Najbolje ulje za Citroen je...

Najbolje ulje je

  • Castrol

    Votes: 13 10,6%
  • Elf

    Votes: 3 2,4%
  • Ina

    Votes: 6 4,9%
  • Mobil

    Votes: 3 2,4%
  • Shell

    Votes: 7 5,7%
  • Total

    Votes: 86 69,9%
  • Valvoline

    Votes: 5 4,1%

  • Total voters
    123

Cutac

Prèkaroš
80% vremena vožnje jer je slab i neide, zato i troši, vjerojatno je taj 1.4 većinu vremena preko 4k u gradu jer mora bit da bi se gibao u prometu
Pa ne baš. Moj nema tih problema, u gradu vozim paralelno sa svima, a da se prijeđem 3000 okretaja. Naravno, ako želiš biti prvi na semaforu, druga je priča.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Htel bi čut još od drugih mišljenje isto
Da ja malo izmjenim napisano.:grin:

Krky ček zar ti nemaš ono neko čarobno ulje koje sipaš u motor i auto ide do kraja svog života samo uz izmjenu filtera ?

Što nisi to još sipao u motor? :D
 
Posljednje uređivanje:

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Pa ako su i jedno i drugo 5W, onda bi hladno trebali imati podjednak viskozitet. Sa porastom temperature se pokaže razlika između njih. Zbog svojih uvjeta korištenja, ja bi osobno probao sa 40, očekivao bi mali pad potrošnje ulja, i eventualni mali rast potrošnje goriva.

No proizvođač to ne preporučuje. E sad... neki ih sljepo prate, neki udaraju po svom. Treba bit svjestan da proizvođača brine kvaliteta auta samo u prvih par godina dok je pod garancijom, i preporuke su im prilagođene tome... a ne dugotrajnom korištenju.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Nego, ovo 5w-30 mi je nekak skupo, kod Anđelka 190kn...
A ovo Quartz 9000 energy 5w-40 je sad u Interšparu na akciji -30% 140kn :D:D:cool:

Zlatkiću, :D ona zelena tekučina pod imenom Mathy je u omjeru od 15% ulijana čim sam, ima neki dan zaustavio u potpunosti plač mog VTI-a :D:D:D:cool:
 

Cutac

Prèkaroš
plač mog VTI-a
Šta, šta?


Ja ti ne bih preporučio štednju na ulju na tom motoru. ValveTronic je poprilično precizan i "finicky", držao bih se proizvođačevih uputa. Vidi što BMW preporuča za svoje VT motore.
 

BoboActiva

New member
Ti još imaš i dobru tj nisku potrošnju ulja kakv šrot znaju biti ti 1.6 i 1.4 vti motori.
Stavi bez problema 5w40 total energy koje je dobro ulje a i povoljno. Ako ćeš dugo imati auto i potrošnja ulja ti se drastično poveća što nije rijetkost na tim motorima prijeđi na 10w40.
I ulje ako se voziš po gradu mijenjaj na 12 max ne na 15tkm.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Ja još k tome vozim na LPG, i to pozitivno utječe na sačuvanost kvalitete ulja....
Da još pitam, imam još pola karnistra oko 2l do 2,5l tog 5w-30, da li ga mogu promiješati sa 5w-40 pola pola? i zamijeniti si na autu ulje ovaj vikend....
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Jesu bar isti proizvođači? Ja nebi... ne radi ulja, nego da se aditivi međusobno ne posvađaju.
Pokloni taj 5w30 rađe dalje za dobru sreću :D
 

Zix

Active member
Ja nisam do sada čuo da je neko došao na ideju da pomeša ulje različitih gradacija ili različitih proizvodjača pa da to ulije u motor,ali evo sada i to pročitah...
 

DS9

Active member
Ineo 5w-30
Koji Ineo 5W-30? Ima ih više različitog viskoziteta.

Sa obzirom da Ineo serija ulja po pravilu ima niži sadržaj materija koje ostavljaju nesagoreli ostatak, za LPG sagorevanje su zgodnija od Full SAPS ulja kakvo je navedeno Energy 5W-40.

U ekstremnijim uslovima eksploatacije (i na vrlo visokim ambijentalnim temperaturama) je zgodniji Energy, pa je teško proceniti šta ćeš dobiti više a šta manje. Moje lično mišljenje je da će potrošnja ulja biti na sličnom nivou, Začudilo bi me da npr. sa 5W-40 dobiješ nižu potrošnju ulja od npr. 1 L u odnosu na navedenih 1.5 L sa Ineo u sličnim uslovima eksploatacije, ali nije isključeno.

Za taj motor, ne računajući isključivo preporučena ulja od starne PSA koja su navedena u servisnoj knjižici - ja bih kao blisko edealnom rešenju razmatrao Quartz Ineo MC3 5W-40 (i slična ulja) ako si skloniji oštrijoj vožnji, ili MC3 5W-30 u suprotnom slučaju.

sa obzirom da je ono ACEA C3, mislim da je vrlo zgodno za motore koji sagorevaju LPG, a viskozitet 5W-40 će dati dovoljnu marginu zaštite i u najtežim uslovima.

Quartz Energy mislim da je nije najzgodniji izbor za tu kombinaciju, mada teško da će se bilo šta primetiti jednu izmenu. TBN tog ulja je visok jer je ono generalno predviđeno za upotrebu goriva sa većom količinom sumpora (čitaj van Evrope). U suštini to mu dođe kao rasprava između dve aktuelne BMW norme, dakle LL-01 vs LL-04.

***

Da još pitam, imam još pola karnistra oko 2l do 2,5l tog 5w-30, da li ga mogu promiješati sa 5w-40 pola pola? i zamijeniti si na autu ulje ovaj vikend..
Može, ali nije preporučljivo, posebno ako se mešaju različite norme jer su paketi aditiva različiti (ili mogu biti različiti), pa se mogu međusobno istaložiti.

Uglavnom, ulja će se bez problema pomešati i mnogo je veća verovatnoća da neće biti štete. Ako ćeš to da radiš daj tačne zapremine, i nazive ulja, šta koliko sa čim mešaš, pa se može sračunati koji ćeš viskozitet dobiti na radnoj temperaturi.
 

DS9

Active member
Kao što rekoh, odnosno pitam - koji Ineo?

ECS, MC3 ili Long Life (bivše 504/507)? Sva tri su donekle različita.

Inače, odgovor večeras u vezi mešanja.
 
Posljednje uređivanje:

Krky

Lakerski profesionalac
Protiv trošenja ValveTronic sustava je zadužen aditiv Mathy :D
Već je u starom ulju 15%, moram proć 500km najmanje da mi se motor očisti, i onda sipam novo ulje sa oped 15% Mathy i filter, poslije toga mijenjam samo filter ulja svakih 15tkm, i nadoljevam čisto ulje koliko potroši. :cool:
 

Krky

Lakerski profesionalac
Aditiv provjeren, desetlječima ga se koristi, i nije neka kina več švabo napravio :D:cool:
Bitno mi je samo da znam da li mogu kao bazu promiješati ta dva ulja, a to bi mogao DS9 znati :cool:
Vidim da se kuži, možda nam on može nešto više reči o tom aditivu Mathy-M?

 

DS9

Active member
Quartz INEO ECS Fuel Economy 5w-30
i
Quartz 9000 energy 5w-40
Da li bi ih mogao zajedno pomiješati?
Pomešaćeš ih bez problema - a kakvi će efekti biti, samo/prvi ćeš ti saznati.

Ja verujem da neće biti problema, ali kažem da to nije preporučeno.
Ovako nešto bih lično činio (kao i što jesam) u slučaju kada imam dve manje količine različitih ulja koja su oba kvalitetna/odgovarajuća za motor, a želim nekako da ih iskoristim. Prvenstveno bih to iskoristio u kraćem intervalu najpre radi pripreme da motor dobije novo ulje, dakle za ispiranje.

Q9000 Energy 5W-40 ima viskozitet na 100 C - 14.7 cSt
Ineo ECS bitno manji - tj. 10,6 cSt

Ako pomešaš iste količine oba ulja dobićeš ulje koje na radnoj temperaturi tj. 100 C ima viskozitet 12,45 cSt - što mu dođe gornja granica gradacije xW-30, jer 40ice počinju od 12,5 cSt.

Dakle ništa specijalno, može da se uspostavi i kao idealno ulje za tvoj stil vožnje. To je dakle ako uzimamo u obzir samo kinematicku viskoznost na 100 C.

Ipak, ta dva pomenuta ulja su različito koncipirana i to porilično.
Energy je idealno ulje za one koji bi svoje civilne benzince da prže kao Sebastian Loeb, dok je Ineo ECS za mirne tipove koji više misle kako da ne krše saobraćajne propise nego kako da što pre stignu na odredište.

Malo sam više uprostio celu stvar ali mislim da dobro odražava razlike. Kada se pomešaju ta ulja, dobije se nešto što je malo deblje od najčešćih 5W-30ica, i bitno tanje od tipičnih 5W-40ica.

Nekome to može da se uspostavi idealnim, ali postoji mogućnost da supstance iz jednog paketa aditiva inaktiviraju ove iz drugog, i to je osnovni razlog što se ovakva praksa ne preporučuje. Najjednostavnije rečeno - od dve dobre stvari se dobije treća koja najverovatnije nije dobra ni kao prva ni kao druga.

Kolika je ta mogućnost, tj. verovatnoća - ne znam (jer ne znam da li su aditivi isti, što ne verujem da jesu)

***

Kako god, baciti sveže/nerabljeno ulje je grehota, pa ako nemate baš neku drugu namenu u kojoj bi koji litar maziva dobro došao. onda je najbolje da ode u motor - makar u bitno kraćem intervalu. Kada se ispusti, najverovatnije će sledećem ulju nakon njega posao biti čistiji.
 
Posljednje uređivanje:

gule

Active member
Odnedavno samo Zvijezda. Ništa Floriol i Bimal, razočarali su me...

Iako još uvijek najviše vjerujem u domaću svinjsku mast...ahhh domaći uštipci...sa šporeta na drva...
 
Na vrh