Nove gume nazad, stare naprijed

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Ode znači prevladava stav da je najbolje kupit odma 4 nove gume, a ako se ne može, prvi idući stav koji prevladava je da je novije gume bolje metnit ozada.

Je li bi se složili da je i sa ljetnim gumama ista stvar? Ako ko ne može uzeti odma 4 nove da mu je bolje dvi nove staviti zada?
 

ZlatkoC4

Well-known member
Ako ko ne može uzeti odma 4 nove da mu je bolje dvi nove staviti zada?
ako netko ima novaca samo za dvije nove gume ja bih ih svakako kao nove montira na pogonske kotače. osobito kod prednje vuće. oni su ti koji će te izvući ako ti se guzica zakrene. a zakreniti se može i sa novima iza. a ako su prednje loše na pogonskim onda ringišpil ne gine.

s tim da se nadam da onaj koji bi vozio sa dvje gume nove na prednjem pogonu ima iza solidno još dobre gume i nema onda neke brige, također ako zna da su mu te dvje iza loše će voziti lagano i oprezno
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Kliknuti na play, a ne samo čitati naslov klipa. :)

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=vm5eHKl9E0U[/ame]

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=EkXCGJ8EG60[/ame]
 

ZlatkoC4

Well-known member
Ovakvih videa sa "testom" na poligonu ima brdo. prvo se mora znati dali dvje gume koje su stare su ičem ili su samo tu dok ne skupiš novaca za još dvije. jer ako su stare i istrošene sigurno nećeš jurcati zavojem kao ovi na poligonu.

druga stvar je o kakvim gumama se radi. težina vozila nije testirati auto od 1.500kg i auto od 800kg. širina guma. i 100 drugih čimbenika.

a onaj koji kupuje samo dvije gume jer to mora je valjda dovoljno pametan da će paziti kako vozi dok ne skupi novac za druge dvije.
A kako sila kočenja je osobito veča na prednjem kraju sa starim gumama bih produžio koćioni put
Kad bi se držao svih tih predstava sa raznih poligona a ne prakse i iskustava svojih i drugih daleko bih dogurali.
Također sa ovakvim uvjetima u zavoju kakav je prikazan na videu će se lako zarotirati ili izletit i sa sve četiri nove gume osobito ako nema se vozačkog iskustva i prakse te malo teže noge na gasu.

to je kao i podjela mišljenja o rotaciji guma svakih 6-10k km prednje nazad a zadnje naprijed. što će posavjetovati većina iskusnih vulkanizera proizvođača guma a i sam to radim. ali imamo sam već komentara od majstora da to ne treba raditi da su gume se tako namjestile i da im nije dobro zamijeniti položaj. ja držim da je bolje da se jednako ili podjednako troše. tako da kad im dođe vrijeme izmjene, su istrošene jednako sve četiri.
 

Dalibor

Dado Tornado
jednostavan ekstreman scenarij gdje se može jednostavno shvatit o čemu se radi, a koji se može dalje razvodnit na sve ostale kombinacije vrste i tipova guma kod prednje pogonaša:

zima je, na autu su 4 ljetne gume, od tetke iz kanade stigle dvije zimske gume.
gdje ih metnit?
neka svatko za sebe odluči.
 

tomica0308

Well-known member
Imam pitanje,proslu godinu kupio nove turanze t001, ovu godinu bi stavio zadnje napred, a prednje iza da se ravnomjerno potrose kaj mislite? Makar nije neka razlika 1mm
 

Cutac

Prèkaroš
Pazi na smjer rotacije.
Može se mijenjati u križ ili samo naprijed-nazad.
Ako mijenjaš u križ, moraš paziti na smjer rotacije gume, jer ako ima definirani(nije "univerzalan"), onda ne možeš u križ jer bi se vrtila na krivu stranu(sve karakteristike budu lošije).
Moje zimske imaju smjer i moram ih naprijed-nazad, a ljetne nemaju pa mogu i u križ, ali sam ih samo naprijed-nazad.
http://www.artofmanliness.com/2009/12/08/how-to-rotate-your-car-tires/
 

vborovic

C5 modifikator
Pazi na smjer rotacije.
Ako ćemo biti detaljni do kraja, radi se o simetričnim (usmjerenim) i asimetričnim gumama ... prve imaju strelicu na sebi koja označava smjer rotacije, mogu se samo mijenjati prednje-zadnje po istoj strani ... asimetrične imaju na sebi oznaku "outside" ili sličan tekst, koji obilježava kako guma mora biti okrenuta (ovo je više kod samog montiranja, makar i kod vulkanizera sam vidio da fulaju orijentaciju takve gume u odnosu na felgu, felgu još nitko valjda nije uspio kontra namontirati na auto ... :D )
 
Na vrh