Koliko freona u ovaj C3?

ivannavi

New member
Pozdrav,

Koliko grama freona ide u klimu Citroena C3 1.4 hdi iz 2003 godine?

Je li moguce spojiti se na uredjaj za punjenje klime samo da bi se vidjelo koliko grama freona ima u autu? Tj kad se jednom spoji, mora li se odraditi u punjenje odmah?

I na kraju, je li u auto-klime ide cisti freon ili ide freon razblazen nekim plinom? Zanima me mogu li nas majstori "zezati" tako sto prilikom punjenja uspu rjedji freon.

----

Je li istina da se klima testira ovako? podesi se na minimum i ukljuci da maksimalnom brzinom puse prema vjetrobranskom staklu i da ako je klima dobro napunjena, da bi se staklo trebalo zalediti? Na jednoj vasoj temi sam nasao ovaj podatak ali mi nije jasno je li do bila zezancija ili istina.
 

Dalibor

Dado Tornado
može ići 450, 550 ili 625 grama freona r134a, a ulja sp10 ide 1,35 deci gradacije 46...


količina ovisi o kompresoru, instalaciji, to bi trebali znati ovi koji se bave autoklimama
 

ivannavi

New member
Hm kazes 450g najmanje. Gledao sam onaj apart dok je punio i mislim da je poslije vakuuma punio 300 i nesto grama. Treba li mi to biti sumnjivo?

kako mogu znati koji freon sipaju tj. je li bas taj f134a?

a kakvo je ovo ulje? kako mi je bilo dosadno, gledao sam sto aparat radi i on je samo izvlacio vakuum u onda je pocelo otkucavanje gramaze i koliko minutra treba do zavsetka. Nisam primijetio da je aparat registrirao unosenje ikakvog ulja. ili se to ulje mijesa s freonom?
 

Konrad

New member
ulje se pretezno natalozi u kompresoru pa se ajmo reci ne vadi sa plinom, ono se ispusta na kompresoru van...

ja sam dozivio da vecina auti nakon sto odredeno vrijeme rade pocnu stvarati kondenzaciju na unutrasnjoj strani vjetrobrana koji je izvana vruc od sunca...

oznaka plina ti pise na boci koja je spojena na aparat za vakumiranje itd klime

makar mislim da danas svi koriste R134A a ne F134A kako si ti napisao u postu
 

Dujo

New member
Susjed ne znam gdje si radio ali auto kuca Lorena ti to naradi najbolje i najpovoljnije.. Bas neki dan sam kod njih punio u sistem mog auta je islo 800g.plina, prije toga je vakumiran,usuto ulje i dodana boja jer nisam znao dali pusta igdje jer auto je od nedavno kod mene.Cijena 300kn.
Prije su ti bili na izlazu iz St. prema Molydonuu medjutim preselili su servis u
"Stobrec", kao da ces skreniti za TTTS ali natag na semaforu za 180C* i prva ulica desno pored neka pekara ima tu veliki natpis pune klime...
Pneumatik u Solinu ti puni klime za 200kn. ali nemaju boju i aparat za vakumiranje vec samo punjenje ili nadopuna..
Ako i tko ti je punio samo 300g. znaci da je u sistemu bilo plina i samo nadopunio, nebi smio vise od 150-200kn za to uzet.osim ako nije neki ovlasteni sevis ili "pacijent" koji dere..

To da klima "smrzne" sajbu nema sanse, to je netko se sprdo. Kada je vani bas vruce na mjestu ispod sajbe se zna pojaviti "magla" kada se tek ukljuci klima pa si to mozda stim ili netko drugi povezao..
Ali ako je klima radi i napunjena je "frisko" na ventilaciji 1 nakon 10-15 minuta voznje moze odrzavati temperaturu u autu da se ne znojis. Bar je tako meni kod svih auta na kojima su bile ispravne klime.
 

Konrad

New member
nije magla kad se tek ukljuci nego nakon sto se vjetrobran pocne hladiti...znam sta sma radio i vidio...

nije ti to malo puno plina 800?
 

Dujo

New member
nije magla kad se tek ukljuci nego nakon sto se vjetrobran pocne hladiti...znam sta sma radio i vidio...

nije ti to malo puno plina 800?
Eto vidis u mojim slucajevima je kada se tek upali klima jer dok "neizravna" temperaturu je ta magla/kondez kasnije tog nema..

Nije toliko ide u Golf 3 kojeg trenutno imam a u sistem Passata 96g. islo je cak 1,2kg. sistem kao za hladit kombija.. :D
 

deda

New member
O kakvom freonu pričate,on se odavno ne koristi,jer je zabranjen i nema ga više.Što više čačkate po klimi nepotrebno,to će se prije nešto pokvariti,ostavite dok god radi kako treba,samo hičete novce bez veze.Na mojim autima i autima od firme klime rade bez greške preko deset godina i nikada nisam niš dopunjavao,mjenjao i prtljao.
 

Dalibor

Dado Tornado
a u sistem Passata 96g. islo je cak 1,2kg. sistem kao za hladit kombija.. :D
1,2 kg freona ide u kućne klime od 4kw...
vidi se da je njemački auto, to je kvaliteta

O kakvom freonu pričate,on se odavno ne koristi,jer je zabranjen i nema ga više.
sad su u igri tzv. ekološki freoni ko ovaj 134a, koji rade manje rupe u ozonu ali 1kg ispušten u atmosferu je ekvivalent par tona CO2
 

Dujo

New member
@ deda
Komentar ti je na mjestu, no prica je bila koliko sam ja razumio kada klima pocne slabije hladiti (tako je bar i sa moje strane pisano) da je treba provjeriti i "napuniti/nadopuniti" plinom..Slazem da ne treba dirkat ako je sve ok meni je na P-306 bilo sve ok 5 godina, na P-605 sam nadopunio ju kada sam ga kupio jer je hladilo tek na max.ventilaciji toliko da se ne oznojis i nakon punjenja kazem sve su hladile na 1 stupnju ventilacije nakon 15min.voznje.
Isto tako klima na ler gasu ukoliko stojite nemoze raditi/hladiti toliko dobro kao i u voznji jer kompresor radi isto na malom br.obrtaja, tako da u voznji ili pri visim br.obrtaja kompresor radi jace i klima hladi bolje..

Decki su koristili rijec "freon" kao "plin" a svejedno kako tko nazivao razumjelo se sto su zeljeli reci..
 

fullcool

New member
Svi freoni su plinovi, ali svi plinovi nisu freoni.

Količina freona u klimi nije izravno povezana sa snagom klima uređaja, spomenuti auto treba 1.2 kg freona zato što koristi zaostalu tehnologiju, današnji auti sa 0.5 kg mogu hladiti bolje od tog sa 1.2kg, i pri tom biti i ekonomičniji u potrošnji energije.
Klima u autu daje i preko 10kw snage hlađenja, dok kompresori mogu uzeti i preko 6kw snage motoru, kompresor kućne klime snage 6 kw bi davao snagu hlađenja i preko 20 kw.
Mnogo toga što ste rekli ovdje nema veze sa stvarnošću, lupate bezveze. (osim Tec i Duje)
Led na staklu se ne može nikako pojavit, ali može rosa, to opet ne znači ništa jer dali će biti rose ovisi od više faktora, pa nije nikakvo mjerilo.
U C3 ide 625 grama freona R134A, ali svaki podatak treba provjeriti na licu mjesta kad je auto pred majstorom, postoji niz raznoraznih razloga zašto ide manje ili više plina pa se podaci mijenjaju za svaki pojedinačni model, ali i ne moraju. Ulja se stavlja onoliko koliko ga se izvadi iz sistema, dodavanje ulja komplet koliko ga ide u sistem, u sistem u kojem već jest ulje je jedna od žešćih majstorskih grešaka koje dovode do žešćih problema, itd. itd.
 

Dalibor

Dado Tornado
plin je jedno agregatno stanje freona, tijekom rada klime freon prolazi plinovite i kapljevinske faze.

ako bocu u kojoj je freon okreneš prema gore i otvoriš pipac ići će iz nje freon u plinovitom obliku, ako je okreneš naopako i otvoriš pipac izlaziti će kapljevina.
 

ivannavi

New member
A je li kolicina plina (freona ili neceg drugog) u klimi mjerilo koliko dobro klima moze hladiti? Na primjer, klima napunjena 100% duplo bolje i brze hladi od klime napunjene 50% (ili polu-prazne klime)?

ili klima slabije pocne hladiti tek na kraju tj. kada je plin skoro potrosen?
 

fullcool

New member
plin je jedno agregatno stanje freona, tijekom rada klime freon prolazi plinovite i kapljevinske faze.

ako bocu u kojoj je freon okreneš prema gore i otvoriš pipac ići će iz nje freon u plinovitom obliku, ako je okreneš naopako i otvoriš pipac izlaziti će kapljevina.
Ako bocu u kojoj je dušik okreneš prema gore i otvoriš izlazit će dušik u plinovitom stanju, ako je okreneš naopako opet će izlaziti dušik u plinovitom stanju. Dušik je isto plin, ali ne spada u grupu freona. Freon se kupuje i prodaje, to je roba, dok je plin tvar koja ima fizikalna i kemijska svojstva, znači kad se govori o fizičkim ili kemijskim procesima, govori se isključivo o plinovima, "freon" u fizici i kemiji nema nikakvo značenje.
 

Dujo

New member
Eto sam si i napisao odgovor... ;)

Naravno da kada je manje plina slabije hladi,kada ga vec nestaje pitanje koliko i kada je kompresor moguce prevarit da se ukljuci.. Zna nekada upalit ali od toga nema "efekta" ..
Ako i dalje imas problema da ti slabije hladi problem-atika moze biti i u necem drugom...
Npr. prekidacu/potenciometru, hladnjaku klime, ventilatoru-ima, kompresoru itd.
 

fullcool

New member
A je li kolicina plina (freona ili neceg drugog) u klimi mjerilo koliko dobro klima moze hladiti? Na primjer, klima napunjena 100% duplo bolje i brze hladi od klime napunjene 50% (ili polu-prazne klime)?

ili klima slabije pocne hladiti tek na kraju tj. kada je plin skoro potrosen?
Klima najbolje radi sa količinom plina koju je propisao proizvođač, ta količina je određena prema komponentama sustava i namjeni sustava. Odstupanja od preporučene količine će dati različite rezultate kod različitih sistema, ne može se reći da će 50% manje plina dati 50% slabie hlađenje, to ovisi o cjelokupnom sustavu.
Najvažnije je znati da se kompresor hladi sa plinom, pa kad je manje plina u sustavu izostaje hlađenje kompresora i skraćuje mu se vijek trajanja.
 
Na vrh