C2 1.4HDI VTR - par pitanja

MegaLUXXX

New member
Bok, novi sam na ovom forumu i koliko sam vidio nije bilo otvorenih ovakvih tema do sad. Imam 1.4HDI VTR sa 185tkm, došao je u originalnom stanju s originalnim 15" felgama. Umjesto njih sam gore stavio 17" Peugeot Hockenheim s gumama 205/40/17 i nakon dva mjeseca morao sam mijenjati lamelu, druk lager i sajlu mijenjača (počeo je gubiti snagu, a lamela je već bila mijenjana 25tkm prije ovog popravka). Te felge su teže od tvorničkih iako dimenzija cijelog kotača nije odskakala od tvorničkih dimenzija. Očito je da je bio veći zamor na getribi zbog težih kotača i to se osjetilo na ubrzanju, ali budući da sam vidio još 1.4HDI-ja na istim felgama, zanima me jel to bilo do kotača ili je problem bio čisto zbog kilometraže auta. Također zanima me kakva su vaša iskustva s mapiranjem 1.4HDI na 90 konja. Htio bih povećati snagu i staviti veće felge, ali nakon svih popravaka me strah upustiti se u takvo nešto bez da provjerim ovdje.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Očito je da je bio veći zamor na getribi zbog težih kotača i to se osjetilo na ubrzanju
U teoriji, da. :whistling: U praksi, premala je to razlika za takvo ekscesivno trošenje. (što se mene tiče)
Nije da je razlika u felgi po 200 kila. :D
Drugo je pitanje znaš li pouzdano što je prijašnji vlasnik doista mijenjao, a što je "mijenjao". ;) Treće, ako stvarno ubrzano troši kuplung, prije će biti problem u mjenjaču. Sreća, pa nije hidraulički i ne znaš koliko si sretan zbog toga.
Èetvrto, ako smo kod toga što više "šteti" kuplungu, rekao bih da je to mapiranje. Ali, kao da je to i bitno u tom slučaju. C2 se ionako vozi samo u jednoj fazi života. ;) Uživaj u njemu!
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

MegaLUXXX

New member
Puno hvala na odgovoru. Tješim se da znam jer je prošli vlasnik bio prijatelj i prvi susjed tako da sam gledao kako ga licka godinama pa vjerujem da je i mehanički bio održavan kako treba, ali nikad se ne zna :/ 17 cola je ionako bilo malo previše, ali izgleda da ga uskoro čekaju neke nove 16" bez straha da će opet nešto riknut hahah :)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Stari C3, 1.4 benz, sa drugim kvačilom, koje se bliži 100tkm, ne pokazuje nikakve znakove umora sa 16icama (195/50)
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
Èisto sasvim lično mišljenje - čini mi se da je 1.4 HDi u karoseriji C2 VTR već fina zujalica, i ako se želi još dodatno nasvirati - naravno da može uz nečiju želju, volju i novac, s tim što bi tada verovatno trebalo ugraditi i druge delovi koji će podržati to, recimo možda kočne delove više klase, eventualno bregasta i sl. Onda se možda shvati da je za tako nešto možda bilo zgodnije sve to raditi na drugačije koncipiranom autu/motoru.

Sa 1.4 HDi se može promuvati svuda uz mali utrošak goriva, naravno ima izraženu turbo rupu - pa mi se čini da bi pretvaranje toga u sportsku varijantu otprilike bilo veća dara nego mera.

Btw,

Sreća, pa nije hidraulički i ne znaš koliko si sretan zbog toga
koliko ja vidim u servisnom uputstvu na eng. jeziku iz 2005. (inače nije navedeno godište tog C2) kvačilo je i kod C2 hidraulično (kao i kod c3 i pluriela) - odnosno napomena na 148. strani kaže sledeće:

NOTE: All the clutches are «push»type with hydraulic control.


Mislim, npr. kod c3 1.4 HDi 8HZ iz 2006. sa MA5 menjačem (koji dakle ima isto kvačilo kao i C2 istog tipa) nema sajle kvačila. Takođe, ne znam zašto bi bila neka nesreća sa hidrauličnim kvačilom kad ono korektno fukcioniše (osim toga je u servisnom uputstvu jasno naznačeno kako se ono podešava - strana 150 i 151 istog dokumenta - pogledati moj donji post i kliknuti link na kraju posta https://www.citroenforum.hr/175891-post6.html).
Hoću da kažem da nisam baš čuo za bitne probleme na vozilima c serije zbog hidrauličnog kvačila (a npr. jesam sa onima na sajlu). Sad, naravno da možda i ne znam nešto bih trebao da znam.

Eventualan problem sa potrošenim kvačilima su imali pojedini vlasnici citroena bez obzira da li je hidraulično ili na sajlu (c3, c2, xsara picasso) - gde su svojevremeno bila ugrađena Luk kvačila (korpa, lamela, potisni ležaj) kao prva/fabrička ugradnja, pa je primećeno da ukoliko se ugrade Valeo kvačila onda ona rabljenjem ne postanu toliko teška/tvrda (tzv. bildersko kvačilo) za potezanje kao što se to desi sa Luk (Valeo i Luk su prva ugradnja, kako za koji model - po pravilu je Luk kao prva ugradnja išao u modele sa HDi, dok je Valeo išao na iste modele sa benzinskim motorima).

Inače, problem sa kvačilom mogu da potvrdim kada semering poluosovine procuri, pa transmisiono ulje navlaži lamelu zbog čega ona manje/više proklizava. U tom slučaju možemo samo da zahvalimo da ceo set za 1,4 HDi nije preterano skup, dakle oko 100 evra.

***

Sad, ako se ide na to da se vozi, kako bjelivuk kaže, samo u jednoj fazi života - ovo što sam napisao može da se i zanemari.
 

MegaLUXXX

New member
Odgovori su stvarno od pravih znalaca čini mi se :D u svakom slučaju ovo mi je prvi auto i za sad je na novim amortizerima i novim Eibach oprugama, vjerojatno se ne isplati ići dalje od novih felgi i eventualno ispušnog sustava (uz naravno redovita mehanička i estetska održavanja) tako da ću se strpiti malo s mapiranjem za neku drugu zvjerku hehe :)
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9
Na vrh