Curenje rashladne tekucine

Gorski

Member
Hmm , sta to znaci? Kako se to moze provjerit bez majstora? Znam da je rekao da ide da provoza auto da sistem povuce vodu, sad sta to znaci ne bih znao.
Mijenjaj ti tog majstora, prijatelju. Ne zna napuniti sistem i odzračiti dočim tako kaže. Sistem se mora napuniti i odzračiti na mjestu, nema što ići na vožnju dok ne napuni i pravilno odzrači sistem i dok ventilator ne uključi i isključi. Dakle, motor se uključi nakon punjenja, otvori se grijanje u putničkom prostoru, otvore se odzračni čepovi (kod termostata vijak, na vodu prema putničkom prostoru, kod hladnjaka - treba znati gdje se sve nalaze) i prati se rad motora, razina rashladne tekućine u exp. posudi i odzračna mjesta.
Stalno kontrolirati razinu i nadoljevati da bude u sredini između minimuma i maximuma i pratiti na odzračnike kada će početi izlaziti tekućina konstantno. Tada ih treba zatvoriti.
Paralelno sa time već nakon nekog vremena otvoriti će se i termostat a to ćeš znati pipajući donju cijev koja ide na hladnjak rashl. tekućine (ako možeš do nje). Termostat se otvara na oko 90 stupnjeva Celzijevih a ubrzo bi i ventilator trebao proraditi budući će mu signal za rad dati senzor temperature rashladne tekućine ako je sistem ispravno odzračen. I čim ventilator proradi znači da je sistem dobro odzračen, uz to da je na sve otvore za odzračivanje prestalo "pućkanje" tekućine već se pojavio mlaz (kada ih treba zatvoriti). I to je onda odzračen sistem, i može stajati na mjestu ili voziti. Ventilator će se uključivati kada motor dostigne radnu temperaturu motora i to je to.
 

Cutac

Prèkaroš
ako nije odzraceno onda ce zrak morati izaci nekako negdje
Ili će ostati džep, napraviti se hot spot i metal će se popigati do nepopravljivosti.
Imaš odušak na crijevu koje ide u kabinu, odvrni do kraja. I vidi jel ima na termostatu, neki 1.6 imaju.
 

Cale81

Active member
Mijenjaj ti tog majstora, prijatelju. Ne zna napuniti sistem i odzračiti dočim tako kaže. Sistem se mora napuniti i odzračiti na mjestu, nema što ići na vožnju dok ne napuni i pravilno odzrači sistem i dok ventilator ne uključi i isključi. Dakle, motor se uključi nakon punjenja, otvori se grijanje u putničkom prostoru, otvore se odzračni čepovi (kod termostata vijak, na vodu prema putničkom prostoru, kod hladnjaka - treba znati gdje se sve nalaze) i prati se rad motora, razina rashladne tekućine u exp. posudi i odzračna mjesta.
Stalno kontrolirati razinu i nadoljevati da bude u sredini između minimuma i maximuma i pratiti na odzračnike kada će početi izlaziti tekućina konstantno. Tada ih treba zatvoriti.
Paralelno sa time već nakon nekog vremena otvoriti će se i termostat a to ćeš znati pipajući donju cijev koja ide na hladnjak rashl. tekućine (ako možeš do nje). Termostat se otvara na oko 90 stupnjeva Celzijevih a ubrzo bi i ventilator trebao proraditi budući će mu signal za rad dati senzor temperature rashladne tekućine ako je sistem ispravno odzračen. I čim ventilator proradi znači da je sistem dobro odzračen, uz to da je na sve otvore za odzračivanje prestalo "pućkanje" tekućine već se pojavio mlaz (kada ih treba zatvoriti). I to je onda odzračen sistem, i može stajati na mjestu ili voziti. Ventilator će se uključivati kada motor dostigne radnu temperaturu motora i to je to.
Kada su meni mjenjali termostat na C4GP 2.0 hdi na ovakav nacin ga je ozracivao cca 30 min na mjestu bez turiranja jer se ventilator ukljucuje na cca 2500o/min. Nikako ga voziti. Zbog toga je tako dugo trajalo. Kada se upalio ventilator na tim malim okretajima, to je bilo to
 

citroenbanjaluka

New member
Jbga, evo danas napravio 150kkm, tekucina sta sam nasuo jutros stoji u posudi, ne fali nista. Primjetio sam kad sam otvorio haubu nakon nekih 40km da je izlazio vazduh iz cijevi malo tecnosti malo vazduha prije nego je krenuo mlaz, evo sad nista, sve se cini ok posuda stoji na maximum. idem sutra da vidi ipak sta je, majstor je na preporuku od druga sta vozi citroena kao i ja i vec godinama odrzava auto kod istog majstora, sad ne znam, mozda je samo losa sreca pa me zadesilo da nije odradio posao najbolje...
Mijenjaj ti tog majstora, prijatelju. Ne zna napuniti sistem i odzračiti dočim tako kaže. Sistem se mora napuniti i odzračiti na mjestu, nema što ići na vožnju dok ne napuni i pravilno odzrači sistem i dok ventilator ne uključi i isključi. Dakle, motor se uključi nakon punjenja, otvori se grijanje u putničkom prostoru, otvore se odzračni čepovi (kod termostata vijak, na vodu prema putničkom prostoru, kod hladnjaka - treba znati gdje se sve nalaze) i prati se rad motora, razina rashladne tekućine u exp. posudi i odzračna mjesta.
Stalno kontrolirati razinu i nadoljevati da bude u sredini između minimuma i maximuma i pratiti na odzračnike kada će početi izlaziti tekućina konstantno. Tada ih treba zatvoriti.
Paralelno sa time već nakon nekog vremena otvoriti će se i termostat a to ćeš znati pipajući donju cijev koja ide na hladnjak rashl. tekućine (ako možeš do nje). Termostat se otvara na oko 90 stupnjeva Celzijevih a ubrzo bi i ventilator trebao proraditi budući će mu signal za rad dati senzor temperature rashladne tekućine ako je sistem ispravno odzračen. I čim ventilator proradi znači da je sistem dobro odzračen, uz to da je na sve otvore za odzračivanje prestalo "pućkanje" tekućine već se pojavio mlaz (kada ih treba zatvoriti). I to je onda odzračen sistem, i može stajati na mjestu ili voziti. Ventilator će se uključivati kada motor dostigne radnu temperaturu motora i to je to.
Tesko je naci , ovo je treci majstor koji mi radi, jedan od prve dvojice umjesto da odradi mali servis, on doda na cijenu jos 3 stavke koje je zamjenio bez konsultacija.. Zamjena ulja u mjenjacu me izasla 160km, dok u ovlastenom kosta 80km, sta sam provjerio naknadno..
 
Posljednje uređivanje:

Gorski

Member
Kada su meni mjenjali termostat na C4GP 2.0 hdi na ovakav nacin ga je ozracivao cca 30 min na mjestu bez turiranja jer se ventilator ukljucuje na cca 2500o/min. Nikako ga voziti. Zbog toga je tako dugo trajalo. Kada se upalio ventilator na tim malim okretajima, to je bilo to
Samo turiranje, tj. broj okretaja motora ne uključuje ventilator, odnosno, nije preduvjet da se ventilator uključi postići određene okretaje motora već postići onoliku temperaturu motora koja će posredstvom senzora temperature rashladne tekućine uključiti ventilator. Motor se turira jedino radi toga da brže dostigne radnu temperaturu i da se otvori termostat a zatim i senzor reagira. No, to i nije toliko neophodno jer većom turažom motora brže radi i pumpa i stvara brži protok rashladne tekućine pa time i veću dinamiku rashladne tekućine kroz motor što svakako ne doprinosi pravilnom odzračivanju. Može se malo ubrzati to dostizanje radne temperature motora ali i pričekati da se ventilator uključi i isključi na malom broju okretaja, kada je i najslabiji optok rashladne tekućine kroz motor i kada će zračni mjehurići "imati vremena pobjeći" iz sredine u kojoj nisu dobrodošli. :)

Jbga, evo danas napravio 150kkm, tekucina sta sam nasuo jutros stoji u posudi, ne fali nista. Primjetio sam kad sam otvorio haubu nakon nekih 40km da je izlazio vazduh iz cijevi malo tecnosti malo vazduha prije nego je krenuo mlaz, evo sad nista, sve se cini ok posuda stoji na maximum. idem sutra da vidi ipak sta je, majstor je na preporuku od druga sta vozi citroena kao i ja i vec godinama odrzava auto kod istog majstora, sad ne znam, mozda je samo losa sreca pa me zadesilo da nije odradio posao najbolje...


Tesko je naci , ovo je treci majstor koji mi radi, jedan od prve dvojice umjesto da odradi mali servis, on doda na cijenu jos 3 stavke koje je zamjenio bez konsultacija.. Zamjena ulja u mjenjacu me izasla 160km, dok u ovlastenom kosta 80km, sta sam provjerio naknadno..

Gle, što se tiče tih 150 tkm, ako su odveženi u komadu, bez dužih dionica stani kreni ili savladavanja uspona u nižim brzinama a pri višim okretajima motora, recimo - da je kakav autoput i sl. gdje se može održavati neka solidna brzina oko 100 km u 5. ili 6. brzini tada i sa nepravilno odzračenim sistemom možeš proći, jer motor ne radi u visokom režimu a opstrujavanje zraka preko hladnjaka je toliko da dovoljno ohladi rashladnu tekućinu, bez potrebe za dodatnim rashlađivanjem. No, to je samo djelomično točno, odnosno onoliko koliko je ispravno bilo i ozdračivanje. Što je odzračivanje lošije odrađeno - veća je mogućnost da je u sistemu ostalo više zraka/a manje rashladne tekućine pa će i termostat ostati na suhom, a onda neće vrijediti ni opstrujavanje da ide 1000 km/h, jer neće biti protoka kroz hladnjak.
 
Na vrh