XM by emajan

emajan

New member
i nemaš 5 modova ili koliko kažeš. Imaš SAMO sport i
ja ne govorim o 5 modova. govorim o "FIRM" modu kada su oba ventila za stalno isključena što računalo napravi kada očita grešku, i to ne svaku već samo pojedinih senzora.

Ponavljam i sa sigurnošću tvrdim da otpor strujnog kruga sa ispravnim diodama ne može biti isti, osim aku u citroenu nisu uspjeli pobiti sve dosada poznate fizikalne zakone. Ubaci u neki simulator el. krugova zavojnicu 4,8 ohm, PWM 12V na 25% i dodaj diode pa ćeš vidjeti vrijednosti kako se mijenjaju sa i bez dioda.

Kako znaš da su na tvom diode bile ispravne kada si mjerio? Kako bi ti izmjerio da li su diode ispravne ili nisu? EV može i ne mora raditi kako treba kada diode nisu ispravne, ali do pregrijavanja SSRa će sigurno dolaziti.

Ja to nisam izmislio, samo sam proučio u detalje što je naveo Željko Nastasić i u firmi sa elektroničarima kojima je to profesija razradio detalje.

 

jurapz

New member
Nisam elekricar, do sada sam uspjesno popravljao problematicne hidroaktive ali uvijek su mi el. ventili dizali kosu na glavi jer i kada bi se culi da otvaraju nije znacilo da otvaraju pa stavljaj drugi dok ne proradi:grin: , ako ovo radi to bi bio velik napredak u svemu tome, ne velik nego ogroman . Nego daj neke pojedinosti kakve diode, kako si spojio njih vidim tri žice luster kleme:grin:
 

emajan

New member
Vjerujem da bi ovo moglo riješiti upravo te probleme, kad se ventil čuje, a u stvarnosti ne radi. Pono ljudi tvrdi i da EV ne radi ako je manji pritisak u sistemu, no stvar je malo drugačija. Ako je u kugli hidraktive veći tlak nego u sistemu, ventil otvori, ali diferencija u tlaku koji je u HA kugli i nižeh tlaka u sistemu jednostavno ne dozvoljava ventilu na HA kugli da promijeni položaj. EV odradi, ali nema efekta. Zato često nakon gimnastike ako iz najvišeg položaja spustiš u vozni, HA ventil ne može odraditi funkciju, ali dok ga sa otvorenim vratima dok su EV energizirani podignem iz najnižeg u vozni položaj, hidraktiva radi normalno (to je kod mene zbog zraka u sistemu). I kada imaš tako par problema koji ne dopuštaju normalni rad hidraktive, dođe ti da se onim batom za omekšavanje mesa kresneš u čelo prije nego skužiš u čemu je sve kvaka.

Ja sam stavio diode 1N4007 koje su navodno i originalne u EV, ali mislim da je stvar upravo u tome jer su preslabe. Naime one su 1A, a struja prve pola sekunde dok je nominalni napon 13,5V je 3A, dok je za vrijeme moduliranog napona struja oko 0,5A. Zbog toga vjerojatno i te diode odlaze.
Možda ih zamijenim sa 1N54xx npr. 1N5408 jer 1N54xx ima operativnu struju od 3A i trebale bi biti pouzdanije od 1N4xxx.

dioda izgleda ovako


katoda se spaja na pin 1 za prednji i druga dioda katodom na pin 2 za zadnji EV. Katoda se prepoznaje po obojanoj strani diode


anoda, odnosno neobojani kraj spaja se na pinove 8 za prednji EV i 15 za zadnji, no obzirom da je to masa koja je zajednička može se spojiti obje na pin 8 ili 15 po izboru. Dobro je to što se EV ne mora skidati već diode možeš dodati bilo gdje na strujni krug, a najpraktičnije je kod ECU konektora jer ih spremiš u elektro box gdje su zaštićene kao i kompjuteri. Diode se mogu staviti i čak ako su i postojeće ispravne i tada služe kao dodatna zaštita za ECU bez utjecaja na rad same elektronike. pokušao sam ih spojiti onim kablovkim razvodima da ne režem žece, no spojevi su mi se pokazale nepouzdani pa sam se odlučio za standardne serijske spojnice. dobra je stvar što sada mogu u 5 minuta povući diodice u kabinu i postaviti ih kao kontrolu rada EV. Prvih pola sekunde treba svijetliti punim intenzitetom , nakon toga malo slabije. samo prije tih svijetlećih dioda treba staviti otpornik oko 450 Ohm.

Zanimljiv je i podatak na koji sam naišao, vezano uz ECU. od 4/93 ECU sa xantia paše na xm jer su u njih mapirane postavke i za xm i za xantiu. Ako nakon priključenja diagnostika samog računala očita da vrijednosti ne odgovaraju za xm, automatski se prebaciva na postavke za xantiu. No na moje razočaranje, XM sa ugrađenim DK5 ATE (THY) 2,5 TD motorom imaju specifičan ECU suspenzije i na njih odgovara isključivo ECU sa modela opremljenih tim motorom.

No dobro je to što je ECU lako dostupan i lako se otvori, a svaki iole sposoban elektroničar može zamijeniti mosfet na modulatoru koji je u 99% slučajeva uzrok kvara na ECU.¸

kada ECU obavi dijagnostiku, ovisno o očitanoj greški ponaša se na sljedeći način





Kod EV dijagnostika prepoznaje samo da li je EV spojen u strujni krug (loša konekcija, puknuta žica...) i tada je suspenzija sama po sebi u firm modu, ako je ECU otišao, isto tako. I treća mogučnost vezana uz ECU i EV je da je napon premali (<11V) ili prevelik (>16,5V) i tada ECU isključuje EV.

ovdje su osnovne karakteristike ECU


Kada sredim problem sa dropbox koji me nešto muči, uploadat ću par dokumenata koje sam našao, a detaljno opisuju HA ovjes

A ovako se prodaju muda pod bubrege

http://www.ebay.com/itm/CITROEN-XM-SPHERES-HYDRACTIVE-II-SUSPENSION-REPAIR-KIT-/200345138590?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2ea580359e&vxp=mtr
 

fullcool

New member
Ti si ovdje toliko toga napisao da je nemoguće to sve poispravljati.Evo za primjer, pričaš o diodama i prenosiš sliku gdje je označen plus i minus, diode inače nemaju plus i minus nego smjer u kojem propuštaju struju, to je bitno jer onaj koji postavlja tu diodu zna kako će je postaviti.Plus i minus se navodi za svijetleće diode gdje je dioda potrošač pa to što je taj potrošač ustvari dioda je bitno jer neće svijetliti ako je pogrešno spojiš.
Ako se pogleda šema za sa elektroventilom, vidjećeš da dioda propušta struju od minusa ka plusu, znači spojena je naopačke od one na tvojoj slici, i ta dioda nema otpora, u jednom smjeru pušta struju u drugom ne, zato ne možeš staviti plus i minus na diodu, bitan je smijer propuštanja struje.
Struja je jednosmjerna na ventilima, nema ispravljanja, ne služe tome diode.
Nastasić prenosi dosta originalnih tvorničkih informacija, dosta toga je napisao dobro. ali neke stvari je pogrešno shvatio i tako je i napisano, ne treba slijepo vjerovati svemu napisanom.
Mi ti ovdje nastojimo pomoći prenoseći svoja iskustva i mišljenja bitna za rješenje problema, za raspravljanje o tome čemu služi dioda i kako računalo zna jel ventil ispravan treba imati vremena i za takve rasprave se vode u posebnim temama pa ko ima vremena uključi se, ko nema ne mora.

Usput, ovaj lik je dao objašnjenje kako radi njegov sklop, i zna čemu služi dioda i zašto je napon moduliran, već dugo to prodaje, po opisu je jasno zašto se to koristi i šta se time dobija, dakle, dobiješ upravo ono što platiš.:whistling:
 

emajan

New member
Stavio sam sliku da se vidi kako je označena dioda i gdje joj je katoda, a gdje anoda jer postoje diode kojima je označena anoda. Na svim diodama je negativni pol izvora na katodi, a pozitivan na anodi (pa tako i na LE diododama) i zato je na slici označeno + i - u zagradi. Nigdje nisam napisao da diode na EV služe za ispravljanje napona jer to nisu ispravljačke diode, već služe za zaštitu PWMa koji je u sklopu ECU. uz suprotan polaritet dioda neće voditi, ali će kroz diodu teći mala reverzna struja zasićenja. Inače svaki element ima otpor, pa čak i supravodiči samo je kod njih zanemarivo mali. a lik prodaje za 36 i nešto funti ono što košta sveukupno 1 dolar i to je cijena kutije i konektora, malo sam se krivo izrazio sa "muda pod bubrege" mada po cijeni ispada tako.

Jasno je da ne treba vjerovati svemu što je napisano, ali ako u nečemu ima logike, vrijedi to istražiti.

Mi ti ovdje nastojimo pomoći prenoseći svoja iskustva i mišljenja
upravo sam u svojim postovima prenio svoja iskustva, ali ok, povući ću malo ručnu. ne da mi se za svaki dio na autu koji taknem, navedem ovdje i pokrenem možebitnu raspravu otvarati novu temu.
 
Na vrh