DS5 baterija

C4-ST

New member
Pozdrav ljudi, od bliske osobe planiram kupiti Citroena DS5 hibrid, 2014 godište. Zanima me slijedeće, s obzirom da auto ulazi u 9-u godinu života, ne očekujem da će glavna baterija još dugo funkcionirati, a koliko vidim po Googleu ona košta ogromnu masu para. Sad me zanima, kada mi ona jednog dana otkaže:
1. može li se DS5 voziti bez nje, a da to ne negativno ne utječe na samo vozilo?
2. Može li kao takav proći tehnički pregled?
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Trajat će ti i biti aktivna još barem 5-6 godina!
Znam čovjeka kojem su u 10 god. starom P508 hibridu u ovl. servisu izmjerili zdravlje baterije 93%.
Ipak, informacije radi, valjalo bi Diagbixom provjeriti zdravlje te koju kupuješ, da znaš na čemu si…

Kad se pak jednog dana skroz potroši i dalje će se auto voziti normalno, samo bez pomoći elektro-motora (na selektoru neće biti aktivan ZEV i Auto mod) ali s dodatnom težinom baterije u gepeku.
Na tehničkom bi trebao prolaziti normalno..
 

C4-ST

New member
Zahvaljujem. Dodatno pitanje - osim te baterije, ima li DS5 jos kakvih "egzotičnih" djelova ili je sve ostalo više manje isto ka na C seriji?
 

gambler072

C5 enthusiast
MacSlavko MacSlavko jesi siguran u to? Poznat mi je jedan slucaj gdje je baterija crkla na 508 na cca 230tkm, auto je bio neupotrebljiv, nije se mogao upaliti, a nova bat je kostala cca 3000€
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
MacSlavko MacSlavko jesi siguran u to? Poznat mi je jedan slucaj gdje je baterija crkla na 508 na cca 230tkm, auto je bio neupotrebljiv, nije se mogao upaliti, a nova bat je kostala cca 3000€
Rekao bih da je tamo crklo nešto drugo, nekakav konverter ili nešto treće. Imaš detalje o tome?
Pogonska baterija se može isprazniti i kad je sve ispravno pa je vozilo onda ne koristi (to se događa nakon cca. 40 km vožnje u ZEV modu). BSI to “zna” i jednostavno ju zanemari dok je prazna te vozilo pogoni samo primarni 2.0 HDi agregat.

No, ja samo teoretiziram. Treba pitati nekoga tko ili zaista zna (dečki iz servisa - javite se!) ili ima iskustva s PSA hibridima…
 

Milosh

Test
No, ja samo teoretiziram.
Izvini ali moram ti skrenuti pažnju na nešto.. Ti samo teoretiziraš, a u postu iznad zvučiš 100% siguran i čovjek bi ti mogao povjerovati i upustiti se u avanturu tešku hiljade eura.

Trajat će ti i biti aktivna još barem 5-6 godina!

Što se tiče te situacije, da li se može voziti ili ne sa praznom baterijom, mislim da tu nešto propuštate. Prazna ali ispravna baterija nije isto što i pokvarena baterija. Svaki auto (kao i laptop, tablet i telefon) ima sistem za mjerenje/procjenu zdravlja i kalibraciju baterije. Nije isto kada auto zna da mu je baterija ispravna ali da je samo treba dopuniti i kada zna da je zrela za zamjenu. Znate i sami, kada je laptop relativno nov, kada se baterija isprazni, OS upozorava ''Battery empty, plug in or find another power source'', a kada laptop ostari i BMS (battery management system) jednom ocijeni da je baterija neispravna, dobićete na ikonici baterije žuti uzvičnik i poruku ''Replace battery''. Isto je tako i kod auta, a sad šta će biti kad se to desi, to zavisi samo od genijalnosti inžinjera. A znajući kako PSA auta ne dozvoljavaju da ga upalite kad u tanku fali pišaline, sumnjam da bi dao da se vozi sa tako važnim dijelom koji je pokvaren. Ili bi barem stalno pištao i svijetlio, ali sumnjam da bi se ponašao kao da mu nije ništa.

Btw, ova poruka ''plug in or find another power source'' od Microsofta mi je genijalna, koji ćeš drugi izvor energije naći osim utičnice? Kao da laptop ima rezervoar za metan pa ga otvoriš, prdneš u njega i on nastavi raditi, mislim ono....
 

gambler072

C5 enthusiast
Imaš detalje o tome?
Nazalost nemam. Poznanik je vozio tog 508 hybrid, dok je bio kod njega sve je bilo ok, ali par mjeseci nakon sto je promijenio vlasnika isti mu se pozalio na to da je ovlasteni servis dijagnosticirao da je baterija "pokvarena", da ne moze upaliti auto i sve ostalo sto je gore navedeno. Dok je auto bio kod njega, znam da je bilo sve ok, bez nekih poruka upozorenja, oduzimanja snage ili bilo cega slicnog. Slozio bih se sa M Milos da postoji razlika izmedju prazne i neispravne baterije, i posebno oko stavke o francuskom softwareu. U zadnje vrijeme cesto vozim 3008 hybrid, i kada tu baterija dirne 0%, nastavljas voznju sa ICE i svi sretni. Ali, obzirom na tehnologoju, odnosno kako ju proizvodjaci "proizvode" i kako sami sebi prave finansijski backup u slucaju otkazivanja nekog od elemenata automobila, cisto sumnjam da ce i ovaj 3008 upaliti kada baterija bude neispravna, a ne prazna.

I samo jedan kratki offtopic, vezan za plug in hybride i zeleni enviroment. Za pomenuti 3008 deklarisani range je 48 km. Nakon cca 500km, nakon sto auto "nauci" kako ga vozac koristi, taj range pada na 24-26km u svakodnevnoj upotrebi. Naravno da na range el pogona utice dosta faktora, vanjska temp, nacin voznje, koristenje "dodatnih" opcija (klima, grijanje sjedista i sl), ali pritom auto nije uopste ekstremno koristen, tj ukljuceno je sve ono sto bi u svakom drugom autu koristili, ne potapa se u crveno, i sl. Nemam pitanje, sve mi je jasno, samo me interesuje vase misljenje da li vjerujete da ovo ima ikakvu svrhu osim odlaska na posao i kuci (ukupno 15ak km) i punjenje svaku drugu noc, pogotovo uzimajuci u obzir cijene el energije i goriva (trenutno u Njemackoj za 100% batetije, tj po trenutnim uslovima voznje 24km = 4€)
 
Posljednje uređivanje:

szahtila

Well-known member
Nazalost nemam. Poznanik je vozio tog 508 hybrid, dok je bio kod njega sve je bilo ok, ali par mjeseci nakon sto je promijenio vlasnika isti mu se pozalio na to da je ovlasteni servis dijagnosticirao da je baterija "pokvarena", da ne moze upaliti auto i sve ostalo sto je gore navedeno. Dok je auto bio kod njega, znam da je bilo sve ok, bez nekih poruka upozorenja, oduzimanja snage ili bilo cega slicnog. Slozio bih se sa M Milos da postoji razlika izmedju prazne i neispravne baterije, i posebno oko stavke o francuskom softwareu. U zadnje vrijeme cesto vozim 3008 hybrid, i kada tu baterija dirne 0%, nastavljas voznju sa ICE i svi sretni. Ali, obzirom na tehnologoju, odnosno kako ju proizvodjaci "proizvode" i kako sami sebi prave finansijski backup u slucaju otkazivanja nekog od elemenata automobila, cisto sumnjam da ce i ovaj 3008 upaliti kada baterija bude neispravna, a ne prazna.

I samo jedan kratki offtopic, vezan za plug in hybride i zeleni enviroment. Za pomenuti 3008 deklarisani range je 48 km. Nakon cca 500km, nakon sto auto "nauci" kako ga vozac koristi, taj range pada na 24-26km u svakodnevnoj upotrebi. Naravno da na range el pogona utice dosta faktora, vanjska temp, nacin voznje, koristenje "dodatnih" opcija (klima, grijanje sjedista i sl), ali pritom auto nije uopste ekstremno koristen, tj ukljuceno je sve ono sto bi u svakom drugom autu koristili, ne potapa se u crveno, i sl. Nemam pitanje, sve mi je jasno, samo me interesuje vase misljenje da li vjerujete da ovo ima ikakvu svrhu osim odlaska na posao i kuci (ukupno 15ak km) i punjenje svaku drugu noc, pogotovo uzimajuci u obzir cijene el energije i goriva (trenutno u Njemackoj za 100% batetije, tj po trenutnim uslovima voznje 24km = 4€)
Električni auti su obična glupost, od punjenja do dometa. Jedina primjena je odlazak na kratke relacije uz uslov da puniš kod kuće. Znam čovjeka koji ima ID4 i koristi ga samo za lokalnu vožnju i ništa više. Imamamo na firmi električni Kangu kojeg moramo svaki dan puniti i planirati dnevne rute(u pitanju je poslovanje na područje Istre) kako ne bi negdje ostali na cesti. Vrijednost tog i takvih auta nakon par godina je upitna:stanje baterije, servisiranje, kvarovi(ne zaboravite, elektronika se kvari), itd
 

Milosh

Test
Po meni je to dobra solucija ako nekome treba auto za po gradu, pa i do 100 km dnevno, uz uslov da imaš garažu ili dvorište za punjenje. Jedino je loše što su loši za ekologiju, i što su preskupi da bi ušteda na gorivu opravdala cijenu.
 

szahtila

Well-known member
Po meni je to dobra solucija ako nekome treba auto za po gradu, pa i do 100 km dnevno, uz uslov da imaš garažu ili dvorište za punjenje. Jedino je loše što su loši za ekologiju, i što su preskupi da bi ušteda na gorivu opravdala cijenu.
Potpuno se slažem sa tvojim mišljenjem
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Izvini ali moram ti skrenuti pažnju na nešto.. Ti samo teoretiziraš, a u postu iznad zvučiš 100% siguran i čovjek bi ti mogao povjerovati i upustiti se u avanturu tešku hiljade eura.
Svi mi koji tu raspravljamo a nemamo hibride (ili ne radimo u ovl. servisu) zapravo samo teoretiziramo... :cool:

No (kad već teoretiziramo :) ), rekao bih i ovo: Peugeot 508 hybrid se proizvodi od 2010 god. DS5 Hybrid od 2012. Iako su to dosta rijetki modeli, nisam čuo da im baterija umire nakon 10 godina uporabe. Ona jedna za koju znam je bila u iznenađujuće dobrom stanju nakon 10 god.

Što se tiče te situacije, da li se može voziti ili ne sa praznom baterijom, mislim da tu nešto propuštate. Prazna ali ispravna baterija nije isto što i pokvarena baterija. Svaki auto (kao i laptop, tablet i telefon) ima sistem za mjerenje/procjenu zdravlja i kalibraciju baterije...
Rekao bih da je malo je drukčija stvar nego kod laptopa i mobitela (kojem baterija traje 10 god?).
Baterija u hibridu neće samo tako postati neispravna kad auto navrši određene godine, odn. odradi neku određenu kilometražu. Inače bi ti modeli stari XY godina odn. s više od XY kilometara išli u otpis i u rabljene dijelove. Izgleda da je stvar dosta individualna, odn. ovisi o načinu uporabe (pražnjenja - punjenja) više negoli o godinama / kilometrima. Također valja imati na umu da ovdje govorimo o običnom hibridu (ne o plug-inu).

Koliko sam u par navrata naišao na temu kvara takvih hibrida, češće se radilo o nekakvom (preskupom) kontrolnom modulu, nego o samoj bateriji. Taj modul se nađe na eBayu od slupanih auta za 500-600€. Baterija pak rijetko kad, i to za 1000 € ili više (ovisno o kilometraži po kojoj se onda otprilike procjenjuje zdravlje baterije).
A ima i banalnih kvarova "hibridnog sustava"; npr. auto ne pali i BSI upozorava na kvar hibridnog sklopa, a ustvari zbog neispravnog alternatora (koji je potrošni dio i na ne-hibridima)...
MacSlavko MacSlavko jesi siguran u to? Poznat mi je jedan slucaj gdje je baterija crkla na 508 na cca 230tkm, auto je bio neupotrebljiv, nije se mogao upaliti, a nova bat je kostala cca 3000€
Prije kupnje rabljenog hibrida svakako treba Diagboxom provjeriti zdravlje baterije (da ne bi bilo "kod mene je bila ispravna").
Može li voziti s baterijom koja nije više u stanju pohranjivati struju (i kad će se to dogoditi) - treba pitati u ovl. servisu...
 
Posljednje uređivanje:

C4-ST

New member
Nova baterija košta 40 000 kn :eek:, provjereno u nekoliko servisa. Također svi osim jednog tvrde da auto bez baterije moze funkcionirati bez ikakvih posljedica.
 

njakopic

Member
Koliko sam ja čitao po netu u vrijeme kada sam se interesirao za hibridnu verziju DS5, bilo je da auto ne može paliti/voziti sa neispravnom baterijom. Inače ta baterija nema klasičnog punjenja putem punjača, već se puni kočenjem.

A što se tiče troškova zamjene baterije, oko 5 tisuća eura se spominjala cifra, s tim da postoje opcije da se mijenjaju samo ćelije u bateriji pa je to nešto jeftinije (pričao sam s jednim likom koji je rekao da ga je to došlo oko 2 tisuće eura). Naime, ne mijenjaju se sve ćelije već samo one koje su pokvarene.

Mislim da sam pročitao da je životni vijek baterije nekih 10 godina ili 250 tisuća km, a već spomenuti lik iz prethodnog odlomka mi je rekao da je to u idealnim slučajevima (barem što se tiče kilometraže), pa je realno za očekivati da će uskoro biti potrebna zamjena.
 
Na vrh