Pozdrav nakon malo duzeg vremena, vracamo se na DS5 i jedan DIY. Prije toga samo da napomenem da sam nakon sati i sati googlanja dosao do rjesenja za kameru. Nije ni do kamere, ni do PDC ECU, ni do kablova nego do firmwarea

moj trenutni fw je takav da dosta sporo aktivira video port, nekih 20ak sekundi, i ako se ubaci u rikverc prije toga javi se ono treptanje. Nonsense, ali tako je, ako se saceka 20ak sec i onda ubaci u rikverc, kamera radi normalno. Navodno cest problem sa tim fw bez obrzira na model auta. Novi fw rjesava to, ali to jos nisam odradio jer uz update se mora odraditi i kalibracija, sto moze samo ovlasteni.
Da se vratimo na DIY. Jedan (desni) perac fara je odlucio da mu je dosta svega, i nekada ne bi izasao iz branika, a ako odluci da izadje, ostane u tom polozaju, moram ga rukom vratiti nazad u branik (sto nije islo glatko). Nakon googlanja saznam da naravno ni to nije isto za FL model u odnosu na pre-FL i da je zamijenski dio dostupan u Francuskoj za 22e + 14e postarina. Ok, nije pljacka, al hajde reko da vidim sta se desava, ne moze biti toliko komplikovan sistem.
Napomenuo bih da sam na internetu nasao tacno 0 informacija o popravci, valjda svi odluce da kupe novi dio, ne samo za ds5 nego generalno za psa.
Imao sam srecu da nije nenormalno nepristupacan, i premda uputstvo kaze da se mora skidati branik, uspio sam to uraditi kroz haubu. 2x torx (cini mi se 7mm), crijevo i to je to. Prije toga je naravno neophodno izvuci rukom brizgaljku iz branika i skinuti ukrasni poklopac u boji karoserije koji stoji na 2 zabice, a sam "perac" se skida u suprotnom pravcu, tj. kroz motorni prostor.
Demontaza traje max 10 minuta, onda krece party jer info za rastavljane nisu dostupne. Inace za ovakve dijelove uglavnom kazu da su non serviceable, i da su sealed. Ni jedno ni drugo nije tacno.
Prvo se skine brizaljka na nacin da se zarotira za ca 90 stepeni i jako povuce prema van.
Drugi korak je skidanje bijelog poklopca koji je ujedno i dovod tekucine, on stoji ja 3 zabice i lako se skida, a ispod njega je O ring 23x2mm.
Treci korak je vadjenje samog klipa koji je pod oprugom (nije fiksirana, sluzi za vracanje peraca u branik). U principu, cim se skine bijeli poklopac, citav klip sa osovinom izadje van.
Unutra se nalazi silikonska mast koja vremenon izgubi svoja svojstva, a kod mene je bio problem da je sa klipa spao V ring. Inace, gotovo ga je nemoguce naci na internetu, nema nikakvu oznaku, a cak i ako bi se nasao, vec se dolazi do pitanja o ekonomskoj isplativosti u odnosu na novi dio. Kako V ring nije bio ostecen, uspio sam ga vratiti u njegovo leziste (bijela boja na osovini, poprilicno se na "knap" uglavi.
Takodje, cilindar se moze razdvojiti na 2 dijela, 2 mala Torxa ga drze kao cjelinu.
Napomenuo bih da, ako je nesto slomljeno ili vidno osteceno, nema racunice da se budzi, lakse je uzeti novi dio. Moj trosak je bio jedino O ring jer sam originalni izgubio prilikom ciscenja.
Sklapanje ide obrnutim smjerom, prvo klip u podmazan cilindar, mora se rotirati jer prolazi kroz otvor u samo jednom polozaju, zatim bijeli poklopac i na kraju brizgaljka. Ona je mozda najveci problem jer se uklapa u osovinu samo u jednom polozaju (koji naravno nije oznacen) iz u veliku silu. Kad se sve slozi, nazad na auto. Nisam puno slikao, ali na ovome sto je dostupno, moze se vidjeti o cemu se radi. Vjerujem da peraci i na drugim psa modelima rade skoro isto, mozda su samo brizgaljke drugacije. Uglavnom sve je hidraulika, nema struje (osim pumpe) koja nabija pritisak tecnosti u cilindar i pomjera (izvlaci) klip iz branika. Kada dodje do kraja, klip se pomjeri za dodani 1mm tako da se otkriju 2 rupe kroz koje tecnost dalje pod pritiskom ide u brizgaljke. Kada se pumpa iskljuci opruga vraca klip u prvobitni polozaj.
