Nosivost C3?

renco

New member
Danas nas je bilo 4-ero u autu uz dosta stvari u bunkeru i na zadnjem sjedalu, tak da je većina tereta bila na zadnjoj osovini. Ukupna masa (osobe + teret) je bila po mojoj računici 430 kg, max 450.
Problem je u tome što je auto jako sjeo na način da sam morao jako paziti kak vozim (na ležećem doslovno 5 kmh, a i tad se osjetio lagani tupi udarac kad su se amortizeri do kraja stisli).

Je li to normalno ili su opruge u k? Prema data sheetu na netu vidim da je max dopuštena nosivost auta 480ak kg, ali prema nekoj logici, auto bi i pri tom maksimalnom teretu morao biti normalno upravljiv?
 

vborovic

C5 modifikator
Što ti je navedeno u prometnoji pod (5) Dopuštena nosivost (kg)? Moj ima upisanu nosivost od 570 kg ... to naravno ne znači da ne bi išlo i nešto preko toga, ali može sam ovjes utjecati na to, ovisno u kakvom je stanju
 

renco

New member
Evo baš sam bil u garaži i piše dopuštena nosivost 442 kg. Znači bili smo tu negde na max nosivosti, al i dalje stoji moje pitanje jel normalno da se to događa jer mislim da nije.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Šta da se događa, taj lagani udarac i? Šta je problem u vožnji?
Jasno je da auto legne, hod stražnjeg ovjesa je skraćen i treba oprezno kod trotoara, rupa, ležećih... Ali u normalnoj vožnji meni nikakvih problema nije bilo.
 

Dalibor

Dado Tornado
Evo baš sam bil u garaži i piše dopuštena nosivost 442 kg
jako sjeda kad iza ima tereta,
to sam zamjetio kad bi u prolazu prošao puni C3,
uvijek su bili niski.

mislim da svi auti imaju preko 400 kg,
ali stavi npr. 400 kg u C3 ili u C5 i razlika u ponašanju auta bude vrlo uočljiva.
a C3 može imati nosivost 442 dok C5 (bubnut ću) 490 kg.
 

DS9

Active member
Na nalepnici stuba vrata bi trebalo da piše maksimalna nosivost.

Međutim, kao što Dalibor reče C3ojke kada su pune veoma legnu - pa treba imati u vidu preporučeni pritisak guma. Na mojoj C3ojci stoji da se neopterećeni auto duva 2,1-2,1 Bar, a opterećeni 2,1-2,5 Bar, dakle razlika na zadnjoj osovini je poprlična. Ako se gume na naduvaju a auto se sasvim optereti - logično je da će delovati problematično.

Znači bili smo tu negde na max nosivosti, al i dalje stoji moje pitanje jel normalno da se to događa jer mislim da nije.
Mislim, sledi pitanje - na koliko su naduvane zadnje gume?


Na poznatom Citroen sajtu koji obiluje informacijama - nalazi se zgodna tabela u kojoj i podatak o nozivosti.

http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/c3/tech.html

Btw, zanimljivo je da npr. Michelin-ov online selektor guma ume da nudi veće preporučene pritiske za duvanje guma nego što za određeni model piše na stubu vrata. Sa druge strane, Goodyear-ov je za isti auto nudio u manje minimalne pritiske nego što piše na stubu vrata - a kada sam o tome razgovarao sa njihovom online podrškom, na kraju su rekli da bi bilo bolje poslušati stub vrata nego njihovu preporuku.
 

renco

New member
Ne razumijem se pretjerano u ovjes, ali po nekoj logici, amortizeri imaju graničnike koji sprečavaju da auto pod teretom legne i da guma grebe po blatobranu. E pod ovim teretom jučer je auto legao, a na najmanjoj neravnini na cesti, pri brzini od 30 kmh se čuo taj lagani tupi udarac kad je sjeo na taj graničnik.

Što se guma tiče, tlak nisam povećavao jer sam taj teret vozio svega 2 km.

Sličan, a možda i veći teret je bio u autu prije 2 godine, a tad smo išli u gorski kotar i nikakvih problema nije bilo, najnormalnije sam mogao voziti ko da nema tereta, a vozio sam do tamo i po autocesti i po magistrali. Niti tad nisam povećavao tlak u stražnjim gumama.

Pa sad, ako se s max dopuštenim teretom ne mogu voziti više od 30 kmh i pri tome izbjegavati sve neravnine na cesti, meni to govori da imam problem?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Zašto se ne voziš preko trideset, samo radi tog lupkanja ili su promjenjena vozna svojstva?
 

DS9

Active member
Pritisak u gumama (a i generalno) je zavisan od temperature, i najčešće (odnosno za dimenzije automobilskih guma) raste/opada za oko 0,1 Bar na svakih 10 C.

Hoću da kažem da ako su gume naduvane pre npr. 15 dana na 2.1 Bar, a ambijentalna temperatura bila npr. 15 C - da će danas na 0 C te gume imati pritisak ispod 2 Bar.

To naravno ne isključuje problem sa npr. zadnjim amortizerima, a ne iskljucuje ni to da su zadnji amortizeri bili takvi da ih se moglo opteretiti više pre dve godine čak i ako je bio manji pritisak u gumama - ali je sasvim logično da se pođe od toga da je proizvođač relativno jasno naveo šta treba činiti ako se auto optereti.

Najjednostavnije rečeno problem postoji ako opterećen auto legne sa gumama koje su naduvane za opterećen auto.

Sad, neki iskusni majstori umeju i da zaljujaju auto pa na osnovu vremena za koje se on umiri ocene da li su amortizeri za zamenu. Možda da se konsultuješ sa nekima od njih.

Na neviđeno - ja bih rekao da gume naduvaš na 2.2 prednje, 2.3 zadnje. Nakon toga sam gotovo siguran da ćeš sa praznim autom prijaviti da je tvrdji, da se više ljulja ili skakuće te da ti je neugodnije da voziš - ali sam siguran i da bi problem kakav si imao bio znatno umanjen kada bi auto bio opet opterećen.

A sa tolikim opterećenjem koje si imao po pravilu si morao da znatno naduvaš zadnje gume, tj. onoliko koliko piše na nalepnici stuba vrata.
 

renco

New member
Nisu promijenjena nikakva druga vozna svojstva. Zalupilo bi prelaskom preko šahta koji ne bi bio skroz u ravnini s cestom, zato nisam vozio više od 30 kmh.

Da preformuliram pitanje, jel je moguće da opruge s vremenom otpuste pa se zato to događa? i jel ih u tom slučaju nužno mijenjati, pod pretpostavkom da takav teret prevozim 1-2 put godišnje?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Pa nebi bilo zgorega pregledat most, testirat amortizere... sumnjam da je do opruga.
 

DS9

Active member
Veujem sa će i drugi vlasnici c3ojki potvrditi slično - da su one generalno niske, a kada se opterete zadnji kraj veoma legne. Uz nenapumpane gume moglo bi da bude kritično.

Sad, retko ko će da duva gume zbog 2 km puta, al` kad se šleper zaglavi ispod nadvožnjaka, pritisak im se smanjuje i za desetak metara puta.

Kada sam upoređivao preporučene pritiske pneimatika za nekoliko vozila (i necitroena) zanimljivo mi je bilo što uglavnom proizvođači preporučuju da se i prednje i zadnje gume naduvaju više nego za neopterećen auto.

Kod C3 nije tako, pa je preporuka da se bitno doduvaju samo zadje gume - osim ako za C3 upotrebite michelinov selektor guma u kome cete naici da se za dimenziju (jedna od nekoliko koje su fabricke za c3) 175/65/R14 preporučuje za opterećen auto 2.3-2.8 Bar, dakle za 0.2-0.3 Bar više nego što je Citroen preporuka. Èisto lično, čini mi se da je takva preporuka zgodnija.

Kada recimo svojoj ženi koja vozi moju C3ojku, naduvam gume (175/65/R14) za 0.2 Bar više od preporuke (npr. 2.3-2.3 Bar) njen doživljaj je da joj je nezgodnije da vozi (sa još samo suvozacem napred), ali kada sednu još dvoje pozadi ubrzo izgubi doživljaj nelagodnosti.

Na putu do Grčke sa popriličnim prtljagom u gepeku uz samo vozača i suvozača uspostavilo se da je optimalno kada su gume naduvane 2.2-2.4 Bar.
 
Posljednje uređivanje:

renco

New member
Kad smo već kod tlaka u gumama, nije mi jasna jedna stvar.
Gume se trebaju napumpati na taj propisani iznos većeg tlaka PRIJE stavljanja tereta ili NAKON što se teret stavi u vozilo?
Jer se tlak u gumi dodatkom tereta sam po sebi poveća za određeni iznos
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
Odlično pitanje, a odgovor je sličan kao i pitanje za koliku ambijentalnu temperaturu su preporučeni pritisci.

Odnosno - PSA to nije precizirala (nadam se da će me neko demantovati izvodom iz servisne knjižice ili servisnog uputstva, ili internom napomenom od strane PSA), a voleo bih da vidim da li su to učinili drugi proizvođači, tj. mislim da nisu ni oni, osim možda proizvođača građevinskih mašina.

Meni zdrav razum kaže da bi pumpanje guma trebalo da se učini sa praznim autom, tj. da su tako pretpostavili proizvođači vozila, ako već naglašavaju da se pneumatici pumpaju/priveravaju na hladno, pa mi deluje nedosledno pretpostavljaju da se auto prvo natovari i vozi neko vreme natovaren (potpumpanim pneumaticima), a tek onda da se koriguje pritisak (kao što mi deluje blesavo da se bager prvo natovari sa npr. 4 tone šodera pa da mu se tek onda pumpaju gume).

Sa druge strane - ne bi me začudilo da su one michelin preporuke recimo kada se pumpa auto koji je već natovaren.

Na žalost, Deda nam neopevano nedostaje.
 
Posljednje uređivanje:

Dalibor

Dado Tornado
Da preformuliram pitanje, jel je moguće da opruge s vremenom otpuste pa se zato to događa?
opruge s vremenom gube svojstva,
idealno ih zamjeniti nakon 90-100 000 km.
ali taj gubitak svojstava nije previše (gotovo uopće) zamjetan,
i puno puno više osjetiš gubitak svojstava amortizera (funkcija mu je smirivanje opruge).
Jer se tlak u gumi dodatkom tereta sam po sebi poveća za određeni iznos
možemo reči da se tlak u gumama ne povećava sa dodatkom tereta.
tlak bi u ovom slučaju mogli definirati kao umnožak konstante zraka, mase zraka u gumi i temperature,
što se dijeli sa volumenom prostora (gume).
promjena volumena gume zbog tereta je gotovo zanemariva,
posebno kad se uzme u obzir deformacija (volumena) gume u više smjerova.
PRIJE stavljanja tereta ili NAKON što se teret stavi u vozilo?
svejedno je hoćeš li gumu puniti zrakom na prazan ili natovaren auto.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
Jeste u pravu, a heh sa smajlijem je značilo da i drugi navodi potvrđuju njegov stav
Na tom linku je u praktičnom smislu značajna i sledeća rečenica
"test laboratories make the pressure check prior to loading the tire"
 
Na vrh