Kvrckanje u prednjeg kotača

fullcool

New member
napisah opširan odgovor, a sad ga nema il' sam ja zeznuo pa ga nisam ni postao ili je premješten:confused:

kod bx, se mogu podmazati amortizeri preko rupe u kapi, gore iz motornog prostora, ali to je samo kratkotrajna pomoć. kad se amortizer previše istroši onda počnu strugati metalni dijelovi jedan od drugi i ta strugotina od metala ode u ulje i po cijelom sistemu, zato je bolje na vrijeme popravljati.
 

Lakii

Well-known member
napisah opširan odgovor, a sad ga nema il' sam ja zeznuo pa ga nisam ni postao ili je premješten:confused:

kod bx, se mogu podmazati amortizeri preko rupe u kapi, gore iz motornog prostora, ali to je samo kratkotrajna pomoć. kad se amortizer previše istroši onda počnu strugati metalni dijelovi jedan od drugi i ta strugotina od metala ode u ulje i po cijelom sistemu, zato je bolje na vrijeme popravljati.
Ali, to je podmazivanje izvana i daje puno slabiji efekt!
 

fullcool

New member
Ali, to je podmazivanje izvana i daje puno slabiji efekt!
ne znam kako je kod xantije, ali kod bx-a su teflonski klizni ležajevi koji ne trebaju podmazivanje. kod gornjeg se istroši teflon pa onda pomaže podmazivanje kroz rupu kao što sam rekao, ali kod donjeg koji je unutra u cilindru, ako je teflon istrošen onda klizi metal po metalu, a taj donji je svakako nauljen od ulja koje prođe kroz glavni cilindar. poslikat ću to pa staviti, teško je ovako objasniti.

ovo je set za reparaturu
 

zoran37

New member
Re: Kvrckanje u prednjem kotača

Dobar odgovor!

Inace amortizeri koji skripe i zapinju se mogu jednostavno podmazati, takozvano unutarnje podmazivanje! Samo se auto se spusti na najnize. Iskopca gumena cjevcica preljeva iz amortizera, odspojena cjevcica se umoci u casicu napunjenu LHM-om. Onda se auto podigne na najvise i amortizer ce iz casice usisati LHM u sebe. Nakon toga spojis cjevcicu natrag, i dignes i spustis auto 3-4 puta, takozvani Cit-aerobik!
I sve se ponovi na drugoj strani!

Netko mora biti kod kotaca a netko u kabini kod rucice! malo prljav posao ali pomaze i traje po pol godine-godinu dana! I mozda ce trebati drzati onaj metalni kraj linije preljeva zacepljen jer zna iz njega curiti ulje!

PS ovo pomaze i kod BX-a!

Gdje se nalazi ta gumena cjevčica od preljeva? Ne škripe mi amortizeri al volio bi to podmazat ak se može.
 

Lakii

Well-known member
Re: Kvrckanje u prednjem kotača

Gdje se nalazi ta gumena cjevčica od preljeva? Ne škripe mi amortizeri al volio bi to podmazat ak se može.


Slika je s BX-a, ali nema veze! Jedina je razlika sto na BX-u idu dvije cjevcice a na Xantiji jedna! Nadam se da si skuzio di se to nalazi, na prednjem amortizeru, iskopcas di je zuto zaokruzeno!

Znaci pripremi si u nekakvu posudu dec-dva LHM-a, spusti auto na najnize i smotaj volan (jer ces imati malo mjesta za raditi). Iskopcaj cijev, gumeni kraj uroni u posudu a metalni kraj drzi prstom zacepljen jer bi ti iz njega moglo kapati ulje. Nek netko podigne auto na najvisu visinu, amortizer ce sam u sebe usisati ulje. Ako ti se da cekati, nek ti spuste auto opet na najnize, ulje ce ti izbaciti u posudu i opet ga dignes na najvise. Ako ne, spoji natrag cjevcicu i kreni na drugi kotac. Ovo se radi samo na prednjim amortizerima.

ne znam kako je kod xantije, ali kod bx-a su teflonski klizni ležajevi koji ne trebaju podmazivanje. kod gornjeg se istroši teflon pa onda pomaže podmazivanje kroz rupu kao što sam rekao, ali kod donjeg koji je unutra u cilindru, ako je teflon istrošen onda klizi metal po metalu, a taj donji je svakako nauljen od ulja koje prođe kroz glavni cilindar.
Znam kako izgleda iznutra! Nije ti cak ni stvar podmazivanja, tako je to najlakse nazvati, ali kako se teflonski prstenovi trose a celicni cilindri "glancaju", stvaraju se zracnosti i neravnomjerna istrosenost i zato sve pocne zapinjati. Kad iznutra amortizer okupas LHM-om nanses film ulja koji lagano podmazuje i brtvi, smanjuje zracnost. A iznutra nije sve uvijek uronjeno u ulje.
Probaj! pogotovo ako imas skripavog BX-a!
 
Na vrh