Xm 3.0 24v ES9 Jura

jurapz

New member
Totalno neocekivano nakon nove godine stigla još jedna prinova među xm-ovima :pljas: , baš onakav kakav sam mjerkao da bih uzeo sa novim 24v-om i automatik sa plinom ugrađenim . Pricao oko auta od vlasnika je bila sve 5 ali mjenjac nece u rikverc ali dolaskom na mjesto utvrdi se horor motor radi na 2-3 cilindra nece krenuti koliko nema snage, zice, cijevi po svuda kao da se netko izivljavao sve haos, onda je vlasnik rekao da ce odjaviti i dati na otpad drugi dan i tako, ali ja sam ipak nekako sebe uvjerio da ce ispod toga svega biti auto ;D . Prica je takve da je getriba pocela po malo proklizivati i onda su odlucili mjenjati ulje i filter u getribi za tu proceduru mora motor van pa je tu nastupio "majstor" Mato koji je napravio takav horor da nije za vjerovati. Dobio sam ga prakticno na poklon pa se krenulo sa ozivljavanjem pacijenta. Prvi problem je bio što su zice po svuda ljepljeno izolirkom i tako, pa sam se bojao da su dizne pomješali pa tko zna, reko ajde prvo dijagnostika pa onda dalje ali nije se moglo napraviti :tja: . Sada reko ajde da pogledamo paljenje sta ima tu i imamo sta vidjeti sve puno ulja u prvom cilindru ali reko opet nije to to






Kada skinem usisnu granu i dođem do drugog reda cilindara ono sve tri svjecice plivaju u vodi i ulju :grrr: , e onda je bilo sve jasno :moron:


Nakon toga stavljene druge svjecice i sve ocisceno, pa sam mislio da je bobina nadrljala ali.. Auto upalio na zub :moron:
I sta da kazem ide kao metak getriba dobra na pravo nema proklizivanja dobro šalta, auto san snova ali nece u rikverc :tja:

Realizirana i kupovina xantie :moron: sa nadam se ispravnim automatskim mjenjacem. Motor je izgleda zaribao pa ostaje getriba, samo je problem što ne mogu probati kako radi, mislim znam auto od prije pa znam da je sve radilo ali pitanje samo dali su šlepali auto



Prvo xantia




završena priprema sve skupa nekih 3 sata i motor vani ;D



Ipak je motor :samuraj: , vracen je u fazu ali nema pomoci :palac:









Mjenjac od xantie vani i salje se na promjenu filtera jer je sada jedina prilika da se to obavi


Došao na red i xm ;D







krece sređivanje motornog prostora, kada je sve otvoreno da se složi kako treba



Još se malo radilo... Pumpa hidraulike predihtana



Onda DaliborŽu mi je promjenio filter u getribi, mora se rastaviti popola getriba :pljas: tako da je sada bila prilika, novo ulje stavljeno, po viđenom stanju getriba bi trebala biti odlicna bar sto se mehanike tice :rock:

Stavljena getriba na xm-om motor



Onda opran je motorni prostor


Uspio sam predihtati sve poklopce ventila i poklopce bregastih, pošto je sada sve otvoreno i bilo primjeceno na zadnjoj glavi opet ulje ;)





Pola predihtano



Montiran zubcasti stavljen je novi jer je bivši "majstor" izgleda prvi puta vidio hidraulicni španer i nije dobro naspanao, pa iako je zubcasti stavljen novi prije 10000km po prici bio je za baciti, dobro da mi nije preskočio. Još za kraj su fulali i zadnje dvije glave za pola zuba :palica: , stavljen iz prve ugradnje dayco



Evo ga nosac motora strucnu upresan nema šta



Kakav mora ici cak nije ni skup original 25 eura



Zagubili su originalni šaraf pa šta ti dođe pod ruku



Kada je sve otvoreno da se i termostat stavi novi :rock: , nebi baš bilo simpaticno na autu raditi







Iz prve ugradnje vernet



Kada je sve otvoreno da se i termostat stavi novi :rock: , nebi baš bilo simpaticno na autu raditi







Iz prve ugradnje vernet



Još sam odlucio regulator preditati





Motor je složen još usisna grana i gotov motor, možda ga sutra i fizicki ubacim unutra :hahaha:


Nastavljamo sa radovima, dalje sam vidio na letvi da je otisla manžeta desna i onaj selen na cilindru, sve nabavio ali..






Utvrđeno da letva na desnom kraju ima lufta :pljas: tako da sam odlucio to napraviti bez predihtavanja samo čahure srediti :pljas: tako da sve ceka do pon kada sam dogovorio posao


Onda sam odlucio preventivno srediti kocioni da nebi bilo kasnije :grrr: kada treba na xm-u to napraviti





Naravno povrati sa teleskopa štukani pa to lagano sve slini, oba idu nova








Motor složen, još samo crijeva za plin moraju stici, samo se ceka ugradnja ;D

Nešto se još sitno radilo, rucna nije radila na desnoj strani naravno uzrok poznat





Rješenje također poznato, odmah i drugu stranu napraviti koja isto vjerovatno nije bajna




Povrat sa desne strane isto kemija koja se baca



letva stigla sa reparatura po meni dobro obavljeno imam garanciju na ovaj dio što su radili. Vrlo sam zadovoljan kako je napravljeno i cijena posla je prihvatljiva, još je spona imala lufta pa je i to kupljeno. Pošto je desna strana na letvi bila uhvatila hrđa jer je manžeta bila poderana prvo se trebalo to strojno obraditi pa onda staviti nove pikse.

Moj dio posla je da promjenim one selene na onom amortizeru letve oba su bila otišla, nabavljeno iz originala oko 11 eura/kom



Kupio sam i onu manžeticu što ide na desnu stranu cilindra pošto se vec radi da nebi onaj povrat kasnije zezao




Komplet letva samo sam stavio one vezice za svaki slucaj iako nema potrebe kada su originalne manžete :cigara: ,



Nabavljene i nove gumice koje idu kod crijeva za servo ima 4 komada iako su stare bile dosta dobre







Na kraju opet mi dan bio kratak nisam stigao probati, sve sam pospajao samo još treba par žica zalemiti od plina i staviti kiler pa može proba :moron:


Evo napokon sve sastavljeno da se upali pošto nisam stigao baš raditi. I tako sve spojim i idem upaliti i nece samo vergla :grrr: , sta sad i kaze brat de vidi šok šalter stisnem čuje se klik i odmah upali auto :moron: , i tako dok se natocilo svo ulje u mjenjac stalo ukupno 6.5l tako da sam skoro ukupnu zamjenu napravio ;D

filetr lhm-a nije baš nešto i još sam stavio za ispiranje ulje u hidrauliku



Složeno za probu i napokon ide pravo i u RIKVERC :cigara: , sad još treba staviti drugi kompresor klime pošto tek sada vidim da remenica ide u osmicu pored svega ostalog nisam bio skužio :tja: , iduci tjedan u punom pogonu , i da desna kapa je pukla pa treba i to sanirati ;D

vozamo se polako sa njim ;D i još treba ostale sitnice napraviti

Prvo mi je još ostao karter za predihtati , dok se sve sleglo od ostataka diht mase





Èep sam uzeo novi dok se još može kupiti



Onda je na red došla hidroaktiva :pljas: , obicno kada bude problem popravak bude samo jedna stvar i to je to . Ovdje me prvo zadesilo da nema uopce struje na kompu od hidroaktive ni stalan plus ni plus preko kontakta ništa. Onda smo to nekako privremeno napravili pa onda skužim da nije to to, pa onda otišao još izlaz na kompu za prednji elektroventil i secer na kraju još i prednji elektroventil otišao. Tako da je trebalo dosta toga promjeniti :pljas:

Nekako smo mu dovlačili struju da probamo sve


Trebalo je još prednji elektroventil staviti drugi pa naravno desi se da se krene rastavljati dok je još na autu pa moraš skidati citav blok na xm-u da bi stavio drugi ventil ma divita :fight_twak:



Ventili se cuju kako rade samo još treba odgovarajuce kugle staviti i sve isprobati :respekt:

Desna kapa nije baš nešto :tja: , privremeno stavljena polovna dobra dok nesto trajno ne smislim



Ona sam išao staviti drugu antisinc kuglu pa su nastale muke, stvarno da su mogli staviti na gore mjesto mislim da nisu nikako mogli :palac: , pa dobra tri sata sam se borio samo sa tom kuglom, prvo sam nekako jedva skinuo onu maticu veliku sa rolcangama pa sam mislio da je gotova stvar kad ono



Nema nigdje da izađe van :grrr: stvarno nisu normalni pa nakon toga dok sam otpustio ona dva šarafa što drže nosac fino sve zapeklo i zahrđalo ali bar ima mjesta :tja: , onda nekako jedva zakrenuo nosac i izvadio kuglu, naravno original i pukla



Nova na mjestu ;D





Sta me doceka htio sam ici na špur i imao sam lufta na desnom točku, i sada sve dobro ali ima lufta na ležaju :trljaoci: ležaj skroz tih ali ima lufta na njemu prvi put da tako nešto čujem ali ajde. Ono što je bitno da je luft nestao sa novim ležajem ;D



Samo najbolje za xm-a original je 150 eura dok skf je 30 eura :aplauz:



Onda nakon toga na unutrašnjost napokon osvjetljenje na tabli je bilo loše premda dobra stvar svega je da nikada prije nisu prčkali po tabli tako da nisu ništa slomili i ništa ne krcka na rupama :rock: , pošto na s2 ima par caka nije baš tako jednostavno





Kakav pametni trik su stavili kako znati dali si za krug okrenuo ili si u sredini ;D





Negdje su morale na onim ekranima ici i ove plitke originalne :pljas:


Jedini tragovi da su naši majstori bili vec ovdje su bili ispod volana pošto me docekalo sve razbacnao ništa na svom mjestu :palac:

Prvo su otkinuli osvjetljenje za kljuc malo treba pripaziti kada vracas ali



Onda volan se nije mogao mrdati nigdje niti se poluga mogla zategnuti, to je vjerovatno bilo razlog kopanja pa naravno nije se našao uzrok nego se samo sve steglo i tko te pita, razlog je bio



Ništa sve vraceno i onaj ekrancic lijevo našao da redi kako treba pa se nisam zezao sa popravkom starog, još me zeza pokazivac vanjske temperatura koji dodaje oko 25 stupnjeva ;D



T
[/quote]
 

Automatic

Well-known member
Dečki ja takvog gledam kod sebe rastepenog samo što na bregastima ima varijatore,a i getriba ide širom kad je sve već dolje.poslikat ću i zamolit suseda da stavi slike.Jura uspio sam nabavit sve dijelova ,dolazim po pilu čim mi sjedne uplata.Èujemo se telefonom.
 
Na vrh