EGR, filter turba...

witman

New member
Kao vlasnik novog Elysee, zanimao sam se za problematiku s dizel 1.6 HDI motorom i nakon višetjednog kopanja naišao na sljedeće:

1. Koncept EGR - stavljen da zadovolje normu emisije NOX plinova ALI radi se o povratu dima i čađe u motor što onečišćava ulje i štošta drugo. Argument 1- EGR nema filtera ? Zašto ? Zato jer bi se začepio za tjedan dana. Pa koji će onda k. filter zraka i gorivo Euro V kvalitete ?
Argument 2 - našao par izjava mehaničara koji su servisirali isti motor 1.6 HDI sa i bez EGR ventila (blanked). Nalaz nakon 150.000 km ? Sa EGR ventilom niti generalka više ne pomaže dok ovi blanked rade ko urica.

2. Uzrok najčešće havarije 1.6 HDI ? Začepljen filter ulja turbo punjača ? Zašto ? EGR

3. U citroenu mi rekli da je servis nakon 25.000 km ili godinu dana. To i bez EGR smeća zvuči jaako puno. Ljudi na forumu pišu nikako ne nakon 8.000 za 1.6 HDI...

4. DPF - ali o tome sve znamo :)

Molim cijenjene komentare
 

Brruno

Well-known member
1,2,3,4 --> Toci,pali,vozi. Servis na 10000km s original dijelovima. Nemas brige.
Imaju ljudi po 250000,300000 i osim odrzavanja i naravno potrosnih dijelova nema problema.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Argument 1- EGR nema filtera ? Zašto ? Zato jer bi se začepio za tjedan dana. Pa koji će onda k. filter zraka i gorivo Euro V kvalitete ?
Argument 2 - našao par izjava mehaničara koji su servisirali isti motor 1.6 HDI sa i bez EGR ventila (blanked). Nalaz nakon 150.000 km ? Sa EGR ventilom niti generalka više ne pomaže dok ovi blanked rade ko urica.
Nisam baš sklon blokiranju EGR-a.
Kod modernih diesela EGR je elektornski (za razliku od vakuumskih) i njime upravlja ECU. Recirkulacija nije stalna, nego "prema potrebi" i ne služi samo za sagorijevanje NOx već i za regulaciju temperature u cilindru.
S obzrom da su ispušni plinovi intertni, s njima u cilindru je potrebno manje toplinske energije za stvoriti isti tlak. Zar ne?
Ulje ćeš valjda promijeniti svakih 10tkm. :) Ako je interval 30, skrati na 15.
 

goranpo

Member
Imam pitanje za iskusne, s vremena na vrijeme mi se kod davanja kontakta čuje "biip" kao za kontrolku za gorivo(ne, nije prazan :grin:), i to mi nema pravila, jedan dan mi pišti kad god sjednem u auto i dam kontakt, ako treba i 10 puta, onda sljedećih pet dana se zalomi jednom, jel netko od Vas iskusnijih zna šta to može značiti? Ne svijetli ni jedna kontrolna lampica, auto ima 95000 km, redovno servisiran, zadnji servis u šestom mjesecu, i uz to povremeno pištanje kod davanja kontakta ne primjećujem nikakve promjene u radu, potrošnja jednaka, a zbunjuje me to pištanje...
 

witman

New member
1. Èinjenica jest da se junk vraća u cilindre te time svi filteri gube smisao. Svatko može potražiti kako izgleda zapečeni EGR i usis zraka.
2. Inertni plinovi očito zamjenjuju kisik da bi smanjili temperaturu i NOx - čemu onda lambda sonda kasnije koja regulira omjer kisika i goriva ???

Da li neko zna da li se na servisu mjenja filter iliti mrežica turba ?
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Smisao filtera zraka je da se iz vanjskog zraka odvoji prasina koja sa uljnim filmom u cilindru tvori abrazivnu pastu koja ubrzava trosenje karika/cilindara. Dim koji se vraca putem egr ventila sadrzi cadu koja ce izgorit u cilindru ili ostat na uljnom filmu u usisnoj grani. Kod ispravnog motora egr se nece tako lako zacepit.
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Ma nije, evo ja sam svoj egr mjenjao na 160 tkm cist je bio i on i cijevi, otisla upravljacka elektronika. Nema smisla da ce egr nesto pokvarit, drugo je ako se kvar ventila ne sanira na vrijeme (ventil ostao otvoren), onda moze doc do talozenja gara na usisne ventile, stetnih vibracija itd, sto moze vodit vecem kvaru.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Onaj tko radi redovan servis mislim na redovan ako piše kao kod mene 25tkm ja radim na 12tkm i sl. taj neče imati probleme također treba povesti računa da auto see treba povremene i ispuhati ne voziti dizel stalno u gradu. i onda nema problema. a egr ima svoj vjek može raditi 50tkm a može i 150tkm i više ovisno gdje i kako se vozi auto kao i što bnzinac ima svoje mane i djelove za zamjenu. ali da će egr pokavriti motor su smješne izjave ako je motor održavan. jer motori 1,6 hdi naprave po 300tkm i više a da ne trepneš.

ako pogledaš 2,0hdi koji također ima egr, fap filter aditiv i bla bla i napravi i milju km onda priča o egr pada u vodu.

ali onaj koji auto vozi 90% u gradu sa dizelskim motorom i kratke relacije ubije motor i bez egr-a.
a takva vožnja ostavlja i ožiljke i na benzincima.
 
Na vrh