Xantia 2.0i VSX Automatic '96 by "Xantian"

sipe

od Dijane do XM-a
Kakvi invalidi to pričaju oni koji nikad nisu probali AT. Ubaciš ga u D i zaboraviš što je to mjenjanje brzina, potpuno drugačiji doživljaj vožnje, ceste i samog automobila. Preporučujem svakom probati, ko ga vozi više od 2 dana neće više nikad htjeti mjenjati.

Za mjenjanje ulja ako imaš šipku sve ti piše na njoj 80 stupnjeva mora biti do crtice. Zamjena sat vremena, zamijeniš 1-2x godišnje i trajat će vječno.
 

Mrèela

New member
Hmmm,ako fali ulja moze da dodje do proklizavanja lamelica jel ceo menjac radi na principu pritiska ulja.Kad nema dovoljno ulja u sistemu je vazduh a vazduh kad treba da prenese neku silu izmedju tih svih sklopova menjac proklizne.Ako je ulje i dobre i lose boje a ima ga manje nego sto treba dolij ga obavezno.Sipka ti je otprilike na desnoj strani gde i menjac :grin: Meni kad je preskakao kad je pocelo da curi na lezaju i auto povuce ali u jednom trenutku razdvoji kao kad bi ti iz cista mira na manuelcu stisnuo kvacilo u voznji i auto se prodere u tom trenutku dok opet ne uhvati tako da proveri ti to na vreme.

Jos jedna prednost ATa je sto i kod losih vozaca motor moze dugo da traje.AT cuva motor ;)
Ovo sve stoji što si naveo. Èuo sam da gradski autobusi sa automatskim menjačem mnogo više pređu kilometara od ovih sa manuelnim,upravo iz razloga što si naveo,da čuvaju motor.
Èini mi se da sam pročitao da si vozio 20 g.,Citroene.
Mene interesuje sledeće : Kada naletim na loš put,zakrpan ,čuni mi se kako da se mnogo ljulja ,levo ,desno.
Trapovi su sređeni tako da nije do toga,neki kažu da je to normalno.
Ja sam ga po autputu vozio 170,više nisam smeo zbog policije,osećaj je neverovatan,jednostavno kao da letiš ništa se ne oseti ,brat je sedio nazad i kada sam ga pitao da pogodi koliko vozim ,rekao 100,eto kakv je osjećaj.

Kakvi invalidi to pričaju oni koji nikad nisu probali AT. Ubaciš ga u D i zaboraviš što je to mjenjanje brzina, potpuno drugačiji doživljaj vožnje, ceste i samog automobila. Preporučujem svakom probati, ko ga vozi više od 2 dana neće više nikad htjeti mjenjati.

Za mjenjanje ulja ako imaš šipku sve ti piše na njoj 80 stupnjeva mora biti do crtice. Zamjena sat vremena, zamijeniš 1-2x godišnje i trajat će vječno.
Mene je oduševilo ono sa među gasom,prelep osjećaj!
Jednom~dvaput,godišnje mjenjati ulje u mjenjaču,da nije to previše?
Ja pređem do 5000 km godišnje.:hm:
 
Posljednje uređivanje:

Xantian

New member
znači moram voziti aute s automackim mjenjačima :palac-gore:
Ja mislim da ovde na forumu nema takvih :grin:

Ovo sve stoji što si naveo. Èuo sam da gradski autobusi sa automatskim menjačem mnogo više pređu kilometara od ovih sa manuelnim,upravo iz razloga što si naveo,da čuvaju motor.
Èini mi se da sam pročitao da si vozio 20 g.,Citroene.
Mene interesuje sledeće : Kada naletim na loš put,zakrpan ,čuni mi se kako da se mnogo ljulja ,levo ,desno.
Trapovi su sređeni tako da nije do toga,neki kažu da je to normalno.
Ja sam ga po autputu vozio 170,više nisam smeo zbog policije,osećaj je neverovatan,jednostavno kao da letiš ništa se ne oseti ,brat je sedio nazad i kada sam ga pitao da pogodi koliko vozim ,rekao 100,eto kakv je osjećaj.


Mene je oduševilo ono sa među gasom,prelep osjećaj!
Jednom~dvaput,godišnje mjenjati ulje u mjenjaču,da nije to previše?
Ja pređem do 5000 km godišnje.:hm:

ulje promenis kad vidis da je pocrnelo,da malo smrdi na paljevinu i kad ima mehurice i to ti je cela muka.Glupo je govoriti na koliko km da se menja zato sto nevozi svako isto.

Ovo za ljuljanje je mozda normalno jer ne znam sta si vozio pre citroena :grin:
Postoji mogucnost ali su male sanse za to a to je da je neko bombe punio na veci pritisak nego sto je predvidjeno za tvoj model auta pa se zato ljulja,naime moj majstor koji mi radi kola za svih 20 god. koliko se u mojoj porodici voze citroeni je probao da eksperimentise na BXu sa pritiscima i resio je da ne vredi nista dirati osim da se pune na nominalni pritisak koliko je fabrika odredila za koji model.

C5 cini mi se da ima automacku nivelaciju od tla (ne znam dal ima u svim paketima opreme) tako da on na malim brzinama sam izdigne auto i kad primeti da je dzombavo a na velikim brzinama ga prilepi za put.Mozda ga jednostavno on sam izdigne pa se malo vishe ljulja al se nemoj brinuti,Citroeni su jedni od pouzdanijih automobila sto se tice stabilnosti ;)
 

sipe

od Dijane do XM-a
Ovo sve stoji što si naveo. Èuo sam da gradski autobusi sa automatskim menjačem mnogo više pređu kilometara od ovih sa manuelnim,upravo iz razloga što si naveo,da čuvaju motor.
Èini mi se da sam pročitao da si vozio 20 g.,Citroene.
Mene interesuje sledeće : Kada naletim na loš put,zakrpan ,čuni mi se kako da se mnogo ljulja ,levo ,desno.
Trapovi su sređeni tako da nije do toga,neki kažu da je to normalno.
Ja sam ga po autputu vozio 170,više nisam smeo zbog policije,osećaj je neverovatan,jednostavno kao da letiš ništa se ne oseti ,brat je sedio nazad i kada sam ga pitao da pogodi koliko vozim ,rekao 100,eto kakv je osjećaj.


Mene je oduševilo ono sa među gasom,prelep osjećaj!
Jednom~dvaput,godišnje mjenjati ulje u mjenjaču,da nije to previše?
Ja pređem do 5000 km godišnje.:hm:
Po svom izboru, ja točim DEXRON III koji mi i nije neki izdatak, mjenjaj barem 1x godišnje i trajat će ti vječno.
 

Xantian

New member
Po svom izboru, ja točim DEXRON III koji mi i nije neki izdatak, mjenjaj barem 1x godišnje i trajat će ti vječno.
Ako hoce najkomforniju mogucu voznju onda treba da vidi koje ulje fabrika preporucuje,tj. DEXTRON je sigurno ali zavisi koji model ;)
 

Mrèela

New member
Ja mislim da ovde na forumu nema takvih :grin:




ulje promenis kad vidis da je pocrnelo,da malo smrdi na paljevinu i kad ima mehurice i to ti je cela muka.Glupo je govoriti na koliko km da se menja zato sto nevozi svako isto.

Ovo za ljuljanje je mozda normalno jer ne znam sta si vozio pre citroena :grin:
Postoji mogucnost ali su male sanse za to a to je da je neko bombe punio na veci pritisak nego sto je predvidjeno za tvoj model auta pa se zato ljulja,naime moj majstor koji mi radi kola za svih 20 god. koliko se u mojoj porodici voze citroeni je probao da eksperimentise na BXu sa pritiscima i resio je da ne vredi nista dirati osim da se pune na nominalni pritisak koliko je fabrika odredila za koji model.

C5 cini mi se da ima automacku nivelaciju od tla (ne znam dal ima u svim paketima opreme) tako da on na malim brzinama sam izdigne auto i kad primeti da je dzombavo a na velikim brzinama ga prilepi za put.Mozda ga jednostavno on sam izdigne pa se malo vishe ljulja al se nemoj brinuti,Citroeni su jedni od pouzdanijih automobila sto se tice stabilnosti ;)
Ma vozio sam više auta.
Biće to da ga on podigne ,osjećaj je kao da se šasija pomeri,''odvoji'' od točkova.
Da sam podešava visinu.
A u vezi menjača,menja se tri litre ili sve ,a staje skoro 9l.,a uz to treba menjati i filter i sve to košta 500e.
Bombe nisu dirane,sve je orginal na njemu.
 

Xantian

New member
A u vezi menjača,menja se tri litre ili sve ,a staje skoro 9l.,a uz to treba menjati i filter i sve to košta 500e
Jeste,svaki put kad ide novo ulje mora i filter jer drugacije nema svrhe :palac-gore: Zato ti savetujem da po osecaju menjas.Kad pocne vise da trza u promeni brzina,kad ulje bude dobilo mehurice i pocrni a bude se osetilo na zagorelo ulje :cool:
 

Mrèela

New member
Jeste,svaki put kad ide novo ulje mora i filter jer drugacije nema svrhe :palac-gore: Zato ti savetujem da po osecaju menjas.Kad pocne vise da trza u promeni brzina,kad ulje bude dobilo mehurice i pocrni a bude se osetilo na zagorelo ulje :cool:
:aplauz::palacgore::palac-gore:
 

sipe

od Dijane do XM-a
Jeste,svaki put kad ide novo ulje mora i filter jer drugacije nema svrhe :palac-gore: Zato ti savetujem da po osecaju menjas.Kad pocne vise da trza u promeni brzina,kad ulje bude dobilo mehurice i pocrni a bude se osetilo na zagorelo ulje :cool:
Ne bi baš preporučio da se čeka trzanje, zgoreno ulje i to. Nije vrijedno riskirati popravak kad je u pitanju samo mijenjanje ulje. Svake godine 3 litre ulja nit je skupo nit je teška zamjena, ako se to poštuje nema što crknut na automatiku :)
 

Xantian

New member
Ne bi baš preporučio da se čeka trzanje, zgoreno ulje i to. Nije vrijedno riskirati popravak kad je u pitanju samo mijenjanje ulje. Svake godine 3 litre ulja nit je skupo nit je teška zamjena, ako se to poštuje nema što crknut na automatiku :)
ako je fabrika preporucila za Xantiin AL4 menjac da se menja ulje i filter na 50.000-60.000km a da se izmedju samo doliva nema potrebe da covek koji prelazi godisnje 5.000km menja ulje tako svake godine.Kod njega na c5 je isti takav menjac u pitanju.Isto tako i menjanje ulja bez menjanja filtera je bacanje para jer stari filter prlja novo ulje a originalan filter za moju Xantiu je oko 50E + 4-5 l ulja cija litra kosta oko 7E.Priznaces da to nije nesto sto treba da se baca svake godine a za C5 je mozda i malo skuplje ;)

Ja godisnje prelazim sa dva auta oko 12.000km,pa im ulje i filter menjam na na svake 3,4-4 godine.Izmedju samo dolivam
 

Vedran

New member
Kolko se sjecam, za AL4 je samo provjera svakih 60 000...imam negdje technical document i tom mjenjacu pa cu pogledati
 

Xantian

New member
Kolko se sjecam, za AL4 je samo provjera svakih 60 000...imam negdje technical document i tom mjenjacu pa cu pogledati
Da,za njega su navodno napisali (mislim da sam tako negde procitao) da se ulje i filter uopste ne menjaju ali to nema logike sa zdravim razumom :grin: a da ,sto ti kazes,je na svakih 60.000km samo provera :confused:
 

Vedran

New member
Moguće je da se ne mijenja- taj mjenjač ima kiler ulja, zato ono nikad nije vrelo, zagoreno ni ništa, ako je ispravan...
Baš moram vidjeti, imam negdje sve detaljno isprintano
 

Mrèela

New member
Moguće je da se ne mijenja- taj mjenjač ima kiler ulja, zato ono nikad nije vrelo, zagoreno ni ništa, ako je ispravan...
Baš moram vidjeti, imam negdje sve detaljno isprintano
Kolega,biću zahvalan ako to pronađeš!:D
Sve ovo što je do sada napisano ,sam u toku ove dve i po godine pročitao,sve me to buni.
Da li promjeniti samo 3l,sve ulje sa filterom? :shock:
 

Xantian

New member
Da li promjeniti samo 3l,sve ulje sa filterom?
A vec sam tinegde bio napisao da nemozes nikad promeniti svo ulje,uvek nesto starog ostane a moj ti je savet ako hoces da budes siguran u taj auto i da ne bacas bob kad je ko sta na njemu menjao,ti lepo to zameni i sto se tvoje kilometraze tice ti si miran covek bar za neki 5-6 godina.Ja bilo koji auto da uzmem menjam sve filtere i menjam sve tecnosti kao i zupcasti kais jel necu nikom da verujem kad je sta menjao a u danasnje vreme ne moze se vishe ni kilometrazi verovati jer svi znaju da je vracaju pa cak i da ne znaju tu su neki decki sa diskutabilnim obrazovanjem da to urade za 20E :grin::grin::grin:

Evo AL4 menjaca (nisam 100% siguran da li je kod tebe ovaj jer negde izlazi i da ide ZF4HP20)Za svaki slucaj evo ti oba pa se zanimaj ako razumes ;)

http://www.matrasport.dk/Cars/Espace/vault/JE/AUTOBOX_ZF4_HP20_training.pdf

http://www.kit-group.ru/sections/AL4 Transmission.pdf
 

Mrèela

New member
I ja nikom ne verujem!!!
Kada sam ga kupio sve sam zamenio,kupio sam sam sve delove,kada je majstor video šta sam ja kupio,nešto je bio nezadovoljan,jer je mislio da me dobro odere,sa'' svojim delovima'',ja sam insistirao da gledam dok radi,nerado je pristao,ali pare su drage.Menjao sam : Remenicu radilice,oba remena,vodena pumpa,svi filteri,španeri.
Ulje u menjaču nije hteo da promeni,jer je rekao da skoro svaki menjač čim promeni ulje da loše radi ili pokvari.To mi je rekao majstor koji je radio u ovlaštenom servisu.
Vlasnik servisa i sam je majstor koji radi Pežoa i Citroena,trašio po internetu i uveravao me da u tom menjaču se ne menja ulje,što sam i sam video.Zašto je to tako ja ne znam,mislim na majstore.
Jednom sam bio u ovlaštenom servisu i oni su rekli sledeće: Da se ulje menja na temperaturi od 60 stepeni,isto tako su rekli da ne može sve da iscuri.Na dosta mesta sam pročitao da na 60 000 ili dve godine treba da se menja ulje.

Do sada sam dosta uložio u auto,sada mislim samo da vidim stanje ulja,pa ću odlučiti šta dalje.Da naglasim majstori su takvi prevaranti da to nemožeš verovati,ja sam morao iza svakog da proveravam sve što su radili,ni jedan nije bio da me nije pokušao prevariti,neke sam naknadno vatao za ''vrat''jer jedini jezik koji razumeju je taj nažalos.
 

xantia

New member
svo ulje ne moze da istece ni kod zamene motornog ulja,uvek ostane, a sto se tice automackog menjaca ni kod njega, a zamena ulja pri temperaturi od 60 je logicno jer je ulje tada tecnije i brze se isprazni.
 

sipe

od Dijane do XM-a
ako je fabrika preporucila za Xantiin AL4 menjac da se menja ulje i filter na 50.000-60.000km a da se izmedju samo doliva nema potrebe da covek koji prelazi godisnje 5.000km menja ulje tako svake godine.Kod njega na c5 je isti takav menjac u pitanju.Isto tako i menjanje ulja bez menjanja filtera je bacanje para jer stari filter prlja novo ulje a originalan filter za moju Xantiu je oko 50E + 4-5 l ulja cija litra kosta oko 7E.Priznaces da to nije nesto sto treba da se baca svake godine a za C5 je mozda i malo skuplje ;)

Ja godisnje prelazim sa dva auta oko 12.000km,pa im ulje i filter menjam na na svake 3,4-4 godine.Izmedju samo dolivam
Krivo smo se razumjeli, u mene je ZF4HP18, ja imam filter koji se očisti a ne mijenja, ulje je DEXRON 3 koje košta 4L 120kn.

Kod mene je zamjena tako auto zagrijem na 90, odvrnem tri šrafa, iscuri oko 3L, izvadim filter operem ga i očistim. Vratim filter i čepove, ulijem oko 3 litre, upalim auto par metara naprijed, nazad, pogledam štangu za ulje dodam još malo ako treba i gotovo. Manje od 2 sata posla, jeftino ulje tako da ne vidim razlog zašto nebi češće mijenjao. Također Dexron 3 iako je zamjena za Dexron 2 i smije se točit, ima malo agresivnija svojstva i ZF sam preporuča skračivanje intervala zamjene na upola. Ja se toga držim i nikakvih problema :)
 

Mrèela

New member
Krivo smo se razumjeli, u mene je ZF4HP18, ja imam filter koji se očisti a ne mijenja, ulje je DEXRON 3 koje košta 4L 120kn.

Kod mene je zamjena tako auto zagrijem na 90, odvrnem tri šrafa, iscuri oko 3L, izvadim filter operem ga i očistim. Vratim filter i čepove, ulijem oko 3 litre, upalim auto par metara naprijed, nazad, pogledam štangu za ulje dodam još malo ako treba i gotovo. Manje od 2 sata posla, jeftino ulje tako da ne vidim razlog zašto nebi češće mijenjao. Također Dexron 3 iako je zamjena za Dexron 2 i smije se točit, ima malo agresivnija svojstva i ZF sam preporuča skračivanje intervala zamjene na upola. Ja se toga držim i nikakvih problema :)
O kom je autu reč?:cool:
 
Na vrh