Citroën Forum Hrvatske  

Povratak   Citroën Forum Hrvatske > Stara linija C > Citroën C3
Zaboravili ste podatke?


Citroën C3 (2002. - 2009.)

Odgovori
 
Uređivanje
Staro 6.12.2016. , 22:02   #1
Novi član
 
renco's Avatar
 
Član od: 27.09.2016.
Zadnja aktivnost: 24.5.2019. 15:28
Lokacija: relacija VŽ-ZG
Postovi: 92
Zahvala: 26
Zahvaljeno 15 puta u 13 postova
Garaža
Originalno Nosivost C3?

Danas nas je bilo 4-ero u autu uz dosta stvari u bunkeru i na zadnjem sjedalu, tak da je većina tereta bila na zadnjoj osovini. Ukupna masa (osobe + teret) je bila po mojoj računici 430 kg, max 450.
Problem je u tome što je auto jako sjeo na način da sam morao jako paziti kak vozim (na ležećem doslovno 5 kmh, a i tad se osjetio lagani tupi udarac kad su se amortizeri do kraja stisli).

Je li to normalno ili su opruge u k? Prema data sheetu na netu vidim da je max dopuštena nosivost auta 480ak kg, ali prema nekoj logici, auto bi i pri tom maksimalnom teretu morao biti normalno upravljiv?
renco je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Oglasni prostor
Staro 6.12.2016. , 22:12   #2
C5 modifikator
 
vborovic's Avatar
 
Član od: 09.02.2015.
Zadnja aktivnost: 25.5.2017. 07:28
Lokacija: Varaždin
Postovi: 3.181
Zahvala: 4
Zahvaljeno 400 puta u 342 postova
Originalno

Što ti je navedeno u prometnoji pod (5) Dopuštena nosivost (kg)? Moj ima upisanu nosivost od 570 kg ... to naravno ne znači da ne bi išlo i nešto preko toga, ali može sam ovjes utjecati na to, ovisno u kakvom je stanju
vborovic je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 6.12.2016. , 22:28   #3
Stariji član
 
Hrvoje Marin's Avatar
 
Član od: 10.04.2011.
Zadnja aktivnost: 15.11.2019. 10:28
Lokacija: Zagreb
Postovi: 902
Zahvala: 83
Zahvaljeno 74 puta u 71 postova
Originalno

samo, tvoj ne legne
Hrvoje Marin je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 6.12.2016. , 22:33   #4
C5 modifikator
 
vborovic's Avatar
 
Član od: 09.02.2015.
Zadnja aktivnost: 25.5.2017. 07:28
Lokacija: Varaždin
Postovi: 3.181
Zahvala: 4
Zahvaljeno 400 puta u 342 postova
Originalno

Zašto ne bi legao?
vborovic je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 6.12.2016. , 22:34   #5
Novi član
 
renco's Avatar
 
Član od: 27.09.2016.
Zadnja aktivnost: 24.5.2019. 15:28
Lokacija: relacija VŽ-ZG
Postovi: 92
Zahvala: 26
Zahvaljeno 15 puta u 13 postova
Garaža
Originalno

Evo baš sam bil u garaži i piše dopuštena nosivost 442 kg. Znači bili smo tu negde na max nosivosti, al i dalje stoji moje pitanje jel normalno da se to događa jer mislim da nije.
renco je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 7.12.2016. , 00:54   #6
Super Moderator
 
ivan222's Avatar
 
Član od: 14.08.2012.
Zadnja aktivnost: Jučer 23:30
Lokacija: Opatija
Postovi: 7.897
Zahvala: 149
Zahvaljeno 916 puta u 755 postova
Originalno

Šta da se događa, taj lagani udarac i? Šta je problem u vožnji?
Jasno je da auto legne, hod stražnjeg ovjesa je skraćen i treba oprezno kod trotoara, rupa, ležećih... Ali u normalnoj vožnji meni nikakvih problema nije bilo.
ivan222 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 7.12.2016. , 14:28   #7
Dado Tornado
 
Dalibor's Avatar
 
Član od: 21.12.2010.
Zadnja aktivnost: Jučer 22:39
Lokacija: Zagreb
Postovi: 5.387
Zahvala: 897
Zahvaljeno 498 puta u 426 postova
Originalno

Citat:
renco: Pregled postova
Evo baš sam bil u garaži i piše dopuštena nosivost 442 kg
jako sjeda kad iza ima tereta,
to sam zamjetio kad bi u prolazu prošao puni C3,
uvijek su bili niski.

mislim da svi auti imaju preko 400 kg,
ali stavi npr. 400 kg u C3 ili u C5 i razlika u ponašanju auta bude vrlo uočljiva.
a C3 može imati nosivost 442 dok C5 (bubnut ću) 490 kg.
Dalibor je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'Dalibor' na postu:
Staro 7.12.2016. , 19:14   #8
DS9
Mladi član
 
DS9's Avatar
 
Član od: 13.09.2011.
Zadnja aktivnost: 19.11.2019. 23:16
Lokacija: Beograd
Postovi: 410
Zahvala: 194
Zahvaljeno 122 puta u 93 postova
Originalno

Na nalepnici stuba vrata bi trebalo da piše maksimalna nosivost.

Međutim, kao što Dalibor reče C3ojke kada su pune veoma legnu - pa treba imati u vidu preporučeni pritisak guma. Na mojoj C3ojci stoji da se neopterećeni auto duva 2,1-2,1 Bar, a opterećeni 2,1-2,5 Bar, dakle razlika na zadnjoj osovini je poprlična. Ako se gume na naduvaju a auto se sasvim optereti - logično je da će delovati problematično.

Citat:
renco: Pregled postova
Znači bili smo tu negde na max nosivosti, al i dalje stoji moje pitanje jel normalno da se to događa jer mislim da nije.
Mislim, sledi pitanje - na koliko su naduvane zadnje gume?


Na poznatom Citroen sajtu koji obiluje informacijama - nalazi se zgodna tabela u kojoj i podatak o nozivosti.

http://www.citroenet.org.uk/passenge...a/c3/tech.html

Btw, zanimljivo je da npr. Michelin-ov online selektor guma ume da nudi veće preporučene pritiske za duvanje guma nego što za određeni model piše na stubu vrata. Sa druge strane, Goodyear-ov je za isti auto nudio u manje minimalne pritiske nego što piše na stubu vrata - a kada sam o tome razgovarao sa njihovom online podrškom, na kraju su rekli da bi bilo bolje poslušati stub vrata nego njihovu preporuku.
DS9 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'DS9' na postu:
Staro 7.12.2016. , 20:36   #9
Novi član
 
renco's Avatar
 
Član od: 27.09.2016.
Zadnja aktivnost: 24.5.2019. 15:28
Lokacija: relacija VŽ-ZG
Postovi: 92
Zahvala: 26
Zahvaljeno 15 puta u 13 postova
Garaža
Originalno

Ne razumijem se pretjerano u ovjes, ali po nekoj logici, amortizeri imaju graničnike koji sprečavaju da auto pod teretom legne i da guma grebe po blatobranu. E pod ovim teretom jučer je auto legao, a na najmanjoj neravnini na cesti, pri brzini od 30 kmh se čuo taj lagani tupi udarac kad je sjeo na taj graničnik.

Što se guma tiče, tlak nisam povećavao jer sam taj teret vozio svega 2 km.

Sličan, a možda i veći teret je bio u autu prije 2 godine, a tad smo išli u gorski kotar i nikakvih problema nije bilo, najnormalnije sam mogao voziti ko da nema tereta, a vozio sam do tamo i po autocesti i po magistrali. Niti tad nisam povećavao tlak u stražnjim gumama.

Pa sad, ako se s max dopuštenim teretom ne mogu voziti više od 30 kmh i pri tome izbjegavati sve neravnine na cesti, meni to govori da imam problem?
renco je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 7.12.2016. , 21:59   #10
Super Moderator
 
ivan222's Avatar
 
Član od: 14.08.2012.
Zadnja aktivnost: Jučer 23:30
Lokacija: Opatija
Postovi: 7.897
Zahvala: 149
Zahvaljeno 916 puta u 755 postova
Originalno

Zašto se ne voziš preko trideset, samo radi tog lupkanja ili su promjenjena vozna svojstva?
ivan222 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 7.12.2016. , 22:06   #11
DS9
Mladi član
 
DS9's Avatar
 
Član od: 13.09.2011.
Zadnja aktivnost: 19.11.2019. 23:16
Lokacija: Beograd
Postovi: 410
Zahvala: 194
Zahvaljeno 122 puta u 93 postova
Originalno

Pritisak u gumama (a i generalno) je zavisan od temperature, i najčešće (odnosno za dimenzije automobilskih guma) raste/opada za oko 0,1 Bar na svakih 10 C.

Hoću da kažem da ako su gume naduvane pre npr. 15 dana na 2.1 Bar, a ambijentalna temperatura bila npr. 15 C - da će danas na 0 C te gume imati pritisak ispod 2 Bar.

To naravno ne isključuje problem sa npr. zadnjim amortizerima, a ne iskljucuje ni to da su zadnji amortizeri bili takvi da ih se moglo opteretiti više pre dve godine čak i ako je bio manji pritisak u gumama - ali je sasvim logično da se pođe od toga da je proizvođač relativno jasno naveo šta treba činiti ako se auto optereti.

Najjednostavnije rečeno problem postoji ako opterećen auto legne sa gumama koje su naduvane za opterećen auto.

Sad, neki iskusni majstori umeju i da zaljujaju auto pa na osnovu vremena za koje se on umiri ocene da li su amortizeri za zamenu. Možda da se konsultuješ sa nekima od njih.

Na neviđeno - ja bih rekao da gume naduvaš na 2.2 prednje, 2.3 zadnje. Nakon toga sam gotovo siguran da ćeš sa praznim autom prijaviti da je tvrdji, da se više ljulja ili skakuće te da ti je neugodnije da voziš - ali sam siguran i da bi problem kakav si imao bio znatno umanjen kada bi auto bio opet opterećen.

A sa tolikim opterećenjem koje si imao po pravilu si morao da znatno naduvaš zadnje gume, tj. onoliko koliko piše na nalepnici stuba vrata.
DS9 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'DS9' na postu:
Staro 7.12.2016. , 22:08   #12
Novi član
 
renco's Avatar
 
Član od: 27.09.2016.
Zadnja aktivnost: 24.5.2019. 15:28
Lokacija: relacija VŽ-ZG
Postovi: 92
Zahvala: 26
Zahvaljeno 15 puta u 13 postova
Garaža
Originalno

Nisu promijenjena nikakva druga vozna svojstva. Zalupilo bi prelaskom preko šahta koji ne bi bio skroz u ravnini s cestom, zato nisam vozio više od 30 kmh.

Da preformuliram pitanje, jel je moguće da opruge s vremenom otpuste pa se zato to događa? i jel ih u tom slučaju nužno mijenjati, pod pretpostavkom da takav teret prevozim 1-2 put godišnje?
renco je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 7.12.2016. , 23:02   #13
Super Moderator
 
ivan222's Avatar
 
Član od: 14.08.2012.
Zadnja aktivnost: Jučer 23:30
Lokacija: Opatija
Postovi: 7.897
Zahvala: 149
Zahvaljeno 916 puta u 755 postova
Originalno

Pa nebi bilo zgorega pregledat most, testirat amortizere... sumnjam da je do opruga.
ivan222 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 8.12.2016. , 10:54   #14
DS9
Mladi član
 
DS9's Avatar
 
Član od: 13.09.2011.
Zadnja aktivnost: 19.11.2019. 23:16
Lokacija: Beograd
Postovi: 410
Zahvala: 194
Zahvaljeno 122 puta u 93 postova
Originalno

Veujem sa će i drugi vlasnici c3ojki potvrditi slično - da su one generalno niske, a kada se opterete zadnji kraj veoma legne. Uz nenapumpane gume moglo bi da bude kritično.

Sad, retko ko će da duva gume zbog 2 km puta, al` kad se šleper zaglavi ispod nadvožnjaka, pritisak im se smanjuje i za desetak metara puta.

Kada sam upoređivao preporučene pritiske pneimatika za nekoliko vozila (i necitroena) zanimljivo mi je bilo što uglavnom proizvođači preporučuju da se i prednje i zadnje gume naduvaju više nego za neopterećen auto.

Kod C3 nije tako, pa je preporuka da se bitno doduvaju samo zadje gume - osim ako za C3 upotrebite michelinov selektor guma u kome cete naici da se za dimenziju (jedna od nekoliko koje su fabricke za c3) 175/65/R14 preporučuje za opterećen auto 2.3-2.8 Bar, dakle za 0.2-0.3 Bar više nego što je Citroen preporuka. Čisto lično, čini mi se da je takva preporuka zgodnija.

Kada recimo svojoj ženi koja vozi moju C3ojku, naduvam gume (175/65/R14) za 0.2 Bar više od preporuke (npr. 2.3-2.3 Bar) njen doživljaj je da joj je nezgodnije da vozi (sa još samo suvozacem napred), ali kada sednu još dvoje pozadi ubrzo izgubi doživljaj nelagodnosti.

Na putu do Grčke sa popriličnim prtljagom u gepeku uz samo vozača i suvozača uspostavilo se da je optimalno kada su gume naduvane 2.2-2.4 Bar.

Post je uređivan 8.12.2016. u 16:30 (DS9)
DS9 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 8.12.2016. , 11:23   #15
Novi član
 
renco's Avatar
 
Član od: 27.09.2016.
Zadnja aktivnost: 24.5.2019. 15:28
Lokacija: relacija VŽ-ZG
Postovi: 92
Zahvala: 26
Zahvaljeno 15 puta u 13 postova
Garaža
Originalno

Kad smo već kod tlaka u gumama, nije mi jasna jedna stvar.
Gume se trebaju napumpati na taj propisani iznos većeg tlaka PRIJE stavljanja tereta ili NAKON što se teret stavi u vozilo?
Jer se tlak u gumi dodatkom tereta sam po sebi poveća za određeni iznos
renco je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'renco' na postu:
Staro 8.12.2016. , 11:55   #16
DS9
Mladi član
 
DS9's Avatar
 
Član od: 13.09.2011.
Zadnja aktivnost: 19.11.2019. 23:16
Lokacija: Beograd
Postovi: 410
Zahvala: 194
Zahvaljeno 122 puta u 93 postova
Originalno

Odlično pitanje, a odgovor je sličan kao i pitanje za koliku ambijentalnu temperaturu su preporučeni pritisci.

Odnosno - PSA to nije precizirala (nadam se da će me neko demantovati izvodom iz servisne knjižice ili servisnog uputstva, ili internom napomenom od strane PSA), a voleo bih da vidim da li su to učinili drugi proizvođači, tj. mislim da nisu ni oni, osim možda proizvođača građevinskih mašina.

Meni zdrav razum kaže da bi pumpanje guma trebalo da se učini sa praznim autom, tj. da su tako pretpostavili proizvođači vozila, ako već naglašavaju da se pneumatici pumpaju/priveravaju na hladno, pa mi deluje nedosledno pretpostavljaju da se auto prvo natovari i vozi neko vreme natovaren (potpumpanim pneumaticima), a tek onda da se koriguje pritisak (kao što mi deluje blesavo da se bager prvo natovari sa npr. 4 tone šodera pa da mu se tek onda pumpaju gume).

Sa druge strane - ne bi me začudilo da su one michelin preporuke recimo kada se pumpa auto koji je već natovaren.

Na žalost, Deda nam neopevano nedostaje.

Post je uređivan 8.12.2016. u 15:12 (DS9)
DS9 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 8.12.2016. , 19:28   #17
Dado Tornado
 
Dalibor's Avatar
 
Član od: 21.12.2010.
Zadnja aktivnost: Jučer 22:39
Lokacija: Zagreb
Postovi: 5.387
Zahvala: 897
Zahvaljeno 498 puta u 426 postova
Originalno

Citat:
renco: Pregled postova
Da preformuliram pitanje, jel je moguće da opruge s vremenom otpuste pa se zato to događa?
opruge s vremenom gube svojstva,
idealno ih zamjeniti nakon 90-100 000 km.
ali taj gubitak svojstava nije previše (gotovo uopće) zamjetan,
i puno puno više osjetiš gubitak svojstava amortizera (funkcija mu je smirivanje opruge).
Citat:
renco: Pregled postova
Jer se tlak u gumi dodatkom tereta sam po sebi poveća za određeni iznos
možemo reči da se tlak u gumama ne povećava sa dodatkom tereta.
tlak bi u ovom slučaju mogli definirati kao umnožak konstante zraka, mase zraka u gumi i temperature,
što se dijeli sa volumenom prostora (gume).
promjena volumena gume zbog tereta je gotovo zanemariva,
posebno kad se uzme u obzir deformacija (volumena) gume u više smjerova.
Citat:
renco: Pregled postova
PRIJE stavljanja tereta ili NAKON što se teret stavi u vozilo?
svejedno je hoćeš li gumu puniti zrakom na prazan ili natovaren auto.
Dalibor je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'Dalibor' na postu:
Staro 8.12.2016. , 22:34   #18
DS9
Mladi član
 
DS9's Avatar
 
Član od: 13.09.2011.
Zadnja aktivnost: 19.11.2019. 23:16
Lokacija: Beograd
Postovi: 410
Zahvala: 194
Zahvaljeno 122 puta u 93 postova
Originalno

Heh

http://physics.stackexchange.com/que...ht-of-car-load
DS9 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 8.12.2016. , 22:41   #19
C5 modifikator
 
vborovic's Avatar
 
Član od: 09.02.2015.
Zadnja aktivnost: 25.5.2017. 07:28
Lokacija: Varaždin
Postovi: 3.181
Zahvala: 4
Zahvaljeno 400 puta u 342 postova
Originalno

Ne znam na što ciljaš sa svojim "Heh", Dalibor je bio u pravu:

Citat:
Dalibor: Pregled postova
možemo reči da se tlak u gumama ne povećava sa dodatkom tereta
Citat:
That means that the pressure will not increase due to the deformation of the tire / the additional mass.
vborovic je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 9.12.2016. , 00:26   #20
DS9
Mladi član
 
DS9's Avatar
 
Član od: 13.09.2011.
Zadnja aktivnost: 19.11.2019. 23:16
Lokacija: Beograd
Postovi: 410
Zahvala: 194
Zahvaljeno 122 puta u 93 postova
Originalno

Jeste u pravu, a heh sa smajlijem je značilo da i drugi navodi potvrđuju njegov stav
Na tom linku je u praktičnom smislu značajna i sledeća rečenica
"test laboratories make the pressure check prior to loading the tire"
DS9 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Oglasni prostor
Odgovori

Oznake
nosivost

Uređivanje



Sada je 00:18. (GMT +1)


CitroënForum.hr je nezavisni internetski projekt nekolicine ljubitelja motornih vozila marke Citroën.
Nije izravno povezan s proizvođačem marke niti ovlaštenim predstavnicima proizvođača.
Sadržaj poruka na forumu predstavlja isključivo stavove, mišljenja te iskustva njihovih autora, a ne vlasnika foruma
niti članova uredništva foruma. Oni se na bilo koji način ne mogu smatrati odgovornima za njihov sadržaj.

"Citroën", njegov logotip te imena modela su registrirani zaštitni znakovi u vlasništvu tvrtke "Automobiles Citroën",
članicom PSA grupe, koju u Republici Hrvatskoj zastupa tvrtka "Citroen Hrvatska" d.o.o.

Copyright © 2019, CitroënForum Hrvatske
www.citroenforum.hr
vBulletin® Copyright © 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Ad Management by RedTyger