Nosivost C3?

renco

New member
A ne znam onda, kad smo išli na more s frendovim autom koji ima senzore tlaka u gumama, nas troje s dosta prtljage, prazan auto je imao 2.1 bar, a kad smo ga napunili i mi sjeli unutra, tlak je bio 2.3 bar. Znači riječ je o 0.2 bara, što je 50% tlaka kojeg ja trebam povećati na C3 pod teretom (kako je ranije navedeno, ja pod opterećenjem trebam povećati tlak s 2.1 na 2.5, što je +0.4 bar), a što unosi popriličnu grešku onda, u ovisnosti povećavam li tlak na prazan ili pun auto.
 

DS9

Active member
Ukratko (mada je već rečeno) - napumpaj gume na prazan auto onoliko koliko ti je potrebno/preporučeno za konkretnu vožnju/opterećenje.

Posle toga otvori šampanjac kada budes konstatovao da auto više ne leže toliko kao pre ;)

Kod C3 je inače vrlo primetno, kada su mu amortizeri korektni i gume adekvatno napumpane - da je zadnji kraj prilično izdignut

Imam pitanje za tebe - koje dimenzije pneumatika su na tvojoj C3ojci? Pitanje postavljam jer sam nailazio na podatke da su maksimalni pritisci (tj. za opterećen auto) niži kod većih dimenzija pneumatika za C3, odfnosno da je za najmanju dimenziju (175/65/R14) najviši maksimalni pritisak na zadnjoj osovini - 2.5 Bar

***

Btw, neki proizvođači automobila u svojim preporukama obeležavaju da se veći pritisak (koji se preporučuje za opterećen auto) koristi i kada se auto vozi po autoputu. tj na većim brzinama.
 
Posljednje uređivanje:

renco

New member
Osnovnu dimenziju imam, 175 65 14. Ok, znači pumpanje na prazan auto i to je to. Auto će mi biti viši od poda, ali glavni problem malog hoda stražnjeg ovjesa će s tim i dalje biti prisutan. Al ajde, bar nešto :)
 

DS9

Active member
Pa ne moraš baš sasvim da prazniš auto da bi pumpao gume ;)
Inače sa prednje strane neće biti baš bitno viši od poda, c3 je relativno nizak (plastična lajsna je malo kojem čitava). Ali sa zadnje strane kada su 14 dobro/korektno napumpane - ne izgleda tako lepo kao sa 15icama (koje su takođe fabrička dimenzija). Međutim, mislim da su inženjeri tu stvar dobro proračunali (mada me lično čudi da nisu preporučili i dopumpavanje prednjih guma za veće opterećenje - kako je to često preporuka kod drugih proizvođača)

Ipak, verovatno će ti delovati tvrđi pri vožnji i nekako skakutaviji pošto si navikao da ga voziš sa manje napumpanim gumama. Kao benefit ćeš dobiti njihovo sporije habanje, i nesto manju potrošnju goriva uz neštp lakše kretanje na uzbrdici.

Javi utiske jer će biti poučno :palac-gore:

P. S.
Na osnovu sasvim ličnog iskustva (dakle isključivo važi za C3 1.4 HDi sa 175/65/R14) mislim da je zgodno prednje gume napumpati na 2.2 Bar a zadnje 2.3 Bar za neopterećen auto.
Za sasvim operećen verovatno bih gume pumpao 2.3-2.6 Bar, ali nikad nisam imao takvu situaciju (ionako je tih 2.6 Bar niže nego što npr. Michelin selektor guma preporučuje).

Naravno stoji da je primarna preporuka ono što piše na nalepnici stuba vrata.

Btw, skoro da sam konstatovao pravilo da pritisak opadne za 0.1 Bar na oko 1000 km svakodnevne gradske vožnje (za nekih oko mesec dana). Naravno da sam pri tome imao u vidu da je razlika u ambijentalnoj temperaturi bila manja od 5 C prilikom merenja.

Sada ide zima, pa je zgodno malo više napumpati gume. U februaru će tada još uvek biti korektne.

Ionako neke statistike ističu da veliki udeo vozača (po Evropi) voza potpumpane gume.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh