Gubi rashladnu tecnost

jecaisale

New member
Evo mene sa problemom koji moram da resim brzo ali privremeno. Situacija je sledeca, pre par dana stigli na more u Grcku i primetim da mi na izduv beli dim izlazi. Inace je u pitanju C3 1.4 benzin.
Odem do lokalnog majstora da pregleda i konstatuje da je dihtung probio i rashladna tecnost ide u izduv. E sad posto sam u drugoj drzavi i cene za to da se odradi je 400e, ravnanje glave i ponovno zaptivanje...
Moje pitanje je da li bi uspeo da "zakrpim" tu rupu sa "leak doktor" ili neki slican aditiv za zapusavanje rupica na rashladnom sistemu?
Strah me da krenem nazad i bojim se da ne napravim veci problem. Sta je najgori scenario sro moze da se desi? Hvala unapred na odgovorima...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
A šansa da kemija pokrpa što mora je mala. Da nema bjelog dima, možda bi se i moglo riskirati... ali ovako ja nebi.
Cijena je otprilike kao i u Hr, ja bi na tvom mjestu dao da to odrade... pa po povratku na pregled
 

sir.Oliver

Well-known member
ovako . nema šanse da bilo čime zakrpiš probijen ( progoreo ) dihtung glave . pritisak je jako velik za bilo kakvu hemiju .... a vodu ti uvlači kod usisa ( usisavanje smjese zraka i benzina . jedan od 4 takta motora ). žao mi je što ti to moram reć , ali jedino rešenje je ravnanje glave i zamena dihtunga .
 

jecaisale

New member
A vredi li bar pokusati? Da li moze da nasteti cilindru tecnost za krpljenje ili vec necemu drugome? Da li mogu tako da vozim uz cesto stajanje i dolivanje tecnosti?
Znam da je jedina opcija ravnanje glave ali bar da se docepam kuce nekako pa kod svog majstora...
 

szahtila

Well-known member
A vredi li bar pokusati? Da li moze da nasteti cilindru tecnost za krpljenje ili vec necemu drugome? Da li mogu tako da vozim uz cesto stajanje i dolivanje tecnosti?
Znam da je jedina opcija ravnanje glave ali bar da se docepam kuce nekako pa kod svog majstora...
Pa za koliko ti taj tvoj majstor to može odraditi? Da li ti se isplati riskirat vučnu službu, osim ako je imaš ugovorenu preko police osiguranja ili autokluba? Ja bi to odradio tamo kamo jesi, sve ostalo može biti samo skuplje
 

sir.Oliver

Well-known member
Ivane , ako mješa vodu i ulje , ja nebih ni pokrenuo motor . mnogo veća opasnost totalnog uništenja motora . emulzija će biti sve redja i redja a podmazivanje skoro nikakvo ... preti zaribavanje motora .
ali , da se vratimo temi .... koliko vode ti potroši za , recimo , 50 km ?
na povratak kući sa tako oštećenim dihtungom i ne pomišljaj . teoretski je moguć , to je tačno .... ali , pitanje je , isplati li ti se taj rizik ?
šta ako ti se ne posreći , i ostaneš negdje na sred puta , jer potrošnja vode će samo rasti .... motor će gubiti snagu ( zbog ispadanja jednog cilindra ) a i potrošnja će samo rasti .....
moj savjet ti je .... daj da to odrade tamo . jeftinije je od teranja auta na tri cilindra . da je to neki kraći put ... pa ajde .... ali Grčka nije tu negdje , iza ćoška .....
 

jecaisale

New member
Uhhhh... ne odrice mi se tih 400e... tast mi inace majstor i zato bih prosao samo sa brusenjem glave i novim dihtungom... svejedno jeftinije bi prosao ali ako stignem do kuce.... uhhhh muko moja :(
Nisam merio koliko mi potrosi na 50km, to cu proveriti danas ili sutra, planiramo mali izlet tu pa ce taman biti za probu...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ivane , ako mješa vodu i ulje , ja nebih ni pokrenuo motor . mnogo veća opasnost totalnog uništenja motora . emulzija će biti sve redja i redja a podmazivanje skoro nikakvo ... preti zaribavanje motora .
Na TU3 u pravilu ulje ulazi u rashladni sistem, ne obrnuto. Ogroman broj ih tako vozi tisućama kilometara... U obrnutom slučaju se slažemo, auto ne treba niti paliti
 

jecaisale

New member
E sad, situacija je sledeca. Ja se vratio kuci bez da je majstor ondasnji ista radio... rizikovao sam i uz dosta stajanja i proveravanja nivoa vode presao 870km bez da je izgubio i kap jednu... beli dim ne ide vise na izduv, sve je kao i pre... sta se tu desilo?
Da li ima neko razumno objasnjenje?
Glupo pitanje ali da li je moguce da se od toplote(kad smo stizali na more bilo 35-36 stepeni) malo "deformisala" glava i kad se ohladila da je selo na mesto? I nije mi jasno da kad sam tamo oterao kod majstora vidno je dimio i sam sam video kad je sa onim spricevima sa plavom tecnosti merio i promenilo je boju(sto znaci da izduvnih gasova ima u rashladnoj tecnosti) a dan posle nije vise bilo...
Svakako planiram da skidam glavu i da nosim na sredjivanje samo mi nije jasno sta se desilo.
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
E sad, situacija je sledeca. Ja se vratio kuci bez da je majstor ondasnji ista radio... rizikovao sam i uz dosta stajanja i proveravanja nivoa vode presao 870km bez da je izgubio i kap jednu... beli dim ne ide vise na izduv, sve je kao i pre... sta se tu desilo?
Eto, sam nek ovo uđe u arhivu kaj univerzalni dematnij ak ikad iko igde veli da su Galski motori smetje. :) Nisu!
 
Na vrh