Problem sa potrošnjom na C3 1.4 hdi

markan1000

Well-known member
kako je i prije rečeno, sve ovisi kuda se vozi po gradu, rush hour ili ne, dužina relacije, koliko opterećen, klima... meni 7 litara nije pretjerano.
moj c4 II /110 ks 6 brzina kad pričamo o čistom gradu, gužva, pocica 7 litara. tko kaže da njegov troši u istim takvim uvjetima 4,5 ili 5, ili laže ili ga gura do odredišta
 

podgorièan

New member
Evo sinoc bas pogledam kod komsije, koji vozi istog citroena sa istim motorom (samo 2010 godiste), i njemu prosjecna potrosnja iznosi 5l/100km:thinking::thinking:
 

markan1000

Well-known member
kako je već rečeno, kombinacija je potrošnja puno faktora, i to što susjed ima isti auto s istim motorom, nema gotovo nikakve veze s tvojom potrošnjom osim ako se susjed ne vozi doslovno svaki dan pored tebe, i mijenja brzine na identičan način kao i ti, i ima ugašenu/upaljenu klimu isto kao i ti, i toči isto gorivo kao i ti, i ima jednaki broj ljudi i tereta slične težine u autu kao i ti i još ne znam koliko drugih faktora da se poklapaju koji utječu na konačnu potrošnju.
 

podgorièan

New member
Danas sam bio u ovlasceni citroen servis, da upitam oko potrosnje...
Kazu da potrosnja ne bi smjela preci 6 litara iskljucivo gradske voznje, ali mi je i rekao da se prosjek ne treba gledati na restartovanoj kilometrazi pa na osnovu predjenih svega 100km, vec treba prosjek gledati na osnovu predjenih barem 700-800km...Sto mislite vi o ovom odgovoru? Ukoliko bude ista potrosnja i nakon 700-800 predjenih kilometara, da ga dovedem na kontrolu:hm::hm:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
100km nije nikakva osnova za izvlačenje prosjeka, to su u pravu.
No ovlašteni nesmije spominjati da auto može trošiti više od deklariranog. Tako da meni nebi bilo njihovo mišnjenje bitno.
Ja osobno nebih razbijao glavu sa 7l gradske potrošnje.

Ako te baš muči, dijagnostiku i mehaničara u auto, ti voziš on prati. Sve parametre do jednog i onda usporedba s tvorničkim. Pa se možda ukaže kakva greška.

Samo takva dijagnostika bi mogla koštati kako barem 100injak litara goriva. Pa ti vidi ;)
 

podgorièan

New member
Pa dobro, oni kazu 6 litara za slucaj da su krace relacije, kolone, hladan motor...
Sto znam, evo ispraticu ga nekih 1000 km da vidim koliki ce biti prosjek, pa da vidim sto dalje...Dijagnostika svakako nije pokazala nikakvu gresku...
 

DS9

Active member
Sto mislite vi o ovom odgovoru? Ukoliko bude ista potrosnja i nakon 700-800 predjenih kilometara, da ga dovedem na kontrolu
Ja mislim da je sasvim u pravu.

Inače, prosečna potrošnja je po pravilu (ali ne i nužno, što su već drugi naveli) uparena sa prosečnom brzinom - pa bi bilo dobro da si i nju naveo.

U mom odgovoru na prethodnoj strani su date vrednosti za prosečnu potrošnju na različitim prosečnim brzinama za c3 1,4 hdi iz 2006. sa simens ubrizgavanjem (takođe se koristi lukoilov ecto dizel). Veće brzine su zabeležene kada se putovalo na more, sa nešto opterećenijim autom, srednje kada se putovalo po magistrali obično sa 2-3 saputnika na relacijama od oko 200 km., a najniže u beogradskom špicu. Po pravilu, neopterećeni c3 1,4 HDi, na ravnom putu, na oko 1800 rpm u petoj brzini (dakle pri brzini oko 70 km/h) - prikazuje vrednost trenutne (ne prosečne) potrošnje oko 3 L/100 km, a i niže.

Btw, u tom motoru iz 2014. bi moralo da bude ulje Ineo ECS ili Ineo First - a ako nije jedno od ta dva (a izašao je iz ovl. servisa) nekog bi trebalo uhvatiti za gušu (što bi donekle moglo imati veze i sa potrošnjom goriva, doduše u vrlo sitnom procentu).

Sad, pneumatici (14`,15` ili 16`) i njihove vrednosti pritiska, obaška klima i masa dodatnog tereta/putnika?
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh