Mladji brat

gambler072

C5 enthusiast
Rezervoar za FAP aditiv je kod osovine stražnjeg desnog kotača.
Kad to nadoliješ trebat ćeš Diagboxom resetirati brojač kako bi Ecu znao da si napunio spremnik.
To znam, good old days with 406 i c5 😁 znaci trazio sam ga na pogresnoj strani, hvala za info. Inace ne javlja jos da mu fali, ako sam dobro vidio potrosi ca 5ml po regeneraciji, znaci moze jos, ali svakako ce u buducnosti zatrebati. PDC ecu je kao nov, stoji lijevo u prtljazniku iza tepiha, ne vjerujem da je do njega, ali testirat cemo i to. Kuku cu da odspojim pa da vidim sta se desava. Uglavnom, francuz ko francuz, nikad nije dosadno, nebitno da li imao 500 ili 350000km na satu
 

Prilozi

gambler072

C5 enthusiast
Nije ni do kuke, ona je origigi, cim sam iskopcao kablove od kuke sa njenog ecu, odmah je izbacio gresku da je konektor neispravan. Uz to, kamera se i bez kuke isto ponasa. Trazimo dalje.
Dodao bih i ovo, na bsm sam imao skopcan neki kabl koji ne vodi nigdje, konektor je kao za pojacalo ili neki ekran, plus, minus i masa, skinuo to, i opet nista. Debil koji je ugradio to je uzeo plus direktno sa zice sto se na canbusu ne radi, vec se plus uzme sa bsm (u ovom slucaju je minus bio na bsm, plus na snopu kablova, masa na karoseriji). Nebitno, skinem to, fino izolujem, mislim sad ce sve biti ok, kad ono isto sve 🤣 ostaje mi jos da probam drugi pdc.
Milosh Milosh je savrsen za struju u autu, pa bih rado cuo i njegovo misljenje. Sada sam vec primijetio neki pattern kod kamere, kada se auto tek upali u 90% slucajeva kamera nece raditi, tj crno-bijela slika ce titrati na ekranu. Ipak, pola minute nakon toga ako ponovo ubacim u rikverc, kamera ce raditi, ali ce gornjih par redova pixela, recimo 1/20 ekrana ce i dalje podrhtavati. Takodje, nekada se zna desiti da kamera ima split image, tj. da polovina slike koja bi trebala biti gore, bude dole i vice versa. Takodje, nekada ce na displeju pokazati crno-zelene linije koje ne titraju, ako tada ne izbacim iz rikverca za par sekundi, head unit ce poludjeti i resetovati se (ova opcija je rijetka, ali se desila par puta, ovaj put nebitno da li je auto tek upaljen ili se vozio). Do sada su ocisceni konektori kamere u braniku, u blatobranu, na pdc, sve izgleda ok, testirana zamjenska kamera, i dalje sve isto, skinut taj "kabl za nista". Display ilitiga touchscreen radi normalno u svim rezimima, muzika, navigacija, settings, nikakvo titranje ili slicno. Jedino sto sam promijetio je da se nekada sistem podigne iste sekunde kada dam kontakt, dok mi nekada stoji ds logo 10ak sekundi prije nego sve proradi. Ne bih se brinuo oko toga, jer sam se toga nagledao i na mladjim autima, e.g. 3008 i 508, od kojih je 3008 bio sa 0 km. Moze li akumulator zezati ovdje, jer je "zdravlje" na 55%, i dalje ima preko 12V hladan i 14.3 na punjenju, ali start-stop ne pali vise? Izgleda mi kao da kamera ne dobiva adekvatan napon koji se vremenom stabilizuje, ali to je subjektivno misljenje. Any ideas?
Btw, malo sam googlao, DS1955 edicija je proizvedeno samo 955 (valjda im zafalilo naljepnica) tako da se osjecam povlascenim sto sam nasao ovaj primjetak, jer je ukupno ds5 proizveden u ca 120.000 primjeraka (opet ne neka brojka, ali nije golf, jbg), sto ga cini manje od 1% u odnosnu na sve ikada proizvedene. Nazvat cu nekada DS, da vidim mogu li mi dati serijski broj.
 
Posljednje uređivanje:

Milosh

Test
@Milosh je savrsen za struju u autu
Hvala na laskanju ali nemam ja nešto posebno pojma o tome.

Na osnovu svih simptoma je teško zaključiti šta je, može biti do kamere, do kablova, ili do samog HU, ili nekog drugog modula kroz koji ide signal.

testirana zamjenska kamera
Kako je testirana, ukopčana umjesto tvoje? Jesi probavao tvoju na tom drugom autu?

Moze li akumulator zezati ovdje
Ne može se sigurno tvrditi da ili ne, ali mislim da je malo vjerovatno.
 

Milosh

Test
Ako je sa drugom kamerom bilo isto, to je vjerovatno nešto do samog HU-a ili tog PDC modula. Nađi negdje na otpadu opremljeniji PSA karambol i traži dio po dio i isprobavaj, barem još jednu kameru i taj PDC. Prije toga pripremi auto da možeš prići svemu. Ili malo dublje čačkaj pa skontaj kako se napaja kamera pa gledaj osciloskopom kako se napon ponaša, a onda i signal (mada je to puno teže). Ako jeste do napona, i ako je kamera spojena samo sa PDC modulom, onda je on odgovoran za njeno napajanje, tj. možda ima veze sa naponom ali ne sa akumulatorom. Možda je on neispravan (kondenzator u njemu npr). Ja bih prvo potražio drugi auto na otpadu a do tada čačkao oko napajanja kamere da vidim kako se napon ponaša.

Jel ista situacija zimi i ljeti, i kad je mokro (kiša) i suvo?
 

gambler072

C5 enthusiast
Hvala na brzom i opsirnom odgovoru, Milosh Milosh. To je otprilike bila i moja ideja, krenut cu sa PDC, jer su konektori do njega vec pregledani. Ako ne pomogne, opet cu probati sa kamerom, onda vise ne znam. Danas sam pregledao i konektor senzora rikverca (na mjenjacu), i tu je sve cisto; takodje i sve mase koje sam nasao, takodje sve ok.
Auto sam kupio krajem februrara, bilo je hladnijih i kisnih dana, cini mi se (opet subjektivno) da se ovo cesce desavalo, ali ako se dobro sjecam patterna, kamera nikad nije radila kada se auto tek upali, nego kada odradi 20-30 sekundi (nekada ni tada). Danima je vec ok vrijeme ovdje, i dalje na "hladan start" ne radi. Najveci problem je pozicija same kamere, moraju se ruke dobro polomiti da bi se doslo do konektora.
HU izbacujem kao opciju jer ekran radi u svim ostalim opcijama bez greske, a koliko sam mogao zakljuciti po slikama, nema odvojen konektor za kameru.
Na kraju cu da uzmem neki android HU i provedem novu instalaciju kamere 🤣
Takodje, zna li neko mora li se PDC "upariti" sa autom preko Lexie, ili je plug&play? 3008, stari 508, c4 II i ds5 provjereno dijele PDC
Pa ima Citroena i Peugeota koliko hoćeš, sve je to ista oprema
Slazem se, ali mislim da kamere nisu :( gledao sam razlicite modele, neki su sa 3 zice, neki sa 4, negdje je kabl samo par cm dugacak, pa ne moze ni dohvatiti konektor, a i nisam siguran u raspored pinova
 
Posljednje uređivanje:

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Ja ne bih isključio head unit kao mogući uzrok ove zavrzlame. Kod tebe je NAC Wave1, ako se ne varam (sw 7.3.1-r1)?
Ako je tako, to je dosta bugovit sw, a problem je što ga nitko u zadnjih nekoliko godina nije uspio ažurirati na 7.3.1-r3.

Doduše, ova tvoja situacija s kamerom nije česti slučaj pa je teško reći ima li sw HUa veze s tim ili je do nekog drugog komada hw-a...

Da si bliže ja bih ti posudio svoj SMEG-IV2 za probu. Mogu ti ga i poslati, ako hoćeš?
Tog sam izvadio i umjesto njega ugradio NAC Wave2, no kameru nisam dirao. Jednako dobro je radila i s originalnim HU-om i s ovim novijim W2...

A dok se ne "približiš" za tu probu SMEG-a IV2, možeš skinuti FMUX panel radija/ventilacije i pogledati ožičenje iza HU-a i kontakte na Quadlock konektoru. Nekad se te žice zgužvaju, kontakt oslabi/zapralja se ili korodira itd... Ne znam što bi se u tom slučaju popravilo nakon minutu-dvije (kad kažeš da kamera proradi), ali svejedno bih pogledao/promrdao... Možda se žica ugrije i proširi za neki mikro-milimetar i onda daje dovoljno kontakta?

Ne uspijevam naći Pinout-e od NAC-a, samo od RCC-a, no isti su pa pogledaj te žice (Modul A; 16- i 17+):
 

Prilozi

Posljednje uređivanje:

gambler072

C5 enthusiast
Da si bliže ja bih ti posudio svoj SMEG-IV2 za probu. Mogu ti ga i poslati, ako hoćeš?
Svaka cast, to je stvarno lijepa gesta, respect. Za sada ne treba, nemam pojma sta je kod mene, softverska verzija je SMEG61.D.R20 (iz 2015), tako da mislim da nije NAC. Krenut cu sa PDC ECU, ako ne pomogne, ide konzola van, a razmisljam i raskopati sve trim plastike unutra, da vidim odakle ide kabl od PDC dalje, i da vidim i te konektore. Jebeni gremlin, nije mi toliko do kamere, nego koliko me interesuje sta mu smeta. Ono sto sam do sada pregledao, sve je uredu, tako da mi ova Milosheva da pdc ecu brljavi ima logike.
Inace, korisnici na frenchcarforum su prijavljivali slicme simptome, kod njih je zamjena kamere to rjesavala. Kamera koju sam narucio je bila nova (doduse losija rezolucija jer je bila za pre-facelift), ali je cinjenica da se isto desavalo. Imas li mozda shemu osiguraca za tvoj DS, mislim da nam je bsm isti, ja sam pretrazio sve, nigdje nisam uspio naci potpunu shemu sa svim osiguracima (nije 99,9% tu problem, ali bih volio imati i to).
Btw, manuelni mjenjac je u neku ruku problematican na DS5, cudan polozaj sajli od rucice mjenjaca do biraca brzina sto rezultira grubljom promjenom brzina; danas sam raspakovao sve, raskacio sajle, one idu bez otpora kao po loju. Onda sam natrpao tovatnu mast na birac na mjenjacu, i kao da sam stavio drugi mjenjac, puno ljepse sada salta (citao sam negdje, mozda i chatgpt) da na DS5 birac cesto pocne zapinjati uslijed godina. Opet, malo neocekivano, jer 7 godina stariji C5 sa 90tkm vise ima puno ugladjenije saltanje. Neko spomenu na nekom forumu da su sa DS5 htjeli osjecaj voznje kao u BMW. Kontam WTF, tezi je mjenjac i volan, ostalo je sve gore, niste izgleda zavrsili posao do kraja. Ovjes od prvog 3008 i tezina volana kao na BMW - super odradjen posao 🤢

P.S. kamera i kada radi, pomalo titra, nije stabilna slika, kao da negdje nije kontakt ok. Pokusat cu snimiti sutra.
 
Posljednje uređivanje:

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Aha, to je SMEG+IV2, kao i moj originalni.
Možeš mu eventualno probati ažurirati softwer, ali to titranje kamere mi više liči na nestalni kontakt negdje…

Ovo su pinouts od SMEGa:
 

Prilozi

gambler072

C5 enthusiast
Aha, to je SMEG+IV2, kao i moj originalni.
Možeš mu eventualno probati ažurirati softwer, ali to titranje kamere mi više liči na nestalni kontakt negdje…

Ovo su pinouts od SMEGa:
Super, hvala puno za pinove. Gledat cu danas naruciti PDC, ako ne pomogne, idem vidjeti HU
Obecao sam snimiti bagovanje kamere, danas 3 puta sjeo u auto, i odmah po startu namjerno odmah ubacim u rikverc, ona ko za inat svaki put radi perfektno, niti titra, niti se gubi slika. Auta nas slusaju, bes mi sve. Ako sad napisem da necu nista dirati, sutra opet nece raditi 🤣
 
Posljednje uređivanje:

gambler072

C5 enthusiast
Pozdrav nakon malo duzeg vremena, vracamo se na DS5 i jedan DIY. Prije toga samo da napomenem da sam nakon sati i sati googlanja dosao do rjesenja za kameru. Nije ni do kamere, ni do PDC ECU, ni do kablova nego do firmwarea 🙄 moj trenutni fw je takav da dosta sporo aktivira video port, nekih 20ak sekundi, i ako se ubaci u rikverc prije toga javi se ono treptanje. Nonsense, ali tako je, ako se saceka 20ak sec i onda ubaci u rikverc, kamera radi normalno. Navodno cest problem sa tim fw bez obrzira na model auta. Novi fw rjesava to, ali to jos nisam odradio jer uz update se mora odraditi i kalibracija, sto moze samo ovlasteni.
Da se vratimo na DIY. Jedan (desni) perac fara je odlucio da mu je dosta svega, i nekada ne bi izasao iz branika, a ako odluci da izadje, ostane u tom polozaju, moram ga rukom vratiti nazad u branik (sto nije islo glatko). Nakon googlanja saznam da naravno ni to nije isto za FL model u odnosu na pre-FL i da je zamijenski dio dostupan u Francuskoj za 22e + 14e postarina. Ok, nije pljacka, al hajde reko da vidim sta se desava, ne moze biti toliko komplikovan sistem.
Napomenuo bih da sam na internetu nasao tacno 0 informacija o popravci, valjda svi odluce da kupe novi dio, ne samo za ds5 nego generalno za psa.
Imao sam srecu da nije nenormalno nepristupacan, i premda uputstvo kaze da se mora skidati branik, uspio sam to uraditi kroz haubu. 2x torx (cini mi se 7mm), crijevo i to je to. Prije toga je naravno neophodno izvuci rukom brizgaljku iz branika i skinuti ukrasni poklopac u boji karoserije koji stoji na 2 zabice, a sam "perac" se skida u suprotnom pravcu, tj. kroz motorni prostor.
Demontaza traje max 10 minuta, onda krece party jer info za rastavljane nisu dostupne. Inace za ovakve dijelove uglavnom kazu da su non serviceable, i da su sealed. Ni jedno ni drugo nije tacno.
Prvo se skine brizaljka na nacin da se zarotira za ca 90 stepeni i jako povuce prema van.
Drugi korak je skidanje bijelog poklopca koji je ujedno i dovod tekucine, on stoji ja 3 zabice i lako se skida, a ispod njega je O ring 23x2mm.
Treci korak je vadjenje samog klipa koji je pod oprugom (nije fiksirana, sluzi za vracanje peraca u branik). U principu, cim se skine bijeli poklopac, citav klip sa osovinom izadje van.
Unutra se nalazi silikonska mast koja vremenon izgubi svoja svojstva, a kod mene je bio problem da je sa klipa spao V ring. Inace, gotovo ga je nemoguce naci na internetu, nema nikakvu oznaku, a cak i ako bi se nasao, vec se dolazi do pitanja o ekonomskoj isplativosti u odnosu na novi dio. Kako V ring nije bio ostecen, uspio sam ga vratiti u njegovo leziste (bijela boja na osovini, poprilicno se na "knap" uglavi.
Takodje, cilindar se moze razdvojiti na 2 dijela, 2 mala Torxa ga drze kao cjelinu.
Napomenuo bih da, ako je nesto slomljeno ili vidno osteceno, nema racunice da se budzi, lakse je uzeti novi dio. Moj trosak je bio jedino O ring jer sam originalni izgubio prilikom ciscenja.
Sklapanje ide obrnutim smjerom, prvo klip u podmazan cilindar, mora se rotirati jer prolazi kroz otvor u samo jednom polozaju, zatim bijeli poklopac i na kraju brizgaljka. Ona je mozda najveci problem jer se uklapa u osovinu samo u jednom polozaju (koji naravno nije oznacen) iz u veliku silu. Kad se sve slozi, nazad na auto. Nisam puno slikao, ali na ovome sto je dostupno, moze se vidjeti o cemu se radi. Vjerujem da peraci i na drugim psa modelima rade skoro isto, mozda su samo brizgaljke drugacije. Uglavnom sve je hidraulika, nema struje (osim pumpe) koja nabija pritisak tecnosti u cilindar i pomjera (izvlaci) klip iz branika. Kada dodje do kraja, klip se pomjeri za dodani 1mm tako da se otkriju 2 rupe kroz koje tecnost dalje pod pritiskom ide u brizgaljke. Kada se pumpa iskljuci opruga vraca klip u prvobitni polozaj.

IMG_20250916_022556_copy_2538x4512.jpg

IMG_20250916_022531_copy_4512x2538.jpg

IMG_20250916_025825.jpg
 
Na vrh