Trendovi u autoindustriji

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Ne tiče se ovo trenutno naziva teme i "trendova u autoindustriji", ali bi dugoročno moglo utjecati na te trendove.
Jednom mi je netko lupio više minusa kad sam rekao da se nakon afere s VW dogodio početak kraja dieselskog motora i kako će kroz manje od deset godina rabljeni dieseli vrijediti šaku eura naspram benzinaca.

Tko ne vjeruje, neka čita dalje. Posebno boldani dio teksta.

Citiram:

Stuttgart, grad automobila, traži da se automobili ne voze



Jugozapadni njemački grad Stuttgart pozvao je stanovnike da svoje automobile ostave kod kuće na neodređeno vrijeme kako bi se smanjilo onečišćenje zraka.

Stuttgart je od ponoći u ponedjeljak proglasio dobrovoljnu zabranu prometa pošto su mjerenja višekratno pokazala da onešišćenje zraka prelazi dopuštena ograničenja Europske unije od 50 mikrograma po prostornom metru. Stuttgart, kojeg se često naziva gradom automobila jer su tamo centrale Daimlera i Porschea, najzagađeniji je grad u Njemačkoj.
Smješten je u kotlini pa štetne čestice ostaju u zraku zbog nedostatka kiše, slabog vjetra i drugih čimbenika.

Gradske su vlasti pozvale stanovnike da se koriste javnim prijevozom. Postojeća zabrana je dobrovoljna, ali postoji mogućnost nametanja obavezne zabrane prometa dizelašima ukoliko se situacija ne popravi.

Izvor: croenergo.eu
 

ZlatkoC4

Well-known member
nije ni prvi niti zadnji slučaj da se negdje brani promet zbog zagađenja zraka u gradovima. previše automobila. aviona, kamiona, vojne tehnike. tako da je to pre širok kontekst i neće oni zabraniti samo dizele jer u njemačkoj je većina automobila upravo benzinci koji također ne pušu kisik iz auspuha :grin:
 

deda

New member
Kako god,nešto se ubrzo mora napraviti u vezi automobila,naravno najprije smanjiti,spriječiti individualni prijevoz,koji u večini slučajeva je nesvrsishodan,nepotreban,ne samo zbog zagađenja,nema više mjesta,jednostavno ga više nema ili ga ima premalo da se svaka šuša vozi bez veze samo zato jer to može.Promet treba ograničiti makar i silom jer postaje
besmislen.
Svi pametni ljudi diljem svijeta koji žive u gradovima više ni nemaju svoje aute,jer postaje nepotrebno i preskupo.
Nažalost još uvjek ima i još uvjek se gomila preveliki broj :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:a koje to ne shvačaju zbog svoje bahatosti.
Auto u današnje vrijeme ima još jedino svrhe u prigradskim naseljima i na selima,sve ostalo je besmisleno i nepotrebno i treba već jednom tome stati na kraj,a ne tražiti i trošiti basnoslovna skupa rješenja regulacije prometa.
Jedinu budućnost ima javni prijevoz i na njega treba trošiti sve resurse,a ne kako poboljšati individualnu prijevoz,jer tome neuzaustavljivo dolazi kraj i što prije to bolje za sve.
 

markan1000

Well-known member
slažem se deda u potpunosti, ulaganje resursa u poboljšanje javnog, a ne individualnog prijevoza, je jedini ispravni put u budućnosti. kod nas još nije postalo toliko alarmantno, ali će sigurno postati. kvalitetan javni prijevoz (iako uz velike investicije doduše), može postati savršeni supstitut za individualni, a u čestim slučajevima i brži i praktičniji, a uvijek u konačnici jeftiniji.
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
tako da je to pre širok kontekst i neće oni zabraniti samo dizele jer u njemačkoj je većina automobila upravo benzinci koji također ne pušu kisik iz auspuha
Ne shvaćam. Zašto misliš da kroz idućih pet godina neće uvesti drastičnije restrikcije na diesele samo zato što je već broj benzinaca na DE cestama?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Inače, tvrtka smještena u Parizu, za koji mediji isto laprdaju o zabrani dizela, za koji mjesec izbacuje model na isključivo dizel pogon. Pitaj njih što misle o dizelu kroz sliedećih pet godina ;)
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Prije 10-ak godina pisao sam i da se LPG investicija neće isplaćivati po tada aktualnoj stopi te da će nastupiti niz faktora (od cijene do parafiskalnih dažbina) koji će usporiti stopu povrata investcije, pa su me s istim argumentima suočavali. Od: "pa, pogledaj koliko se radiona za LPG otvara, do zar misliš i da su proizvođači opreme blesavi".
Ne tvrdim da sam Nostradamus, ali sam dobar u čitanju brojeva. Danas znamo kakva je priča s plinom. :) Da, uvijek ima onih kojima je uza sve namete i poteškoće isplativ. No, većini više jednostavno nije. Prodati rabljeni s plinom danas je gotovo jednako uspjehu prodaje rabljenog bez klime. :)

Volio bih čuti Zlatkov argument za prije napisano. ;)
 

ZlatkoC4

Well-known member
Zato što regulativa već stavlja i benzince u taj koš i traži da na benzincima počnu sa smanjenom emisijom ispušnih plinova i ako ne ovu god. nagodinu će već svi novi benzinci imati nove sustave ispušnih plinova. jer nisu dizele ti koji sami zagađuju.

niti na auspuh benzinca ne izlazi kisik :grin:

A što se mene tiče u svim velikim milijonskim gradovima treba uvesti trajnu zabranu u široj gradskoj jezgri za sve automobile i staviti sve na gradski prijevoz tramvaj, bus, vlak. s tim da je taj prijevoz dodatno pojeftini za građane upravo zbog smanjenja emisije štetnih plinova. To bih bio i dodatni poticaj za građane da ne koriste toliko automobile bar dok su automobili na gorivima.

Prelaskom npr cijele auto industrije na elektro motore. smanjiti če se trovanje u samim gradovima ali ne i globalno. jer sa eleltro automobila raste i potreba za još više proizvodnje struje, a velik dio struje dolazi još uvjek putem uglja, nuklearke i hidro elektrane. već su neki stručni timovi razgalabali na tu temu i došli do zaključka da bih u stvari došlo do povečanja emisije štetnih plinova.

kad se proizvodnja električne energije poveča na 50% iz obnovljivih izvora tek onda možemo pričati o smanjenu emisije štetnih plinova.

Sve ovo ostalo je prelijevanje iz šupljeg u prazno.
zabraniš automobilima da se voze a istodobno gigantske zračne luke sagore kisika u i okolo grada da ih narednih 10 god automobili tog grada ne bih zagadili.
Koliko zrakoplovi zagađuju ide ti cca po putniku 1putnik = 10 automobila.

Pre široko sam sad otišao ali sam htio samo djelomično dočarati koliko je ovo globalan i širok problem. I ne tiče se samo jednog zagađivača već globalno svih. Dizeli, benzinci
Vojska, Policija, Vatrogasci, Hitna koriste također gradove i brdo vozila osobito vojnih ide upravo na naftu a da ne spominjem njihove zrakoplove koji sagore po 2-5 t goriva u jednoj vježbi itd.
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Zato što regulativa već stavlja i benzince u taj koš i traži da na benzincima počnu sa smanjenom emisijom ispušnih plinova i ako ne ovu god. nagodinu će već svi novi benzinci imati nove sustave ispušnih plinova. jer nisu dizele ti koji sami zagađuju.
Tu sam te čekao. :)

U crvenom krugu je predviđena dopuštena količina, a sivo je stvarno stanje. Diesel je tu na kraju puta. Naprosto, od ovoga dalje jednostavno ne ide. Zato se i VW odlučio na lažiranje rezultata modifikacijom softvera.
Pazi, ne radi se tu o diskutabilno štetnom CO i propasti polarnih medvjeda, :whistling: već o, krajnje opasnom za zdravlje, dušikovu oksidu.

 

ZlatkoC4

Well-known member
Inače, tvrtka smještena u Parizu, za koji mediji isto laprdaju o zabrani dizela, za koji mjesec izbacuje model na isključivo dizel pogon
Radi se o tome da su dizeli smanjili emisiju štetnih plinova na tu granicu da su već sad isplativiji za okoliš nego li elektro automobil. dizel i benzinac se recikliraju u 99% iskoristivosti dok elektro automobil za svoju proizvodnju iziskuje puno više energije za proizvodnju na spram benzinca ili dizela. a tu se radi još o velikom problemu su baterije automobila koje također u proizvodnji troše puno energije i gomila ih se velike količine a relativno kratak im je vjek i večina njih nije više za 100% recikliranje itd.
mora se sve uzeti u obzir.

S tim da dizeli imaju još lufta za smanjenje ispušnih plinova ali tu se opet vračamo i na benzince koje također moraju regulirati po to pitanju.
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
S tim da dizeli imaju još lufta za smanjenje ispušnih plinova ali tu se opet vračamo i na benzince koje također moraju regulirati po to pitanju.
Potpuno si u krivu. :angel: Jesi vidio gornju infografiku koju sam stavio?
 

ZlatkoC4

Well-known member
Tu sam te čekao.
fali ti tu nova euro 6 norma koja je još otišla daleko dole. od ovih tvojih iznjetih podataka.
a uspoređivati WV sa npr Citroenom je apsurd. jer ako su Citroenovi rezultati stvarni a dokazano je da je i da ne lažiraju testove. onda znaći da ti filteri funkcioniraju. a da je švabo nesposoban pratiti konkurenciju koja radi pošteno na spram njih.
ili im je važniji profit od istoga.

trebaš isto razmisliti evo ti kod nas Slavonski Brod svakodnevno je zagađen najgorim mogućim otrovima od strane rafinerije iz susjedne nam bosne. Brođani da svaki dan voze rely ne bih toliko zagadili svojim automobilima zrak koliko zagađuju rafinerije, petrokemije, termo-elektrane itd. uzmi da do nedavno a ima ih još u uporabi grijanje na ložu, mazut itd.
 

vborovic

C5 modifikator
A što se mene tiče u svim velikim milijonskim gradovima treba uvesti trajnu zabranu u široj gradskoj jezgri za sve automobile i staviti sve na gradski prijevoz tramvaj, bus, vlak. s tim da je taj prijevoz dodatno pojeftini za građane upravo zbog smanjenja emisije štetnih plinova. To bih bio i dodatni poticaj za građane da ne koriste toliko automobile bar dok su automobili na gorivima.
Ovo je Zlatko utopija ... npr, uzmi Zagreb ... ako bi se složilo da na svim avenijama (barem na njima), postoji isključiva traka samo za Zet-ove buseve, i da bi njihova količina bila narjeđe svakih 5 min, nepogrešivo na svakoj stanici, onda bi se ljude motiviralo da uzmu javni prijevoz ... ovako dok imaš oscilacije, pa je jedan bus prenatrpan, a već ovaj idući iza njega polu-prazan, to je koma ...

Kod tramvaja je problem brzina, da je moguće (poštivajući sigurnost) ubrzati tramvaj od stanice do stanice za 50%, e, to bi već ljudi prepoznali ... ovako, dok sa 6-icom dođeš iz Novog Zagreba do Èrnomerca (40 min ako se varam, i to najmanje), oteliš se ...

A što se tiče Euro6 motora, ista stvar kao i sa FAP filterom ... dodatna kemija se mora koristiti da bi se na ispuhu ostvario pad CO2 ... a kakve posljedice nastaju korištenjem tog Blue Aditiva, ili kako se već zove, bumo čitali za otprilike 20 godina ... :D
 

ZlatkoC4

Well-known member
Potpuno si u krivu.
U ovome trenutku da se zabrane svi dizeli i svi pređu samo na bezince problem i dalje ostaje samo u drugom obliku. ne bih s tim ostao bez emisije štetnih čestica.
stvar je da je previše automobila po gradovima i to je problem.
ako ti u gradu imaš 1milion automobila koji su pola dizeli a pola benzinci. ova polovica dizelaša po sili zakona pređe na benzince znaći ostaje opet onaj 1 miloin automobila u tom gradu ali sad svi benzinci. sad izračunaj matematički da gotovo svi ti benzinci u prosjeku troše od 30-50% goriva po prjeđenom KM. pa izračunaj onda smanjenje zagađenja i kao manje trovanje građana odnosno i nas samih.

Ovo je Zlatko utopija ... npr, uzmi Zagreb
Zato sam i rekao da je to daleko širi problem od pojma Dizel.
jer problem i bez dizelaša bih ostao isti.

A kultura u Hrvatskoj je inače takva da ljudi idu 30 m od kuće autom do dućana. a da mu netko kaže da se provoza biciklom ili ode pješice rekao bih ti da nisi normalan. zato i znam da neće njemačka uvesti takve mjere samo za dizelaše. jer bih time i ekonomski to osjetila.

mogu uvesti takve stvari kod prevelikih količina čestica privremeno dan dva tri i to je sve kao što je već viđeno u svijetu.

Uzmeš kolega spominje benzince a osobito volim kad ispred sebe vidim WV benzinca pa stisne gas ako nisi zatvorio klapnu vanjskog zraka ugušite iza od smradi i otrova sagorijevanja ulja u motoru. to je jel ekološki osviješteni vozači benzinaca. koji na svaki rezervoar supera u najboljoj situaciji troše i litru ulja.
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
trebaš isto razmisliti evo ti kod nas Slavonski Brod svakodnevno je zagađen najgorim mogućim otrovima od strane rafinerije iz susjedne nam bosne. Brođani da svaki dan voze rely ne bih toliko zagadili svojim automobilima zrak koliko zagađuju rafinerije, petrokemije, termo-elektrane itd. uzmi da do nedavno a ima ih još u uporabi grijanje na ložu, mazut itd.
To je drugi korpus problema, jer ovdje špekuliramo o trendovima u autoindustriji, a ne o rafinerijama. Premda se slažem. Tu smo rafineriju trebali gađati i poravnati prije Daytona. :) Sad je gotovo. :angel:

Kod tramvaja je problem brzina
I cijena. Kad idem iz stana s Borovja do centra (i natrag) košta me karta 20 kuna. Dok idem autom, nemam toliki trošak goriva niti ako uračunam parkiranje u garaži, a putujem gospodski. To je nova sfera dimenzije problema. Kad proučavaš na izbori.hr in depth rezultate, shvaćaš da o gradonačelniku Zagreba uglavnm odlučuje tijelo koje se nalazi tamo gdje prestaje asfalt. Yebe se njima za gradski promet. :)
 

deda

New member
Cijelo čovječanstvo ide u krivom smjeru,kotura se biciklom nizbrdo bez kočnica i nema druge dok ide ide,kada više nema kamo pada.To je jednostavno sudbina,jer uopće nema smisla gomilati toliko stanovnika koncetriranjem u gradovima,nema mjesta,krče se šume,sve se pretvara u beton,nema reprodukcije zraka(od čega,betona),nema kuda sa slivnim vodama,ostalo sve su odpadne,strahovito zagađenje da samo svi prde,bez automobila,već sada nastaju ogromne rupe poremečaja atmosfere.Koliko za sve to treba struje,grijanje hlađenje,rasvjeta,jednostavno čemo se ugušiti u vlastitom dreku,bez obzira na mjere zabrane,ovoga ili onoga.
Ja ne vidm rješenje problema,jednostavno živimo dok će biti moguće,a onda"tko je ugasio svjetlo".
Preživječe jedino bogati koji su si uspjeli osigurati nezavisne resurse i nešto dulje raja na selima i u nekoj nedođiji,sve dok i njih ne zahvati nestašica vode,zraka i hrane.Morače se braniti krvlju od hordi gladnih i žednih i željnih koliko toliko kvalitetnog zraka.
Spasiće se samo oni koji će uspjeti preživjeti kataklizmu dok se planet koliko toliko oporavi,a ostali svi moraju i budu pocrkali.To je sudbina ovog planeta i to vrlo blizu.
 

deda

New member
Nemre bit brži zato da on ne bi mogao brže vozit,nego mu prometna infrastruktura ne dozvoljava da vozi brže.Sve dok se automobili petljaju po tračnicama ne vredi niš kao prevozno sredstvo.Jednostavno treba zabraniti promet auta po trasama kuda vozi tramvaj i nebi bilo problema,odnosno bio bi puno efikasniji i korisniji za sve.
Ima europskih gradova gdje ulicama kojima vozi tramvaj aute možeš vidjeti samo na reklamnim plakatima zgrada.
 

La Marche

Iskreni optimist
Koliko vidim, trend u auto industriji je upotreba elektro motora.
Lokalno sigurno smanji zagađenje u gradu, globalno je teško znati, ima stotine oprečnih stavova o tome, a sigurno ne rješava problem zakrčenosti ulica i parkirališta.
Neki proizvođači vele da za desetak godina uopće više neće proizvoditi automobile s motorima s unutrašnjim izgaranjem. Živi bili pa vidjeli.

A ima l' tu mene? Iako će moj sljedeći auto biti Citroen, gledao sam i te plug in hibride, jer mi se to čini idealno rješenje za moje prometne potrebe... sve dok ne dođem do financijske strane problema. Zajedno s poticajima plug in hibrid (samo su dva u HR, a nema ih baš ni u svijetu puno više) bi me koštao samo nabavne cijene kao sadašnji C4 zajedno sa gorivom za desetak godina vožnje. U jednom sam se i vozio, nemaš dojam da si u autu dva puta skupljem od C4, ali ostavimo to po strani sada. Bit je da si to ne mogu dozvoliti, jer ne zarađujem dovoljno, već i s ovim često novčano nije jednostavno izaći na kraj.

P.S. Iako vidim, na sreću na tuđim primjerima, da to prevozno sredstvo ima ozbiljnih, prije svega sigurnosnih mana, već 36 godina promet gradom uspješno rješavam malim motociklom. Današnja stodvadesetpetica troši okruglo 3 l / 100 km po gradu, ne košta puno, osiguranje je oko 700 kn godišnje, a dođem točno tamo kuda trebam bez traženja parkinga i hodanja od parkinga do cilja.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh