Smrt dizelima!

deda

New member
Je Charlli,ja sljedeće godine ak Bog da mislim tak nekaj stvoriti,ranč,koju gujdu,nekolko kokoši i gemištek na travi zelenoj u hladu ispod lipe.Sve ostalo nek se drugi muzeju,meni niš ne treba više.
 

charllie

Active member
He,he deda evo na senokosi vec rasteju dreve(koli 2000kvadrati) zabil sam cev za vodu,nabavil i spilil bandere za graju ve jos moram soseda naj-ba-i ka mi proda da mal povecam parcelu, kaj se tice gemista prva liga i to vlastiti ekonoja makar ga ve prvic slagal.Za par let ce nam bozek dozvoli se bumo svadili ciji je bolsi i ce nam EU i to nebu zabranili. A konj je ktomu i pametna zivotinja se mores i znjom meniti ne kak moja skvo stalno gomba al cujem i druge su takse.:whistling:
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Gradonačelnica Pariza želi do 2020. godine zabraniti dizelske automobile

Gradonačelnica Pariza želi do 2020. zabraniti u gradu dizelske automobile i pozvala je na uvođenje pješačkih zona u središtu grada u okviru borbe protiv zagađenja.

Anne Hidalgo kazala je u intervjuu za Journal de Dimanche da će njezin plan borbe protiv zagađenja gradsko vijeće razmatrati na sjednici 9. prosinca.

»Želim do 2020. odlazak dizela iz Parizu«, kazala je dodajući da bi se iznimke mogle učiniti u slučaju vlasnika automobila s niskim prihodima i dozvoliti im tek povremeno korištenje tih vozila.

»Danas 60 posto Parižana nema automobile u odnosu na 40 posto 2001. Stvari se brzo mijenjaju.«

Njezin plan uključuje ograničavanje broja turističkih autobusa koji guše promet u gradu te zabranu za kamione koji Pariz koriste kao prečicu do odredišta i uvođenje električnih vozila u gradske programe zajedničkih vožnji.

Vožnja nekim ulicama poput Champs Elysees ili Rue de Rivoli koje su postale »zagađeni kanjoni« mogla bi biti dozvoljena samo vozilima s niskom emisijom ugljičnog dioksida.

Prema istraživanju javnog mnjenja 84 posto Parižana gleda na borbu protiv zagađenja kao na gradski prioritet i 54 posto podupire zabranu dizela u gradu do 2020.

Dizelski motori su učinkovitiji u iskorištavanju goriva od benzinskih i emitiraju manje ugljičnog dioksida po kilometru od benzinaca ali zato emitiraju više drugih zagađivača koji su po klasifikaciji Svjetske zdravstvene organizacije kancerogeni.

http://www.novilist.hr/Vijesti/Svijet/Gradonacelnica-Pariza-zeli-do-2020.-godine-zabraniti-dizelske-automobile
 

La Marche

Iskreni optimist
Da... zanimljivo koje pariške ulice se ovdje spominju.
(Na toj Rue de Rivoli sam kupio prije 12 godina kapicu iz mog avatara koju i danas nosim)
Velike, široke, s puno mogućnosti strujanja zraka, tamo zapravo i nije tako strašno.
Više smeta zagađenje zraka gomila zakrčenih uskih uličica, a možda još i najviše iritira smrad po mokraći iz skoro svake veže od tisuća pariških zgrada. Pogotovo je ljeti koma. Ako idete u Paris, svakako zimi ili u rano proljeće, a ne ljeti.

Sviđa mi se inače zamisao: diesel izvan grada, hibridi i elektro u gradu.
Samo, tko će to sve naplaćati?
 

La Marche

Iskreni optimist
Nekoliko razmišljanja o ovoj temi nakon godinu i pol neaktivnosti teme.
Pomalo gledam koji bi se auto ponovo kupio, jasno da će to biti Citroen, ali supruga petlja s nekim idejama da joj se sviđa Captur (oslobodi Bože, ali žena je žena, auto koristimo zajednički, moram ju shvatiti ozbiljno), da joj je simpa Honda HRV (meni baš i nije, iako je odlično napravljena i prostrana, ali cijena i servis u nas nisu, no izgleda da se Honda sama pokopala beskonačnim rokom isporuke, a i tko bi htio Hondu proizvedenu u Meksiku?), a ja sam malo, kad već za mentalnu vježbu razmatramo herezu da sljedeći auto neće biti Citroen gledao kako bi to išlo sa hibridima, poticajima, jer me to područje odavno zanima...

A doznao sam sljedeće o tome u Hrvatskoj, ako koga zanima ova tema neka primi na znanje:

1. Uz operativni leasing ne može se dobiti poticajna sredstva. Samo uz kredit, financijski leasing i uplatu cijelog računa odjednom.

2. Za EV i plug-in ne može se prikazati trošak struje iz vlastite garaže kao trošak poslovanja.

3. Ni jedan hibrid ni EV nema prostor za rezervni kotač, pa ni za najmanji.

4. Mreža punionica u Hrvatskoj ne da je slaba, nego ne postoji, čim se makneš iz Zagreba i još poneke elektro - oaze. Na pojedinim mjestima nije baš ni lako naći slobodnu utičnicu, a ponekad se da vidjeti na punionicama parkiran i auto kojem tamo nije mjesto, iako izuzetno rijetko, ali to sam vidio i u Nizozemskoj, pa u tome nismo endemska nacija.

5. Plug in hibride moguće je puniti u relativno kratkom vremenu na običnoj utičnici u garaži, (spominje se 16A kao dovoljno), ev je uglavnom moguće, ali punjenje traje jako dugo.

6. Nisam našao nikakve vjerodostojne podatke o skraćivanju trajanja vijeka baterija korištenjem super brzih punjača, a baterije koštaju jako puno, garancije jesu duge, ali nisam siguran da bi zamjena tako skupih komponenata u slučaju kvara prošla tek tako.

7. Došlo je u modu najavljivanje izbacivanja automobila iz gradova, a posebno to rado naglašavaju gradonačelnici ili ministri zaštite okoliša pojoedinih EU zemalja, nagađam, pred izbore. U praksi, nema nikakvih pomaka od zadnjeg posta u ovoj temi.

8. Nova norma Euro 6 za emisiju NoX, gotovo je izjednačila diesel i benzin, Euro 6 norma propisuje za diesel 0,08 g/km, a za benzinske 0,06 g/km, što vodi prema ili ostanku i diesela i benzina u gradu, ili izbacivanja i jednih i drugih, pa bi takvim akcijama bili pogođeni ili svi automobili, ili samo stariji, nešto slično kako Njemačka već dulje vrijeme provodi.

9. O financijskoj isplativosti nisam niti razmišljao, diesel je tu superioran bilo kojem drugom pogonu, osim plina.
 

deda

New member
Kaj vam cijelo vrijeme pričam,ostavite se auta,uskoro ti i pod prisilom neče trebat,kaj imaš raditi u nekom gradu u centru sa autom,imaju oravo.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Po nekoliko puta sam si račual isplativost malog dizla koji u gradu potroši 4l - 4.5l i plinaša koji potroši 9l -10l u gradu, i kad mu platim ugradnju 8tkn i svake godine dodatno na tehničkom pregledu ona razlika..
I kad izbrojim da mislim taj auto voziti max 5 godina, po 20tkm godišnje kad kupujem 7g star auto, isplativije mi je uzet mali dizel nego benzinac istog modela auta..
 

Silentshoot

Active member
To i ja govorim,ako hoćeš uštediti kupi nekog dizela normalne kubikaže, i vozi se kao čovjek,a ne kupe 200ks benzinac,pa im je skupo,onda 10t kn za uvođenje plina,pa namještanje mape, pa skuplja registracija, pa atest,pa boca-nemaš rezervni kotač, i onda za 5 gdina prodaju auto...ali glavna stavka tim plinašima je da neće oni voziti traktor,buči,ne ide preko 5t okretaja, pa fap,itd itd. a ja imao 2.0hdi 90ks u 206-ici,6l u gradu u Rijeci gdje se zna kakav je teren,cesta, itd, i bez fapa je taj motor,nikada nikakvih problema s autom,mala potrošnja...
 

La Marche

Iskreni optimist
Nisam mislio na plin u nekim ogromnim autima, računao sam s firmama kod kojih kupiš novi obični benzinski auto s plinom koji ili tako dolazi iz tvornice ili se plin ugradi prije preuzimanja auta, pa imaš garanciju i sve je kao i sa diesel autom.
Malo sam i o tome razmišljao, ali auti koji se tako mogu nabaviti mi baš i nisu neki koji me zanimaju kao automobili.
Ali deda, nisi shvatio bit, o tim zabranama se godinama samo priča, a nikad ništa od toga.
U Londonu su nešto s tim taksama postigli, ali kako mi priča prijatelj Englez, vrlo kratko nakon što je prošla senzacija oko uvođenja tih taksi, ljudi jednostavno plate taksu i voze se kao i prije.
 

ZlatkoC4

Well-known member
da njemačka koristi eko zone a crnu su davno več izbacili a samo zelena može u uži centar. ne u svim gradovima ali sve ih je više svake god.:grin:
 

mariola

Active member
Je Zlatko, imaju eko zone, al kad si cuo da je netko kontrolirao kakvu naljepnicu imas na sajbi? Kad je netko platio kakvu kaznu ako je s etiketom 3 ili 2 usao u centar grada? Ja jos nisam nit me je itko ikad pitao kakva mi je naljepnica. Bitno da ju platis i imas. A sad...kako i tko to kontrolira...pojma nemam.
 

La Marche

Iskreni optimist
Kad sam u Münchenu sebi kupovao zelenu vinjetu, na sprovodu se okupilo dosta znanaca, svi mi govorili da sam bez veze bacio tih 10€.

Nepunih dva mjeseca nakon toga, znanac koji je išao isto baš u München ignorirao moj savjet da si ipak za tričavih 10€ kupi tu vinjetu, pa je platio u tom istom gradu prvo 70€ kazne, pa onda vinjetu, a nije mu puno pomoglo što je objašnjavao da je stranac, te da je dobio upute da to za strance ne vrijedi.
Bila je 2013. ako misliš da igra ulogu.
Da li je bila u pitanju policija ili neka komunalna služba, to ne znam, ali je platio na licu mjesta, nije dobio uplatnicu za brisač.
 

mariola

Active member
A eto...mene jos 4 godine ni u Münchenu ni ovdi u NRW jos nitko nis nije pitao. Ima li to veze sto mi je auto sa DE tablicama...lako moguce. Vjerovatno je lakse strance nac bez tih etiketa jer ovdi ih s tehnickim odma dobijes. Kako god. :)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Političar :D još kad su isti frigidne babuskare koje se guraju di netreba, dođe do svakakvih gluposti. Mislim na onu što je htjela ukinut kompletne dizele u Parizu. No dobro, objasnio joj je netko stvar ili dvije, pa se malo smirila, al joj vrag neda mira.

Trenutna genijalna ideja je da radnim danima po Parizu neće smjeti voziti auti stariji od 20 godina. Ali mogu vozila starija od 30 godina (oldtimeri, jel). Bravo, bravo. Inače ta vozila ne čine niti 10% prometa...

Vjerovatno uvrijeđena što je morala pristat na kompromis, naglasila je da će se do 2020 granica smanjit, te se tada neće smjeti voziti vozila registrirana između 1990 i 2011. Hau jes nou.
 
Na vrh