Podizanje i spuštanje prozora na daljinski

Kele

PSA Fan
Da bi spustanje ili podizanje prozora daljincem uopste radilo,auto mora posedovati elektroniku u vozacevim i suvozacevim vratima,mislim na elektronski modul.Recimo moj c4 b7 to nema(sto me veoma iznenadilo),dok sam u starijem c4 LC tu elektroniku imao i bez problema se ta opcija ukljuci leksijom i onda to radi.Zavisi koji nivo opreme je u autu i koji BSI je ugradjen.Kod mene u BSi ima ta opcija da se ukljuci ali da bi to radilo,mora postojati modul vozacevih i suvozacevih vrata koji ce tu komandu da izvrse,tj. spuste i podignu prozor.
Sto se kljuca tice,bez problema moze da se ukodira daljinac sa 3 dugmeta jer je u BSI ostavljena ta opcija.Moram da kazem sa zaljenjem da mi je zao mog c4 I ,2007 godiste koji je imao puno vise opreme od ovog b7.Ovaj moj B7 nema ni senzor svetla-kise,dok je stari sve to imao.I uz sve to pride,motor ima lanac :D
 

Cutac

Prèkaroš
Jesi siguran da nema modul? Jer meni ne radi sa kljucem sa dvije tipke. Rastavio sam ga i ima na sebi manje komponenata nego onaj sa 3, pretpostavljam da je jedna od njih zadužena za kontinuirano slanje signala.

Na c4 II mozes kontrolirati prozore "u milimetar", dok na C4 I ih mozes samo skroz zatvoriti. Pretpostavljam da su moduli i kljucevi drugaciji.
 

Kele

PSA Fan
Moj nema modul u vozacevim i suvozacevim vratima.Kada se spojim sa leksijom, izbaci mi prilikom skeniranja koji su sve racunari ugradjeni u autu.Ta dva modula nema,tako da od podizanja i spustanja prozora daljinskim,nista.Isto tako je i za automatsko zaklapanje i otvaranje retrovizora.Bez tih elektronika u vratima i motora u retrovizor,ne moze da radi.Sve to zavisi od nivoa opreme.
 

Cutac

Prèkaroš
Možeš dati neki podatak o tom modulu?
Ja na serviceu nalazim samo modul za automatsko spuštanje retrovizora. Njega nemam niti na jednom autu, a na oba prozori idu gore-dolje.

Sad ću oba spojiti na Diagbox da vidim što prikazuje.
 

Milosh

Test
Možeš dati neki podatak o tom modulu?
Ja na serviceu nalazim samo modul za automatsko spuštanje retrovizora. Njega nemam niti na jednom autu, a na oba prozori idu gore-dolje.
To ti je jednostavno modul koji je spojen sa samim motorom, nalazi se bukvalno uz sam motor (tako je i kod Forda, btw). Auta koja to nemaju imaju samo motor na koji idu 2-3 žice, a auta koja to imaju imaju više žica i veće konektore koji idu na taj modul, a onda iz modula na motor.

Evo pogledaj šemu spuštanja prozora za tvog VTS-a:



Stavke 6031 i 6032 su ti motori + moduli. Sedre ovo daje kao opis tih dijelova 6031 i 6032:

6032: passenger´s front sequential electric window unit + motor

6031: driver´s front sequential electric window unit + motor

Ključne riječi su sequential i unit. Sequential znači da imaš funkcije kao što su spuštanje i dizanje prozora na jedan klik i anti-pinch zaštita, a unit je elektronski modul. To se vidi i po simbolu integrisanog kola u ta dva dijela na šemi.
 

Cutac

Prèkaroš
Za VTS znam da sam vidio da ima to ogromno, ali ne sjećam se za c4.
Ali sada gledam service i drugačije izgleda. Tj. na c4 uopće na shemi nema taj okrugli komad.

Gledam iza c4 II dolazi jedan jedini motor, dok za VTS-a(VIN) dolazi njih hrpa i svaki ima svoj opis, tj. različiti su.

Onda pretpostavljam da je ili do ključa ili do konfiguracije BSI-a. Jedini "modul" je onaj za memoriju ogledala, a to skoro nitko nema, a prozori šljakaju.

Kele, jel imaš ključ sa tri tipke za probu?

Ja sam usporedio stari sa tri(VTS) i novi sa dvije(c4), čisto da vidim jel ima razlike, jer mi sa tim sa dvije ne radi spuštanje.
I ima
Ja nisam stručnjak, ali na strani baterije, trotipčani ima jedan dio više. :D


A novi sa tri tipke je sav neki čvrst, ne želim to pokušavati otvoriti. Ali mi stiže kineski, njega ću probati.
 

Cutac

Prèkaroš
Plus još par komponenti.
Pretpostavljam da je jedna od njih zadužena za slanje odgovarajuće informacije autu(za prozore).

U mojoj glavi, stari c4 diže prozore do kraja i vjerojatno je dovoljan jedan signal. Novi diže koliko hoćeš i pretpostavljam(tj. siguran sam) da ključ šalje kontinuirani signal, a ovaj sa dvije tipke to ne može jer mu fali ta neka(neke) komponenta.

Jer ako svi c4 druge generacije imaju samo jedan tip podizača stakla, ili je do ključa ili do BSI-a. A ako je do BSI-a, dam se kladiti da samo treba upaliti opciju. No jer meni ne radi sa ključem koji ima dvije tipke i manje komponenti, ja bih se usudio biti 100% siguran da je do ključa.
 

Milosh

Test
Ma ne, nema tu nikakvog kontinualnog signala. To su ti pojedinačni (trenutni) signali koji nose pojedinačne komande, bukvalno npr. komanda1=samo zaključaj, komanda2=zaključaj i podigni prozore do kraja.

Sad na kompu opet gledam ove dvije slike ključa, razlika je samo u tasteru. Da li ima neke razlike u samim čipovima, to ne znam.

Ako hoćeš, probaj ključ od jednog C4 reprogramirati na drugi C4, ako su uopšte kompatibilni (ako nisu neće ništa biti, jednostavno neće uspjeti). Ne mislim da ih programiraš za paljenje preko Diagbox-a, već samo za otključavanje, kao kad staviš novu bateriju.
 

Cutac

Prèkaroš
Baterija? Zar ne moram onda imati i narezan kljuc da ga mogu u bravu staviti?

Sad sam probao u diagboxu, mogu prozore otvarati preko njega i imam neki driver door module, ako je o tome pricao Kele.
A i dalje nista od kljuca sa dvije tipke.

Kontrola retrovizora, pise da radi samo ako ima memorizaciju. Moj rwdi, ali memo kao nema..
 

Milosh

Test
Tako je, to je taj modul.

Paa, ne znam tačnu proceduru za C4, ali mora biti uključen kontakt i mislim da ga možeš "dati/uključiti" sa drugim ključem, a onda samo ovim uradiš proceduru za sinhronizovanje iz uputstva.

Ma, to bih ja radio, nemoj ti, biću ja kriv ako nešto zezneš. :D
 

sir.Oliver

Well-known member
može li netko ( tko ima taj diag box ,ili što već ) pogledati , kako je to sa C elysée ... što ima u vratima ...

hvala
 

Cutac

Prèkaroš
Ok :)

To je sve sto sam nasao vezano za prozore. Nasao sam jos par stvari, pitat cu u svojoj temi, a sad je dosao eco mod :D
 

Kele

PSA Fan
Haha ,potrosio se akumulator :)
Vidis,lepo sam rekao,sve zavisi sta je u autu ugradjeno od te opreme.Pretpostavljam i da imas sva 4 elektricna podizaca prozora.
Moj kljuc je sa 2 dugmeta.Sto se elektronike u kljucu tice,nije da tamo fali samo jedno dugme i ona komponenta sa strane baterije.Mislim da se i oznake na cipovima razlikuju.Vidis da ti ovaj sa tri dugmeta ima drugaciji rf transmitor chip.Ploca izgleda isto,ali komponente nisu iste.Probaj kupiti kineski daljinski za citroen,sa tri dugmeta,koji radi na 433 Mhz ,ali obrati paznju da bude nov i pripremljen za kodiranje.Na ploci je elektronski transponder koji kada se jednom ukodira,venca se za auto i automatski zakljuca.Mozes ga na istom autu sa kojim je vencan 100 puta odjaviti ili prijaviti i radice bez problema ali ako zelis na drugi auto da ga prijavis iako imas security kod,nema sanse.Tako da ukodirati se moze samo jednom.Kada prijavis daljinac sa 3 dugmeta,moras u BSI-u ukljuciti opciju da je daljinski sa 3 dugmeta prijavljen i onda jos naci parametre za automatsko podizanje stakala i njih takodje ukljuciti.To sve naravno ako BSI podrzava tu opciju :) .Onaj mac na novom kljucu ne moras narezivati,vec samo upakuj elektroniku u kuciste sa narezanim macem.Kod novog c4,imate 3 vrste kucista kljuca,stari tip kao na c4 I sa 2 dugmeta,stari tip sa 3 dugmeta i novi tip,onaj malo lepse dizajnirani.Leziste za elektroniku u sva tri kucista je isto.

@sir Oliver
Druze,nemoj me pogresno shvatiti ali hteo sam da kupim C4 Elysse,2015 godiste,motor 1.2,posebno mi se svidelo jer ima dosta snage iako je mala kubikaza,zubcasti kais koji je po meni velika prednost za motor.Cena mu bila oko 7000 eura,stanje auta odlicno,znaci skroz primamljivoMedjutim kada sam ga spojio dijagnostikom,on nema nista skoro od te elektronske opreme.BSI racunar mislim da je najprostiji moguci ugradjen.Sve mi je licilo kao da je neko renault thaliu upakovao u citroenovu sasiju :)
Tako da ne nadaj se bas puno da mozes nesto dodatno aktivirati na tom autu.
Napisi ovde broj sasije pa da vidimo sta tacno ima tvoj auto od opreme.
 

Cutac

Prèkaroš
Pretpostavljam i da imas sva 4 elektricna podizaca prozora.
Tako je.
Probaj kupiti kineski daljinski za citroen,sa tri dugmeta,koji radi na 433 Mhz ,ali obrati paznju da bude nov i pripremljen za kodiranje.
To i planiram, tj. naručio sam ključ.

Kada prijavis daljinac sa 3 dugmeta,moras u BSI-u ukljuciti opciju da je daljinski sa 3 dugmeta prijavljen i onda jos naci parametre za automatsko podizanje stakala i njih takodje ukljuciti.
To je sve uključeno i radi sa ovim sa tri tipke
novi tip,onaj malo lepse dizajnirani
Planiram nabaviti još jedan, tj. to je taj naručeni.
 
Na vrh