Kakve su nam to ceste?! #$%&

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
A, triba vrimena dok se čovik ušemi sa strojem za pituravanje linija po cesti. :) Puna, isprekidana, dvostuka, stisni ovo, stisni, ono... Ko će to upmatiti sve. :D

 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
tportal.hr

Više se neće čekati u redu za kupnju vinjete u Sloveniji, niti će ih se morati lijepiti na vjetrobransko staklo

Dok Hrvatska već godinama izmišlja toplu vodu tražeći savršeni način naplate cestarina, Slovenija je ubacila u višu brzinu. Od prosinca 2021. susjedi prelaze na novi, sofisticiraniji način plaćanja elektronskim vinjetama kojeg već primjenjuju Mađarska, Slovačka, Bugarska i Rumunjska, a uskoro će Austrija i Moldavija.

Proces naplate e-vinjetama znatno je jednostavniji i ide direktno na ruku vozačima. Osim što više neće čekati u redu za kupnju vinjete, čekati na naplatnim kućicama i mahati ENC uređajem, u povijest odlazi i lijepljenje, skidanje i struganje vinjeta sa vjetrobranskog stakla.
Sve to mijenja par klikova u posebnoj aplikaciji za pametne telefone ili preko internet portala gdje kupujete e-vinjetu. Dovoljno je u jednostavan upitnik upisati zemlju i broj registracije te mail adresu na koju će biti poslana potvrda o uplati. Platiti se može svim vrstama kreditnih kartica, a paziti treba tek na vremenski period trajanja vinjete kojeg birate sami.

Vozačima koji na internetu nisu doma Slovenija će ostaviti mogućnost kupnje na benzinskim postajama i sličnim mjestima gdje će također biti dovoljno dati navedene podatke. I to je to, cijela mudrost. Nakon što ostavite broj registracije, više vas nitko neće zaustavljati niti išta pitati, ostalo je na kamerama. Ako ste kupili elektronsku vinjetu prolaz kroz deželu je slobodan, a ako niste, sustav će vas brzo prepoznati i alarmirati policiju.
Zakon o e-vinjetama uskoro ulazi u parlamentarnu raspravu koja bi sudeći po prvim reakcijama tamošnje javnosti, trebala biti jednosmjerna ulica. Konsenzusu će pridonijeti i činjenica da bi elektronska vinjeta zbog nižih troškova proizvodnje i distribucije u odnosu na klasičnu vinjetu, trebala biti povoljnija. Problem trenutno predstavlja tek zaštita osobnih podataka koju slovenska Vlada obećava uskladiti s europskim pravilima.

Elektronska vinjeta biti će dostupna putem aplikacije ili internet portala, kao i na benzinskim postajama i u trgovinama.
Vozači mogu birati e-vinjetu koja vrijedi sedam dana, jedan mjesec, šest mjeseci ili godinu.
Nadzor je vrlo učinkovit i švercanje nije opcija. Radi se o cjelovitom rješenju, koje vozačima osigurava nabavu vinjeta “iz naslonjača” te vožnju bez zastoja, a s druge strane jamči sigurnu naplatu.
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Dok Hrvatska već godinama izmišlja toplu vodu tražeći savršeni način naplate cestarina
Samo naivac ili glupan ne zna čemu služi HAC i kako se tamo zapošljava. :) Koliko je naplatnih kućica diljem Hrvatske, a na svaku bar po tri-četiri čovika. To je jedini razlog zašto mi nemamo, kao tursitička zemlja, vinjete.
 

Scorpyo

Active member
Samo naivac ili glupan ne zna čemu služi HAC i kako se tamo zapošljava. :) Koliko je naplatnih kućica diljem Hrvatske, a na svaku bar po tri-četiri čovika. To je jedini razlog zašto mi nemamo, kao tursitička zemlja, vinjete.
+1 za ovo.
 

Mirage

Active member
Samo naivac ili glupan ne zna čemu služi HAC i kako se tamo zapošljava. :) Koliko je naplatnih kućica diljem Hrvatske, a na svaku bar po tri-četiri čovika. To je jedini razlog zašto mi nemamo, kao tursitička zemlja, vinjete.
Sve si rekao
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Samo naivac ili glupan ne zna čemu služi HAC i kako se tamo zapošljava. :) Koliko je naplatnih kućica diljem Hrvatske, a na svaku bar po tri-četiri čovika. To je jedini razlog zašto mi nemamo, kao tursitička zemlja, vinjete.
Naravno. Uvreda zdravoj pameti su sva druga obrazloženja i razlozi prometne "struke" protiv vinjeta.
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Naravno. Uvreda zdravoj pameti su sva druga obrazloženja i razlozi prometne "struke" protiv vinjeta.
Ja sam čitao u onom HAK-ovom magazinu, u biti to je najobičniji pamflet, kojeg šalju članovima kući na adresu, di isto tako neki stručnjak pravda razloge zbog kojih nemamo vinjete. Tamo govori da su naše autoceste građene ka "zatvoren sustav autovesta", pa da zato... Šta je zatvoren sustav?
 

Dalibor

Dado Tornado
Vozači mogu birati e-vinjetu koja vrijedi sedam dana, jedan mjesec, šest mjeseci ili godinu
Uvreda zdravoj pameti su sva druga obrazloženja i razlozi prometne "struke" protiv vinjeta.
ne možemo imati vinjete jer da bi se zadržao srazmjer s trenutnim cijenama tjedna treba koštati 300, mjesečna 1000, a godišnja 10.000 €ura.
godišnja austrijska košta 90€, bugarska 50, češka 60, slovenija 110.
40€ izađe mjesečni ENC zagreb-jastrebarsko, znači relacija 15km autoceste u jednom smjeru. u oba smjera ZG-ST ili ZD je 50€.

vinjete je smiješno uopće spominjati u našem kontekstu, a to nam nešto govori i o rentabilnosti naših autocesta i (ne)planiranju cestovnog promet.
 
Posljednje uređivanje:

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
ne možemo imati vinjete jer da bi se zadržao srazmjer s trenutnim cijenama tjedna treba koštati 300, mjesečna 1000, a godišnja 10.000 €ura.
godišnja austrijska košta 90€, bugarska 50, češka 60, slovenija 110.
Nemoj mi reći da radiš u HAC-u? :D
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Lip će biti most i to sve, ali recite mi jesam li jedini koji je skeptičan oko realne potrebe tog mosta? Nekako mi se čini da će cile godine prometna gustoća priko njega biti ka na autocesti Split-Zagreb u zimskom periodu. :(
 

markan1000

Well-known member
Nekako mi se čini da će cile godine prometna gustoća priko njega biti ka na autocesti Split-Zagreb u zimskom periodu. :(
Vjerojatno će, barem na početku, tako biti. Ali s druge strane, nikad ne znaš dugoročnu isplativost. A 85% ionako bespovratno financira EU (iako ništa nije besplatno naravno)...
Koliko će imati ukupno?
oko 2,4 km
 

szahtila

Active member
Lip će biti most i to sve, ali recite mi jesam li jedini koji je skeptičan oko realne potrebe tog mosta? Nekako mi se čini da će cile godine prometna gustoća priko njega biti ka na autocesti Split-Zagreb u zimskom periodu. :(
Mostom se izvjegava Neum i granični prelazi s jedne i druge strane Neuma i sve probleme što idu uz to
 
Na vrh