Automatski mjenjač

Mrèela

New member
Naveo sam da je to za stalne musterije cijena, covjek ima rabat u a.d. i tu dobije nesto love, 30ak.€ jos za ruke i to ispadne satnica koju mi nikada ne mozemo zaraditi..
Ne znam cijene filtra u servisima ali oko 10ak.€ je bio prosjek za sva vozila koje smo mijenjali.
Price o skidanju mjenjaca su babske, ne vjerujem da bi to uopce napravili vec bi zamjenili postupkom o kojem pricamo a uzeli lovu..

To sto si naveo da nedaju niti da gledas samo govori sve.. Kod covjeka koji je meni prvi put to radio je dozvolio sve i pojasnio mi postupak koji sam i sam gledao tako da bi i malo dijete to moglo shvatiti..Nebi sada toliko ovdje pisao o at.mjenjacu vec da pojasnim da to nije visa matematika ali najprije izabrati pravog mestra!!
Nemam predstavu kako izgleda tvoj mjenjac, ali ako vecinu stvari radis sam oko auta ovo ti nece biti problem, naoruzaj se strpljenjem da nebi pogrijesio sto i polako slidaj zastite ako ima (ispod mjenjaca) i vizuelno pregledaj kakav je mjenjac. Ako vidis karter, da nema prepreka za skinuti slobodno se daj na posao..Kod nekih mjenjaca filter moze biti i van kartera pa i to ti jos olakotna stvar..
Tako je nama tegljac (EPS mjenjac) zapeo u Slo. i u M.B. servisu zapeli samo menjalnik menjati, menalnik u kvaru.. Mi nazovemo covjeka pojasnimo sto se dogodilo i on nam objasni postupak kako rucno ubaciti u 5 brzinu, kako smo bili bez tereta od Kranja do Hercegovine vozili smo lagano, pregledao konsatirao da je jedna od "villica" stradala, narucili je cca.60€ dio, dok bi za "slovenski" menjalnik dali 2500€. plus servis (ruke)..
Imati nekoga tko se razumije i hoce pomoci nema cijene, zato raspitivanje i kava,sok,piva dok se neupozna pravi covjek koji ce "servisirati" sve vezano uz a.t.mjenjac..
Ovo što si rekao ,imati nekog ko zna i želi pomoći nema cjenu,stvarno je tako ,a takvih je malo,gotovo da ih i nema.:D
Kod mene ima šuspleh koji pokriva motorni kateter i od menjača,a na menjaču,kateteru ima isto imbus šaraf na sredini katetera i ništa više, kao na onim slikama na onom linku.
Budem ja to sam sredio,a na nečijem se moraš učiti.:D:whistling:
 

Dujo

New member
Evo kako sam upravio "odradio" posao na svom aftomatiku :) i djeli mijenjac sa citronima (t.j. PSA je proizvodjac) i ugradjuje se u puno razlicitih marki i modela auta a radi se o AL4 / DP0 "oznaci" mjenjaca i koristi ga npr. Xantia ph2, Xsara ph2 , C4 itd.
Prica o zamjeni 3 po 3 litrice ulja u mjenjacu je prica za malu djecu kako vec spomenuo..
Znaci na svim a.t. mjenjacima se moze promijeniti svo ulje samo treba znati.. :)
Nisam ja pametan da odmah prekinem pricu, vec vidio/naucio od onih koji znaju..
Tako da i vi u C5 ili bilo tko sa a.t.mjenjacem ako zeli potpuno promijeniti ulje u mjenjacu treba na ovaj nacin.
To se jos zove "ispiranje/flushing" mjenjaca/getribe! Ima cak na youtube filmica itekako korisnih iz kojih mozete nauciti kako to napraviti..
Znaci prvo i osnovno pravilo, saznajte/procitajte oznaku mjenjaca da bi nasli sto vise info. o njemu. Npr.najbitnije dali treba mijenjat filter,diht.kartera, gumice na izmjenjivacu topline itd.
Saznajte i ovu info.jer ona je i najbitnija za isprati mjenjac (pozicija izmjenjivaca topline) ako ga ima i dihtug/e istog (kupite ih sve na AL4 idu 3 i svi zajedno kostaju 40kn. ulje spec.DEx.3) ili jos bolje da je ulje spojeno na hladnjak/kiler motora auta onda ispiranje mozete napraviti jos lakse i brze...

Znaci kada ste saznali koji mjenjac imate, nabavili dihtung/filter i ODGOVORAJUCE ulje (za kvalitetno ispiranje je potrebno cca.11-15l ulja,ovsi o getribi) mozete krenuti na posao. Trebat ce vam posude/kanistri najbolje prozirni i oznaceni po L. Mozete i sami napraviti mjere i oznaciti! Trebaju vam i 2 crijeva prozirna, duljine cca.1,5m. (za AL4 10mm. i 25mm. vanjske mjere crijeva)
Za sve one koji misle da je puno 15l.ulja nek i ne citaju/zamaraju se ovim i ne mijenjaju ulje jer ionako to njima nije potrebno.. ;)

1.Ugrijte auto/getribu na cca.60 stupnjeva, vozite kroz svaku brzinu manuelno i automatski gore/dole prodjite sa mjenjacem dok vozite kako bi se svo ulje u mjenjacu jednako zagrijalo..


2.Parkirajte auto vodoravno na podlogu (ako imate dizalicu i kotaci mogu biti u zraku to je SAVRSENO), skinite zracni filter i kuciste filtera jer ono vam smeta da bi imali cijeli pregled nad mjenjacem ispod poklopca motora, sa donje strane auta, odvijte vijak na karteru (na AL4 27mm.i 19mm.) znaci na toj getribi nema bocnog mjeraca razine ulja vec je na karteru 2 sistemski vijak u lulici, 19mm.je za mjerenje razine ulja, 27mm. je za ispustanje ulja.




3.Znaci auto je ugasen, odvijte vijak na karteru, ispustite ulje u posudu/kanistar za mjerenje (ukoliko imate filter koji ide pod karter nakon ispusta ulja skinite karter i zamjenite filter, nakon toga stavite novu brtvu kartera,zategnite vijke i vijak na karteru za ispustanje i razinu ulja).


4.Vijak za ulijevanje ulja na AL4 je ispod same poluge/vilice od mjenjaca (kocka 8mm.spec alat ali ga mozete i napraviti sami,inace kod citroena torax) ulijte toliko ulja koliko ste ispustili.


5.Skinite izmjenjivac topline (na AL4 vijak 30mm.) isteci ce nesto ulja i iz njega pa pripremite posudu! Njega je lako prepoznati jer crijeva od rashladne tekucine sa motora moraju ici do/na njega!!
Kada ste ga skinuli,smjestite te ga negdje da vam ne smeta i imate pregled na povrsinu koju je on "pokrivao" je se tu nalaze 2 rupe 10mm. i 25mm. u koje cete trebati staviti ona prozirna crijeva sa pocetka price!
Iz manjeg crijeva ide ulje iz hidro sklopa/konvertera i to ulje trebate "hvatati" u AL4 nece ici ulje iz 25mm.crijeva ali kod onih mjenjaca ono sluzi za mjeru razine ulja!! Npr Velsatis,Espace itd.



6.Upalite auto, mjenjac kroz svaku brzinu na leru priodjite po 5-6sekundi (da svi el.zatvaraci/seleonidi otvore/zatvore i prodje cisto ulje koje ste ulili kako bi dobro isprali getribu i stavili u cijeli sklop novo ulje!!!) potrebna su 2 covjeka, jedan da gleda da neizadje vise ulja nego je uliveno novoga te odmah ugasiti auto, nemojte ulaziti u rizik da pumpa povuce zrak..
Tako ponovno ulijte ulja koliko je izaslo i ponovite postupak sve dok iz manje/tanje cijevcice ne bude izlazilo cisto ulje!!
Kada to cisto ulje krene napravili sta pravi posao..
Stavite novi/e dihtung/e na izmjenjivac topline i vratite ga na njegovo mjesto, polako da koji dihtung nebi ispao iz lezista!!


7.Kada ste sve vratili natrag, pazite da ste ulili istu kolicinu ulja koliko ste ispustili! Mada napravite provjeru, znaci ukoliko ste priblizno ulili isto ulja koliko ste izlili (a prijasnji nivo uloja je bio ok) provozajte auto opet kroz sve brzine gore/dole i pri temperatiri 60C. odvijte vijak AL4 19mm. ukoliko na njega krene slap ulja, pa za sekundu/dvije krene kapati znaci nivo ulja je dobar!
Ukoliko nema ulja ili samo slabo kapa, ulijevajte polako ulje u mjenjac dok ne krene curiti. Napomena da za sve to auto mora raditi u leru u P ili N polozaju rucice mjenjaca.



Nakon izmjene ulja i provjere razine, vozite otvorene ceste nekih 50km. u komadu ako imate, auto ce sam (autoadaptive program) prepoznati i spremiti sve rezime i parametre sa "novim" uljem, AL4 se moze i spojiti na dijagnostiku pa spremiti sve postavke, te ispitati pritisak svakog selenoida, temerature ulja, isto tako ima i ponistac km.za interval zamjene ulja!! Ukoliko vam se upalila lampica/greska mjenjaca trebate ici ponistiti km. i spremiti parametre da bi ju ugasili.
PAZITE NA SPOJEVE/KONEKTORE RPILIKOM RADNJE OKO IZMJENE ULJA JER SE MENI DESILO DA SAM ISTEKAO JEDAN KONEKTOR/SENZOR A NISAM NITI ZNAO DOK NISAM SPOJIO GA NA DIJAGNOSTIKU!!!


Eto nadam se da oni koji su hrabri i kuze se iole u ovu "matematiku" ce promijeniti sami sebi ulje i izbjeci eventualne probleme sa svojim a.t. mjenjacem...
Komu je skupo ispiranje getribe nek se rijesi svog ljubimca, jer cca. 100€ materijala i nesto slobodnog vremena moze kostati reparacije sa jednom nulom vise!!
Ako ima kakvih pitanja tu sam povremeno pa se javite (moze i pp), nazalost nisam vise vlasnik citrona ali kada sam saznao da getribu dijelim sa citronom i ove teme se sjetio, rekoh idem lazati ljudima sto sam saznao,napravio pa mozda nekom i pomogne a mozda i netko "razvali" svoj menalnik!! :) :)
 

Automatic

Well-known member
Sve super kak si napisao samo da dopunim da c5 ima i ZF 4HP20 type 26 ali se malo sistem provjere razlikuje .Ulje obavezno sintetika LT 71141 više je prozirne boje a ne crvene kao večina ATFa.Nema dvostruku funkciju čepa na donjoj strani več šaraf služi samo za ispuštanje a provjerava se na diferencijalu getribe na šarafu koji se nalazi u ravnini desne poluosovine (sistem isti dolijevati ulje dok ne počne curit ili pustiti dok višak ne iscuri ,Auto radi o P položaju sa zagrijanim uljem)TORAX šaraf ima još neke oznake na sebi uglavnom prepoznatljiv.Ta getriba ima isto filter u sebi i ne može se promjeniti bez rastavljanja same getribe.Ovaj sistem je super što si stavio slike i svaka čast na tom,mnogo bolji od višeputne izmjene.
P.S. napisao sam malo više o tom ali sam nešto zeznuo na kompu pa sam sad samo ovo ukratko ako se prikaže i onaj prvi post nemojte zamjeriti.
 

Dujo

New member
@Automatic
Da naravno razlike postoje, ovo je prikaz na Laguni ph2, raspored vijaka,velicina istih je razlicita a sistem "izmjene" t.j.ispiranja je prilicno isti kod svih, naravno kao i pozicije izmjenjivaca topline ili cijevi koje vode od konvertera do hladnjaka/kilera. Svaki proizvodjac gleda da stavi te osnovne stvari u pozicije dostupnosti za rad.. Razlicita auta,modeli tako i razlicite pozicije stvari o kojima govorimo..

Smisao svega ovog je da "ovlasteni" ili dr. servisi nebi uzimali "paprene" novce za ovo sto mozemo napraviti sami.. Cak oni vrse izmjenu ulja (samo iz kartera) i sipaju ulje (naravno koje proizvodjac propisuje) a neznaju koje je ulje unutra.. Mjesanjem dviju razlicitih ulja moze se napraviti velika steta na a.t.mjenjacu a oni ce to ipak napraviti.. Zato je uvijek najbolje "isprati" getribu od starog ulja (ovakvim ili slicnim postupkom) i uliti ulje iste specifikacije (proizvodjac nebitan!!!) samo da je ulje propisano i da nije mijesano sa drugim..

Znaci ispiranjem i izmjenom ulja ne da bi se trebalo dobiti "ugladjenije" mjenjanje brzina, prestanak "cukanja" kod saltanja vec produljiti "vijek" mjenjaca..Zapamtimo da njega ulje podmazuje i HLADI, tako da je to bitna stvar za trajnost istoga..
 

Automatic

Well-known member
Ove razlike su samo nijanse jer očigledno da i renault ,peugeot i citroen getribe naručuju od istih proizvođača a razlika ulja ko kod hidraulike LHM na starijim i Lds na novijim modelima.Radio sam mnogo automatskih mjenjača i zadnji pogoni su jednostavniji(većina ima limeni karter izad kojeg se nalazi filter ulja)i nemaju u sebi diferencijal pa ih lakše sastavit i rastavit.Fordovi imaju i na prednjim pogonima karter dok golf lV ,vectra,honda itd nemaju.Amerikanci imaju većina kartere i šipke sa mjeraćem kao i eu fordovi.Ma sve je to isti princip ali uvijek se nešto novo nauči.Jedino je mercedes stavio šaraf na konvertor da se a ispustit i to je super .
 

iVar

New member
Jedno konkretno pitanje.
Saznam sasvim slucajno da su mi u servisu (ovlastenom dakako) dosipali obicni ATF u mjenjac jer su smatrali da je 30 EUR za litar preskupo?!
Naravno sada zelim sto prije izmjeniti komplet ulje u mjenjacu.

Evo i pitanja - da li u Aisin automatski mjenjac koji se ugradjuje u C5 X7 smije sipati Mobilovo ATF ulje JWS 3309 specifikacije?
Na service.citroen stoji samo spec. ulja, ne i proizvodjac tako da pretpostavljam da se moze sipati bilo cije ulje dok god odgovara specifikaciji JWS3309?
Da li grijesim?
Zelim sam izvesti zamjenu ulja ali prije toga zelim kupiti odgovarajuce ulje.

I dodatno pitanje za kolege koje sa tim imaju iskustva:

- da li gorenavedenom procedurom se smije ili da li se moze uopste zamjeniti ostatak ulja kod aisinog automatskog mjenjaca na C5 x7?
Lik iz ovlastenog servisa me je zbunio kad mi rece da se kod ovog mjenjaca to tako bas i ne moze izvesti?! Ima li tu neki konkretan razlog sto ne bi moglo?
 
Posljednje uređivanje:

iVar

New member
Ispast ce da se ja dopisujem sam sa sobom...ali mozda nekome bude i ovo od koristi.

Izbor ulja za mjenjac BVA AM6C1 (AWTF-80 SC)
Na service.citroen stoji da se koristi ulje specifikacije JWS 3309.

Kako je ovo Aisin mjenjac nadjem da proizvodjac savjetuje da se u njega sipa ISKLJUCIVO ulje specifikacije AW1 a nikako JWS 3309. U pojasnjenju stoji da je je JWS 3309 namjenjeno njihovim starijim mjenjacima sa 4 i 5 brzina ali nikako novi(ji)m autoadaptivnim sa 6 brzina koji zahtjevaju puno sinteticko ulje.

Poslije ovoga nastupa zbunjola u glavi i slijedeci korak je bio da sam napisao email PSA da pojasne - sta se tu zapravo sipa. Sklon sam da prije povjerujem proizvodjacu mjenjaca nego PSA koji vjerovatno nisu obnovili podatke na web-u ali sacekat cu pisano pojasnjenje.

Ako neko ima kakvu drugu informaciju da razrijesi ovu dvojbu...molim vas postajte.
 
Pozdrav svima,

Iako mi se čini da nije problem u samom automatskom mjenjaču, pišem ovdje jer mislim da je ovdje jezgra znalaca o i oko autmatskih mjenjača. Ako ipak ovo treba premjestiti negdje drugdje, molim moderatore da to naprave.
Imam C5 proizveden prve polovice 2010. 3.0 HDI i, naravno, automatski mjenjač.
Zadnjih nekoliko dana nailazim na problem kojeg ću pokušati opisati.
Problem se pojavljuje uvijek kada se pokuša ručica prebaciti iz pozicije "P" u prvu sljedeću, ("R") a što znači, pomicanje ručice u desno a zatim "dole".
Dakle, normalna "safety" blokada ručice, dok ne pritisnem kočnicu, niti mi ne smije dozvoliti to pomicanje desno pa dole. No, meni se stalno to događa čak i kad stisnem kočnicu.
U ovih nekoliko zadnjih dana, problem se pojačavao na sljedeči način.
Prvi put kada mi se dogodila "blokada", trajala je svega djelić sekunde. Tada me "pustio" da prebacim dalje ručicu na R, zatim na N i naravno da D.
Nakon toga sljedećih dana, čini mi se da se to vrijeme dok je ručica blokirana, stalno povećavalo.
Ma zapravo, ne čini mi se, već je 100% to vrijeme povećano sad već na pola minute do minutu.
Moje skromno mišljenje je, da je taj mehanizam koji blokira ručicu mjenjača dao svoje. (Auto od kojih 150000km) i da je sada konačno počeo skroz odlaziti. (Ne znam kako je na Citroenu to riješeno, ali takve blokade su najčešće nekakvi elektromotorići, ili solenoidi koji guraju - vuku, metalnu osovinu koja zapravo vrši mehaničku blokadu). Dakle, ako je to što ja zamišljam, onda to ček i ne bi trebao biti neki skuplji kvar (kao npr. cijeli automatski mjenjač...) već samo taj mehanizam za blokadu.
Prije nego ga odvedem u servis, a izgledno je da ću morati jer mi je velika tlaka čekati toliko dugo da me "pusti" da vozim, pitam se da li je moguće jednostavno prići tom "blokatoru" i provjeriti da li ga samo treba malo očistiti i eventualno nauljiti neke klizeće polugice, osovine ili štoveć?

Bilo bi idealno, ako ne tražim previše, da netko zalijepi neku slikicu toga?

Eto, unaprijed hvala svim dobrim dušama koje će mi, siguran sam, uskoro pomoći s idejama, savjetima, razmišljanjima....
 

Automatic

Well-known member
Taj kvar nema veze u getribi i u njoj ne blokira ništa.Blokada je ispod ručice mjenjača a povezana je sa šalterom koji se nalazi na pedali od kočnice i najvjerojatnije je u njemu problem.
 

Fex

Member
Na mom auto je to otišlo dok je bio negdje 2 godine star, taman istekla garancija. Pregorio nekakav relej. Ne daje signal da je kočnica stisnuta. Mislim da su mi oko 200 kn naplatili zamjenu.
 
Taj kvar nema veze u getribi i u njoj ne blokira ništa.Blokada je ispod ručice mjenjača a povezana je sa šalterom koji se nalazi na pedali od kočnice i najvjerojatnije je u njemu problem.
Provjerit cu da tamo taj nekakav prekidac na kocnici mozda nije zaprljan. Ipak poslje nekog vremena "ulovi" da sam stisnuo kocnicu. Ima smisla, jer dok mi se ne "oslobodi" rucica mjenjaca, stalno stiscem i otpustam kocnicu, ne bi li na taj nacin nesto ubrzao to otpustanje.

Mislim da cu sutra imati vremena skociti do servisa, ako ovaj ocni pregled nista ne pomogne.
 

Automatic

Well-known member
Lako moguće da spoj između prekidaća na papućici i onog ispod mjenjača ide preko nekog releja koji služi da se pokvari da nebude veći kvar na tim prekidaćima.
 
Nista od ovih u Dubrovackom servisu. Nije mi na kraj pameti da ih pljujem, cinjenica je da su zatrpani poslom a i da nemaju bas preveliki lager, pa bi svejedno morao cekati dio toliko da se ne isplati. Stoga sam osudjen pricekati 6-7 dana dok se vratim u Zg (a prije toga jos u Italiju moram skocit, uff... mozda riskantno, ali nemam drugih opcija).
 

Automatic

Well-known member
Ma samo ga par puta onk trkni nogom u pedalu od kočnice i kad ti počne kliktat ispod mjenjača proradi.Bitno je samo da možeš pomaknut ručicu.Ako bi ti blokiral i ostaneš na cesti,a pošto je auto u parkingu znači da si negdje stal.Ako si na ravnici stavi ga u N i dobro zategni ručnu ,u tom položaju ga možeš paliti.Ako ti zablokira ručicu u P skini zračni filter ispod njega je birač sa kojeg skineš sajlu i nek ti netkodrži kočnicu dokga ne odbrojiš ručno do D(znači svaki zubić ideš P;R;N:D,znači odbrojiš tri položaja i auto bu lagano zategnul i vozi.Problem je ako buš trebao ić u rikverc opet moraš van da ga prebaciš u R .Znači odbrojiš 3 položaja unazad i opet si u P,pa jedan naprijed da dođeš u R.Obavezno je odbrojavanje jer i iza P ima položaj za zub koji nije nigdje a mogao bi da ti se ucvika štift koji drži birač u položaju.
Morate obavezno bit dvojica da ti jedan drži nogu na kočnici dok to radiš jer ručna isto drži ali uvijek je riskantna da ti pobegne auto ili nedaj Bože da te pregazi.Znači taj sistem radiš samo onda kad stvarno nema šanse da oslobodi mjenjač a da te ne operu vučne službe ili servis.Kad odpojiš sajlu na biraču svejedno je gdje je ručica jedino kaj bu lampica na P, a kompjuter bu registriral da je u D pa mu možda nebu prav ali ako giba sve ok.
 

Fex

Member
Ja par dana dok to nisam stigao rješit sam ostavljao mjenjač u N.. I naravno ručna.. Jer i meni je ispočetka nakon 30 puta pritisnute kočnice nekako uspio pa sam uspjevao ga izbacit iz P. Ali kasnije je bil sve gore pa na kraju nemoguće. Reko dobro mu je i u N dok ne odem u servis..
 

iVar

New member
Evo ti informacija iz licnog iskustva. Kod mene je doduse 2.0HDI iz 2009 ali je na satu neki dan prevalio jubilarnih 200.000 a auto je ko jucer izaslo iz fabrike.
No stvari se kvare.
Prije 6 mjeseci je i kod mene pocelo na slican nacin, ispocetka ponekad a onda cesce i cesce. Servis, ovlasteni je prvo mislio da je prekidac na papucici kocnice pa smo ga i zamjenili i to je jeftina stvar. No to je rijesilo problem privremeno. Novi prekidac dolazi i sa nekim komadom kabla pa su mi tvrdili da je to to. Medjutim nije.
Dijagnostika ne pokazuje nista pa je i to problem. Medjutim imali su momka koji je vec naletio par puta na slicnu glupost i momak je odmah zavukao ruku i izvadio nekakav relej. Zamjena ispod 10 EUR koja je rijesila problem.

Nadam se da ce ti ovo pomoci.
I.

P.S.

Automatic ti je dao informaciju sta i kako u slucaju da auto nece iz parkinga ali ako neces da koga pregazis ima jos jedan nacin; Samo ti treba malo duzi i tanji sarafciger :) U gornjem lijevom uglu kucista poluge mjenjaca se nalazi upravo taj sklop, mali elektromagnet sa plasticnim stoperom koji blokira mjenjac dok ne pritisnes papucicu kocnice koja onda preko releja pali pomenuti elektromagnet. Ako pazljivo zavuces sarafciger u tom pravcu, mozes "opipati" plasticni stoper i gurnuti ga naprijed da ti odblokira mjenjac. Ali kako neko napisa, dok to ne rijesis najbolje ti je drzati ga u N-u stalno.


Pozdrav svima,

Iako mi se čini da nije problem u samom automatskom mjenjaču, pišem ovdje jer mislim da je ovdje jezgra znalaca o i oko autmatskih mjenjača. Ako ipak ovo treba premjestiti negdje drugdje, molim moderatore da to naprave.
Imam C5 proizveden prve polovice 2010. 3.0 HDI i, naravno, automatski mjenjač.
Zadnjih nekoliko dana nailazim na problem kojeg ću pokušati opisati.
Problem se pojavljuje uvijek kada se pokuša ručica prebaciti iz pozicije "P" u prvu sljedeću, ("R") a što znači, pomicanje ručice u desno a zatim "dole".
Dakle, normalna "safety" blokada ručice, dok ne pritisnem kočnicu, niti mi ne smije dozvoliti to pomicanje desno pa dole. No, meni se stalno to događa čak i kad stisnem kočnicu.
U ovih nekoliko zadnjih dana, problem se pojačavao na sljedeči način.
Prvi put kada mi se dogodila "blokada", trajala je svega djelić sekunde. Tada me "pustio" da prebacim dalje ručicu na R, zatim na N i naravno da D.
Nakon toga sljedećih dana, čini mi se da se to vrijeme dok je ručica blokirana, stalno povećavalo.
Ma zapravo, ne čini mi se, već je 100% to vrijeme povećano sad već na pola minute do minutu.
Moje skromno mišljenje je, da je taj mehanizam koji blokira ručicu mjenjača dao svoje. (Auto od kojih 150000km) i da je sada konačno počeo skroz odlaziti. (Ne znam kako je na Citroenu to riješeno, ali takve blokade su najčešće nekakvi elektromotorići, ili solenoidi koji guraju - vuku, metalnu osovinu koja zapravo vrši mehaničku blokadu). Dakle, ako je to što ja zamišljam, onda to ček i ne bi trebao biti neki skuplji kvar (kao npr. cijeli automatski mjenjač...) već samo taj mehanizam za blokadu.
Prije nego ga odvedem u servis, a izgledno je da ću morati jer mi je velika tlaka čekati toliko dugo da me "pusti" da vozim, pitam se da li je moguće jednostavno prići tom "blokatoru" i provjeriti da li ga samo treba malo očistiti i eventualno nauljiti neke klizeće polugice, osovine ili štoveć?

Bilo bi idealno, ako ne tražim previše, da netko zalijepi neku slikicu toga?

Eto, unaprijed hvala svim dobrim dušama koje će mi, siguran sam, uskoro pomoći s idejama, savjetima, razmišljanjima....
 
Men'sečini da nije do prekidača na papučici kočnice, ili ako je, onda tamo postoje dva prekidača. Uglavnom, ako je samo jedan, ne bi auto detektirao da je papučica stisnuta ili ne, a što meni uredno prepoznaje. Èak čujem kliktanje tog prekidača kada stišćem papučicu. Dakle, il' je relej ili je taj stoper (kako bi mu bilo ime uopće?).

Do daljnjega (dok ne stignem u Zg) parkiram i ostavljam ručicu u N položaju.

Hvala svima na pomoći.
 

Automatic

Well-known member
Jedan ti je od štopa a onaj drugi od mjenjača,ako imaš tempomat nemoj ga vozit jer ako ti je isključivanje brzine tempomata na istom šalteru da te ne sj...e.Provjeri sve ove mogučnosti od relea do šaltera.U principu lexia mora zapamtit kvar koji se više puta ponovio.Znači ne ove divlje dijagnostike.Lexia ga je sto posto stavila u podmemoriju.
 
Na vrh