C3 potrošnja ulja

Bobby

New member
Pozdrav.
Zanima me, ima li netko iskustva s potrošnjom ulja u C3 1.0 vti 68ks iz 2015. Unutra je ulje 0w30.
Zanima me kolika mu je normalna potrošnja tog ulja jer me svi uvjeravaju da taj motor troši dosta ulja, pogotovo takve gradacije. Do sad mi je potrošio oko 5L na 10 000 km.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Do sad mi je potrošio oko 5L na 10 000 km.
A s obzirom da mu je kapacitet manji od 3l, znači da mijenjaš redovno ulje hoćeš nećeš :)

Nažalost, svi suvremeni PSA benzinci su defektni i suludo troše ulje uđu u duboku starost nakon 2 godine.
Ako ga ne želiš uvaliti nekome dalje i riješiti se problema, onda ti je najjednostavnije nastaviti dolijevati redovno ulje. I sjeti se promjeniti filter svakih 5-10tkm.

Moguće da bi pomoglo i bolje ulje, a ako ne dobiješ tu savjet, postoji ova tema:
https://www.citroenforum.hr/threads/motorna-ulja-općenita-tema.9654/
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Svakih 5-10tkm? Servisni interval bi trebao biti 20tkm sa 0w30 pa mi je to nekako kratko....
A koje bi onda bilo bolje ulje za njega?
Na prince (VTI) i na puretech benzinskim motorima se mjenja ulje na max 10K km (bez obzira što piše za servisni interval),
Moja odluka je da sam završio s 0W30 .
 

Bobby

New member
Na prince (VTI) i na puretech benzinskim motorima se mjenja ulje na max 10K km
Kao što je rekao Ivan 222, s obzirom da mi troši oko 5L ulja na 10 000 , a kapacitet mu je 3,5 L, samo se mijenja jer stalno dosipavam 😀. Jedino filter, kako je rekao. Mene samo zanima netko tko je imao isti takav motor i isti takav model, dali je imao istu potrošnju ulja ili ne.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
1.0, 50kw imam u Peugeot 107, e sad, auto ne prelazi 10 000 godisnje, pa sa te tačke nije merodavno. Vozi se isključivo po gradu i trenutno je u njemu 5w40. Pre toga je bio 10w40, ono sto mogu da potvrdim jeste da se ulje ne dosipa. Ako je Daihatsu motor 1.0 u njemu, oni su poznati da mogu trošiti ulje.
 

Bobby

New member
1.0, 50kw imam u Peugeot 107, e sad, auto ne prelazi 10 000 godisnje, pa sa te tačke nije merodavno. Vozi se isključivo po gradu i trenutno je u njemu 5w40. Pre toga je bio 10w40, ono sto mogu da potvrdim jeste da se ulje ne dosipa. Ako je Daihatsu motor 1.0 u njemu, oni su poznati da mogu trošiti ulje.
Ma imao sam i ja prije Citroen C1 iz 2008 sa 1.0 motorom i 10w40 i nikakvih problema. Prije 6 mjeseci sam uzeo C3 iz 2015.g., 1.0 motor, 3 cilindra, euro 6 norma. Mislio sam da su to isti motori, ali ni blizu. Ovaj stari ima lanac, a ovaj novi zupčasti i to u samom ulju. Zato me zanima koja mu je normalna potrošnja ulja. Netko tko ima isti taj 1.0 od 2014-2016 godine. Može čak i 1.2, ali taj model.
 

VedranTHP

New member
Ne znam jesu isti motori ili ne (pretpostavljam da jesu), ali na Facebook stranici vlasnika Pug 208 se svi masovno žale na potrošnju ulja kod svih VTi i THP motora, pa tako i tih novijih kako ih zovu Puretech. Vjerojatno da to više je nego nije normalna potrošnja za tako konstruiran motor. Pitanje je jedino je li tebi to normalno, odnosno je li ti mrsko dolijevati svako malo. Bez obzira na dolijevanje, mijenjaj ulje i filter ulja redovito.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Da... svi troše, neki više, neki manje.
Mislim da na formumu nema drugi 1.0 vti, al sve je ista priča.
Koliko vidim po stranim forumima, neka 'normalna' potršnja je do nekih 3l/10000km.
Ja bi prekomjernu potrošnju probao korigirati boljim uljem, a spominje se i pcv ventil kao uzročnik veće potrošnje
 

DS9

Active member
Na srpskon nezavisnom forumu ljubitelja citroena tj. CFS-u imamo temu o Puretch motorima na 14 strana, tj. poprilično je obimna, i opisana je veća potrošnja ulja od nultog kilometra, kao i problem detoriacije kaiše tj. potreba ranije zamene zupčastog (koji prolazi kroz ulje) i pored toga što bi trebao da bude adekvatno otporan (na ulje) kao i to da najverovatnije i zamenski tj. novija revizija tog specifičnog kaiša izgleda nije bitno otpornija.

Suština sa Puretech motorima se svodi na to da im treba dodavati ulje koliko ga troše, i da zbog razlaganja kaiša treba isti zameniti na maksimalno pet godina.

***

Ono što bi npr. mene zanimalo (da npr. "eksperimentišem") je sledeća stvar.
Dakle, zvanično, sa obzirom da je motor konstruisan da mu zupčasti pliva u ulju (a što je inače i idealno za španer tog kaiša) i sa obzirom da je teoretski konstruisan sa vrlo niskim tolerancijama (što kako stoje stvari praksa pokazuje da i nije baš tako) - tom motoru je propisano ulje po norni PSA B71 2312 (preporučeno totalovo Quartz Ineo Firts 0W-30) odnosno ulje vrlo niskog radnog viskoziteta (oko 9,8 mm2/s na 100 C).

Pri svemu tome se navodi da obavezno mora de se koristi takvo visoko kvalitetno ulje, inače će da se kaiš raspada.

Na žalost, praksa pokazuje i da se sa takvim uljem kaiš raspada (nekakvom dinamikom.

Ono što ja mogu da pretpostavim, tj. da eventualno smatram - da bi se kaiš nekakvom ne previše kraćom dinamikom raspadao i sa drugačijim, tj. viskoznijim/debljim uljem, ali bi se zato potrošnja ulja eventualno značajnije smanjila.

Najjednostavnije rečeno, da imam auto sa takvim motorom, verovatno bih u jednoj izmeni koristio ulje konsipirano oko ACEA C3 norme u gradaciji 0W-30 ili 5W-30 koja su deblja (tj. oko 11-12 mm2/s na 100 C). Recimo takvo ulje je Quartz Ineo Efficency 0W-30 (ili npr. Mobil1 ESP 5W-30), a možda bih čak razmislio i o (renoovskom) ulju po ACEA C4.

Naravno, ovako nešto nije zvanično niti je preporučivo, al` recimo da bih se tako igrao sa svojim autom ukoliko nije u garanciji.
 
Na vrh