Prikaz temperature motora kada postoji samo lampica

mongol00

New member
ekipa, pozdrav!
zanima me, pošto kod nas u Citraćima nema pokazatelja temperature, da li postoji neka "skrivena" fora, kojom bi se to moglo vidjeti?! Jer recimo znam da moj brat u Hondi može pogledati putem držanja određene tipke (konkretno tipke klime 10 sekundi) pojave mu se različite temp koje može provjeriti, pa tako i temp. motora ..
nadam se da ste me skontali..
strašno me živcira što mu nedostaje taj pokazivač..
 

brzi35

New member
nisi jedini koga to nervira..pogotovo po ovakvom vremenu..ja probao svsta stiskati na svom..lai nisam nista otkrio :(
mozda se nade netko tko zna :)
 

radojkta

Member
ova tema je i meni zanimljiva i to je nešto šta me najviše živcira!
Znam da je danas vrijeme napretka tehnologije al zar je tako bio velik problem staviti kazaljku temp pa da mi je srce na mjestu.
a mislim da sam na početku izlaska novog c4 negdje pročitao da će biti lampica koja se upali ili ugasi kad motor dosegne radnu temp
ja je nisam nigdje našao
 

La Marche

Iskreni optimist
Puno auta kroz povijest to nije imalo. Nikakav problem smatram, malo nježnije prvih 2 km i dalje normalno. A tko želi forsirati motor i to čim prije moguće - nemam odgovor na pitanje, ali nisam baš na cesti vidio puno ljudi da tako jure.
 

Matija

New member
Recimo meni je to najveći nedostatak.

Jer nije samo stvar u hladnom autu, to se čovjek i navikne, ali je problem u većoj temperaturi. Jer kad se lampica za pregrijavanje upali, onda je kukulele.

Na Xantiji je skala dosta velika i kazaljka se nikada, dok auto radi, ne penje preko 100-110°C (crveno počinje oko 120°C), ni po najvećim vrućinama. Kada bih primjetio da se kazaljka počne penjati, onda znaš da je problem i možeš pravovremeno reagirati. Kad se pregrije, teško da neće biti težih posljedica.

Ali, nije samo fora u rastu temperature. Naime, ako auto izgubi vodu negdje, temperatura na skali će početi padati jer senzor više nije u vodi, nego u zraku, a temperatura motora će ići u nebo.

Mislim, umjesto da svi auti imaju pokazivač i temp vode i temp ulja (senzore imaju), oni miču takve stvari. Što je najgore, to nije ni skupo, ne kužim zašto...
 

macola

New member
Navodno kad dođe do granične vrijednosti temperature rashladne tekućine ( tj. kad je počne probijat ) comp. sam gasi motor i sprečava sranja ??
 

pocho

New member
Navodno kad dođe do granične vrijednosti temperature rashladne tekućine ( tj. kad je počne probijat ) comp. sam gasi motor i sprečava sranja ??
da. meni se to dogodilo sa Xsarom: ljeto, pun auto, pičim po brdima već treći sat, klima upaljena, ma mučenje auta (1,4hdi) i opa - gubi snagu. par sekundi tako i ugasi se, taman dovoljno da stanem sa strane. na nekoj jebenoj čuki točno na ničijoj zemlji između BiH i Crne Gore:D nakon 15 minuta mirovanja i blejanja je normalno upalio, samo je kontrolka "odmah na servis" :D ostala upaljena. onda su mi u servisu objasnili kako to funkcionira. tako kako si napisao.

(inače za manje od 20 eura su pregledali krug hlađenja, resetirali taj alarm, na brzinu ga pregledali na dizalici i oprali!, ovlašteni Citroen servis, ostao sam paf!)
 

ZVAJ

Skoro zreo
Meni je objašnjeno da nema pokazivača temp zato što je na motorima EURO V norme iskoristivost maksimalna pa tako temp ide i preko 100 C. E a da mi kao vozači ne bi u vožnji brinuli zbog toga nema pokazivača temp. Iz tog razloga se i onaj famozni ventilator pali i u ljeto i u sred zime pa puše po motoru da ga ohladi kad se auto ugasi. E sad... :hm:
 

Matija

New member
E ako je tako onda eto odgovora di nestaje rashladna tekućina. Ako se u radnoj temperaturi diže toliko visoko, onda kad se ugasi motor temperatura ide u nebesa i pljucka na čep (jer poraste pritisak zbog visoke temp).
 

ZVAJ

Skoro zreo
E ako je tako onda eto odgovora di nestaje rashladna tekućina. Ako se u radnoj temperaturi diže toliko visoko, onda kad se ugasi motor temperatura ide u nebesa i pljucka na čep (jer poraste pritisak zbog visoke temp).
Pa kad sam na servisu naveo taj problem nekako su me mrlje na limu podsjećale na tu mogućnost ali mi lampica nije upalila kako treba. Možda da posebno očistim taj dio oko boce pa bacim kontrolu. Sutra idem mijenjati nosač motora zvali su, pa baš da vidim...
 

Matija

New member
Očisti pa provjeri, ja već jesam nekoliko puta i opet isto. S vremenom se skupi tragova. Èak se na onom vatrozidu, da ga tako nazovem, odmah kod čepa, vidi onako bjelkasti trag. Točno kao da pljucka...
 
Na vrh