Nekoliko razmišljanja o ovoj temi nakon godinu i pol neaktivnosti teme.
Pomalo gledam koji bi se auto ponovo kupio, jasno da će to biti Citroen, ali supruga petlja s nekim idejama da joj se sviđa Captur (oslobodi Bože, ali žena je žena, auto koristimo zajednički, moram ju shvatiti ozbiljno), da joj je simpa Honda HRV (meni baš i nije, iako je odlično napravljena i prostrana, ali cijena i servis u nas nisu, no izgleda da se Honda sama pokopala beskonačnim rokom isporuke, a i tko bi htio Hondu proizvedenu u Meksiku?), a ja sam malo, kad već za mentalnu vježbu razmatramo herezu da sljedeći auto neće biti Citroen gledao kako bi to išlo sa hibridima, poticajima, jer me to područje odavno zanima...
A doznao sam sljedeće o tome u Hrvatskoj, ako koga zanima ova tema neka primi na znanje:
1. Uz operativni leasing ne može se dobiti poticajna sredstva. Samo uz kredit, financijski leasing i uplatu cijelog računa odjednom.
2. Za EV i plug-in ne može se prikazati trošak struje iz vlastite garaže kao trošak poslovanja.
3. Ni jedan hibrid ni EV nema prostor za rezervni kotač, pa ni za najmanji.
4. Mreža punionica u Hrvatskoj ne da je slaba, nego ne postoji, čim se makneš iz Zagreba i još poneke elektro - oaze. Na pojedinim mjestima nije baš ni lako naći slobodnu utičnicu, a ponekad se da vidjeti na punionicama parkiran i auto kojem tamo nije mjesto, iako izuzetno rijetko, ali to sam vidio i u Nizozemskoj, pa u tome nismo endemska nacija.
5. Plug in hibride moguće je puniti u relativno kratkom vremenu na običnoj utičnici u garaži, (spominje se 16A kao dovoljno), ev je uglavnom moguće, ali punjenje traje jako dugo.
6. Nisam našao nikakve vjerodostojne podatke o skraćivanju trajanja vijeka baterija korištenjem super brzih punjača, a baterije koštaju jako puno, garancije jesu duge, ali nisam siguran da bi zamjena tako skupih komponenata u slučaju kvara prošla tek tako.
7. Došlo je u modu najavljivanje izbacivanja automobila iz gradova, a posebno to rado naglašavaju gradonačelnici ili ministri zaštite okoliša pojoedinih EU zemalja, nagađam, pred izbore. U praksi, nema nikakvih pomaka od zadnjeg posta u ovoj temi.
8. Nova norma Euro 6 za emisiju NoX, gotovo je izjednačila diesel i benzin, Euro 6 norma propisuje za diesel 0,08 g/km, a za benzinske 0,06 g/km, što vodi prema ili ostanku i diesela i benzina u gradu, ili izbacivanja i jednih i drugih, pa bi takvim akcijama bili pogođeni ili svi automobili, ili samo stariji, nešto slično kako Njemačka već dulje vrijeme provodi.
9. O financijskoj isplativosti nisam niti razmišljao, diesel je tu superioran bilo kojem drugom pogonu, osim plina.