Hvala na pitanju. Inače se radi o C3 1.4 HDi 8HZ, 2006. res., menjač MA5/0 (klasičan manuelni).
Ne, nije znacajno treslo pri kretanju (niti ulje curilo), ali je lakoća kretanja zavisila od opterećenja. Na primer, ukoliko su u c3ojci samo vozač i suvozač nije bilo većih problema, osim što bi povremeno prilikom dodavanja gasa obrtaji skočili a auto ne bi dobio ubrzanje – na slučajnoj bazi, tako da nije moglo da se pretpostavi kada će se to desiti. Ako je auto bio pun bilo je problema da se auto popne na uzbrdicu, odnosno brdo.
Od kako se prvi put konstatovalo proklizavanje, dok nije konstatovano da se u 3. brzini na uzbrdici pri pokušaju kretanja auto ne gasi (samo obrtaji skoče), a auto se može popeti u prvoj-drugoj – pređeno je oko 2000 km u letnjem periodu od oko dva meseca.
U tih 2000 km je vožen put od Srbije do Crne Gore i natrag (oko 1200 km ukupno), a takođe jedan izlet od Beograda do planinskih predela u Srbiji kao i čista gradska vožnja stani-kreni – i sve to vrlo često sa sasvim opterećenim autom (4-5 putnika, klima, ambijentalna temperatura 40+ C). Vozač moje C3ojke je supruga, a ona inače ne štedi previše kvačilo (ali jeste izuzetan i pažljiv vozač).
Takođe, curenje transmisionog ulja nije bilo izraženo (nije bilo fleka ispod auta), a merenje zapremine ispuštenog transmisionog ulja je pokazalo da ga je bilo dovoljno (2 L) odnosno da se radilo o zanemarivom curenju u količini od oko 0.05-0.1 L (verovatno i manje).
Uzrok curenja transmisionog ulja je suštinski bio luft spojnice menjača – zbog problematičnog jednog (od dva) ležaja spojnice. To i jeste najverovatnije uzrokovalo da se semering spojničke osovine proširi toliko da pušta dovoljno ulja koje zamasti lamelu. Na tom autu su inače u periodu od par godina zamenjena oba semeringa poluosovina koji su bili propali i kroz koje je prolazilo ulje.
Na donjim slikama su korpa i lamela seta koji je proklizavao. Mestimično se mogu videti tragovi/mrlje transmisionog ulja
Sa obzirom da novi set za ovaj auto košta 100 evra (dakle ne previše) – odlučeno je da se stavi novi set.
Dole je slika novog identičnog/istog seta koji tada montiran
Otpakovan
Slika starog i novog semeringa spojničke osovine - odnosno po terminologiji citroenovog kataloga tzv. nasadnik vodilice granič.spojk.
Novi semering je imao za 1,5 mm manji prećnik od starog.
Tada nije bilo vremena da se otvara menjač i rešava problematični (krljajući) zvuk u 1. 2. brzini (koji je postojao od kako je uzet polovni auto sa nepoznatom kilometražom, pre 6 godina, odnosno oko 55000 km koliko je sa njim pređeno) – ali je značajan luft konstatovan i znalo se da će se to sigurno odraditi pred neki duži put.
Par meseci kasnije, odnosno u aprilu ovog meseca je i to odrađeno, odnosno zatečen je problematičan ležaj 25x52x15.
On je na donjoj slici, u sredini, pre nego je skinut.
Kada je skinut, zatečeni su polomljeni delovi venca ležaja, a neki su i falili (tj. verovatno bili samleveni).
Zamenjen je novim ležajem čija je cena oko 5 evra
Na donjoj slici su novi i stari ležaj
a naravno da je ponovo uliveno i novo transmisiono ulje
Od tada je pređeno oko par hiljada km i što se pomenutog tiče sve je kako treba, a inače smo se juče vratili sa nešto dužeg puta.
Usput, 2011. godine neposredno nakon kupovine polovnog auta - ovaj set koji je sada skinut je montiran nov jer je pedala kvačila bila ekstremno tvrda/teška za pritiskanje, a inače nije bilo problema sa pokretanjem.
Zatečen je Luk set, lamela je mogla da se tera još oko 10000-20000 km, potisni/druk ležaj je bio u korektnom stanju. U međuvremenu do mene dolazile informacije od po nekog iskusnijeg vlasnika da Luk setovi za još neke motore (npr. 1.8 16v) nakon oko 50000 km postanu tvrdi. Kada su novi ne ispoljavaju tako nešto. Takvu informaciju bih uglavnom zanemario, ali vlasnik Xsare Picasso sa 1.8 motorom koji je ovo potvrdio je daleko od slabašnog čoveka kome bi smetala malo tvrdja korpa.
***
Suština priče - kvačilo je zamenjeno kada je pokretanje auta postalo nepouzdano.
Neko bi verovatno mogao to još da tera, neko ne bi zamenio set nego bi ga reparirao (i lamelu odmašćivao iskuvavanjem) jer bi mu to bilo značajno jeftinije - ali ovde je odlučeno da se to izbegne i stvar reši montiranjem novog seta kvačila.
Suština II - prilikom zamene kvačila je vrlo uputno zameniti i semering spojničke osovine. Njegova cena nije veća od oko 10ak evra (onaj Corteco sa slike je koštao 4 evra). Bez veze je da se zbog toga ulazi u rizik ponovnog odvajanja menjača i skidanja kvačila. Zbog takvog propusta je to moralo da se uradi na mom autu i na 55,000 km - ali je lekcija naučena, a i nastala je ova priča.
***
Još jednom, hvala na pitanju - &pozdrav!