zato i sumnjam da motir mozda stoji nategnut
Stisneš kvačilo i šaltaš?
Nosač ako je otišao, to bi trebao u vožnji osjetiti. Probaj rukom klimati motor, trebao bi biti fiksan(nemoj kao sivonja).
 

Stojic

New member
Pa po nekoj logici stvari kada je motor ugasen trebao bi menjac da upada lako u svaku brzinu i kada se ne stisne kvacilo ali kod mene se to me desava ustvari kada je auto nagnut na levu stranu lako se salta bez i sa kvacilom a kada je na ravnom ponekad moram malo da guram rucicu da udje u brzinu i jos mi se desava da kada ga unasim ne mogu da ga izbacim iz brzine bez kvacila.To mi se ni na jednom autu nije desavalo.Svaki je ugasen samo ,,kliktao'' u brzine i iz brzine ne bitno u kakvom mi je stanju bilo kvacilo.A kada ga upalim cuje se kao da nesto da kazem zaklapara ako me razumete.

A sto se tice u voznji oseti se ponekad ponekad ne.U prvoj na primer po nekad samo kad krenem kao da mi motor cupne.A sto se tice voznje i ponekad sna da cimne auto kada pustim gas oko 2 obrtaja.

Sto se tice cilindra ne fali mi ulja ako je to uopste neki pokazatelj?
 

Cutac

Prèkaroš
kada je motor ugasen trebao bi menjac da upada lako u svaku brzinu
Da, ako prije toga prođeš sve brzine sa stisnutim kvačilom.
Tebi su motor i kotači zaustavljeni i trebaš ubaciti selektor preko sinkronog, što ne možeš ako nisu poravnati. A poravnati ih ne možeš bez kvačila jer:
-osovina na kojoj su zupčanici za kotače je fiksna i njeni zupčanici su fiksni
-ona je povezana direktno sa zupčanikom na osovini za kvačilo, a taj zupčanik se slobodno okreće na svojoj osovini
-da bi ga spojio na osovinu imaš selektor
-taj selektor ne možeš rotirati jer je pričvršćen za osovinu koja ide na kvačilo, samim time na motor
-selektor ne možeš navući na zupčanik motora jer zupčaniku motora mu zupčanik kotača ne da da se okrene, a selektoru ne da motor
-zato moraš stisnuti kvačilo da rasteretiš osovinu iz motora, da bi se selektor mogao pomaknuti zajedno sa osovinom i nasjesti na zupčanik koji je fiksiran radi zupčanika za kotače

Valjda sam objasnio dobro :D
P.S. može biti i obratno za "nepovezanost" zupčanika i osovine. Mogu biti slobodni na ulazu ili izlazu iz mjenjača/getribe.

A kada ga upalim cuje se kao da nesto da kazem zaklapara ako me razumete.
Od kuda klapara?

A sto se tice voznje i ponekad sna da cimne auto kada pustim gas oko 2 obrtaja.
To može lako biti nosač motora.

Sto se tice cilindra ne fali mi ulja ako je to uopste neki pokazatelj?
To ne bih znao :)
 

Stojic

New member
Cutac:hvala na objasnjenju sutra cu da proverim da li lako upada u brzine kada ga izsaltam sa pritisnutim kvacilom.Sto se tice klaparanja ne mogi da ocenim zato sto je auto ima dobru zvucnu izolaciju ali cini mi se da je negde sa sredine i kada ga palim imam osecaj kao da se ceo auto malo mrdne a nekad ne.Probao sam i da stavim nekog da zadrzi rukom onaj desni nosac motora gledano iz kabine i tada mi se izgubi ili znatno smanji zvuk tog klaparanja ali mozda zbog pritiska na njega dobije pritisak i neki drugi nosac.A taj sam vec menjao prosle godine doduse auto je od tad presao nekih 50000 km.

Sto se tice kvacila kada se zabucem i pogledam ispod papucice gasa kod one bele opruge vidim da ima nesto kao tovat mast e sad da li to treba uopste tu dq bude ili je icurilo nesto.
 

Cutac

Prèkaroš
Masti na opruzi treba biti, ali ne znam kako dijagnosticirati cilindar.

A ovo što lupa ne znam što bi moglo biti. Možda zamašnjak?
 

MEDOLINO

New member
Podmazite gornji desni nosac motora sa "TOVATNA MAST". Ovo je bilo objasnjenje za taj problem sa strane PSA. To je seriski problem tog motora.
I zamena s novim drzacem ne daje rezultat.
 
Na vrh