ENGINE FAULT code P0420

ZVAJ

Skoro zreo
Dakle vraćao se iz Osijeka u Vu i na cesti koja se renovira (prema Nemetinu) na onim neravninama odjednom iskočila na ekranu poruka ENGINE FAULT i upalila se naranđasta žaruljica. Citroen C4 II, motor 1.6 VTi prevalio cca 140tkm. Imam nekakav tester motora kojim pratim većinu parametara (prvenstveno temp. rashladne tekućine) i rezultat testa je: P0420 Powertrain Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank1). što bi u prijevodu značilo Učinkovitost katalizatora pogonskog sklopa ispod praga (Skupina 1).
SAD je li moguće da je katalizator "potrošen" ili je nešto drugo u pitanju. Motor normalno vuče i radi. Natočio sam gorivo u Croduxu, i napravio 90 km. Da nije gorivo štogod donijelo??? Ima li netko iskustva?
Screenshot_2022-11-05.jpg
 
Posljednje uređivanje:

Milosh

Test
Ja bih prvo pokušao zamijeniti drugu lambda sondu, jer je ona ta koja prati rad katalizatora.

Ne znam je li se može cat istrošiti, nisam čuo za to.
 

szahtila

Well-known member
Ja bih prvo pokušao zamijeniti drugu lambda sondu, jer je ona ta koja prati rad katalizatora.

Ne znam je li se može cat istrošiti, nisam čuo za to.
Prije mjenjanja sondi prvo bi trebalo provjeriti kako radi prva sonda, mora mijenjati vrijednost od 0.1 do 0.9 volti. Druga bi ttebala gotovo mirovati oko 0.4-0.5 volti odnosno ne bi trebala pratiti varijacije prve u istom ritmu. Ukoliko ih prati, katalizator ne radi ispravno. Katalizator se može zagušiti, mehanički raspasti i na kraju začepiti
 

ZVAJ

Skoro zreo
Katalizator se može i potrošiti. Jednostavno kad se dovoljno toga katalizira više nema reaktivnog metala u njemu i nema kataliziranja.
Da. Na tom tragu i ja razmišljam. Negdje sam pročitao da "strada" katalizator ako ima previše ulja u motoru. Dosad su mi dvaput nasipali ulja preko maksimuma. Rekli su da će to motor potrošiti. Je potrošio je ali je i otišlo na katalizator. Ostaje dakle u ovlašteni servis pa kesu na stol. :-(
Prije mjenjanja sondi prvo bi trebalo provjeriti kako radi prva sonda, mora mijenjati vrijednost od 0.1 do 0.9 volti. Druga bi ttebala gotovo mirovati oko 0.4-0.5 volti odnosno ne bi trebala pratiti varijacije prve u istom ritmu. Ukoliko ih prati, katalizator ne radi ispravno. Katalizator se može zagušiti, mehanički raspasti i na kraju začepiti
Mislim da taj tester ima u opcijama i prikaz napona na sondi, samo me to dosad nije zanimalo.
 

Milosh

Test
Zašto ovlašteni? Koliko se često desi da se cat potroši, i na kojim kilometražama. Znam bezbroj auta sa 300+ hiljada km i nisam čuo da se to nekome desilo. Vjerovatno da se desi ali usljed ovako nekih sporednih stvari koje ga unište. Tako da, ja bih prvo provjerio lambde a ukoliko se utvrdi da trebaš novi cat, tražio bih na otpadu neki sa relativno malo km.

A napon izlaza sondi se uglavnom može vidjeti i sa ELM327 ili tako nekom dijagnostikom.
 

Cutac

Prèkaroš
Negdje sam pročitao da "strada" katalizator ako ima previše ulja u motoru. Dosad su mi dvaput nasipali ulja preko maksimuma. Rekli su da će to motor potrošiti. Je potrošio je ali je i otišlo na katalizator.
Nema to veze nikakve. Jedino da su nalili preko ispušnih ventila pa da se cijedi u kat :D
Moj ima 180 tisuća i kat je ispravan. Provjeri lambde kako ti je rečeno, a ako se ustanovi da je kat u problemu, razlozi mogu biti brojni, no prvenstveno način vožnje i opće stanje motora (kompresija i ispušni ventili, manje dizne i svjećice/bobine).
 

ZVAJ

Skoro zreo
Nema to veze nikakve. Jedino da su nalili preko ispušnih ventila pa da se cijedi u kat :D
Moj ima 180 tisuća i kat je ispravan. Provjeri lambde kako ti je rečeno, a ako se ustanovi da je kat u problemu, razlozi mogu biti brojni, no prvenstveno način vožnje i opće stanje motora
Eh, ovako. Bio u ovlaštenom na testu i test veli da ima tri greške: da je katalizator "potrošen" odnosno pri kraju, druga greška da je smjesa prebogata, treća da lmbda sonda radi sa prekidima i uzrokuje grešku. Nisam se sjetio pitati koja to lmbda. Gornja ili donja. Savjet servisera je novi katalizator ili potražiti polovni pa zamjeniti. Biti spreman da prilikom demontaže pukne i koji brezon u glavi. Vjerojatni uzrok kvara je to što ovi motori troše ulje pa je to zasralo katalizator. Sad moj troši cca 2dcl na 1000km. nešto ode i na brtvi dekla jer flisa na zadnjoj strani. Tko bi rekao da ta potrošnja ulja smeta katalizatoru.....
A napon izlaza sondi se uglavnom može vidjeti i sa ELM327 ili tako nekom dijagnostikom
Imam nešto takvo preko mobitela. Nema sve lambda informacije dosta toga je zasivljeno u meniju. Budem se pozabavio time. Pozz.
 

szahtila

Well-known member
Eh, ovako. Bio u ovlaštenom na testu i test veli da ima tri greške: da je katalizator "potrošen" odnosno pri kraju, druga greška da je smjesa prebogata, treća da lmbda sonda radi sa prekidima i uzrokuje grešku. Nisam se sjetio pitati koja to lmbda. Gornja ili donja. Savjet servisera je novi katalizator ili potražiti polovni pa zamjeniti. Biti spreman da prilikom demontaže pukne i koji brezon u glavi. Vjerojatni uzrok kvara je to što ovi motori troše ulje pa je to zasralo katalizator. Sad moj troši cca 2dcl na 1000km. nešto ode i na brtvi dekla jer flisa na zadnjoj strani. Tko bi rekao da ta potrošnja ulja smeta katalizatoru.....

Imam nešto takvo preko mobitela. Nema sve lambda informacije dosta toga je zasivljeno u meniju. Budem se pozabavio time. Pozz.
Nije to do ulja, već do sonde koja radi neispravno i time uzrokuje prebogatu smjesu.
 
Na vrh