Citroen C3 servis

borer69

New member
pozdrav svima,

novi sam na forumu, pa me nemojte odma klinčovati.

posjedujem citroen c3 2012, 1.4 55kw benzinac..
e sad ovako njemu dolazi 2. servis i planiro sam doma promjenit te stvari, kolko znam to bi bio kao redovni servis znači ulje, filter ulja, filter zraka i to je to.

jel ima netko da je već radio servis pa da mi preporuči koje ulje da stavim unutra?

i imam još jedno pitanje, na onom ekrančiću je prikazan ključ di kaže da je potreban servis, jel zna itko kako to utkloniti nakon što se servis obavi, ili to baš mogu samo oni u citroen servisu napraviti?


LP
 

vborovic

C5 modifikator
koje ulje da stavim unutra
Ulja koja bi išla za tvoj motor su:

- Quartz INEO First 0W - 30
- Quartz INEO ECS 5W - 30
- Quartz 9000 5W - 40

Moj odabir bi bio INEO ECS.

prikazan ključ di kaže da je potreban servis, jel zna itko kako to utkloniti nakon što se servis obavi
Upute kažu:

Nakon svakog redovitog održavanja potrebno je inicijalizirati servisni brojač. Postupak je sljedeći:
- prekinite kontakt,
- pritisnite tipku za vraćanje na nulu dnevnog putomjera i držite je pritisnutu,
- uključite kontakt; počinje odbrojavanje putomjera,
- kada je na ekranu prikazano "=0" , otpustite tipku; sličica ključa se gasi.
 

borer69

New member
Hvala na preporuci. Uzeo sam navedeno. Imam jos jedno pitanje, uzeo sam odma i filter goriva, malo sam surfo, ali nisam uspio nac di se tocno nalazi. Da li zna mozda netko? Kao trebalo bi bit ispod onog kotaca di se nalazi rezervar, tj. Otvor za rezervar
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
A jel ga imaš? :D I ja sam za isti motor jednom kupio filter goriva pa kasnije saznao da ga nema, tj. u pumpi goriva je ugrađen. Vidim da i na tvom novom ima verzija sa i bez, daj VIN pa ćemo bacit oko ili sam provjeri na service.citroen.com.

Ja sam sipao Q7000 10w40, motor je odvozio 200tkm gaženja na orginalnom dihtungu glave, bez taloga na karteru ili glavi motora, zamjene ulja na 10 do 15tkm.
Ako ga planiraš duže vozit, do 150.000tkm odradi veliki servis sa izmjenom dihtunga i bez problema će napravit još toliko.
 

borer69

New member
ivan222 - u pravu si, nema posebno filter goriva, nego se nalazi u spremniku, provjerili su mi i Tokiću

Moram dat negativan feedback za citroen servis u dubravi, naime kako nismo odma provjerili kako su odradili posao, sad kada sam mjenjao filter klime, nisu ga uopće stavili kako se spada, skroz su ga savili ko papir tak da nije nicemu niti koristio. Nikad više kod njih.
 

Doomsday

U prolazu...
Ono što mene 'kopka'...

Ova INA Ultra PC 5W30 kaže da je 'mid saps' a kao trebalo bi bit sa certifikacijama pandan Total Quartz Ineo ECS 5W30, pa i Selenia WR Pure Energy 5w30 jer ima i taj Fiatov certifikat...

I ECS i WR P.E. su 'low saps' ulja, a ne 'mid saps'... Te su vrh ponude... A kod ine, INA Ultra Star FE 5W30 je vrh ponude, po njima je to njihovo 'low saps' ulje (dok ULTRA PC nije) iako je ACEA C3, što obično znači da nije 'energy saving'.

Ali dobro, nije to bitno, nego je bitno to da većinom novi dizelaši traže 'low saps' i ACEA C2, što kako izgleda, kod INA ulja nije moguće spojit...?

:confused:
 

DS9

Active member
INA jeste obeležila u specifikaciji onako kako je trebala, tj. kako i jeste činjenica - a evo zašto.

Kada je (u poslednjih dvadesetak godina) utvrđeno da je za filtere (čitaj DPF) bitno koliko ulje može ostaviti nesagorelog ostatka i da nešto od toga može uticati da filteri pre ili kasnije umanje svoju funkciju - ulja koja su se počela proizvoditi sa sniženim sadržajem fosfora, sumpora i sulfatnog pepela su nazivana Low SAPS, da bi se razlikovala od ulja sa uobičajenim paketom aditiva kod kojih su te materije u većoj količin (tzv. Full SAPS)

Međutim, striktno tumačeno - prava Low SAPS ulja su samo ona koja zadovoljavaju normu ACEA C1, odnosno ona čiji je sadržaj sulfatnog pepela ispod (ili jednak) 0.5 %, sumpor iispod 0.2 %, i fosfor ispod 0.05 %.

Kao što je pooznato, PSA koja jeste član ACEA i sasvim diktira (tj. diktirala je u vreme kreiranja ACEA C normi početkom milenijuma) norme koje ovo evropsko telo usvaja - za svoja vozila/dizele sa prvim dpf filterima zahteva ACEA C2 normu, odnosno striktno tumačeno Mid SAPS ulje.

To se jasno može videti kada se pogledaju tzv. sekvence - tj ACEA dokumenti koji opisuju šta koja norma mora zadovoljiti.

U 2002. nisu ni postojale ACEA C norme,

[ame]http://www.utc.fr/~tthomass/Themes/Unites/unites/infos/huile/Publication_Oil_Sequences.pdf[/ame]


pa se one prvi put opisuju u 2004.

[ame]http://www.uns-oil.ru/userfiles/fileacea2004_oil_sequences.pdf[/ame]

Takođe je poznato da je ACEA C2 osnova (uz dodatne PSA testove) za kasnije (dakle tokom 2007-2008.) kreirane namenske PSA norme odnosno konkretno PSA B71 2290 - koju zadovoljava Total Quartz Ineo ECS, i druga ACEA C2 ulja.

Najjednostavnije rečeno - termin Low SAPS se često koristi i za ulja koja su Mid (srednje) SAPS

Btw, totalovo ulje koje striktno jeste Low SAPS tj ACEA C1 je najnovije Ineo First (i zadovoljava nprmu PSA B71 2312).

To što ono može zadovoljiti i ACEA C2 normu - je iz razloga što ACEA propisuje maksimalno dozvoljene količine sulfatnog pepela, fosfora - pa ono ulje koje ga ima ispod propisanog za ACEA C2, a zadovoljava istovremeno i to što je priopisano za ACEA C1 - može nositi oznaku da zadovoljava oba zahteva tj. norme.

Inače, uz njega Total proizvodi i ono što zajtevaju najnoviji land roveri i jaguari, tj. ACEA C1 ulje pod nazivom Quartz Ineo C1, ali ga još nisam video u Srbiji.

***

Ako se od petronasovih ulja pominje ova dole Selenia...
[ame]http://www.extranetpli.eu.petronas.com/dsp/pdf/eng/stec/1412_stec_eng.pdf[/ame]

jasno se vidi da je to ACEA C2 ulje, dakle mid SAPS, isto/slično kao i Ineo ECS i pomenuto inino ulje.

Skuplje inino ulje od totalovog pandana?
Pa i treba da bude, a zato bih ga i koristio (da, kao što rekoh, živim u Hrvatskoj).

Sličnu situaciju imamo i ovde u Srbiji - pa lično za svoj c3 koristim ovo dole ulje, koje takođe jeste skuplje od totalovog Ineo ECS
[ame]http://www.fam.co.rs/images/files/TI-FENIX%20ENERGY%20%20PSA%20SAE%205W-30.pdf[/ame]

***

Ako bih baš razmišljao o uvoznim uljima po ACEA C1 i C2 odnosno B71 2290 i B71 2312, respektivno - onda bih sebi izabrao ova dva dole ulja,

https://www.yacco.com/product/45-lube-p-5w30/

https://www.yacco.com/product/277-lube-p-0w30/

između ostalog i zbog tradicije.




Èisto lično.
 
Posljednje uređivanje:

vborovic

C5 modifikator
Jel, kemičar? Ti si se uživio u raspravi, nije ovo periodicna-tablica.hr, nego citroenforum.hr ... :D ... hvala na obrazloženju do u detalje, ali činjenica je i dalje da je INA ulje ispod Totalovog, a još je k tome i skuplje (INA nam je tu tako reći pod nosom, a na Totalovo u cijenu proizvoda ide dostava do HR preko uvoznika + prodajna marža)
 

DS9

Active member
Hvala za komentar, izgleda da si se i ti uživeo u raspravu..
Je l` imaš nešto konkretno čime ćeš da dokažeš da je pomenuto INA ulja ispod totalovog?

Npr. izvod iz uvozne kontrole totalovog ulja ili npr. laboratorijsku analizu pomenutog totalovog i ininog ulja od strane sertifikovane laboratorije. Bilo virdžin ulja ili rabljenog.

Hvala.
 

vborovic

C5 modifikator
Hvala za komentar, izgleda da si se i ti uživeo u raspravu
Izgleda da si novi na forumu, pa ne znaš da je moja uloga da pratim i uživam ... :D ... postavljam protu-pitanje, pa ti meni dokaži da je inino ulje bolje od totalovog ... jer mi inače imamo jako razvijenu autoindustriju kao vani, pa postavljamo standarde ili ih čak nadmašujemo ... malo fali ... jednog lijepog dana, možda tako i bude, no trenutno sigurno nije takva situacija
 

DS9

Active member
Da, nov sam na forumu, datum registracije je baš skorašnji.

Inače. nigde nisam napisao da je inino ulje bolje od totalovog, za razliku od tebe koji tvrdiš suprotno na osnovu nečega što posebno u današnje vreme nije ikakav pokazatelj razlika među mazivima koja se široko koriste (odnosno gde najveći svetski proizvođači mogu lako da utiču na distribuciju maziva na manjim tržištima).

Navodiš kako je činjenica da je inino ulje ispod totalovog i za takvu tvrdnju koristiš argument o ravijenosti autoindustrija. Da li je to argument na osnovu koga neko može biti siguran za dva ulja sličnih karakteristika da je jedno od njih bitno bolje ili lošije (prilikom eksploatacije u nekom motoru)?

Da li ti je jasno da svojom tvrdnjom "...ali činjenica je i dalje da je INA ulje ispod Totalovog..." bez ikakvih konkretnih dokaza širiš neproverene informacije, samo na osnovu pretpostavke?

To koliko je neko ulje ispod ili iznad nekog drugog bi moglo da se raspravlja na osnovu specifikacija konkretnih ulja (osim što bi lako moglo na osnovu laboratorijskih analiza), ali sa obzirom na ono što u njima piše (* (The characteristics given above are obtained with a standard tolerance threshold during production and may not be considered specifications.) i to je sasvim diskutabilno.

Da li misliš da u INA dovoljno ne znaju koliko i kakvog baznog ulja i aditiva trebaju da nabave kako bi izblendirali neku količinu npr. ACEA C2 ulja.

Je l` misliš da to što Total ima bolji razvojni centar sa modernijim laboratorijama i renomiranijim naučnicima - znači da će u Varaždinu onaj koji sipa totalovo obavezno dobiti bolje ulje (za svoj motor) nego od nekog drugog proizvođača koji je takođe decenijama u istom poslu (doduše riječka rafinerija je više od stoleću)? Sa naglaskom na obavezno.

Da li ćeš za Shell ili Mobil ulje reći kako je činjenica da su iznad totalovog, jer ova dva imaju (bitno) veću proizvodnju i značajnija ulaganja u razvoj.

Najjednostavnije rečeno, to što si naveo je zanimljivo kao metafora - ali ne odgovara kao objašnjenje.

***

Za nekakva maziva/ulja se može navoditi, na osnovu njihovih specifikacija (i preporuka proizvođača sklopa kojima su namenjena) da su manje ili više pogodnija od nekih drugih manje ili više sličnih karakteristika - ali pominjati kvalitet jednostavnim zaključivanjem na osnovu razvijenosti proizvodnje, tržišta, i sl. bez konkretnih činjenica - je širenje dezinformacija.

Kao što ni cena ne mora nužno/uvek da bude pokazatelj razlike u podrazumevanom kvalitetu (inače bi neko lako tvrdio, što bi opet bilo pogrešno, da je totalovo ulje ispod ininog).

Onaj koji koristi totalova maziva u motorima PSA grupe treba znati da to valja činiti jer PSA to preporučuje (a inače ona preporučuje svog partnera u zajedničkom poslu) i jer su ta (pojedina, pomenuta) ulja sertifikovana odgovarajućim PSA normama - a da li su ona ispod ili iznad nekog drugog konkretnog maziva (za određeni sklop/motor) je bitno diskutabilnija stvar, za čiji odgovor je potreban uvid u ostvarene testove tih maziva. A ne nagađanje na osnovu sasvim diskutabilnih premisa.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh