zdeslav1967

šofer
Donator foruma
A ne idem nigdje gdje mi nije blizu, tako da mi nemojte uporno preporučivati okolice Zagreba
U VŽ idem kod Prikratkog kad nešto ima veze sa strujom i ono kaj sam ne znam. On je olašteni. I ne znam dal još ima u Turčinu. Taj se zval Meteor, komet, tak neš. Isto je ovlašteni.
 

charllie

Active member
Ma pusti ti ovlastene,to ti nist ne znaci jedino dok je pod garancijom,Kusen ti bu na tvoje zadovoljstvo rijesil te gremlincice,mores ak zelis prije nazvati g. Tomislava(sina) te mu objasniti problem.Dok ti to oni rijese,mores uzivati v kavici u obliznjoj piceriji.Delaju ti od 8- 16 h nazalost ne subotom,pauza mislim od12-13h.Je to ti je Trnovec Bartolovecki,iz Varazdina prema Koprivnici.

Razmem te da si ljuta na citraca i mene su moji srdili al ja sam ih zavoljel iz vise razloga,probal sam i druge marke ali nije to To,nekada su bile to posebne limuzine i krstarice(hidraulicni ovjes,plivas na ulju),vozili su ih doktori i oni koji su si mogli to priustit.

Bil bi veoma srecen ak bi i ti osjetila tu ljubav prema Citröenu jer to su jos uvijek nekak drukciji auti s svojom filozofijom i sarmom mada je to tesko v danasnje vreme. Jos uvijek vozim jednog hidraulicara i Pikasija a i sin vozi na moj nagovor Xantiju(veoma zadovoljan,mislim da se pomali i on zaljubljuje) zato ti velim probaj ti i druge aute da spoznas o cemu ti pricam al ak se zaljubis v auto nase marke onda si i ti nekaj posebno te bum te pocastil:angel: buteljom vina uz ugodno cavrljanje.
 

Echo49teen

New member
Gdje nam je deda na temi, on bi mogao znati nekog gremlina? Sad kad sam malo čitao, prisjetio sam se da je teta govorila da se njoj znalo događati da joj se auto pregrije, odnosno da kad bi vozila da joj je znala neka lampica svjetliti i da su joj u servisu nešto mjenjali i rekli da ako se bude povećavalo da neka stane i ugasi auto. Iako ne mogu sada točno reći, meni se recimo senzor temperature vode nikada nije dignuo preko 3 crtice ma koliko se dugo i oštro vozio. Da nije negdje problem u rashladnom sistemu, da uz nedostatak tekućine ne hladi dobro motor? Tj da li možda negdje u sistemu određena količina zapne pa ne dođe do bloka motora da ga hladi. Ako igdje nađem u papirima svoj ''kvar'' sa sličnim simptomima napisati ću :whistling:
 

ZlatkoC4

Well-known member
zato ti velim probaj ti i druge aute da spoznas o cemu ti pricam al ak se zaljubis v auto nase marke onda si i ti nekaj posebno te bum te pocastil buteljom vina uz ugodno cavrljanje.
Nakon ovih rjeći samo ti prstenje fali:D
 

CColonia

New member
Nema Meteora više, propao davno, Prikratki je sad "naslijedio".

Sutra ću dogovoriti tamo, tako sam odlučila. Ako ovi drugi "ne znaju" u čemu je kvaka, možda će ovlašteni znati. I neću popuštati više, čak i nije važno ako je skuplje nego drugdje, ali ima da mi netko kaže kaj ne valja s autom. Jesam žensko, ali nisam glupa, neću se dati "oderati", ako posao neće biti obavljen (tako nekako sam im i najavila, :mad:), budem se informirala prije o svim mogućim scenarijima i tražila sve crno na bijelo. Budem napisala za 10-tak dana kako je to prošlo, ne mogu prije do Vž-a.
 

tacumi

New member
U veljači 2014. ja sjedim u autu 15-tak minuta i najednom čujem "bip, bip" - pokazatelj temperature se digao do maximuma!! I to u roku keks, od "normalne" temperature koja je uvijek bila max.tri crtice, dakle ispod pola, do maximuma! (malo sam opsesivno kompulzivna što se tiče praćenja brzine i tih stvari, pa primijetim kad je nešto naglo, a kad ne) Isključila auto, otišla na sat vremena, vratila se, temp.normalna, i normalno se dopelam doma (tako su mi sugerirali dječaci u društvu u kojem sam bila, nek malo pustim da se ohladi). Doma ispričam kaj je bilo, nitko me ne shvaća ozbiljno. Auto radi u redu do svibnja 2014, kad se isti scenarij ponavlja prilikom jako spore vožnje gradom. Budući se dogodilo baš pred bolnicom, u koju sam ionako išla, ugasim auto i kad sam se vratila, sve u redu. E onda auto ide prvo u Mazdu (inače, ako se pitate zašto baš tamo, pa kao jeftiniji su, otac zna vlasnika, vjeruje mu, ono, bunch of shit, ali kaj ja znam, ja sam žensko) - kažu "pri nama je auto delal dugo, nije mu se temperatura penjala, auto vam je u savršenom redu, ali ajde, zamijeniti ćemo termostat". Slijedećih mejsec dana opet auto ok, ali čim se opet dogodila situacija da se ja sporo vozim (zalutala u krivi kvart, pa sam tražila kuću, onak, sporo u drugoj brzini) i evo njega "bip-bip" opet.
Imam isti motor i imao sam iste simptome koji su trajali skoro godinu dana. Problem je bio loš kontak na 3-pinskom konektoru iznad hladnjaka/kilera. Ako imate automatsku klimu na autu, motor ventilatora je od 300W, njime upravlja kontroler motora(ECU) regulišući brzinu ventilatora prema potrebama motora. Simptom "bip-bip-bip" i nagli skok svih indikatorskih lampica je sigurnosna mera u slučaju kada se pri temperaturi motora od 97C ne aktivira ventilator (crvena signalna lampica kritične temperature se pali na 118C). U takvom slučaju vozač ima "lufta" još 20C da zaustavi i ohladi motor.

Kod mene je uzrok bio loš konektor i njegovom popravkom koja nije ništa koštala eliminisan je problem. Drugi uzrok može biti loš spoj u elektronskom modulu ventilatora (puknuće ploče, kvar nekog drajvera , hladan lem i slično). Sve ovo se otkriva vrlo jednostavno kada je simptom prisutan i povezana dijagnostička oprema.

Sledeći uzrok može biti dotrajalost ležaja motoventilatora: u trenutku kada ECU "komanduje" ventilatoru da radi sa 25% snage, zbog otpora u ležajevima ventilator se jednostavno ne pokrene i kada temperatura dostigne 97C aktivira se upozorenje.

Meni je na primer dijanostika uporno davala grešku motorskog kontrolera (ECU) i ovo pišem iz razloga da se majstori ne smeju 100% oslanjati na nju. Igrom slučaja malo s razumem u problematiku a u komšiluku imam drugara koji ima servis za Peugeot i Citroen i ima dijagnostiku. Uzrok kvara je otkriven tek kada je simptom bio prisutan i kada sam direktno uvezao auto u radionicu.

Dakle, da ne dužim, metodologija je sledeća: brzi pregled posude za antifriz na prisustvo ulja . Ako je to OK, ne dirati pumpu ili termostat. Sledeća je provera pomenutih konektora, dovoljno je nečim "špicastim" malo stisnuti pinove. Nakon toga dijagnostikom se aktivira ventilator pri ugašenom motoru i meri unimerom porast napona (4,5V do cca 11V) ili osciloskopom talasni oblik komandnog signala (PWM signal, pin 1) radi provere računala motora. Ako se motor ne pokrene ili je pokretanje od minimuma do maksimuma sa zadrškom ili se čuje neki nenormalan zvuk, kvar je u motoventilatoru i on se menja kompletno, ne popravlja se. Skup je, nov u Srbiji košta oko 200EUR , polovni se nalaze za oko 60EUR.

Ako mogu da vas utešim, i moja supruga je isto reagovala kao Vi i čak do nedavno nije htela da vozi auto. Pukao joj je film kad je krenula uveče u grad, stala na pumpu da sipa gorivo i dok je čekala red tabla je "propištala".

Sad kad sve radi OK, sin i ja je čupamo iz auta i krijemo joj ključeve :)

Pozdrav, srećno sa popravkom i napišite kako se završilo, pratim temu.
 

charllie

Active member
Bravo sine da devojcica dobije informaciju iz prve ruke,ja joj takodjer reko da verovatno lampica laze i da je ovlasteni veslaju al odluka je njezina,ne odustaje se zbog tih gremlincica od nase marke,nasih ljepotana.Citröen ne vole svi i hvala bogu da je tako,moras biti malo udaren da zavolis Citröen,
no svi umjetnici su malo udareni al zato zive zivot i nekad se usudimo plivati protiv struje,jer dok te struja nosi ti ustvari ni neplivas.:angel:
 

CColonia

New member
Evo me. Sad sam tek vidjela Slavkov post (valjda mu je to ime, gospodinu, s obzirom da je nick drugi?)

Dakle, bila danas u ovlaštenom. Nisam imala namjeru ostaviti auto, išla sam samo pitati, izvidjeti, i dogovoriti kad da ga ostavim, da ne duljim sad....uglavnom, prema mom pričanju, rekli su mi da misle da je taj neki senzor koji je spomenut. Nadam se da je to, jer izgleda to nije najgore što se može desiti. Ako je ovo nešto za 200 eura što Slavko spominje, onda uh meni...(ok, buđet mi je max.2000kn, ali ipak ne bi htjela toliko da mi uzmu, em ne radim, em, no, dobro, nije predmet rasprave sad to). Da, i spominjana je nešto ta ventilacija...dogovoreno je da ću ostaviti auto kad hoću (ja ću to povezati sa odlaskom u metropolu sa kolegicom, pa auto može biti u Vž-u cijeli dan, pokupim ga kad idem doma, tak mi jedino odgovara, drugačije ne), da će dečki probati sve, pogledati, za sve me zvati i pitati (jer sam rekla da više ne plaćam ništa, ako kvar nije uklonjen), i da - ako ispadne da i dalje "tuli" da mi neće ništa naplatiti. (no, pretpostavljam da bi to značilo da mi neće naplatiti naknadni "popravak" do istog tog iznosa ili kako već, jer ne vjerujem da će čekati sa naplatom ovog).
I pogodite kaj? Idem ja doma, i na rampi počne "bipkati" - razmišljala sam da se vratim, ali sam se sjetila da su imali "posla" i dok oni dođu do mojeg auta na red, već će se ohladiti, pa nisam....
Napomenula sam da nek se voze s njim, i nek se voze načinom kako sam rekla - spora vožnja i stajanje...i da se to ne događa svaki put (jer nije svaki put, većinom nije, ali sad je ovo već drugi put u mjesec dana)...

Vidjeti ćemo....a jesam glupa, trebala sam prvi put odmah se sama pobrinuti za auto, a ne misliti kak "muški" to bolje znaju...mislim ovi moji doma...uf, ljuta sam na sebe strašno! Nadam se da bude otklonjeno kajgod da je...jer me ubija to, i ja najradije ne bi vozila više.

Imam još jedno pitanje kad ste već tu:
- brisači.
Jel se moraju mijenjati i prednji i zadnji u kompletu ili može samo zadnji? Jer prednji su mi ok, i nisu stari, a zadnji mi se guma potrgala, pa bi rekla nek to promijene. Ili?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
ma da, mjenjaj po potrebi kojeg treba. Dobro bi ti došao i OBD da možeš direktno pratit temperaturu... velim, meni je znalo vikati o pregrijavanju, a temp normalna.
 

CColonia

New member
OBD..super. Kad bi još znala kaj je to :confused::grin:

Zaboravila sam napisati nešto - meni je jako teško auto "navesti" na to da bipka i onda direkt u radionu. Jer radiona je 20km od mene i unaprijed ćemo dogovoriti termin. Mogu se jedino onda nadati da će tamo, jer su rekli da će se voziti uokolo načinom koji sam opisala da se upali signal, proizvesti isti simptom, ili da će "pogoditi" kvar...

I da, hvala puno dečki na odgovaranju i trudu.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ako ti se već neda guglat evo ugrubo... mali uređaj koji spojiš ispod volana sa autom, te ti on na mobitel prenosi neke podatke, poput temperature koja te zanima.
Pa kad ti se upali upozorenje, preko tog OBDa provjeriš stvarnu temperaturu.

Možda se, kao u mom slučaju, pokaže kao lažna uzbuna.

Imaš ih na njuškalu za 150, ili na ebayu za još manje love. Programi za mobitel su free.
 

tacumi

New member
Odličan predlog. Interfejs se zove ELM 327 OBD Bluetoooth android, može se lako naći za male novce i za amaterske potrebe sasvim lepo radi posao. Evo link ka jednom od tutorijala kako se koristi:

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=WOQLh1iGN60[/ame]

Inače, priključak za dijagnostiku kod C3 (za one koji to ne znaju) se nalazi ispod volana iznad ploče sa osiguračima i lako je dostupan. Ja do sada nisam koristio ELM327 i ne znam kave su mu tačno karakteristike, u smislu koliko je pouzdan i tačan. Za svoje potrebe koristim "žičanu" dijagnostiku AUTEL MS509 koja mi dosta pomaže oko dijagnostike.

BTW, postoje i takozvani "rikorderi", napravice slične pomenutom ELM327 koje se utaknu u isti konektor i beleže parametre rada motora a podaci se iščitavaju na PC-u, tako da treba paziti da se ne pobrkaju pri kupovini...
 

tacumi

New member
Na žalost, moram se požaliti da mi se opet ventilator hladnjaka ponekad ne uključuje. Pre par dana, kada je napolju bilo 36C nije uključivao. Nije se mogao pokrenuti ni dijagnostičkom komandom. Dovezao sam se od drugarovog servisa do kuće tako što sam uključio grejanje na max i otvorio prozore, i verovali ili ne to je bilo dovoljno da se upozorenje na table nakon par stotina metara isključi. Ja sam naravno bio kuvan ali sam se obradovao da je g*vno konačno crklo i da je sad problem lako rešiti. Ali, to je Citroen: par večeri kasnije, kada je vani bilo 21C - uključivao se normalno i radio najnormalnije.

No, važno je da se nešto moglo naučiti i zaključiti prostim merenjem unimerom (voltmetrom). Kada ventilator ne uključuje, na pinu 2 je visok napon, 13,4V . Kada ventilator normalno radi na tom pinu je napon u odnosu na masu 0,190V (neaktivan) do 0,215V (aktivan, snaga 20%). Proverio sam detaljno instalaciju i tu nema greške. Upoređujući stanje na pin2 3-polnog konektora mislim da se povremeno javlja prekid u upravljačkom modulu ventilatora, nešto kao hladan lem ili prekid u nekom strujnom krugu. Konstrukcija je takva da je popravka nemoguća jer nakon otvaranja ne vidim način kako bih ga ponovo sklopio.

Sve u svemu raspitao sam se za cene i raspoloživost u Srbiji: nov originalan je oko 315E, nov tajlandska kopija je oko 195E (poručuje se i čeka nekoliko dana) a polovan (jedan jedini koji sam našao u oglasima) je 100E.

I da, još jedan detalj koji sam primetio: u fazi zagrevanja motora, kada se ventilator ne uključi - kompresor klime radi jedno kratko vreme , isključi se i više se ne uključuje. Ventilator bi u toj fazi trebalo da radi i na komandnoj liniji (pin1) postoji signal oko 7V (snaga ventilatora oko 50%). Ali, verovatno zbog narastanja pritiska(tlaka) freona usled nedostatka hlađenja kondenzatora kontroler isključi kompresor. Tako da ako neko ko ima automatsku klimu primeti da klima ne radi, neka prvo otvori haubu i proveri da li radi ventilator hladnjaka.
 

CColonia

New member
Evo i mene.

@tacumi: nisi vidio ili se ne sjećaš iz mojeg posta da sam i ja radila isto - uključila grijanje kad bi "pištalo". I odmah, ali odmah je temp.pala na ispod pola oznaka, na "normalnu".

Inače, dečki, bila sam na servisu. U ovlaštenom. Rekli su da je senzor, da su sigurni, da je to pokazala dijagnostika. I da sam imala smeća između ventilatora i hladnjaka (ovo ne znam da li sam dobro napisala, ali vi ćete znati). Kad sam vidjela na računu da taj "dio" košta ispod 100kn, pitala sam se "zbog toga se ja patim godinu i pol i ne vozim kao čovjek?". Još su se čudili da to dva servisa prije njih nisu detektirala, jer da je to, citiram "jednostavan kvar". Ok. Vidjeti ćemo što će sad biti...u zadnjih mjesec dana se nekoliko puta temp.digla do maximuma, ali bilo je jako vruće. Vidjeti ćemo....nadam se da je to to. Moram ipak napisati, iako znam da i dotični možda ovo čitaju, ali smao iznosim činjenice - moram priznati da ne vidim što se oko toga radilo dva i pol sata kako mi je obračunato (taj dio je ispod 100kn, meni je račun na kraju bio 500kn, što nije smak svijeta, bila sam spremna i na više, samo...), ali dobro, ako će biti auto ok, neka. Slijedeću put doduše, ću malo svratiti u pola posla da vidim kaj rade :). Opet - ako bude ovo dobro. Ako ne bude, e onda ne znam, tražim slijedećeg ovlaštenog ili se opet ljutim na auto :).

Uglavnom, hvala dečki.
 

tacumi

New member
Držim fige da su majstori otklonili kvar. U mom slučaju senzor temperature sigurno nije uzrok jer se na tabli diode indikatora sukcesivno pale 1-2-3 a dijagnostika uredno prikazuje svaku promenu temperature bez anomalija.

Kod mene na autu su ovakvi konektori:

Na srednjem pinu malog sivog konektora kada je visok napon (>11.4V) ventilator ne uključuje. Kada je tu napon oko 200mV ventilator radi.

Kada ventilator nije radio, skinuo sam ga i demontirao sa nosača:



Elektronski modul ventilatora je onaj rebrasti "bubreg" nakalemljen na motor i nemoguće ga je bez oštećenja demontirati sa motora. Èetiri četkice motora ventilatora su direktno spojene sa elektronikom u modulu. Pišem ovo jer sam zimus dobio od pomenutog prijatelja jedan neispravan ventilator koji je bio za bacanje pa sam ga otvarao.

U mom slučaju sumnjao sam da je prekid (loš spoj) na 5-pinskom konektoru koji ulazi u modul (kabl na slikama pored motora ventilatora) ali sam ubeđen to nije bio slučaj. Konektor je vrlo kvalitetan i u odličnom je stanju. Sve što sam mogao da uradim je da podmažem ležaje rotora i to sam uradio sprejem sa mašću za ležaje, jer su se ležajevi malo čuli i prednji na prvoj slici je izbacio mast. Podmazao, obrisao, sklopio, povezao, probao i - nije radio.

Kao što sam napisao u mom prethodnom postu, nakon par dana proradio je sam od sebe. I evo, zaključno sa današnjim danom radio je i radi najnormalnije. Videćemo šta će se dalje dešavati i kada će opet da pravi probleme. A dotle će se već naći neko rešenje.
 

CColonia

New member
Evo mene opet - nažalost, kvar nije bio uklonjen i danas mi je opet auto "propištao". Ljuta sam i tužna. Budem sutra zvala servis - obećali su mi da neće naplatiti popravak ako kvar nije uklonjen, e sad, kak sam ja popravak platila - očekujem slijedeći bude umanjen za iznos koji sam platila.
 

Automatic

Well-known member
Nisam u toku ali samo da javim da na zadnja dva citroena i sad koji dan na mom peugeotu je bil problem ventilatora jer su problem stvarale četkice u motoru(kod svog sam uspio rastaviti i složiti),ostalim sam preporučio novi.Kvarovi su bili da malo ide dobro par dana pa se počne grijat u gradskoj vožnji (tem ode prema crvenom),pa se samo do sebe popravi pa opet par dana i tak popizdio pa išo redom.Kad sam izvadio motor ventilatora na jednu stranu vrti a na onu drugu samo kad ga malo trznem.Da li vam ventilator uspješno rado kao laici možete provjeriti uključuvanjem klime, kad uključite klimu nakon klika kompresora mora se upaliti obavezno ventilator(auti koji imaju klimu),par puta ugasite i uključite klimu i vidjet čete da li če se ventilator uključiti svaki put,,,provjeriti spojeve releja i kontakte .Kada ode senzor termoprekidača ventilator stalno radi (uključuje se čim date kontakt),Termoprekidač i indikator temperature su dva različita senzora (indikatora)
 
Na vrh