Xantia 2.0 HDI - Kupnja

kekec01

Member
Pozdrav svima. Kupio bih neki jeftiniji auto a da se mogu voziti kao čovjek. Naišao sam na jednu Xantiu 2.0 hdi, 2001g sa cca 180tkm, navodno u super stanju, bogata oprema, mislim čak da je od prvog vlasnika itd. Uglavnom, pitanje je što se može očekivati od tog auta, motora? Ima li nekih skupih boljki, na što treba obratiti pažnju kad se ide gledati? Neću ići još zbog trenutne situacije, ali čisto da znam. Čuo sam da su nepoderive ali to ne znači da im ne treba dati što zahtjevaju ;-)
 

charllie

Active member
Sto se tice motora i hrdje nemoras brinut,servo volan zna pustat "slinit", povratno crijevo hidraulike pri motoru no to se lako zamijeni (dostuka)komadom crijeva.Kugle se daju punit a nisu ni nove skupe a nove drze mozda i 150 000km.
 

Lakii

Well-known member
Nemoj ovo krivo shvatiti, ali stari hidraulički Citroen nije auto za peri-deri vožnju bez pažnje i ulaganja. Radije si kupi Peugeot 406 ili 405. Radi se o istoj šasiji, mehanici i motoru ali bez hidraulike. Šteta da se još jedan Citroen uništi jer je jeftin.

Ako te ipak zanima Xantia baš zato jer je Xantia, onda ju kupi. Nije skupa za održavanje ali zahtjeva više pažnje nego obični auti i ne trpi zanemarivanje. Mehaničari o njoj ne znaju ništa tako da ti je jedina opcija sam naučiti o autu jer neznanje jako skupo košta.
Motor joj je izuzetno pouzdan ako ga netko nije prije rasturio. Mjenjač isto.
Mehanika je dosta robusna i relativno jednostavna. Jedina stvar koja te može zezati su ležajevi zadnjih ruku, to ljudi znaju zanemariti (500 kn dijelovi za reparaciju jedne strane).
Elektronka je kvalitetna ali zna se naći kvarova, nemoguće je očekivati da nakon +20 godina sve radi savršeno.
Limarija je ok ali treba paziti na pragove i blatobrane, oni znaju stradati ako je auto sa kontinenta.
Hidraulika, najbolji dio auta. Dosta robusna ali treba imati na umu da nakon preko 20 godina gumeni dijelovi pucaju i treba ih mijenjati. Originakni dijelovi više ni ne postoje ili su jaako skupi pa treba znati improvizirati. Najbitnije je kugle održavati u dobrom stanju, kontrolirati i puniti ih (50-100 kn/kom, svakih 1-2 god) ako imaš gdje ili redovito mijenjati (500 kn/kom, imaš ih minimalno 6, svakih cca 5-6 godina).

Sretno...
 

Painkiller

New member
Slažem se u svemu sa Lakii-em. Posedujem Xantiu 2.0 HDI iz 1999. godine. Po pitanju udobnosti je savršen auto. Hidraulično vešanje radi savršen posao. Vožnja je kao na oblaku... :sneaky:
Agregat joj je vrlo pouzdan, umerene potrošnje, a ide sasvim korektno. Ono na šta treba obratiti pažnju jesu creva oko posude za LHM (čuveno ˝K˝ crevo prvo strada), tu znaju popucati pa LHM slini oko boce. Takođe, poklopac rezervoara za LHM je na skoro svim Xantiama izgubio dihtovanje pa je moguće da i tu slini LHM.
Proveri silene u ramenima da li imaju lufta, kao i kugle na glavčinama. Prednji diskovi su dosta skupi i teže ih je naći, ako su potrošeni (ne pašu od standardnog 1.9 modela). Nadam se i da znaš kako se proveravaju bombe na hidrauličaru? Auto mora da bude mekan dok je ugašen. Rukom pritisneš ćošak auta i on mora lagano da potone i da se vrati. Ako je tvrd - na tom točku ti je onda prazna bomba. Takođe, proveriš da li regulator visine radi tako što upališ auto i pustiš da se podigne na ˝radnu˝ (redovnu) visinu. Otvoriš gepek i sedneš u njega. Auto će se spustiti pod tvojom težinom, a regulator mora onda da auto podigne opet na redovnu visinu. Ako se ne podiže, ili se jako sporo podiže, onda znači da imaš problem sa regulatorom visine, ili sa količinom LHMa.
Ono što je najbitnije - u hidraulični sistem kod Xantie samo i isključivo ide LHM (LHM+) hidraulično ulje (zelene je boje, popularno zvano - ˝zeleni đavo˝ :D ). Slušao sam priče od majstora da su poneki sipali i ATF ulje i svašta nešto... to potpuno uništi hidraulični sistem i popravka izađe kao ceo drugi polovni auto...

Za mene je Xantia odličan auto, ali kao što kaže kolega gore, to je auto koji traži umerenu exploataciju i redovno proveravanje i kontrolu pojedinih sklopova, a zauzvrat će ti pružiti mnogo lepih i udobnih kilometara... (y)

Sretno sa kupovinom...
 

chuck

Member
Pogledao sam ja taj auto i ništa što stoji u oglasu ne odgovara stanju (ima 2xx xxx km). Slobodno ju pogledajte, ali vidljiva je hrđa na pragovima kod stražnjih kotača, od ispod ništa bolja slika, čak i ispod prednjeg mosta curi LHM, korodirale cijevi ("lajtunzi") hidraulike te sa diht masom za stakla predihtana posuda LHM, auto je moguće vratiti u pristojno stanje, ali zahtjeva dosta ljubavi i još više novaca.
 
Na vrh