vradojicic
New member
Pocecu temu necim sto nije vezano bas za naslov...
Pre neko jutro krenem na posao, bilo je oko -5, upalim kola, izadjem 20m iz dvorista i ugase se kola, pocnu da trzaju, trokiraju, ne primaju gas. Nekako posle 5, 6 minuta uspem da ih startujem, i onda sve normalno. Uz sve to prethodnih 15-ak dana kao da mi se povecala potrosnja, na nekih 10, 11l plina po gradu.
Moj Saxo je 1998.o, 1.1 - 40kW, sa plinom, do sad presao 242500km, a kod mene od toga nekih 9500km.
Dodjem na posao, pricam kolegi i on me pita za antifriz, ja mu kazem nisam menjao niti dosipao. Dodacu jos i da nije hteo to jutro da upali ni na benzin ni na gas.
Ispustimo tecnost iz sistema, nalijemo vodu da isperemo, ispustimo i vodu, odzracimo i nalijemo G12 100% sa vodom 1:1 (oko 10 evra).
Uz to promenim svecice koje su bile bas pohabane, stavim NGK neke sa 2 pipka(25 evra komplet - kazu da su to bas dobre svecice) da bismo primetili da je jedan kabl pukao/izgoreo i verovatno je ponekad gubio kontakt i radio na 3 klipa pa zamenim i kablove (oko 30 evra). Sve zajedno me izadje nekih 60 evra al posle toga stvarno ujutru (kod nas je nekih -4, -5 ujutru) nemam nikakvih problema, kola rade tise, ujednacenije, pale kao upaljac, za potrosnju cemo tek videti ali garant ce se smanjiti.
E sad, mozete li vi izneti neka vasa iskustva, da li se to desilo zbog antifriza (moguce da je smrzlo bilo u isparivacu, da je bila losa tecnost, tj. voda), svecica ili zbog neceg drugog?
Vracam se na temu!
Primetio sam pre mesec, dva da polako, kad su kola zagrejana ostane poneka mala mrlja ispod menjaca (bar ja mislim da je to menjac). Cini mi se da curi iz manzetne tj. neke gume koja se od poluosovine spaja sa menjacem, i da se sliva dole a nisam siguran da li curi i na samom menjacu?
Recite mi, u cemu je tu problem, da li je popustio semering na menjacu, ili manzetna, imate li neka iskustva? Koliko kosta materijal za to, a koliko rad kod vas, u evrima, otprilike?
I jos nesto, kakva je procedura kod stelovanja ventila, menja li se obavezno tada i dihtung glave, gumice ventila? Koje su pare u pitanju za to? (Ne trosi mi ulje, ne curka ali priblizava mi se veliki servis pa bih mozda i to sredio). Ipak je motor dosta presao pa ga treba i odrzavati da bi ostao dobar.
Hvala na odgovoru i izvinite na dugoj poruci. Pozdrav svim forumasima.
Pre neko jutro krenem na posao, bilo je oko -5, upalim kola, izadjem 20m iz dvorista i ugase se kola, pocnu da trzaju, trokiraju, ne primaju gas. Nekako posle 5, 6 minuta uspem da ih startujem, i onda sve normalno. Uz sve to prethodnih 15-ak dana kao da mi se povecala potrosnja, na nekih 10, 11l plina po gradu.
Moj Saxo je 1998.o, 1.1 - 40kW, sa plinom, do sad presao 242500km, a kod mene od toga nekih 9500km.
Dodjem na posao, pricam kolegi i on me pita za antifriz, ja mu kazem nisam menjao niti dosipao. Dodacu jos i da nije hteo to jutro da upali ni na benzin ni na gas.
Ispustimo tecnost iz sistema, nalijemo vodu da isperemo, ispustimo i vodu, odzracimo i nalijemo G12 100% sa vodom 1:1 (oko 10 evra).
Uz to promenim svecice koje su bile bas pohabane, stavim NGK neke sa 2 pipka(25 evra komplet - kazu da su to bas dobre svecice) da bismo primetili da je jedan kabl pukao/izgoreo i verovatno je ponekad gubio kontakt i radio na 3 klipa pa zamenim i kablove (oko 30 evra). Sve zajedno me izadje nekih 60 evra al posle toga stvarno ujutru (kod nas je nekih -4, -5 ujutru) nemam nikakvih problema, kola rade tise, ujednacenije, pale kao upaljac, za potrosnju cemo tek videti ali garant ce se smanjiti.
E sad, mozete li vi izneti neka vasa iskustva, da li se to desilo zbog antifriza (moguce da je smrzlo bilo u isparivacu, da je bila losa tecnost, tj. voda), svecica ili zbog neceg drugog?
Vracam se na temu!
Primetio sam pre mesec, dva da polako, kad su kola zagrejana ostane poneka mala mrlja ispod menjaca (bar ja mislim da je to menjac). Cini mi se da curi iz manzetne tj. neke gume koja se od poluosovine spaja sa menjacem, i da se sliva dole a nisam siguran da li curi i na samom menjacu?
Recite mi, u cemu je tu problem, da li je popustio semering na menjacu, ili manzetna, imate li neka iskustva? Koliko kosta materijal za to, a koliko rad kod vas, u evrima, otprilike?
I jos nesto, kakva je procedura kod stelovanja ventila, menja li se obavezno tada i dihtung glave, gumice ventila? Koje su pare u pitanju za to? (Ne trosi mi ulje, ne curka ali priblizava mi se veliki servis pa bih mozda i to sredio). Ipak je motor dosta presao pa ga treba i odrzavati da bi ostao dobar.
Hvala na odgovoru i izvinite na dugoj poruci. Pozdrav svim forumasima.
Posljednje uređivanje: