Nove gume nazad, stare naprijed

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Pozdrav, nemjerno ne pišem u temi http://www.citroenforum.hr/citroen-opcenito-38/opcenita-iskustva-s-kvalitetom-i-vrstom-guma-45/ jer se ta tema duljinom proteže odavde do Cavtata, a zalazi i u Herceg Novi. :)

A i ovo mi se čini važno. :) Prije je uvik bija trend kad se minjaju dvi po dvi gume da se nove metnu na pogonske kotače. To sad, ka šta se može pročitat i čut, više nije trend. Rekli Nijemci da je bolje obratno, pa se sad tako ima za postupit.

Jel bi mogli ode pobliže razjasniti zašto je tome tako? Jel to zato šta je auto ozada lakši, pa mu nove gume daju više gripa?

Molija bi ako neko može razjasniti pa da se i ja počnen pravit pametan po kafićima. :)

Poruka Moderatora:
poveznica na sličan post iz druge teme:
http://www.citroenforum.hr/128352-post825.html
 

vborovic

C5 modifikator
Vrlo pojednostavljeno, gume koje su u boljem stanju bi trebale ići iza, jer po normalnim zakonima fizike i prosječnoj vožnji prosječnog vozača, stražnji kraj će izgubiti grip prije nego prednji ... zato ga je dobro "podebljati" sa boljim gumama
 

Randy5

Active member
Ako ne mogu kupiti četiri nove gume uvijek ću nove gume staviti na prednji kraj, bez obzira na smještaj pogonske osovine, jer kod kočenja se težište pomiče naprijed. Na kraju krajeva, zbog čega su kočnice jače dimenzionirane naprijed?
Vozio sam po zaleđenoj cesti Jugo s prednjim zimskim i zadnjim ljetnim gumama i završio na livadi, ali razlika u kvaliteti guma je bila velika i siguran sam da sam više smanjio brzinu i auto mi je bio upravljiv kroz zavoj zbog kvalitetnijih guma na upravljaču. Događaj spominjem da vas upozorim da ne kombinirate ljetne i zimske gume u nijednoj situaciji ali kvalitetnije gume uvijek ću staviti naprijed.
 

Dalibor

Dado Tornado
tanaja dobrodošao natrag :palac-gore:

na prednjepogonašima bolje gume imam napred jer prednji upravljaju, koče i ubrzavaju.
proklizavanje zadnjih na suhom uvijek je bilo zbog puno drugih okolnosti (na koje niti ne računam).
prilikom neprilagođene brzine na skliskom treba malo pažnje sa zadnjim krajem sa lošijim/ljetnim gumama,
ali prije ću pogodit banderu sa prednjim krajem nego proklizat zadnjim (ublaži se sa 100 kg u gepeku?!).

sa zadnje pogonašima isto bolje stavljam napred,
dok zimi zimske obavezno stavljam i nazad,
od četiri ljetne lošije stavljam nazad jer je potrebnije kočenje i upravljanje,
a zabavnije je sa labavijim stražnjim krajem na mokrom na pravom asfaltu.

ima prednosti jedan i drugi princip,
pojašnjeno u poveznici u postu na koji se ide preko moderatovog PS-a u Tanajinom uvodnom postu
 

DS9

Active member
Različiti ljudi imaju različiti prioritete.

Juče npr. vidim ljude u golfu2 koji jedva pali na plin, štekće kao dizel, a četvoro starijih ljudi se pakuje u njega žureći da stignu u bolnicu. Na prednjoj osovini potpumpane široke gume, na zadnjoj jedna vidljivo uža od druge sa sasvim različotom šarom. Omladinac vešto vozi matorce i ne zanima ga previše što će se kanta raspasti. A golf nekako ide i vrlo verovatno će proći gradsku gužvu i bar za taj slučaj završiti vožnju.

Kad su sve četiri gume problematične, ljudi znaju da će se lakše pokrenuti i lakše upravljati ako dve novije/dobre stave na prednju osovinu. Svesni toga šta imaju na zadnjoj, biće pažljivi. Po neki od onih koji nisu svesni će završiti u problemu.

Sa druge strane proizvođači pneumatika u svojim preporukama računaju da su sve četiri gu me još uvek za upotrebu, pa preporučuju da je zgodnije imati bolje pneumatike na zadnju osovinu. Kada sam ovaj dole video prikazao i nekim iskusnim vulkanizerima, kao i npr. odgovore iz FAQ Goddyear-a - bili su začuđeni jer si i oni smatrali da bolji grip treba da ide na prednju osovinu (kod vozila sa prednjm vučom).

Na osnovu iskustva sa mojim C3, definisao bih otprilike sledeći princip.

Ako su mi gume takve da su loše_za_vožnju/nebezbedne na prednjoj osovini (dakle u celoj priči je vrlo bitan lični momenat, odnosno sposonost/osećaj vozača) - onda ih neću stavljati i na zadnju. Ako jesu, nove dve će startno biti na zadnjoj.

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=oa9hzcjdi5Q[/ame]
 

Cutac

Prèkaroš
Randy, kazes da se teziste pomice naprijed kada kocis. Zasto bi onda inicijalno bolje gume bile naprijed?
Znas kako se olaksa skretanje pod rucnom? U zavoju stisnes prednju kocnicu i onda potegnes rucnu. Zasto? Jer se smanjila sila pritiska zadnjih kotaca o podlogu, to jest, sila trenja i samim time ih se lakse blokira.
Po tome, bolje je imati bolje gume iza jer ti ipak mozes kontrolirati ubrzavanja da ne slajfas, ali kada moras naglo skrenuti, straznji kraj drzi sreca ako su ti gume lose.

Znam po iskustvu da se lose gume vise osjete na stražnjem kraju u svim situacijama. Vozio sam prednjepogonasa na snijegu sa ljetnim gumama i u zavoju je ipak preupravljao, a ocekivalo bi se da ce podupravljati.
 

Dalibor

Dado Tornado
Znam po iskustvu da se lose gume vise osjete na stražnjem kraju u svim situacijama. Vozio sam prednjepogonasa na snijegu sa ljetnim gumama i u zavoju je ipak preupravljao, a ocekivalo bi se da ce podupravljati.
u ovom videu pokušavano je isto sa izmjenom boljih/lošijih gumama na osovinama,
ne zoveš se eric?! :D

[ame]https://youtu.be/cLGFAZ7EFh4[/ame]
 

Randy5

Active member
Na Xsari imam sve četiri gume iz 2008.godine, zimske Sava, posljednje 3 ili 4 godine koristio sam ih kroz cijelu godinu i već prošle godine sam htio zamijeniti barem na prednjem kraju jer na mokrom sam osjećao podupravljanje odn.prednji kraj želi nastaviti pravocrtno. Sutra kupujem nove, zamijenit ću sve četiri.
Na Saxu imam naprijed Sava Eskimo 2015 a otraga 2011 i slijedećih par godina sam miran.
Doduše, iako volim brže kroz zavoje, moji tutači nisu mjerilo brzine pa možda moja iskustva nisu mjerodavna.
Na žalost, nisam baš izvježbao drift jer Fićo nije proklizavao na suhom.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Po meni najbitnija stvar koja radi razliku je osjećaj sigurnosti koji daju te dvije opcije.

U normalnim uvjetima na cesti, gdje radimo najviše kilometara, na našim autima rade najviše prednje gume, koče, upravljaju, pogone auto... Prema njihovom feedbacku ćemo procijenjivat držanje auta.

Ako su bolje gume naprijed, imati ćemo bolji dojam o držanju u svakodnevnoj vožnji, i bit ćemo malo ''hrabriji''. To se pak u lošim uvjetima može osvetit, jer ako i vozimo ritmom koji odgovara prednjim gumama, zadnje mogu lako iznenaditi i izvrtit auto.

U slučaju da su lošije gume naprijed, neki opći dojam držanja auta ćemo suditi po njima.... samim time bi u svim uvjetima vozili opreznije, i dokle god se držimo ritma koji odgovara lošijim prednjim gumama, možemo bit sigurni da stražnje neće popustit.

No na kraju krajeva, mislim da se svatko može pobrinuti da su gume donekle slične dubine naprijed i nazad, pa ovo sve i nije baš neki veliki problem.
 

vborovic

C5 modifikator
Ako idemo u krajnost, profesionalni vozači (ne znam zašto, rally mi odmah pada na pamet ... :D) ... će biti u stanju kontrolirati auto i kada se voze na jednoj (pa čak i dvije felge) dok im ode guma i u cijelosti se skine s kotača ... među zagovornicima "novije iza" principa su između ostalih Michelin (kao proizvođač guma), britanski AA (pandan ADAC, HAK), pa do institucija sa različitih kontinenata (amerika, zeland, japan i dr.) ... jedno dobro objašnjenje zašto je tome tako je na linku ispod:

http://kumhotyre.co.uk/kumho-news/should-you-fit-new-tyres-to-the-front-or-rear/

E sad, svatko ima pravo na svoje mišljenje, ali ukoliko niste testirali auto u obje verzije, na nekom prostoru i izvlačili maksimum iz auta (tipa poligon), cesta i prosječna vožnja po njoj nisu mjerilo osjećaja sigurnosti ... ovo je recimo vidljivo kod vozača sa duljim stažem, kada ih staviš na mekanije gume (npr. Uniroyal), imaju osjećaj kao da će svaki čas izgubiti kontrolu auta, a zapravo guma drži cestu bolje nego većina drugih, koje su tvrđe ... znači, osjećaj vožnje i stvarna fizika auta nemaju nužno uvijek veze jedno s drugim ...
 

La Marche

Iskreni optimist
Prije je uvik bija trend kad se minjaju dvi po dvi gume
Ako je to bilo prije, nije li vrijeme da se pređe na trend da se mijenjau sve četiri gume?

Nemojte samo o novcima, jedna guma danas košta ništa više od jednog punjenja rezervoara, a traju otprilike četiri godine.
Jednom godišnje prednje natrag i to je sve. Kad se potroše uzmeš nove.
 

vborovic

C5 modifikator
Puni rezevoar me koštao 580 kn prije par dana (eurodizel bs class) ... jedna "prosječna" guma na tvojoj dimenziji je (sa linka koji si poslao, uzimajuči aritmetičku sredinu dobavljivih modela) 984 kn ... razlika između dva iznosa je 404 kn ... vraćam se na tvoju tvrdnju:

Nemojte samo o novcima, jedna guma danas košta ništa više od jednog punjenja rezervoara
:angel:
 

Pavel

Lepi™
Puni rezevoar me koštao 580 kn prije par dana
556kn na Croduxu :D

Guma me na akciji izašla 860kn (Hankook Winter i*cept Evo2, DOT iz 2016).

I to je čini mi se najjeftinija u 225/55 R17 dimenziji a da je ime koliko toliko zvučno ili da spada u Top 10 guma. Barem ja nisam našao jeftinije. :meh:
 
Na vrh