Interval zamjene amortizera i simptomi

Larry

Member
Bok kolege,

riječ je o C4 Coupe, 1.6 16v iz 2006. i sada je na skoro 180.000 km i mislim da amortizeri nikada nisu mijenjani. E sada, što se tiče simptoma istrošenosti ovjesa - nisam primjetio da auto klacka, na ležećima pri laganim brzinama ne lupaju i na neravninama (ne rupe i šahtovi, nego laganije neravnine) sasvim lijepo upija, no primjetio sam da na lošim cestama s rupama, udubljenim šahtovima i sličnim 'oštećenjima' dosta neugodno sve lupka i jako je neugodno imalo brže se vozit, a stražnji desni kotač na mrvicu jačim udarcima jako lupi, osjećaj kao da sam sa zavarenim ovjesom prešao preko rupe.

Da li je to interval na kojem bi već svakako bilo poželjno zamijeniti amortizere, da li taj jaki udarac stražnjeg desnog kotača znači dotrajalost dosjeda pa bi zamjena amortizera i to riješila i koliki su troškovi uopće zamjene amortizera? Naravno, pretpostavljam da je nakon takvog zahvata potrebno podesiti i optiku.

Također, isplati li se negdje (npr u Auto Bat) napraviti provjeru ovjesa?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Možeš, ali nema nekog smisla... nakon te kilometraže su sigurno za zamjenu. Čak i da ništa ne lupa... A razliku ćeš osjetiti kad sjedneš i povozaš auto nakon montaže novih.
Obavezno riješi i sve vezane sitnice, kape amortizera i slično...
 

Citrex17

New member
Također bih trebao uskoro mijenjati zadnje amortizere (pretpostavljam da su amortizeri jer mi lupa zadnji kraj u rupama, ne u svakoj ali lupa na rupama veceg promjera) e sad pitanje... Ovlasteni, neovlasteni, kupiti sam dijelove ili prepustiti majstoru sve, koju marku amortizera preporucate? Kakvu cijenu ocekivati?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ovlašteni će biti najskuplji, s time da to nije garancija apsolutno ničemu... ni radu, ni djelovima.
Ako imaš ''svog'' mehaničara kojeg dobro poznaješ, onda se može isplatiti da sam nabavljaš dijelove (ako imaš baš super cijenu)...
Ali je generalno bolje pustiti mehi (opet od povjerenja) da sam nabavi dijelove, imaju oni dobre popuste na to pa cijena ispadne slična kao i da sam nabavljaš. Samo što onda imaš i garanciju ;)

Cijene djelova kod Kreše su cca 100kn za ležaj (Meyle) i oko 300kn amortizer Meyle/Bilstein, znači manje od 1000kn ukupno
 

Cutac

Prèkaroš
Bilstein B4 je sa 40% popusta bio 2000 za C4 I 2.0 180. Ruke cca 300-400, zavisi koliko si dobar sa majstorom.

Zadnji kako Ivan kaze, cca 1000 kuna sa popustom, tu su ruke ful manje, imas 6 sarafa ukupno. To se bez beda doma zamijeni.
 

Larry

Member
Evo mali update, fer je da napišem ako još netko ima sličan problem pa da ne napravi bespotrebna trošak.

Još otkako sam auto uzeo, prošle godine u proljeće, na lošim cestama (šahtovi, oštre neravnine, pukotine) se auto dosta loše ponašao, tresao, maltene se bilo toliko neugodno vozit da sam na takvim cestama bio uredno najsporiji.

Negdje u 5. ili 6. mjesecu sam na rupama i neravninama primjetio da nešto lupka odnaprijed, tupo lupkanje koje riječima (onomatopejom) mogu opisati kao PLUP-PLUP :D

Odmah je pretpostavka pala na spone, pa s obzirom da istrošenost istih nije toliko opasna, nije mi se dalo riješavati. Pa prolazi ljeto, pa idem na more, pa napravim dosta kilometara i one postaju sve glasnije i iritantnije i na rupama već primjetim da mi od njih i volan postane mlohaviji i počne lupat.

Uglavnom, išao sam u ponedjeljak na servis, čovjek na ruku odmah skužio da lijeva lupa, zamolio ga neka odmah obje zamijeni. Poslije sjednem u auto, ništa više ne lupa na osjećaj, ništa ne lupa na zvuk, volan i na ravnoj i na neravnoj cesti direktniji, prelazak preko rupa je ugodan i ne trese. Da ne znam što je čovjek radio rekao bih da mi je zamijenio cijeli ovjes. Kao da vozim drugi auto, još ne mogu sebi doći da jedne spone mogu toliko utjecaja na vožnju imati. Trošak je ukupno 430 kn, sada je samo pitanje koliko će ove spone izdržati jer znam da znaju bit 'govno'.

Nadalje, ono što na jakoj rupi i dok je auto opterećeniji zna jako lupit kod stražnjeg desnog kotača, primjetili smo da je po tom amortizeru malo masno, dakle počeo je propišavat, no trenutno mi to nije tako kritično pa to kad jednog lijepog dana dođe na red.

p.s. auto je cijeli odozdola iznimno zdrav, nit trunke hrđe nit išta masno. Sjetim se koliko je moja prethodna Corsa već sa 10 godina starosti odozdola bila rascvjetana da si ju mogao strugat noktom.
 
Posljednje uređivanje:

zulufer

Active member
O da stabilizator štangice, ako na to misliš, itekako znače. U to sam se i ja uvjerio. A corse su takve, trijebe se ko kukuruz.
 

Larry

Member
Jel se osjeti razlika kad se 14 godina stare ispravne zamijene novima?
E to ne bih znao, ove očito nisu bile ispravne :)


O da stabilizator štangice, ako na to misliš, itekako znače. U to sam se i ja uvjerio. A corse su takve, trijebe se ko kukuruz.
Tako je, štangice stabilizatora da se stručnije izrazimo.
 

Larry

Member
Malo sam kopao po internetu i vidim da je boljka ovjesa to što stražnji ovjes dosta neugodno nabija. Primjetio sam i sam to, na oštrim rupama (ne ležeći, nego pukotine i rupe po cesti) kresne kao da su gume napumpane na 4 bara ili kao da je ovjes pretvrd. To im je navodno tako napravljeno i treba se s tim pomirit.

Ima li tu možda ipak neki lijek? Zamjena nečega, ugradnja nečega, nešto?
 
Na vrh