Automatski mjenjač

iVar

New member
Sipe majstore, daj pomozi...kako da se ulogujem na service.citroen.com? mogu da se prijavim ali samo ako sam pravno lice, a ne fizicko. Jel ima nesto da propustam?
 

iVar

New member
i tako i bi :)

I sad kada kliknem na automatski mjenjac ...dobijem slijedece:

AUTOM.MJENJAÈ-MOST NOVO
OZNAKA (GK05) GK01 GK05
lien barême de temps correspondant

AUTOM.MJENJAÈ-MOST ZAMJ.STAND
OZNAKA (GK05E) GK05
lien barême de temps correspondant


MKT ULJE
JWS 3309 2 LITER


Ima li koga da mu je ovdje sta jasno? :)
 

iVar

New member
Možda čoveku nije jasno ovo 2l ulja u automatski menjač?
Iskren da budem i meni ovo nije jasno oko ulja.:hm::D
Hahaha...da budem iskren i meni je to upalo u oci u prvom momentu..ali vjerujem da je to oznaka pakovanja -kantica od 2 Litre.

A sad ono sto mi nije jasno - iz te oznake bi se dao izvuci zakljucak da se u njega sipa ATF D4?
 

Mrèela

New member
Hahaha...da budem iskren i meni je to upalo u oci u prvom momentu..ali vjerujem da je to oznaka pakovanja -kantica od 2 Litre.

A sad ono sto mi nije jasno - iz te oznake bi se dao izvuci zakljucak da se u njega sipa ATF D4?
Šta kažu u ovlaštenom servisu?:whistling:
 

Dujo

New member
Sad sam u potrazi za konkretnom informacijom o ulju koje se koristi u ovim mjenjacima.
To znaci da ulje mora zadovoljavati JWS 3309 specifikacije. odes u ducan koji prodaje maziva,ulje ili bolje auto dijelove i trazi ulje za uatomatsku getribu koje zadovaljava te specifikacije.. Sva su dobra od kojeg god proizvodjaca nadjes, Total toplo preporucujem za tvoje vozilo a i nije prvi francuz/psa koji ima prblema sa tom automatikom..
Eto jeli to problem?
Bitno je kako i kada se sipa i ispusta ulje, dok motor radi ili ne, koliko nasuti i kada.. Treba za sve iskustva i najbitnije slusati/uciti od onih koji znaju..
Automatika nije jeftino odrzavat, najskupje kod mestra koji to nezna a hoce ti kao napraviti!!!
Nemoj da ti bude daleko ili tesko otici par stotina km. do nekog tko ti rijesi probleme u kratko vrijeme i pojasni/uputi kako odrzavati a i voziti automatika da budemo i jasno sa tim..
Zato raspitaj se a ja sam ti rekao za jednog covjeka koji nije bas toliko daleko ako zelis sve svoje nejasnoce, nepoznanice i probleme rijesit..
;)
 

iVar

New member
....Zato raspitaj se a ja sam ti rekao za jednog covjeka koji nije bas toliko daleko ako zelis sve svoje nejasnoce, nepoznanice i probleme rijesit..
;)
Ma tooo Dujo :) Jos samo kad bi imao broj telefona "čika Doktora" pa da sprasim naredni vikend :)
 

Dujo

New member
@iVar Imas p.p. pa provjeri poruku sve sam ti napisao...

@Mrčela Nije nasin postupak, razliciti su postupci mislim da sam napisao u ranijim postavima kao se ispusta,minjenja ulje..Bar je to lako izgooglat i na youtube ima filmica samo volje i strpljenja...
Auto mora raditi kada se ulijeva ulje, prvo nasuti koliko stane be paljenja onda upaliti pa nadolijevati..
Kada se ispusta, ispusti se bez rada motora, kada stane curkati, upali se motor i trebali bi ostatci iscuriti, ne dugo da radi,minut-dva pa ugasiti da se slegne pa opet dok vidite da je kolicina propisana iscurila...
Eto! Tako je mijenjano na svim automaticima koje smo vozili u obitelji... Moram napomeniti ove novije specifikume nismo imali niti mi pada na pamet takav auto kupiti ( ne zbog automatike, vec prisutne elektronike kod danasnjih automatika)..
 

Mrèela

New member
@iVar Imas p.p. pa provjeri poruku sve sam ti napisao...

@Mrčela Nije nasin postupak, razliciti su postupci mislim da sam napisao u ranijim postavima kao se ispusta,minjenja ulje..Bar je to lako izgooglat i na youtube ima filmica samo volje i strpljenja...
Auto mora raditi kada se ulijeva ulje, prvo nasuti koliko stane be paljenja onda upaliti pa nadolijevati..
Kada se ispusta, ispusti se bez rada motora, kada stane curkati, upali se motor i trebali bi ostatci iscuriti, ne dugo da radi,minut-dva pa ugasiti da se slegne pa opet dok vidite da je kolicina propisana iscurila...
Eto! Tako je mijenjano na svim automaticima koje smo vozili u obitelji... Moram napomeniti ove novije specifikume nismo imali niti mi pada na pamet takav auto kupiti ( ne zbog automatike, vec prisutne elektronike kod danasnjih automatika)..
Jel se to odnosi na ove menjače http://www.auto-delovi.org/saveti/uradi-sam/zamena-ulja-u-automatskom-menjacu/? Znam da nije teško naći,pročitati to što Ti kažeš,međutim ovo sam rekao zbog drugih ljudi koji možda i ne znaju naći te podatke.:D
 

Dujo

New member
Jel se to odnosi na ove menjače http://www.auto-delovi.org/saveti/uradi-sam/zamena-ulja-u-automatskom-menjacu/? Znam da nije teško naći,pročitati to što Ti kažeš,međutim ovo sam rekao zbog drugih ljudi koji možda i ne znaju naći te podatke.:D
Taj postupak je sa zamjenom filtera i tako se radi..Ovdje su naveli vw kao primjer, imali smo Golfa3 19tdi. automatika, stane cca.7l. ulja u njega. Inace isti postupak ima i mercedes, bmw, jeep, ford explorer itd. Vecina auta koje smo imali i koje sam ja gledao kako radi covjek koji je "Doktor" za at.mjenjace je bas ovakav ili slican nacin rada. Napominjem da ove tiptronike, elktronike nisam siguran dali je isti postupak ali jednino po cemu bi se trebali razlikovati noviji at. mjenjaci od starih at.mjenjaca ubacivanje elkrtronike koja "pospjesuj/skracuje" vrijeme saltanja i neki "aktuatori" koji obavljaju to umjesto mehanickog mijenjanja naredbom na volanu i slicno..Inace princip rada je isti! Stoga i zamjena bi morala/trebala biti ista! Nisam siguran za "dsg" mjenjace novije generacije ali to stvarno nebih preporucio nikome, to tko ima ce i platiti servis na kojem ce ga "opeljusiti" ali si to i moze priustiti..
Vecina koja mijenja sama ne zna da auto mora raditi u odredjenim trenutcima i "isaltati" mjenjac. Predpostavljam da iz tog razloga se mijenja 1/3 kolicine ulja medjutim tu nije nikada novo ulje u cijelosti niti je sistem prociscen.. To je cijela filozofija, mada dobar mestar za automatike nije nikada skup i on nece "bacati" cifre u nebo i govoriti nesto prije nego skine mjenjac i rastavi ga.. Najveci problemi se stvaraju radi NE/redovitog mijenjanja ulja i filtera, stvaranja taloga i cepova po kanalima za ulje i pocinju npr. zjb.kao trza pri saltanju/kretanju nece u neku od brzina, zaglavljuje se u jednoj od brizna,gasi se u brzini itd. To sve sto "zatvaraci/kuglice" vodova ne mogu napraviti svoj posao kako treba jer je ulje potroseno t.j.zaprljano.. Druge stvari kod at.mjenjaca su elktronika koja moze regulirati/smetati su odredjeni br.obrtaja pri brzini t.j. kretanju vozila, mali/veliki obrtaji na uzbrdici ili nizbrdici neposlusnost rucnog mijenjanja kod tiptronika i sl. Te stvarcice su imali stari "klasici" at.mjenjaci 80-90ih godina. Danas elektronika je druga prica i bez dijagnostike, uputa tesko ce tko pomoci..

sta ako netko shebe mjenjac jer ispusta ulje dok auto radi? ja rade nebi to radio...
Da bi se ispustilo svo ulje iz "sistema" at.mjenjaca nema drugog nacina osim tog, nauljene zpcanike, sinkrone nece unistiti rad od minut/dva bez ulja na min.obrtajima a pritisak ce izbaciti ostalo ulje u vodovima i kileru..
Stoga to je uobicajen / serviserski rad, nema zamjenskog osim ako neces bas da skidas cijeli mjenjac i sve komponente koje on koristi..
 

Mrèela

New member
Nemam pojma o automatskom menjaču,sve što sam naučio to je internet,ovde svi različito govore o menjanju ulja. Ono u šta sam siguran da mora filter i sve ulje da se menja,a ne po litar dva,tri...Šta se dobija ovim ako se ne izmijeni sve ulje i filter? Kako bi izgledalo da se tako menja u motoru,da sipaš po malo filter ne menjaš?Nisam se obratio nikom lično,već naglas razmišljam i pitam se. Cifra koju traže da se ovo odradi kako treba je 400-450 e!:D
 

Dalibor

Dado Tornado
Nemam pojma o automatskom menjaču
ako u svom 2.2 HDiju iz 04. imaš automatski mjenjač koliko mi je poznato svakih mislim da 40 000km provjerava se ima li gdje curenja i razina ulja, a nema obnove ulja, meni se čini da je i sa manualnim mjenjačima na C5 isto tako...

obnova ulja se vrši ako se radi neki popravak mjenjača.
 

Mrèela

New member
ako u svom 2.2 HDiju iz 04. imaš automatski mjenjač koliko mi je poznato svakih mislim da 40 000km provjerava se ima li gdje curenja i razina ulja, a nema obnove ulja, meni se čini da je i sa manualnim mjenjačima na C5 isto tako...

obnova ulja se vrši ako se radi neki popravak mjenjača.
Tako je.:D
 

Dujo

New member
Neznam ja koliko puta treba covjek ponoviti i reci princip rada at.mjenjaca pa i razlog zasto je bitno zamjeniti ulje bas cca.svakih 40tkm. a ne provjera i te gluposti.. Mozda kada bi uzivo vidjeli rastavljeni at.mjenjac bi netko bar shvatio zasto je najbitnija "protocnost" tj. dobro i cisto ulje u at.mjenjacu..

Tko zali za zamjenom ulja i filtera neka kasnije ne kuka zasto ovo,zasto ono..
U at.mjenjacu je nabitnije novo t.j. cisto ulje da bi sve funkcioniralo glatko!!!
U istom tom prirucniku od nekih auta pise da se ne mijenja lanac motora, za vijeka trajanja automobila.Da nepricamo sada o tome koliko njih je bas taj lanac pukao,spaner i sl.
Dali pise da se servo ulje mijenja na velikom servisu? Pa kada ode s.pumpa,lezaj,letva volana a kako,zasto??
Treba poznavati auto i znati prenventivno djelovati ako ne zelis "paprene" popravke..

Cifra od 400-450€ je "ASTRONOMSKA"!! Ne znam tko ti to rece, ali ja za tu cifru ti dam apartman 7 dana (za 4 osobe) u Trogiru i izvrsim zamjenu.. :D :D

Shvacam ja da covjek u "neznanju" slusa svakakve price tzv.mestara i cifre ali ponavljam za dobrog mestra netreba biti tesko otici bilo gdje a da napravi posao kako spada..
Covjek kojega sam spomenuo, koji je mene "poducio" o automatima ili barem o izmjeni ulja i filtra, od tada se rijetko posjecujemo jer sam/i to obavljamo u kucnoj radinosti, je prije par godina naplacivao cca.100€ za taj posao (ruke i materijal njegov). Napominjem da je to cijena za "stalne" musterije ali vjerujem i za nove da cijena nije znatno veca..
Stoga 400€ :shock: :shock:... Ali znam i koliko su mi prijatelja vozali i savjetovali da promijeni mjenjac (stavi rucni) dok nije posjetio pravog mestra i rijesio problem za manje od 1h. ;)
 

Mrèela

New member
Neznam ja koliko puta treba covjek ponoviti i reci princip rada at.mjenjaca pa i razlog zasto je bitno zamjeniti ulje bas cca.svakih 40tkm. a ne provjera i te gluposti.. Mozda kada bi uzivo vidjeli rastavljeni at.mjenjac bi netko bar shvatio zasto je najbitnija "protocnost" tj. dobro i cisto ulje u at.mjenjacu..

Tko zali za zamjenom ulja i filtera neka kasnije ne kuka zasto ovo,zasto ono..
U at.mjenjacu je nabitnije novo t.j. cisto ulje da bi sve funkcioniralo glatko!!!
U istom tom prirucniku od nekih auta pise da se ne mijenja lanac motora, za vijeka trajanja automobila.Da nepricamo sada o tome koliko njih je bas taj lanac pukao,spaner i sl.
Dali pise da se servo ulje mijenja na velikom servisu? Pa kada ode s.pumpa,lezaj,letva volana a kako,zasto??
Treba poznavati auto i znati prenventivno djelovati ako ne zelis "paprene" popravke..

Cifra od 400-450€ je "ASTRONOMSKA"!! Ne znam tko ti to rece, ali ja za tu cifru ti dam apartman 7 dana (za 4 osobe) u Trogiru i izvrsim zamjenu.. :D :D

Shvacam ja da covjek u "neznanju" slusa svakakve price tzv.mestara i cifre ali ponavljam za dobrog mestra netreba biti tesko otici bilo gdje a da napravi posao kako spada..
Covjek kojega sam spomenuo, koji je mene "poducio" o automatima ili barem o izmjeni ulja i filtra, od tada se rijetko posjecujemo jer sam/i to obavljamo u kucnoj radinosti, je prije par godina naplacivao cca.100€ za taj posao (ruke i materijal njegov). Napominjem da je to cijena za "stalne" musterije ali vjerujem i za nove da cijena nije znatno veca..
Stoga 400€ :shock: :shock:... Ali znam i koliko su mi prijatelja vozali i savjetovali da promijeni mjenjac (stavi rucni) dok nije posjetio pravog mestra i rijesio problem za manje od 1h. ;)
Slažem se ja da treba da se menjač,kao i sve drugo održava ,i nije meni tu ništa nejasno.
Ja sam komentarisao da nema ništa od menjanja 3l pa opet 3 ili 5 to nije ništa,bacanje para. Pravi posao je kada se promeni komplet filter i ulje. Ovo što si pitao za cenu,ja sam cuo od troice majstora koji rade Citroen-Pežo aute. Za zamjenu ulja svuda se kreće cjena od 20e,e za ruke, a sada koliko i kako to oni mjenjaju? Ja nemam u njih poverenja. Baš ću pitati u ovlaštenom servisu,jedno sam ih nešto pitao u vezi ulja znam da su rekli da se menja na temperaturi od 60 C i da ne icuri sve.
 

Dujo

New member
Moja replika/odgovor se odnosio na Dadin komentar i samo provjeri ulja na 40tkm.Ali i ti si potvrdio pa eto moze se odnositi i na tebe.. :D :D

Nerazumijem sada sa otkud sa 400€ dodje na 20€??

Kada pitas u servisu trebas imati povjerenja u tog koga pitas, jer i oni svasta pricaju i nabrajaju samo da covjeku daju predstavu koliki je to posao..
Bas u jednoj temi sam komentirao a i deda kako su covjeku naplatili uljni filtar, gumicu uljnog filtra, bakrene podloske, karter je mijenjao pa su mu naplatili i dihtung kartera, vijke kartera, vijak za ispustanje ulja, bakrenu podlosku/brtvu a to sve dodje u kompletu... Zato covjek uvijek treba otvoriti oci razum i ono sto zna o mahanici da ga nebi prevarili..
Najbolje inf.ces dobiti od radnika u servisu u cetiri oka ili kada je na pauzi uz sendvic/pivo, za prave info covjeku platit marendu je najmanja cijena...
 

Mrèela

New member
Ova cifr od 20e se odnosi na ovo menjanje ulja bez filtera i svega ostalog.:D
Cifra od 400-450e ostaje. U moj menjač ide 8l ulja ,a ulje je 10 e,a gde je tu filter i sve što si nabrojao,koliko to košta ,plus ruke.Nešto malo za 100e kako si naveo.
Ovi što govore o 400e kažu da treba menjač da se skida i da je zato toliko skupo.
Na onom linku što sam postavio izgleda jednostavno i ne skida se menjač već kateter i tako se dolazi do filtera.Na dosta sam mesta naišao da se ulje menja na 60 000km ili dve godine.Interesantno da na ovom mom nema nikakvih upustava u smislu menjanja ulja. Ovo u vezi servisa,a bogami i majstora ,prevariće te i kada gledaš,a niko ti neće ni dozvoliti da gledaš:D ja sam za varijantu uradi sam sve što možeš:D
 

Dujo

New member
Naveo sam da je to za stalne musterije cijena, covjek ima rabat u a.d. i tu dobije nesto love, 30ak.€ jos za ruke i to ispadne satnica koju mi nikada ne mozemo zaraditi..
Ne znam cijene filtra u servisima ali oko 10ak.€ je bio prosjek za sva vozila koje smo mijenjali.
Price o skidanju mjenjaca su babske, ne vjerujem da bi to uopce napravili vec bi zamjenili postupkom o kojem pricamo a uzeli lovu..

To sto si naveo da nedaju niti da gledas samo govori sve.. Kod covjeka koji je meni prvi put to radio je dozvolio sve i pojasnio mi postupak koji sam i sam gledao tako da bi i malo dijete to moglo shvatiti..Nebi sada toliko ovdje pisao o at.mjenjacu vec da pojasnim da to nije visa matematika ali najprije izabrati pravog mestra!!
Nemam predstavu kako izgleda tvoj mjenjac, ali ako vecinu stvari radis sam oko auta ovo ti nece biti problem, naoruzaj se strpljenjem da nebi pogrijesio sto i polako slidaj zastite ako ima (ispod mjenjaca) i vizuelno pregledaj kakav je mjenjac. Ako vidis karter, da nema prepreka za skinuti slobodno se daj na posao..Kod nekih mjenjaca filter moze biti i van kartera pa i to ti jos olakotna stvar..
Tako je nama tegljac (EPS mjenjac) zapeo u Slo. i u M.B. servisu zapeli samo menjalnik menjati, menalnik u kvaru.. Mi nazovemo covjeka pojasnimo sto se dogodilo i on nam objasni postupak kako rucno ubaciti u 5 brzinu, kako smo bili bez tereta od Kranja do Hercegovine vozili smo lagano, pregledao konsatirao da je jedna od "villica" stradala, narucili je cca.60€ dio, dok bi za "slovenski" menjalnik dali 2500€. plus servis (ruke)..
Imati nekoga tko se razumije i hoce pomoci nema cijene, zato raspitivanje i kava,sok,piva dok se neupozna pravi covjek koji ce "servisirati" sve vezano uz a.t.mjenjac..
 
Na vrh