INA jeste obeležila u specifikaciji onako kako je trebala, tj. kako i jeste činjenica - a evo zašto.
Kada je (u poslednjih dvadesetak godina) utvrđeno da je za filtere (čitaj DPF) bitno koliko ulje može ostaviti nesagorelog ostatka i da nešto od toga može uticati da filteri pre ili kasnije umanje svoju funkciju - ulja koja su se počela proizvoditi sa sniženim sadržajem fosfora, sumpora i sulfatnog pepela su nazivana Low SAPS, da bi se razlikovala od ulja sa uobičajenim paketom aditiva kod kojih su te materije u većoj količin (tzv. Full SAPS)
Međutim, striktno tumačeno - prava Low SAPS ulja su samo ona koja zadovoljavaju normu ACEA C1, odnosno ona čiji je sadržaj sulfatnog pepela ispod (ili jednak) 0.5 %, sumpor iispod 0.2 %, i fosfor ispod 0.05 %.
Kao što je pooznato, PSA koja jeste član ACEA i sasvim diktira (tj. diktirala je u vreme kreiranja ACEA C normi početkom milenijuma) norme koje ovo evropsko telo usvaja - za svoja vozila/dizele sa prvim dpf filterima zahteva ACEA C2 normu, odnosno striktno tumačeno Mid SAPS ulje.
To se jasno može videti kada se pogledaju tzv. sekvence - tj ACEA dokumenti koji opisuju šta koja norma mora zadovoljiti.
U 2002. nisu ni postojale ACEA C norme,
[ame]http://www.utc.fr/~tthomass/Themes/Unites/unites/infos/huile/Publication_Oil_Sequences.pdf[/ame]
pa se one prvi put opisuju u 2004.
[ame]http://www.uns-oil.ru/userfiles/fileacea2004_oil_sequences.pdf[/ame]
Takođe je poznato da je ACEA C2 osnova (uz dodatne PSA testove) za kasnije (dakle tokom 2007-2008.) kreirane namenske PSA norme odnosno konkretno PSA B71 2290 - koju zadovoljava Total Quartz Ineo ECS, i druga ACEA C2 ulja.
Najjednostavnije rečeno - termin Low SAPS se često koristi i za ulja koja su Mid (srednje) SAPS
Btw, totalovo ulje koje striktno jeste Low SAPS tj ACEA C1 je najnovije Ineo First (i zadovoljava nprmu PSA B71 2312).
To što ono može zadovoljiti i ACEA C2 normu - je iz razloga što ACEA propisuje maksimalno dozvoljene količine sulfatnog pepela, fosfora - pa ono ulje koje ga ima ispod propisanog za ACEA C2, a zadovoljava istovremeno i to što je priopisano za ACEA C1 - može nositi oznaku da zadovoljava oba zahteva tj. norme.
Inače, uz njega Total proizvodi i ono što zajtevaju najnoviji land roveri i jaguari, tj. ACEA C1 ulje pod nazivom Quartz Ineo C1, ali ga još nisam video u Srbiji.
***
Ako se od petronasovih ulja pominje ova dole Selenia...
[ame]http://www.extranetpli.eu.petronas.com/dsp/pdf/eng/stec/1412_stec_eng.pdf[/ame]
jasno se vidi da je to ACEA C2 ulje, dakle mid SAPS, isto/slično kao i Ineo ECS i pomenuto inino ulje.
Skuplje inino ulje od totalovog pandana?
Pa i treba da bude, a zato bih ga i koristio (da, kao što rekoh, živim u Hrvatskoj).
Sličnu situaciju imamo i ovde u Srbiji - pa lično za svoj c3 koristim ovo dole ulje, koje takođe jeste skuplje od totalovog Ineo ECS
[ame]http://www.fam.co.rs/images/files/TI-FENIX%20ENERGY%20%20PSA%20SAE%205W-30.pdf[/ame]
***
Ako bih baš razmišljao o uvoznim uljima po ACEA C1 i C2 odnosno B71 2290 i B71 2312, respektivno - onda bih sebi izabrao ova dva dole ulja,
https://www.yacco.com/product/45-lube-p-5w30/
https://www.yacco.com/product/277-lube-p-0w30/
između ostalog i zbog tradicije.
Èisto lično.