Bijeli dim pri jutarnjem paljenju

Mrèela

New member
izlazi u motornom prostoru. ubrzava na uobicajen nacin, ne vidim promjene. u leru ponekad zna lagano podrhtati uz istovremeni prekid u zvuku brujanja motora. vec duze u kabini smrdi, al nikad nisam vidio dim. danas ga ujutro, kad je bio hladan, nije bilo.
U kabinu može povući ako uključiš grijanje ili klimu,drugačije ne.
To'' podrhtavanje'' u leru može biti do dizni,regulatora pritiska na pumpi vp..
Je li pali nekakve greške? Da li troši antifriz? Jesi gledao pod haubu dok je bilo tog dima i od kud je dolazio? Ako lagano prima gas na mestu i lagano ide do 5000 obr. onda je izduv dobar.
 

DR77

New member
U kabinu može povući ako uključiš grijanje ili klimu,drugačije ne.
To'' podrhtavanje'' u leru može biti do dizni,regulatora pritiska na pumpi vp..
Je li pali nekakve greške? Da li troši antifriz? Jesi gledao pod haubu dok je bilo tog dima i od kud je dolazio? Ako lagano prima gas na mestu i lagano ide do 5000 obr. onda je izduv dobar.
kako radim jaaako puno kratke gradske voznje, sad sam napravio nekih 15,20km po obilaznici i tijekom voznje sve bilo normalno - bez smrada u kabini, dobro ubrzava, zvuk savrsen na par stajanja, antifriz i ulje na skolskim razinama...
na kraju u garazi turirao, nece iznad 3000okr., nema dima, ne smrdi ni nakon turiranja...
ovo do 5000okr. nisam probao, a gas na mjestu daje uobicajeno, sporije od ostalih auta, al u 3. i 4. brzini ubrzava mocno. inace, mjenjam brzine na 2-2,5 okretaja.
 

Mrèela

New member
kako radim jaaako puno kratke gradske voznje, sad sam napravio nekih 15,20km po obilaznici i tijekom voznje sve bilo normalno - bez smrada u kabini, dobro ubrzava, zvuk savrsen na par stajanja, antifriz i ulje na skolskim razinama...
na kraju u garazi turirao, nece iznad 3000okr., nema dima, ne smrdi ni nakon turiranja...
ovo do 5000okr. nisam probao, a gas na mjestu daje uobicajeno, sporije od ostalih auta, al u 3. i 4. brzini ubrzava mocno. inace, mjenjam brzine na 2-2,5 okretaja.
To ukazuje na zaprljan FAP-a Izvezi ga na auto put i 15 minuta na 3000 obr.,Ako u vožnji neće preko 3000 obr. onda je MAF senzor. Ja sam moj FAP izbio i elektronski odstranio,zbog stalne gradske vožnje. Probaj kada je topal auto ,pa daj gas pa vidi jel ise do 5000 lagano,ako ne Fap prljav,a pitanje je kakav je egr ventil.
 

DR77

New member
To ukazuje na zaprljan FAP-a Izvezi ga na auto put i 15 minuta na 3000 obr.,Ako u vožnji neće preko 3000 obr. onda je MAF senzor. Ja sam moj FAP izbio i elektronski odstranio,zbog stalne gradske vožnje. Probaj kada je topal auto ,pa daj gas pa vidi jel ise do 5000 lagano,ako ne Fap prljav,a pitanje je kakav je egr ventil.
ok, thnx. budem prvom prilikom pa javim. da li je normalno da u leru nece preko 3k okretaja? iskreno, ne znam da li sam ikad vozio preko 3,5k, mozda neko ludo pretjecanje na D1... :oops:
 

Mrèela

New member
ok, thnx. budem prvom prilikom pa javim. da li je normalno da u leru nece preko 3k okretaja? iskreno, ne znam da li sam ikad vozio preko 3,5k, mozda neko ludo pretjecanje na D1... :oops:
Nije normalno,FAP ti je zaprljan zbog gradske vožnje jer nema uslove da odradi regeneraciju do kraja. Ovako u manju brzinu i digni ga na 3000 obr, neka to sagori.
Ako misliš auto zadržati za sebe ja bih izbio filter i elektronski odstranio ima da leti.:D
 

Automatic

Well-known member
ok, thnx. budem prvom prilikom pa javim. da li je normalno da u leru nece preko 3k okretaja? iskreno, ne znam da li sam ikad vozio preko 3,5k, mozda neko ludo pretjecanje na D1... :oops:
Neznam za citrače ali neki auti se nedaju turirat iznad 3000 okretaja dok su u leru.Kad kreneš idu preko ali na leru samo do 3000.Recimo mecedes ima sistem otvaranja dodatnih usisnih leptirića koji rade preko elektromotora.Oni mu daju dodatnu snagu a stime o okretaje.Na njemu sve radi na leru.Ford ima isti sistem ali na leru ne otvara dodatni usis( možeš ga tiskat ali ništa).Kad krene sa vožnjom sve radi i prima do maximuma.
 

Mrèela

New member
Neznam za citrače ali neki auti se nedaju turirat iznad 3000 okretaja dok su u leru.Kad kreneš idu preko ali na leru samo do 3000.Recimo mecedes ima sistem otvaranja dodatnih usisnih leptirića koji rade preko elektromotora.Oni mu daju dodatnu snagu a stime o okretaje.Na njemu sve radi na leru.Ford ima isti sistem ali na leru ne otvara dodatni usis( možeš ga tiskat ali ništa).Kad krene sa vožnjom sve radi i prima do maximuma.
Ja sam to rekao čoveku jer ja sam imao istih problema,a auto k'o od šale ide do 5000 u mjestu. A to su valjda isti motori.:D
 

DR77

New member
Ja sam to rekao čoveku jer ja sam imao istih problema,a auto k'o od šale ide do 5000 u mjestu. A to su valjda isti motori.:D
evo me natrag s voznje s preko 3k okr. nema smrada, nema dima, ni u voznji, ni u garazi. ubrzwvanje radilo odlicno, lagano ide do 4,5k, ipak mi je od 5 do 6 crvena zona pa nisam stiskao. u leru opet samo do 3k okr.
meni je sve ovo dovoljno da zakljucim da je pacijent ozdravio ma od cega da je bolovao...
hvala na trudu i pomoci. :prijatelj:
 

Mrèela

New member
evo me natrag s voznje s preko 3k okr. nema smrada, nema dima, ni u voznji, ni u garazi. ubrzwvanje radilo odlicno, lagano ide do 4,5k, ipak mi je od 5 do 6 crvena zona pa nisam stiskao. u leru opet samo do 3k okr.
meni je sve ovo dovoljno da zakljucim da je pacijent ozdravio ma od cega da je bolovao...
hvala na trudu i pomoci. :prijatelj:
Slobodno ga opali po gasu u mestu ima da ide do 5000 dalje neće. Ja sam vozio na 4000-4500 drugom ide 90-100 km na h:D
Ako si ga dobro provozao,sada mora da radi k'o Doxsa!:D
A,sada sam video ,kažeš da neće u leru preko 3000?
Onda je automatik u pravu, kod tebe je onda to ograničeno. Samo ga povremeno poteraj u više obrtaje i radiće k'o sat.
 

converse010

New member
bijeli dim

Poštovanje,imam Citroen C5 2.2 HDI iz 2005.kada sam popodne isao paliti auto pustio sam malo da se grije pa sam dao gas i pustio i ugasio mi se.Opet sam upalio auto i isao je jako puno bijelog dima dok sam dodavao gas.Neznam jel otisla glava motora ili nešto drugo,moze pomoć?
 

balki

Active member
Re: bijeli dim

Provjeri kolicinu antifriza, ako je OK onda bi posumnjao na raspad turbine. Na sta smrdi bjeli dim? Na ulje spaljeno?
 

deda

New member
Re: bijeli dim

Jel je dim bjeli ili plavkast,stavi ruku na auspuh,ak ti se zamasti onda je ulje,ak ti je ruka mokra onda probila glava pa curi antifriz u cilindre.Za jedno i drugo treba mjerit kompresiju,pa će se vidjeti kaj je.
 

balki

Active member
Re: bijeli dim

Skini crijeva zraka koja idu na turbinu i pregledaj lopatice turbine vizualno i prstom probaj dali ima lufta ljevo-desno i nutra-van (ljevo desno smije imat malo lufta a nutra van skoro nista). Pogledaj koliko ima ulja u skinutim crijevima.
Ako je do turbine ko sto sumnjam onda procitaj ovo sto sam pisao za 1.9DCI ali vecina vazi i za tebe:


Imao sam problema sa turbinom koje sam sam rješio pa ću to podjeliti sa vama a tiče se svih zahvata koje sam odradio i nekih mojih zaključaka koji će nadam se još nekome pomoći
Prvi kvar na turbini se desio prošle godine i bez obzira što imam dosta veliko iskustvo i znanje o mehanici dao sam auto u servis kod jednog poznanika jer nisam imao vremena sam se posvetiti tome. Donijeli smo odluku da ću auto zadržati pa je sve izmjenjeno uključujući srce turbine, uljnu pumpu, radilica je otišla na prvu specijalu, nove karike, veliki servis, zadnji amortizeri, prednji diskovi, kugle letve volana itd... i nakon toga auto serviser nikako nije mogao napraviti da ima punu snagu a kako se žena morala voziti tako smo ga u par navrata ostavljali i uzimali sa servisa bez nekog napretka... da bi na kraju nakon godinu dana auto proradio na vlastito ulje iz intercoolera.... dalje pretpostavite

...i sada počinje priča o uzrocima/posljedicama/popravku jer sam se prije dva tjedna sam primio alata i ovog foruma:
1. Prvo sam pročitao brdo Renaultforumserbia tema na tematiku 1.9 DCI motora i vezane problematike i hvala vam na podjeljenom znanju!
2. pri rastavljanju sam našao da je puknuto crijevo na usisu turbine bilo glavnim uzrokom što auto nije ima snage jer sav falš zraka tu uvučen nije prolazio kroz senzor protoka zraka (crijevo kupio preko oglasnika od auto otpada iz slavonije za 30 Eura)
3. Sva crijeva i intercooler oprani te tu treba posvetiti puno pažnje jer komadići kompressora turbine zaostanu u naborima crijeva i intercooleru (lupkanje, mućkanje, četkanje...)
4. Skinutu turbinu je umjetnost izvući van i za to je potrebno životno trenirati tetris i slaganje puzzli ali je na kraju ipak moguće ;-)
5. EGR bilo skoro nemoguće skinuti radi nakupine gareži (koristio noževe, sjekače, velike šerafcigere i podlagao svačime dok ga nisam iskuckao/ispajsao van za što sam morao skinuti grane što je dobro jer sam ih onda detaljno i očistio) + čišćenje EGR-a naravno. (Malo su mu "uškice" popucale što za njegovu funkciju nema neke veze osim što sam morao staviti maalčice diht mase na sami rub kako sljedeće rastavljanje nebi bilo onemogućeno)
6. DETALJNO se mora očistiti (morate 101% bit sigurni da nema nikakvih krutih nečistoća!):
Posuda za kondenziranje para kartera (ono plastično di se sipa ulje), cijev za dovod ulja u turbinu, cjev za odvod ulja iz turbine (bez oštećenja se da iščupati iz bloka tako da se obujmi viljuškastim ključem po kojem se kucne čekićem preko nekog "duršlaga" odozdo), cijev iberlaufa za "disanje motora" skupa sa CPV vent-om (pošto je cijev gumena OBAVEZNO ju cjelu iskuckajte i izmjesite sa svih strana kako bi popucale krute nakupine (a stvarno ih ima mnogo!) i to sve istresite properite, isčetkajte sa onom kružnom četkom za lovačku pušku npr.) a CPV vent rastavite nožem te ga dobro očistite (vjerojatno ćete se iznenaditi kakvog sve krutog materijala se nakupilo od ukrućenih isparenja ulja do komada membrane koja se raspala te je CPV izgubio svoju funkciju! (za sada sam to rješio tako da sam unutra namotao krpu ali sam u potrazi za rješenjem koje će mu vratiti punu funkciju ili za novime (preko 100 Eura košta!))
Problem je što nečistoće iz opisanih krugova direktno mogu sprečiti dotok ulja u turbinu ili mogu upasti u AL lopatice kompresora turbine pri 150000 okretaja i ubiti rotor kompresora!
7. Skinuti karter (zvjezdasti nasadni nastavak za gedoru E8mm!), uljnu pumpu, plastiku koja sprečava da radilica bućka po ulju i DETALJNO provjeriti dali ima špene, nećistoća i komadića turbine te očistiti (ja našao polomljenu čeličnu šajbicu iz turbine u 3 djela, Skinuti i leteći s prve klipnjače do pumpe ulja i provjeriti stanje (špene srećom nije bilo pa ni daljnje štete)
Za skidanje kartera sam morao odšerafiti prednji dio AL "šasije" i razmaknuti od motora te je poklopac kartera izašao "na knap"
OPASKA: Ako je loše stanje motora tada su problemi po turbinu višestruki- olakšano curenje ulja iz povećanih zazora na letećim/ležećim rezultira smanjenim pritiskom za podmazivanje turbine, dok se istovremeno radi loših karika diže pritisak u karteru što radi tlak na povratnom vodu ulja turbine i što je razlika tlakova veća to je manji realni tlak na ulazu ulja u ležaj turbine (!!!). Usput i isparenja kartera postaju vrlo nečista i jaka i stvaraju debele slojeve naslaga i razgrađuju membranu CPV-a i te "naslage" jedva čekaju uletit u turbinu i napravit havariju! Kao nastavak sve više mase plinova ulazi preko neispravnog CPV-a u usis a da to nije registrirano od strane mjerača protoka zraka pa je moguć i error koji bi upućivao na njega!
8. TURBINA: lufta je bilo i jednog i drugog beskonačno i mogu samo spekulirati kako je nastao u godinu dana i manje od 10k km jer se auto malo vozi. Ako bi nagađao onda priča ide ovako:
Poznato je da turbine nemaju neke bogznakakve semeringe koji apsolutno dihtaju da bi ulje držali unutar ležaja nego pritisak ispuha sa jedne i pritisak kompresora s druge strane sprečavaju da ulje odlazi prema katalizatoru i intercooleru radi potlaka u usisnoj grani, a pošto kod mene nije bio slučaj da turbina radi svoj posao ulje je odlazilo u intercooler i motor je nakon nekog vremena srknuo to ulje i otišao u iberturažu koja je spriječena na vrijeme ali je turbina stradala. Usput je bila i pogođena komadićima iz gore opisanog "iberlaufa" pošto isti nije bio čišćen niti mjenjan prije godinu dana
9. Turbinu (tj. srce turbine) sam naručio i kupio preko ebay-a i stigla mi je za 5 radnih dana (Engleski proizvođač Turbo-Technics, dobije se test report sa grafom balansiranja do 172k okretaja sa serijskim brojem turbine i garancijom 2g ili 24k milja. 200 Eura. Oni proizvode i svoje patentirane balanserke za turbine i po tom su poznati u svijetu!)
10. obavezno poštovati protokol ugradnje tj prije trajnog rada motora prvo špricom nasuti ulje u ulaz cijevi ulja u turbinu, pustiti par deci ulja prije spajanja cijevi ulja i par deci ulja prije spajanja odvodne cijevi ulja, te nakon trajnog spajanja ne davati gas neko vrijeme.
11. Vjerojatno radi odspajanja akumulatora prozor na vratima vozača nije radio kako treba nego u koracima po 5 cm i ostale su neke greške spremljene ali nakon reseta grešaka to je proradilo kako treba. Također je i EGR "resetiran" i usput smo prebacili jezik board kompjutera sa Talijanskog na "maternji" Engleski :cenzura:
12. Nakon svega auto je proradio kako i treba, konji su se vratili sa jednogodišnjeg odmora i na oko sve radi dobro i kako bi trebalo ali da bi mirno spavao jedino mi preostaje još kupiti manometar na ebay-u koji ide od -0,5 do +1,5 bara kako bi na fino podesio turbinu.

Eto osjećao sam obavezu prema Vama članovima podjeliti svoje iskustvo pa valjda nekom pomogne kao što je i meni pomoglo informiranje na ovom forumu prije ovog "projekta". Upuštanje u opisani zahvat preporučujem SAMO onima koji imaju dosta znanja i iskustva u mehanici jer ovo stvarno ne spada u "malo treba nešto pročačkati po mašini" nivo.
Molim vas da ne ostavljate pitanja ispod ovog posta koji nisu konstruktivna ili vezana za temu a sve koji im uz mene odgovaraju molim da to rade samo ako je njihovo rješenje provjereno od njih samih.
(ovo je kako bi spriječili: "meni je rekla s3na da je njoj rek'o Giga iz garaže da se turbina maže čistom guščjom mašću...")

Eto sretno svima uz poruku- turbina nije bauk i ako vam ona ode u 99% slučajeva je to posljedica a ne uzrok
 
Na vrh