Ulje za ručni mjenjač

Colnago

Active member
Donator foruma
Želim zamjenjiti ulje u mjenjaču, tražim koje ulje da kupim.
Originalno PSA -ovo ulje naziva HBVFE2 75W (OEM 1618078480) ima specifikaciju PSA B71 2316 koju ne nalazim na internetu.
Pretpostavljam da je to GL/4 API specifikacija s viskozitetom 75W80.
Pronašao sam da je većina ulja (ELF, Total....) definirana kao GL4/GL5 i postoji samo razlika u 75W80 ili 75W90.
GL4 ima manje aditiva koji oštećuju sinhrone ali manju zaštitu zupčanika - dajem prednost u odnosu na GL5.
Zez je što su skoro sva ulja definirana GL4/GL5 , pitanje: da li se isplati uzeti 75W90 (pretpostavljam da je u tom slučaju sličnije GL5 a manje GL4 ) ?
Iskustva , sugestije Welcome :)
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Uzmi Motul 75W-80. To je GL4/5. Formula je takva da ne oštećuje žute metale, a nudi zaštitu kakvu zahtjeva GL5 norma.

Ja imam u oba Citroena i zadovoljan sam, na VTS se lakše šalta kad je hladan u odnosu na Total Gear8.

I još preporučam da ubaciš Liqui Moly MoS2 aditiv(1040).

https://www.motul.com/nl/en/products/motylgear-75w80#https://www.liqui-moly.hr/proizvodi/gear-oil-additive/
Zahvaljujem na informaciji (y)Uzeo u kupivozi ulje plus liqui na akciji .
Moram priznati da nikada vidio, a niti čuo za taj aditiv :).
 

gudelj

Member
Uzmi Motul 75W-80. To je GL4/5. Formula je takva da ne oštećuje žute metale, a nudi zaštitu kakvu zahtjeva GL5 norma.

Ja imam u oba Citroena i zadovoljan sam, na VTS se lakše šalta kad je hladan u odnosu na Total Gear8.

I još preporučam da ubaciš Liqui Moly MoS2 aditiv(1040).

https://www.motul.com/nl/en/products/motylgear-75w80#https://www.liqui-moly.hr/proizvodi/gear-oil-additive/
Ja sam mislio promijeniti na idućem servisu. Znači umjesto Totala gear8 (traxium po novom ako se ne varam) bolje ovaj motul? Aditiv ću obavezno ubaciti 😀 nikad čuo, iako me ne čudi da postoji jer liqui moly nema čega nema.
 

Cutac

Prèkaroš
Za to ulje ne trebaju ti nikakvi dodatni aditivi.
Ne trebaju ni za Motul. Ja sam i u Gear8 dodavao MoS2 uvijek, ali sa Motulom se jednostavno ljepše šalta.
VTS na hladno iz 3. u 2. nije išao bez međugasa (double clutch, jel) sa Gear8, a sa Motulom ide. Plus što je getriba bila na remontu, znači ne radi se o tome da je nešto potrošeno.

Znači umjesto Totala gear8 (traxium po novom ako se ne varam) bolje ovaj motul? Aditiv ću obavezno ubaciti 😀 nikad čuo, iako me ne čudi da postoji jer liqui moly nema čega nema.
To je moja preporuka. I na tome neka ostane, neću se prepucavati :D
Da je moj, ja bih tako :)
Moram priznati da nikada vidio, a niti čuo za taj aditiv :).
MoS2 je davno dokazan, hvata se na metal i u slučaju nedostatka tekućeg lubrikanta, sprečava kontakt metal-metal. Dobar za ležajeve, ja ga dodajem ako eventualno neš sjebem pa da ne obrusim zube :D
Jedino je bitno da ga se dodaje kako piše, jedna tuba za litru ulja, inače može raditi probleme sa šaltanjem.

Ja ga u VTS koristim 50 tisuća km, u C4 nekih 100 tisuća, buraz u Insigniji nekih 50-ak isto i nitko se ne žali.

Generalno se ne kuži razlika, ali imaš taj peace of mind za 80 kuna.
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Ne trebaju ni za Motul. Ja sam i u Gear8 dodavao MoS2 uvijek, ali sa Motulom se jednostavno ljepše šalta.
VTS na hladno iz 3. u 2. nije išao bez međugasa (double clutch, jel) sa Gear8, a sa Motulom ide. Plus što je getriba bila na remontu, znači ne radi se o tome da je nešto potrošeno.


To je moja preporuka. I na tome neka ostane, neću se prepucavati :D
Da je moj, ja bih tako :)

MoS2 je davno dokazan, hvata se na metal i u slučaju nedostatka tekućeg lubrikanta, sprečava kontakt metal-metal. Dobar za ležajeve, ja ga dodajem ako eventualno neš sjebem pa da ne obrusim zube :D
Jedino je bitno da ga se dodaje kako piše, jedna tuba za litru ulja, inače može raditi probleme sa šaltanjem.

Ja ga u VTS koristim 50 tisuća km, u C4 nekih 100 tisuća, buraz u Insigniji nekih 50-ak isto i nitko se ne žali.

Generalno se ne kuži razlika, ali imaš taj peace of mind za 80 kuna.
Danas promijenjeno, nažalost sada je toplo tako da ne mogu uočiti razliku. Prije je bilo veoma tvrdo ako je motor tek startan iz druge u prvu tokom hladnh dana. Ostala litra viška jer sam uzeo 3 kantice zbog definicije da ide 2 - 2,2 L . Dobro će doći za promjenu na drugom autu.
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Danas promijenjeno, nažalost sada je toplo tako da ne mogu uočiti razliku. Prije je bilo veoma tvrdo ako je motor tek startan iz druge u prvu tokom hladnh dana. Ostala litra viška jer sam uzeo 3 kantice zbog definicije da ide 2 - 2,2 L . Dobro će doći za promjenu na drugom autu.
Zadnjih dva tjedna (hladno) osjetno lakše za vratiti iz druge u prvu (iako je motor/ulje hladno) , skoro pa jednako ostalim brzinama. 😇
 

NightSTALKER93

Active member
Donator foruma
Već me duže ovo muči...mijenjati ili ne mijenjati ulje u ručnom mjenjaču?
Gledam po 'ofišl' uputama, kaže no oil change...vidi prilog.

Malo sad istražujem prednosti i mane...većina govori treba redovito mijenjati..kao što je i Cutac prethodno napisao, recimo prosjek 50tkm.

Sad, oni što su protiv spominju, da sa zamjenom riskiramo da 'smeće' može doći na krive proreze, zareze itd. po unutrašnjosti mjenjača i da se onda može zaribati mjenjač...što mi i ima i nema smisla.

Imam obični ručni mjenjač 6 brzina, koliko kužim BVM6, nema nikakva dodatna oznaka.
AutoKrešo ima: 75w80
https://www.autokreso.hr/autodijelovi/top-20-kategorija/motorna-ulja-i-maziva/transmisija-i-hidraulika/ulje-za-mjenjace-i-diferencijale/75w80-total-traxium-gear-8-1l-10895056/
 

Prilozi

NightSTALKER93

Active member
Donator foruma
Cijena u ovom slučaju je najmanji problem, već možebitne posljedice, to mi je briga...čak gledam tu kombinaciju što je Cutact preporučao Motul + Liquy.
 

Cutac

Prèkaroš
Sad, oni što su protiv spominju, da sa zamjenom riskiramo da 'smeće' može doći na krive proreze, zareze itd. po unutrašnjosti mjenjača i da se onda može zaribati mjenjač...što mi i ima i nema smisla.
Jer su retardirani.
Po tome nova ulja dolaze sa šakom špene u sebi. Imaš zatvoreni sustav (izuzev oduška) po kojem ulje cirkulira. Ako ima "smeća", mjenjač je svakako gotov.

Nakon 250k km bih svakako zamijenio ulje, baš me zanima što će iscuriti iz mjenjača i hoćeš li primijetiti razliku.

Motul 75W80 (GL4 + GL5) i Liqui Moly 1040 aditiv je moja prepruka.
 
Na vrh