Kako kočnica koči, a disk se ne troši?

Cutac

Prèkaroš
Pozdrav!

Imam temu za razgovor, zanimljiva je. Hyundai Elantra, 2002. godina, 193 tisuće, zadnje kočnice rađene prije 3 godine. Stavljene OEM pločice i diskovi, od tad napravljeno 30 tisuća(cca.). Svi tehnički pregledi prošli, očitanja uredna.
Zadnji desni disk izgleda kao da je izvađen iz kutije(ne karikiram, uopće nema potrošnje, čak je i onaj reljef od proizvodnje ostao). Pločica isto, ne pokazuje znakove trošenja. Na lijevom kotaču disk ima "uglancano" 30% površine, po sredini.

Ajmo mudre glave, kako može kočiti, a niti najmanje utjecati na disk?


Za usporedbu, moji zadnji diskovi su nakon 100 km bili "uglancani"(c4, ovo što sam mijenjao nekidan).
 

Cutac

Prèkaroš
Koči, na tehničkom 1800N. I navodno u vožnji se ne osjeti ništa.

Mislim, ne znam ni ja kako ni zašto :D
 

Memphis

Active member
Jedino objašnjenje može biti da je vanjska pločica zapekla na klizaču pa ne dodiruje disk dok unutarnja koči. Al to je malo vjerojatno te to da tako dobro koči sa jednom pločicom.
 

Memphis

Active member
Nemoguće onda da koči. Jedino ako ima ručnu na sistem pakni koji se nalazi unutar sredine diska pa koči samo ručna.

A na tehničkom je netko upisao te vrijednosti pod nožnu ... ili ga je netko pustio na tehničkom upisivajući prolazne vrijednosti.

Ili ti nisi dobro opisao izgled diska ...
 

tomica0308

Well-known member
Desni disk valjda koči skroz dodirivajuci pakne pa zato izgleda kao novi, a ljevi 30% kako si napisao i ima one crte po sebi crne? Tako moji oba zadnja imaju dok sam mjenjao gume sam vidio, jer dok sam auto kupio sajla od ručne je bila gotova i zategnuo sam ručnu i kad sam je otpustio drugi dan tak je ostala i tako se vozio par km dok nije otpustila, al se osjetio smrad i skurio sam kočnice i zato mi se to dogodilo da su diskovi crni tj. koči samo oko 50%. Za 1mjs ima regu pa cu vidjet, al rucna dobro drzi.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Prođite disk s vodonepropusnim markerom i vidite hoće li se skinuti.

Ako ostane crta nakon par dana vožnje pravac mahaničar i nek osposobi neispravne kočnice.
 

Dalibor

Dado Tornado
Koči, na tehničkom 1800N. I navodno u vožnji se ne osjeti ništa.
normalno je da ne osjeti stražnju radnu kočnicu, ona je ionako najviše radi stabilizacije vozila. osjetio bi da ne radi.
stražnje se troše dvostruko ili više puta slabije od prednjih, i ponekad se diskovi mijenjaju radi toga što ih je korozija nagrizla, a ne zbog istrošenosti.
uz sve to, možda je tvoj pajdo pogodio i takvu kombinaciju pločica i diskova koja se u toj kombinaciji manje troši.
nakon 70 000 km na mojem C3 prednje pločice ima još brat bratu 75% mesa dok su diskovi na 40%, i komotno mogu postaviti pitanje "kako to da se samo diskovi troše". postoje razne eksploatacijske kombinacije disk-pločica, posebno kada se montiraju u kombinaciji različitih proizvođača
 

Cutac

Prèkaroš
Budem ja vozio auto svom mehanicaru.

Dado Tornado, cek dok on to slika, doslovno nema nikakvog trosenja.



A ovo je friško poslije vožnje, znači nije stajao pa da se hrđa skupila.
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Dvi su solucije.

1. Moment valjci u STP-u su za onu stvar. (Klješta ti ne valjaju)
2. Disk je prekaljen od neke izvanzemaljske, neuništive i čovječanstvu nepoznate rude. :D
 

Dalibor

Dado Tornado
sumnjam da bi sa takvim diskom prosao tehnicki sa 1800N, cak i sa 200kn. ovako preko moba ni disk nije bas "kao novi", cak i da zanemarimo hrdju. ako je takav netom nakon voznje onda je jasno da ne koci, a ako su oba zadnja diska istovremeno postala takva, najprije bi rekao da vjerojatno glavni kocni cilindar ne raspodjeljuje pritisak na zadnje kotace
 

Memphis

Active member
Po slici taj disk trenutno ne koči ... i to nije nov disk kako si opisao, već se vidi da je kočio i ima lagan rub.

Ovdje nešto ne valja ili sa čeljusti ili dotokom ulja (korektor kočelja).
 

Cutac

Prèkaroš
1. Moment valjci u STP-u su za onu stvar. (Klješta ti ne valjaju)
Tri tehnička je prošao, dvije različite stanice :D

ovako preko moba ni disk nije bas "kao novi"
i to nije nov disk kako si opisao, već se vidi da je kočio i ima lagan rub.
Nema rub, kotač je bio dolje i pod prstima se ništa ne osjeti. Mislim da je ovdje "rub" drugačija hrđa pa se čini na slici.

Ovdje nešto ne valja ili sa čeljusti ili dotokom ulja (korektor kočelja).
Èeljust može biti jer je loše reparirana kod nekog u Rijeci, pa je stavljena rabljena, ne znam kako točno ide priča.
a ako su oba zadnja diska istovremeno postala takva, najprije bi rekao da vjerojatno glavni kocni cilindar ne raspodjeljuje pritisak na zadnje kotace
Drugi zadnji ima čistu površinu(iako ne potpunu), tako da nije balansirano iza.

Hvala na savjetima, ali Tanaja se jedini dotaknuo pitanja - kako može proći 3 tehnička? :D
 
Na vrh