C3 Picasso ženomobil

Pankoz

Active member
Ni mojoj gospoji se u početku nije na prvu svideo,a sada vidim da ga više voli od prethodnog.
Deca pogotovo jer imaju mnogo više mesta pozadi.
 

Pankoz

Active member
Pojavio mi se od skoro problem.
Na displeju je tokom vožje izbacio grešku „check engine“.
Nakon očitavanja dijgnostikom video sam da se radi o 2 greške: P2562 i P1497.
Obe greške imaju veze sa turbokompresorom i kazuju: Neispravan položaj u odnosu na zadani,nema dovoljno prednabijanja.
Zabeleženi tlak prednabijanja je bio 1030 Mbar kada je zabeležena greška u računaru.
Naime,radi se o turbo aktuatoru.
Ono što je zanimljivo je da se greška pojavi i nakon 1-2 dana sama nestane.Tokom vožnje kada je prisutna greška nema apsolutno nikakvih problema,turbina radi dobro,automobil ne gubi snagu.
Da li je neko imao sličnih problema i kako je to rešio?
Mogu da zamenim ceo taj turbo aktuator ili kako ga još zovu pneumatski mehanizam za regulaciju tlaka turbokompresora,a li nisam siguran da je do njega jer greška nije stalna,već se povremeno pojavljuje.
 

szahtila

Well-known member
Pojavio mi se od skoro problem.
Na displeju je tokom vožje izbacio grešku „check engine“.
Nakon očitavanja dijgnostikom video sam da se radi o 2 greške: P2562 i P1497.
Obe greške imaju veze sa turbokompresorom i kazuju: Neispravan položaj u odnosu na zadani,nema dovoljno prednabijanja.
Zabeleženi tlak prednabijanja je bio 1030 Mbar kada je zabeležena greška u računaru.
Naime,radi se o turbo aktuatoru.
Ono što je zanimljivo je da se greška pojavi i nakon 1-2 dana sama nestane.Tokom vožnje kada je prisutna greška nema apsolutno nikakvih problema,turbina radi dobro,automobil ne gubi snagu.
Da li je neko imao sličnih problema i kako je to rešio?
Mogu da zamenim ceo taj turbo aktuator ili kako ga još zovu pneumatski mehanizam za regulaciju tlaka turbokompresora,a li nisam siguran da je do njega jer greška nije stalna,već se povremeno pojavljuje.
Možda propušta vakum, znaju cjevčice biti ispucane ako su gumene ili se stvrdnu na spoju ako su plastične. Moguće i da je blokiran pomični dio u turbuTakođer, taj vakum ventil je upravljan strujom pa je moguć i loš spoj na njemu ili releju koji ga uključuje
 

Milosh

Test
Slažem se sa szahtila-om, vakum crijeva znaju tu često biti problem, ali mislim da je do crijeva da bi onda problem bio stalno prisutan.

Ta situacija da imaš problem pa sam nestane, to je karakteristika problema sa strujom, tj vjerovatno sa strujom koja upravlja elektro vakum ventilom. Provjeri i očisti njegov konektor za prvi korak.
 

Pankoz

Active member
Pre dvadesetak dana počelo da se oseća pri blagom prelasku preko neravnina neko lupkanje na trapu.
Kako su se odužili ovi praznici a situacija nije bila toliko alarmantna uradio majstor pre 4 dana defektažu i ustanovio da je levi kraj spone dobio luft i tu je srž problema.
Dogovorio sam na njegovu preporuku da zamenimo odmah i desni kraj spone jer svakako nakon zamene moram da idem na optiku,pa da u skorijem periodu ne moram džabe ponovo plaćati još jednom optiku dogovorismo da se oba zamene.
Danas zamenjeno,sutra idem na optiku.
Delovi bili 32 E i ruke 17 E.
Optika će koštati oko 25 E.
 

Pankoz

Active member
Nakon višemesečnog traženja polovne vučne kuke za ženomobil i kada sam našao dobru cenu za malu razliku para,kupih novu za 120 E + 10 E dostava.
Ugradio je komšija uz moju asistenciju bukvalno za pola sata.
Struju sam rešio nedavno i koštalo me oko 7 E ženska utičnica + 60 € rad električara za povezivanje (sa majstorovim modulom i kablom).
Mislim da je neću zvanično zavesti jer ću je zamaskirati pred svaki tehnički pregled.
99 % vučenja prikolice je za iznošenje biljnog otpada,kod orezivanja voća granje i kabastijeg smeća iz domaćinstva do opštinske deponije.
 

Prilozi

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Ženomobil nema stražnje PDC senzore? Tim je lakša ugradnja i elektifikacija / (ne)telekodirnje.
Kako ćeš je "zamaskirati"? Dosta se vidi vani ta utičnica (a i fiksni dio kuke, ako je odvojiva)...
Zašto je ne bi atestirao?
 

Pankoz

Active member
Ima zadnje senzore,a priključak za struju se skida zajedno sa demontažom kugle kuke na dva šrafa.
Majstoru sam napomenuo da stavi malko duži kabel kako bih mogao pred tehnički pregled da je ubacim u unutrašnjost branika.
Nemam volje da se preganjam sa kojekakvim atestima i taksama za uzimanje para,jer do sada me niko nikada (uključujući i prethodni C3 koji je imao fabričku kuku) nije pitao za atest osim na tehničkom pregledu.
Ukoliko bude bilo problema,a ne očekujem ih ne preostaje ništa drugo nego redovnim putem da je atestiram i dobijem papir za nju.
 

diegos

Well-known member
Ne znam kako kod tebe, kod nas atest košta malo pa se ne isplati ni riskirat (mislim da je 30-ak eura). A na tehničkom kad gledaju pod auto, cijeli onaj nosač nije baš nevidljiv :D
 

Pankoz

Active member
Mislim da je oko stotinjak € potrebno izdvojiti za svu papirologiju oko atesta + dosta cimanja.
Na tehničkom sam se već raspitao i kod njih nije problem ništa odozdo,samo je bitno da se ne vidi sa kamera da viri priključak od kuke,a to ćemo zamaskirati.
 

szahtila

Well-known member
U Hr je atest 30-tak eura, na STP poslikaju auto i kuku, provjere je li utičnica dobro spojena i to je to. Moraš imati papire od proizvođača i dobiješ atest za 15-20 dana. Ne znam kako ide kad nemaš papir od proizvođača
 

diegos

Well-known member
Ja sam dobio atest isti dan! Izgleda da su se modernizirali nedavno pa sad šalju dokumentaciju mailom, stigla mi odmah potvrda! :eek: E da i treba bit ugrađena od ovlaštenog mehaničara, s računom, pa se tu baš ne može fušarit
 
Na vrh