Xantia 2.0i VSX Automatic '96 by "Xantian"

Xantian

New member
Da li mi se čini ili čovek obožava automatike :thinking:;)
Sticajem okolnosti sam morao da sednem u AT zato sto je BX AT,ali sam ih od tada zavoleo i mislim da ce mi to biti prioritet kod svakog sledeceg...Pozdrav za komsiju od preko Save :grin: Ovo je slikano u selu Klenak :grin:

Krasna kolekcija!
Hvala :)
 

Xantian

New member
Stavicu felne prvo na sivu zato sto je ona registrovana.Cekam za nju i spojler...
Menjci me sluze super osim sto mi je pre nekih 3 meseca na sivoj poceo da curi menjac a znam i razlog toga.Predhodni vlasnik je bio od one sorte ljudi koji samo voze dok ne stane tako da nije,dok je auto bio kod njega proveravao ulje u menjacu i verovatno je menjac izgoreo jedan deo ulja i smanjio nivo a zbog toga lezaj ostao suv i sad tu curka ulje.
Menjac je poslat za Austriju u mercedesov servis da ga urade...
Inace da se to niije desilo komotno bi mogao jos 100000 da predje...

Moj ti je savet da samo redovno proveravas ulje u menjacu i da neces imati problema.
Svaki AT cuva motor i produzava mu radni vek.
Postoji mnogo stvari koje treba znati o AT menjacima da bi se ostvarila manja potrosnja i da ne bi doslo do nekog kvara.Ima dosta ljudi,pogotovu kod nas koji imaju predrasude prema njima jer nemaju informacije o istim.Ako te nesto interesuje slobodno me pitaj jer sam ih prostudirao :D
 

Lakii

Well-known member
Solidno izgleda!

Meni je samo malo cudno, na sredisnjem grebenu, prekidac za odmagljivanje zadnjeg stakla i senzor za temperaturu su zamjenili mjesta!
 

Xantian

New member
Svaka cast na zapazanju.To sam i ja otkrio jos od kako sam ga uzeo ali posto je ne registrovan i posto ga provozam samo po selu da ne propada od stajanja nema se vremena da se to vrati na svoje mesto.Jos jednom svaka ti cast na zapazanju :grin:
 

sasa45

New member
Ovo je slikano u selu Klenak :grin:
Sad si mi još bliži, sledeće nedelje planiram da dođem na dva dana u akva kamp na Borkovcu da malo pecam, pa se možda i vidimo da uporedimo naše srebrne aždaje :D:palac-gore:
 

Xantian

New member
Sad si mi još bliži, sledeće nedelje planiram da dođem na dva dana u akva kamp na Borkovcu da malo pecam, pa se možda i vidimo da uporedimo naše srebrne aždaje :D:palac-gore:
Ja sam trenutno u Novom Sadu a srebrnoj azdaji je trenutno izvadjen menjac :D Eto sta ti je sudbina :D Lepo se provedi na Borkovcu.Ne znam kad si poslednji put bio ali su ga skroz promenili.Ni ja ga kao Rumljanin ne prepoznajem kad odem u Rumu
 

Mrèela

New member
Stavicu felne prvo na sivu zato sto je ona registrovana.Cekam za nju i spojler...
Menjci me sluze super osim sto mi je pre nekih 3 meseca na sivoj poceo da curi menjac a znam i razlog toga.Predhodni vlasnik je bio od one sorte ljudi koji samo voze dok ne stane tako da nije,dok je auto bio kod njega proveravao ulje u menjacu i verovatno je menjac izgoreo jedan deo ulja i smanjio nivo a zbog toga lezaj ostao suv i sad tu curka ulje.
Menjac je poslat za Austriju u mercedesov servis da ga urade...
Inace da se to niije desilo komotno bi mogao jos 100000 da predje...

Moj ti je savet da samo redovno proveravas ulje u menjacu i da neces imati problema.
Svaki AT cuva motor i produzava mu radni vek.
Postoji mnogo stvari koje treba znati o AT menjacima da bi se ostvarila manja potrosnja i da ne bi doslo do nekog kvara.Ima dosta ljudi,pogotovu kod nas koji imaju predrasude prema njima jer nemaju informacije o istim.Ako te nesto interesuje slobodno me pitaj jer sam ih prostudirao :D
Ja sam svašta pročitao o tim menjačima.
Moje mišljenje da je to više od vožnje sa tim menjašem ,a da grad ne pominjem.
Ja od kako sam kupio auto mislim da zamijenim ulje ,ali ima i drugih mišljenja ,u smislu ne diraj ništa,proveri samo i dospi itd.
Interesuje me tvoje mišljenje,na šta da obratim pažnj
Ja volim da je sve ispravno i nisam od onih teraj dok ne stane,ulje u motoru menjam na 4000~5000 najviše.:cool:
E da,od nekoliko ljudi sam čuo kako to voze samo invalidi,po izrazu njihovog lica sa zaključio da im se gadi sama pomisao na taj menjač.Ja lično mislim da su to ljudi za medecinska posmatranja.
 

Xantian

New member
To za invalide sam se i ja naslusao ali mislim da kad dodju u BG ili neki drugi veci grad oni budu ti invalidi jer im otpadne leva noga (BG pogotovu jer je brdovit).Automatik i kada se pusti kocnica na uzbrdici nece nazad da krene.Ako ti je ulje tamne boje onda znaci da treba u dogledno vreme da razmislis o menjanju,naravno ne moras da zuris nece mu nista biti ali to znaci da se navozalo i izgorelo_Obicno su crvenkaste i zelenkaste boje kad su nova.Ulje nikad ne moze da se promeni u potpunosti jer jedan deo uvek ostane zarobljen u menjacu.Dolivanje moze da se radi ali i sam razmisli da time ne dobijas nista osim nivoa.Nivo meris tako sto stavis u N ili P a pre toga pustis da se motor zagreje na radnu temp.pa ako imas sat za temperaturu pogledas koliko je to.Kad izvadis sipku iz menjaca(nzm dal je C5 ima,ali bi trebalo)imaces 2 ili 3 zareza.pisace neki brojevi koji ti pokazuju gde bi trebao da je nivo kad je ta temperatura.Uvek gledaj dok je auto upaljen jer kad je ugasen nivoa ce biti i preko jer je svo ulje tad u karteru.Znaci ako zagrejes motor na 70-80 stepeni onda gledas na zarez ako imas 80,ja bar imam tako.

JOs jednom masa ovih sto se gadi AT ga nije nikad ni vozila ili jeste al ne znaju da ga voze.Mnogi misle samo kocnica i gas pa udri ali nije tako,jer je kod AT na papucici gasa maltene i "gas i kvacilo i menjac"Na vecim semaforima je zbog potrosnje najbolje izbacivati u N i po gradu je dovoljno voziti u 3 da ne bi mnogo menjao brzine jer sto vise menja on pravi vecu potrosnju(vishe puta vraca kick dovn jer ima prostora za to,kad je u 3 onda su u pitanju samo 3 brzine sa vecim rasponom,ako me shvatas(tamo gde je ogranicenje 50-naseljeno mesto i ne treba vishe od 3 brzine :D))
 
Posljednje uređivanje:

Mrèela

New member
Ako ima šipku to onda nije problem,onda možeš na njoj da vidiš stanje ,boju ulja.
Ovo si dobro rekao za one koji misle da to opičiš samo po gasu i sve :whistling: ,može i tako ,a onda potrošnja enormno raste,a kočnice i trap sradaju samo tako.
Treba kako si rekao obratiti pažnju ,na sve kako si rekao.
Ja sam razgovarao sa taksistima i oni su imali loše mišljenje o automatiku dok nisu probali,sada svi govore kako nikada više ne bi se vratili na manuelni.
Ako je boja ok.je'l to znači da još ne treba mjenjati ulje?:grin: Moja je predpostavka da,ako fali ulja da bi trebao i lošije da šalta?
 

Xantian

New member
Hmmm,ako fali ulja moze da dodje do proklizavanja lamelica jel ceo menjac radi na principu pritiska ulja.Kad nema dovoljno ulja u sistemu je vazduh a vazduh kad treba da prenese neku silu izmedju tih svih sklopova menjac proklizne.Ako je ulje i dobre i lose boje a ima ga manje nego sto treba dolij ga obavezno.Sipka ti je otprilike na desnoj strani gde i menjac :grin: Meni kad je preskakao kad je pocelo da curi na lezaju i auto povuce ali u jednom trenutku razdvoji kao kad bi ti iz cista mira na manuelcu stisnuo kvacilo u voznji i auto se prodere u tom trenutku dok opet ne uhvati tako da proveri ti to na vreme.

Jos jedna prednost ATa je sto i kod losih vozaca motor moze dugo da traje.AT cuva motor ;)
 
Na vrh