Citroen C2 1.6 VTS 2005 - potrebna pomoć s spajanjem brojača broja okretaja (turnića) s shift light-om

pvozila

New member
Pozdrav svima,

Kako se bavim automobilističkim utrkama, dobro bi mi došao shift light, radi čega sam se odlučio kupiti "aftermarket" brojač broja okretaja, koji u sebi ujedno sadrži i shift light. Nadam se da na forumu postoji netko tko je sebi ovako nešto spajao, ili eventualno neki električar / elektroničar koji se razumije u Citroen elektroniku, koji bi mi mogao pomoći s kasnije pojašnjenim problemom

Odlučio sam se spojiti na konektor od bobine, koji se sastoji od 4 žice (uz svaku žiču ću navesti njenu funkciju i problem s kojim sam se susreo):
  • ljubičasta (signal)
    • na turniću na leru pokazuje 400rpm umjesto 800rpm okretaja (turnić je podešen na 4 cilindra - ostale mogućnosti su 6 i 8)
  • smeđa (signal)
    • na turniću na leru pokazuje 400rpm umjesto 800rpm okretaja (turnić je podešen na 4 cilindra - ostale mogućnosti su 6 i 8)
  • žuta (masa)
    • na turniću na leru pokazuje ispravan broj okretaja na leru (800), ali pokazivač "poskakuje" (na internetu se ovaj problem zove "bouncy tachometer needle") - ovo se događa (video - link na imgur.com platformu) - možda bi se ovdje mogao staviti kondenzator da počisti signal na masi od "spike-ova"
    • u uputama od turnića je navedeno da se signalna žica turnića spaja na masu od razvodnika paljenja (na starijim autima) ili na masu od bobine (na modernim autima)
  • crvena (stalni plus) - na ovu žicu, naravno, turnić ne radi
S obzirom da su signalne žice dale obećavajuće rezulate, zadržao sam se na njima i pokušao slijedeće stvari:
  • koristeći elektroniku za objedinjenje (zbrajanje) signala s bobina, pokušao sam "zbrojiti" dva signala od 400rpm, kako bi dobio ispravan signal od 800rpm na turniću - NEUSPJEŠNO (turnić nije apsolutno ništa pokazivao)
  • koristeći dvije diode (okrenute na način da se "zbrojeni" signali ne vraćaju nazad na bobine, kako ne bi došlo do problema s radom motora), spojio sam dva signala od bobina - NEUSPJEŠNO (turnić nije apsolutno ništa pokazivao)
Zanima me slijedeće: postoji li neko drugo mjesto na koje se mogu spojiti da dobivam ispravan signal? Odakle ECU dobiva trenutnu vrijednost broja okretaja?

Znam da se na dizelima turnić može spojiti direktno na alternator, ali to ovdje nije slučaj, s obzirom da je u pitanju benzinac.

Poigrao sam se i s ispitivanjem pojedinog pina na konektoru od tvorničkog turnića u Citroenu C2, te nažalost nisam našao ništa korisnog, jer mi se čini da navedeni podaci idu preko CAN BUS-a.

Unaprijed hvala i LP,

Patrik
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Pozdrav svima,

Kako se bavim automobilističkim utrkama, dobro bi mi došao shift light, radi čega sam se odlučio kupiti "aftermarket" brojač broja okretaja, koji u sebi ujedno sadrži i shift light. Nadam se da na forumu postoji netko tko je sebi ovako nešto spajao, ili eventualno neki električar / elektroničar koji se razumije u Citroen elektroniku, koji bi mi mogao pomoći s kasnije pojašnjenim problemom

Odlučio sam se spojiti na konektor od bobine, koji se sastoji od 4 žice (uz svaku žiču ću navesti njenu funkciju i problem s kojim sam se susreo):
  • ljubičasta (signal)
    • na turniću na leru pokazuje 400rpm umjesto 800rpm okretaja (turnić je podešen na 4 cilindra - ostale mogućnosti su 6 i 8)
  • smeđa (signal)
    • na turniću na leru pokazuje 400rpm umjesto 800rpm okretaja (turnić je podešen na 4 cilindra - ostale mogućnosti su 6 i 8)
  • žuta (masa)
    • na turniću na leru pokazuje ispravan broj okretaja na leru (800), ali pokazivač "poskakuje" (na internetu se ovaj problem zove "bouncy tachometer needle") - ovo se događa (video - link na imgur.com platformu) - možda bi se ovdje mogao staviti kondenzator da počisti signal na masi od "spike-ova"
    • u uputama od turnića je navedeno da se signalna žica turnića spaja na masu od razvodnika paljenja (na starijim autima) ili na masu od bobine (na modernim autima)
  • crvena (stalni plus) - na ovu žicu, naravno, turnić ne radi
S obzirom da su signalne žice dale obećavajuće rezulate, zadržao sam se na njima i pokušao slijedeće stvari:
  • koristeći elektroniku za objedinjenje (zbrajanje) signala s bobina, pokušao sam "zbrojiti" dva signala od 400rpm, kako bi dobio ispravan signal od 800rpm na turniću - NEUSPJEŠNO (turnić nije apsolutno ništa pokazivao)
  • koristeći dvije diode (okrenute na način da se "zbrojeni" signali ne vraćaju nazad na bobine, kako ne bi došlo do problema s radom motora), spojio sam dva signala od bobina - NEUSPJEŠNO (turnić nije apsolutno ništa pokazivao)
Zanima me slijedeće: postoji li neko drugo mjesto na koje se mogu spojiti da dobivam ispravan signal? Odakle ECU dobiva trenutnu vrijednost broja okretaja?

Znam da se na dizelima turnić može spojiti direktno na alternator, ali to ovdje nije slučaj, s obzirom da je u pitanju benzinac.

Poigrao sam se i s ispitivanjem pojedinog pina na konektoru od tvorničkog turnića u Citroenu C2, te nažalost nisam našao ništa korisnog, jer mi se čini da navedeni podaci idu preko CAN BUS-a.

Unaprijed hvala i LP,

Patrik
Pročitaj ovo Aftermarket tacho... - Saxperience - Citroen Saxo Forum , nadam se da nema razlike između Saxa i C2 (oba VTS)
 

Ruske

Active member
ma sta nema vts u svojim uricama shift light??? gore ravno na sredini, izmedu okretaja i kmh? jos pise RPM...
 

pvozila

New member
Pročitaj ovo Aftermarket tacho... - Saxperience - Citroen Saxo Forum , nadam se da nema razlike između Saxa i C2 (oba VTS)
Pozdrav Colnago,

Nažalost od ovog posta nije bilo koristi (već sam to prije gledao, ali sam probao još jednom pogledati) - OBD2 port na mom C2 nema pin #3, koji bi poslužio za očitanje RPM-a:



Osim toga, navedeni signal je 5V, što znači da bi trebao i pronaći način za podići napon na 12V, koji su potrebni turniću.

ma sta nema vts u svojim uricama shift light??? gore ravno na sredini, izmedu okretaja i kmh? jos pise RPM...
Pozdrav Ruske,

Hvala na savjetu, no auto je 2005. godina, što znači da imam staru verziju tvorničkog dashboarda u C2, koja nema shift light (a i mislim da bi shift light trebali imati samo Sensodrive modeli - ispravite me ako sam u krivu)

LP
 

Ruske

Active member
ahaaaaaaaaa stariju uricu imas, istina, samo sam na redizajnu vidio shift light
kako ja znam, nije bitno dal je sensodrive ili ne
 

Milosh

Test
A zašto ne spojiš na tu žutu žicu kao što piše na uputstvu, ali sa kondenzatorom? Eksperimentiši malo sa različitim kond, možda lako postigneš željeno ponašanje..
 
Na vrh