Kvarovi elektronike

ZlatkoC4

Well-known member
Dobro je ovo znati.

Elektronike ima sve više i sve je kompleksnija. I s vremenom se (po)kvari. Što onda? Ovlašteni servis će je zamijeniti i tako si olakšati život na štetu vlasnika. No, svakoj bolesti ima lijeka, pa tako i ovoj!




Neki su to već doživjeli. Auto je u izvrsnom stanju, redovito održavan i sve je u najboljem redu. No, bez ikakve najave je neki njegov dio ‘poludio’. Baš tako, nema boljeg izraza. Kazaljke na instrumentnoj ploči padnu, ili počnu svijetliti lampice bez ikakve veze i uzroka. Motor ne radi dobro ili nikako, ABS javlja grešku. Ukratko, elektronika ne radi kako bi trebala ili ne radi uopće. Ako ste sretni, auto je još pokretan, ali radi u ‘safe’ modu i uspijeva jedva održavati brzinu od 60-ak km/h pa ste se uspjeli dovući do kuće. I sad kreće kalvarija.



S kvarovima je nekoć bilo znatno jednostavnije… Auti su bili gotovo isključivo mehaničke naprave pa je svaki kvar vidljiv već od prve i golim okom. No, struja nije takva. Ako nije došlo do izrazitog pregaranja, i ispravna i neispravna štampana pločica izgledaju identično. Netko tko zna promijeniti lamelu spojke ili ulje u motoru, tu uistinu nema što tražiti. Zvuči grubo, ali je istina - veće šanse da nađe i otkloni kvar imao bi netko tko se bavi popravcima TV-tehnike i drugih elektroničkih uređaja. Jer upravo o tome se ovdje i radi - elektronici koja upravlja ili nadzire rad brojnih sustava u automobilu.



Ovlašteni servis će vašeg bolesnog ljubimca priključiti na dijagnostički uređaj koji će očitati grešku u nekom sklopu ili modulu. Nakon toga slijedi jednosmjerna ulica za svakog vlasnika - kupnja novog sklopa. Cijena takvih sklopova može premašiti deset tisuća kuna. To može biti pola vrijednosti starijeg automobila koji će svog vlasnika još dugo i dobro služiti.



Jasno, na spomen takvih iznosa svi se počnu hvatati za glavu i proklinjati zlu sudbinu. No, nije gotovo kad je gotovo, već kad netko tko se bavi elektronikom, kaže da je gotovo. Dubravko Angel je nekad bio vlasnik RTV-servisa. A koja je poveznica između RTV-servisa i automobila? Autoradio! Isprva je popravljao radioaparate za aute, a kad su se na automobilima prijašnjih mušterija počeli pojavljivati problemi, opet bi se obratili Chipu, kako mu je dugogodišnji nadimak. I tako se on započeo baviti elektronikom u automobilima, a polica puna radioaparata i danas je nijemi svjedok početaka.



Dubravko je vrlo dobar izvor popisa elektroničkih boljki modernih automobila koje otklanja brzo, efikasno i povoljno. Gotovo da nema kvara čiji popravak košta više od dvije tisuće kuna. Dakle, koje su najčešće Ahilove pete automobila koje se mogu popraviti, a da pritom nije potrebna zamjena cijelog sklopa?



Fiat je na zlu glasu po svom električnom servu koji s vremenom postane ćudljiv prije nego što potpuno otkaže. Ista stvar vrijedi i za centralu ubrizgavanja na benzinskim motorima i komandnu ploču. Utjeha za sve vlasnike Fiata - gotovo nikad nije potrebna zamjena, već se to sve može popraviti! Audi također nije bez grijeha. Komandne ploče na modelima A3, A4 i A6 znaju u hladnim danima, citiramo, ‘podivljati’. Malo rade, malo ne, kazaljke se nasumično pomiču - kao stvoreno za servis koji će spremno ponuditi zamjenu koja nije potrebna, jer se to može popraviti.



Cijelu VW-grupaciju s elektroničkim modulom EDC16 (Bosch) i dizelskim motorima muči problem toplog starta. Hladan motor pali bez problema, ali kad je zagrijan - teško ili nikako. Tu je potrebno (samo) reprogramiranje elektronike. I procesori u tim elektroničkim modulima su relativno skloni kvarovima, ali mogu se zamijeniti. Koliko su moderni auti kompleksni strojevi, ponajbolje pokazuje pomalo bizaran primjer Peugeota 407. Naime, kad se na njega naknadno ugradi ksenon, bez iznimke se dogodi kvar brisača. Ili rade non-stop i ne mogu se isključiti ili se ne mogu uopće uključiti! Srećom, i to se da popraviti, iako u konačnici podosta poskupi cijenu ksenona…



Renault Scenic/Espace su već dobro poznati po svojim digitalnim instrumentnim pločama koje u nekom trenutku počnu vrtjeti kilometre kao desetinke sekunde i za nekoliko minuta je ‘prevalio’ 50-ak tisuća kilometara. Popravak je moguć. Opel se nije, najblaže rečeno, proslavio svojim elektronskim modulima koji se nalaze izravno na motoru. To je najgore mjesto za bilo kakvu elektroniku, izloženo stalnim i iznimno snažnim vibracijama te velikim temperaturnim razlikama. Istina, u Opelu su pokušali zaštititi elektroniku zalivši je gelom, ali svejedno su kvarovi (iznimno) česti. Na sreću, mogu se otkloniti, iako gel znatno otežava popravak.



Takve probleme ne poznaje Škoda Octavia, na kojoj je pak masovna pojava otkazivanje instrumentne ploče. Sve kazaljke odjednom padnu na nulu bez ikakva razloga. Popravak nije ni skup ni kompliciran, a zanimljivo je da od te boljke pate samo Škode, iako su Golf, Leon i Audi A3 istog godišta tehnički gotovo identični auti. Barem teoretski.



BMW serije pet linije E39 (četvrta generacija) pati od problema u kojem displej putnog računala u instrumentnoj ploči otkaže poslušnost. Nije identično, ali je slično - problemi s instrumentnim pločama na raznim modelima Volva (S60, V70, CX70 i XC90) za godišta od 2000. do 2005. Sve se to može popraviti. Baš kao i ABS-moduli koji se isto mogu pokvariti i na kojima je katkad potrebna zamjena procesora. Srećom, oni su dobavljivi i mogu se promijeniti.



http://www.automotorisport.hr/clanak/i-elektronika-se-moze-popraviti
 

NodiSa

RajvoSa
Jako pozitivna prica, odlican clanak al ima nesta jako interesantno...
Medju kvarovima elektronike nigdje nema Citroena, jel to neka greska u pravopisu ili???
:):whistling:;):thinking:
 

gigo980

Member
hahah a meni uvijek govorili j... te Citroen njih j... elektronika...samo cekaj kad ce ti se zapaliti...:surprised:
 

deda

New member
Nema to veze sa markom auta,sve delaju Kinezi po naruđbi,samo je stvar kolko je pogođena cijena nabave,tolko traje.
 

ivica

munja
Pozdrav Zlatku.. dali mozes dat informaciju o popravku elektronicnok sklopa za xsaru koja upravlja zracnim jastucima i sirenom.
Da znam kako sezove napiso bi..😊
 

ZlatkoC4

Well-known member
Zlatko vlasnik tog navedenog obrta i pretpostavljam da nema pojma koliko košta elektronički sklop za xsaru
To je točno ali dečki če reči ako mogu pomoći a večinom mogu također postoje i druge mogučnosti a to je nači ispravnu od karamoliranog vozila. Kao što je autolukavec čepin-livana. kraj Osijeka.:grin:
 

ilijamik

New member
Dobro je ovo znati.

Elektronike ima sve više i sve je kompleksnija. I s vremenom se (po)kvari. Što onda? Ovlašteni servis će je zamijeniti i tako si olakšati život na štetu vlasnika. No, svakoj bolesti ima lijeka, pa tako i ovoj!




Neki su to već doživjeli. Auto je u izvrsnom stanju, redovito održavan i sve je u najboljem redu. No, bez ikakve najave je neki njegov dio ‘poludio’. Baš tako, nema boljeg izraza. Kazaljke na instrumentnoj ploči padnu, ili počnu svijetliti lampice bez ikakve veze i uzroka. Motor ne radi dobro ili nikako, ABS javlja grešku. Ukratko, elektronika ne radi kako bi trebala ili ne radi uopće. Ako ste sretni, auto je još pokretan, ali radi u ‘safe’ modu i uspijeva jedva održavati brzinu od 60-ak km/h pa ste se uspjeli dovući do kuće. I sad kreće kalvarija.



S kvarovima je nekoć bilo znatno jednostavnije… Auti su bili gotovo isključivo mehaničke naprave pa je svaki kvar vidljiv već od prve i golim okom. No, struja nije takva. Ako nije došlo do izrazitog pregaranja, i ispravna i neispravna štampana pločica izgledaju identično. Netko tko zna promijeniti lamelu spojke ili ulje u motoru, tu uistinu nema što tražiti. Zvuči grubo, ali je istina - veće šanse da nađe i otkloni kvar imao bi netko tko se bavi popravcima TV-tehnike i drugih elektroničkih uređaja. Jer upravo o tome se ovdje i radi - elektronici koja upravlja ili nadzire rad brojnih sustava u automobilu.



Ovlašteni servis će vašeg bolesnog ljubimca priključiti na dijagnostički uređaj koji će očitati grešku u nekom sklopu ili modulu. Nakon toga slijedi jednosmjerna ulica za svakog vlasnika - kupnja novog sklopa. Cijena takvih sklopova može premašiti deset tisuća kuna. To može biti pola vrijednosti starijeg automobila koji će svog vlasnika još dugo i dobro služiti.



Jasno, na spomen takvih iznosa svi se počnu hvatati za glavu i proklinjati zlu sudbinu. No, nije gotovo kad je gotovo, već kad netko tko se bavi elektronikom, kaže da je gotovo. Dubravko Angel je nekad bio vlasnik RTV-servisa. A koja je poveznica između RTV-servisa i automobila? Autoradio! Isprva je popravljao radioaparate za aute, a kad su se na automobilima prijašnjih mušterija počeli pojavljivati problemi, opet bi se obratili Chipu, kako mu je dugogodišnji nadimak. I tako se on započeo baviti elektronikom u automobilima, a polica puna radioaparata i danas je nijemi svjedok početaka.



Dubravko je vrlo dobar izvor popisa elektroničkih boljki modernih automobila koje otklanja brzo, efikasno i povoljno. Gotovo da nema kvara čiji popravak košta više od dvije tisuće kuna. Dakle, koje su najčešće Ahilove pete automobila koje se mogu popraviti, a da pritom nije potrebna zamjena cijelog sklopa?



Fiat je na zlu glasu po svom električnom servu koji s vremenom postane ćudljiv prije nego što potpuno otkaže. Ista stvar vrijedi i za centralu ubrizgavanja na benzinskim motorima i komandnu ploču. Utjeha za sve vlasnike Fiata - gotovo nikad nije potrebna zamjena, već se to sve može popraviti! Audi također nije bez grijeha. Komandne ploče na modelima A3, A4 i A6 znaju u hladnim danima, citiramo, ‘podivljati’. Malo rade, malo ne, kazaljke se nasumično pomiču - kao stvoreno za servis koji će spremno ponuditi zamjenu koja nije potrebna, jer se to može popraviti.



Cijelu VW-grupaciju s elektroničkim modulom EDC16 (Bosch) i dizelskim motorima muči problem toplog starta. Hladan motor pali bez problema, ali kad je zagrijan - teško ili nikako. Tu je potrebno (samo) reprogramiranje elektronike. I procesori u tim elektroničkim modulima su relativno skloni kvarovima, ali mogu se zamijeniti. Koliko su moderni auti kompleksni strojevi, ponajbolje pokazuje pomalo bizaran primjer Peugeota 407. Naime, kad se na njega naknadno ugradi ksenon, bez iznimke se dogodi kvar brisača. Ili rade non-stop i ne mogu se isključiti ili se ne mogu uopće uključiti! Srećom, i to se da popraviti, iako u konačnici podosta poskupi cijenu ksenona…



Renault Scenic/Espace su već dobro poznati po svojim digitalnim instrumentnim pločama koje u nekom trenutku počnu vrtjeti kilometre kao desetinke sekunde i za nekoliko minuta je ‘prevalio’ 50-ak tisuća kilometara. Popravak je moguć. Opel se nije, najblaže rečeno, proslavio svojim elektronskim modulima koji se nalaze izravno na motoru. To je najgore mjesto za bilo kakvu elektroniku, izloženo stalnim i iznimno snažnim vibracijama te velikim temperaturnim razlikama. Istina, u Opelu su pokušali zaštititi elektroniku zalivši je gelom, ali svejedno su kvarovi (iznimno) česti. Na sreću, mogu se otkloniti, iako gel znatno otežava popravak.



Takve probleme ne poznaje Škoda Octavia, na kojoj je pak masovna pojava otkazivanje instrumentne ploče. Sve kazaljke odjednom padnu na nulu bez ikakva razloga. Popravak nije ni skup ni kompliciran, a zanimljivo je da od te boljke pate samo Škode, iako su Golf, Leon i Audi A3 istog godišta tehnički gotovo identični auti. Barem teoretski.



BMW serije pet linije E39 (četvrta generacija) pati od problema u kojem displej putnog računala u instrumentnoj ploči otkaže poslušnost. Nije identično, ali je slično - problemi s instrumentnim pločama na raznim modelima Volva (S60, V70, CX70 i XC90) za godišta od 2000. do 2005. Sve se to može popraviti. Baš kao i ABS-moduli koji se isto mogu pokvariti i na kojima je katkad potrebna zamjena procesora. Srećom, oni su dobavljivi i mogu se promijeniti.



http://www.automotorisport.hr/clanak/i-elektronika-se-moze-popraviti
Bok Zlatko.
Nov sam na forumu,a i kao vozac.Imam vozacku od maja prosle godine.Vozim navedeni citroen,stvarno je super,motor 3.0, 207 konja,jeftino sam ga i kupio,jer,opet druga prica,prevaren sam kod kupnje novog auta,pa cekam epilog,hocu li ikada dobiti pare nazad.Zato sam i kupio citroen od poznanika.
Imam dva problema. U zadnje vrijeme svjetla na automatskom modu ne pokrecu se odmah,treba mu oko dva minuta,a i tada nisam bas siguran,jer nekada ne radi jedno svjetlo.Nedavno sam promijenio jednu zarulju,koja je pregorila,ali to se pocelo dogadjati i prije toga. Ali,to i nije toliki problem,vozim na rucno prebaceno i vec sam naucio da ne zaboravim iskljuciti svjetla nakon voznje,hahahaha.
Drugi problem je sa vratima,zadnjim,na vozacevoj strani. Vec nekoliko mjeseci jednostavno ih nisam mogao otvoriti,ostala zakljucana. Kad sam pokusavao na centralnom zakljucati ili otkljucati,cuo se zvuk da pokusava ,ali svejedno su ostajala zakljucana. Sto god pokusao nije islo.Tu sam na forumu procitao za trik sa otkljucaj-zakljucaj centralno sa kljucem i udarac iznad brave u vrata.I to sam isprobao,kada sam programirao kljuceve,jer su baterije mijenjane,pa centralno nije radilo. I ,zacudo,uspjelo je.Vrata se mogu otvoriti. Problem je sada sto se ne mogu zakljucati,niti se cuje ikakav zvuk kada probam.Jucer sam rastavljao vrata,jer je i prozor zezao,ispao je iz sine onaj valjcic pa nije mogao samostalno da se zatvori. Naisao je susjed,koji je elektricar,pa mi je pomagao. Izvadili smo na kraju potpuno sklop sa bravom za zakljucavanje,provjerio je na instrument i struju dobiva.Kada rucno pomaknemo bravu na zakljucavanje,pa onda zakljucam centralno sva vrata,ona se ubrzo sama otkljucaju.On smatra da sam udarcem aktivirao nekakav sklop u slucaju hitnosti da se vrata mogu otvoriti i sada je to ostalo aktivirano.Nismo mogli potpuno rastaviti dio,tako da je ostalo na tome.Imas li ti kakvu ideju sto napraviti? Ili gdje bi mogao kupiti taj sklop,pa zamijeniti ga?
Sry sto se obracam ovako direktno,ali vidio sam da ti je elektronika strast,pa se nadam da imas ideju.
Hvala unaprijed
Lijep pozdrav
 

DadoTZ

New member
Postovan,
imam C4 kao vas na slici, 2011, 1,6 hdi, exclusive oprema, 3 godine je kod mene, a kako vidim jako se razumijete u elektroniku pa bih Vas zamolio da mi ukratko napisete svoje misljenje za moj problem, naime, prosle godine mi se nekada nije htio podignuti prozor zadnjih desnih vrata, tj. podigne se do pola pa sam stane i vrati se nazad, i onda poslije nekoliko puta uspije, ali nekada je bilo i da ne uspijem zatvoriti, misleci da je kontakt prekidaca los , otvorio sam ga i ocistio, medjutim nije se pokazalo kao rjesenje, zatim sam zamijenio prekidac sa drugim vratima, i opet ista prica, onda sam skontao da je greska negdje drugo, tj. da bi to moglo biti u mojim , vozacevim vratima, te sam tu isto uradio , otvorio ocistio kontakte i vratio , medjutim u tom zadnjem koraku sam napravio "sranje" , izgleda da sam jedan od limica za kontakt pogresno vratio te najvjerovatnije napravio kratak spoj, i nesto sam osjetio da je kao zasmrdilo, te sam odma otkopcao prekidac i otvorio i ponovo slozio kontakte, sada mi samo radi podizac vozacevog stakla,i suvozaca ali samo sa suvozacevog prekidaca, ne sa vozacevih vrata, a nazad ne radi nikako , ni od mene kao vozaca ni sa vrata zadnjih, takodje mi ne radi ni zatvaranje retrovizora, sta mislite sta bi sada moglo biti? Pokusavao sam sa drugim, novim, prekidacom glavnim, u vozacevim vratima ali nista se ne mijenja, osiguraci su dobri si koji su u vezi sa prozorima, da li je moguce da je neki centralni kompjuter za regulaciju otvaranja prozora crko, ili neki relej koji je zaduzen za prozore, jer na problematicna vrata uopste ne dolazi struja, tj, ne svijetli prekidac kada se svjetla upale

Hvala Vam unaprijed :D
 
Na vrh