Ax-engine swap

SimpleMan

New member
Pozdrav,
Pošto imam od prijatelja razbijenu xsaru 1.4 htio bi ubaciti motor u svoj ax, inače sam radio to ali na puntu, pa me zanima ako je netko radio takav swap, radi se o TU3 JP motoru u xsari(dakle multipoint 75 konja), moj je TU9M(singlepoint 45 konja) sa 4- brzine mjenačem...uglavnom započeo bi ovih dana pa me interesira na što moram obratit pažnju kod takvog swapa ako je netko takvo nešto radio pošto nemam konkretno iskustva s citroenom...većinu toga ću po putu pohvatat jer imam vremena i nije mi ax primarni auto, ali molim ako je netko takav swap radio da mi kaže kakve smjernice :)
 

Dalibor

Dado Tornado
nisam radio zamjenu motora, ali internet svašta trpi pa ću napisati da bi ti najveći problem mogao biti u elektronici motora i dobavi goriva.
ax 1,0 pumpa mora osigurati 0,8-1,0 bar, dok je multipoint na xsarinom 1,4 na oko 3,5 bara.
ali pošto imaš sve na toj xsari, možeš prebacivati pa prilagođavati prema potrebi. nisam siguran kako će ići s centralnim računalom, ipak se radi o velikoj razlici u generaciji jednog i drugog i dosta kompliciranijem autu/kompjuteru.
možda je čak lakše pronaći na otpadu prvu gen. peže 106/306/405, citroen ZX, ili bilo što drugo iz '90. sa jednim injektorom da je 1,4. to su motori s oznakom K2A, K2D, KDX. ova dva zadnja imaš u pežoima (imaju oznaku TU3, plus još neka slova) kojih je bilo dosta na našim cestama. auto otpad lukavec iz čepina ili čak auto ivan iz zagreba sigurno imaju što bi trebalo.
to bi bilo skoro plug&play na taj ax 1,0. plus što neki od njih idu bolje na nižim okretajima i imaju bolji odziv na gas kao KDX zbog drugačijeg rada ventila. zvuk je po meni isto ljepši na tim starim motorima s jedim injektorom.
 

SimpleMan

New member
Hvala na odgovoru, slažem se elektronika me najviše brine kod ove zamjene, osim toga u haynesu sam primjetio da KDX, KDZ.. (TU3) u AX- u koriste svi isti MA.3 bosch monopoint kao i TU1 i TU9, bar te ranije generacije, vjerojatno s obzirom na kubikažu imaju neku razliku u promjeru klapne i dizne, ali ja imam MA.3 na svojem skinut s 1.4 motora jer je na mojem otišao potenciometar i radi normalno. Pretpostavljam da se centrale mogu međusobno prebacivat, bitno da nemaju kod ključa. Mislim da ću probati pronaći neki s otpada s takvim motorom.
 

Prilozi

Dalibor

Dado Tornado
na monopoint ma3,0 različit je samo injektor ovisno o kubikaži. tako da treba promjenit samo injektor ako se prebacuje s motora na motor.
naprimjer 1,4 nebi mogao upaliti ili raditi na leru s injektorom sa 1,0.
i najbolje staviti original kompjuter koji je išao s tim 1,4 monopoitom, da ima isti ser. br., jer se može desiti da nepravilno radi ili zacukava.
ako je KDX neka bude komp. iz auta s KDX, ne neki s TU1 ili K2D
 

SimpleMan

New member
na monopoint ma3,0 različit je samo injektor ovisno o kubikaži. tako da treba promjenit samo injektor ako se prebacuje s motora na motor.
naprimjer 1,4 nebi mogao upaliti ili raditi na leru s injektorom sa 1,0.
i najbolje staviti original kompjuter koji je išao s tim 1,4 monopoitom, da ima isti ser. br., jer se može desiti da nepravilno radi ili zacukava.
ako je KDX neka bude komp. iz auta s KDX, ne neki s TU1 ili K2D
To vjerujem, ipak ću pogledati malo za te starije generacije TU motora pošto nisam toliko iskusan sa strujom i htio bi izbjeći potencijalne probleme oko kompa kod ove xsare, više mi je primamljiv monopoint radi jednostavnosti tako da ću ove dane krenut u potragu...još jedno pitanje...1.6 TU5 nije dolazio nikada s monopointom koliko znam?
Javim sav napredak :D
 

Dalibor

Dado Tornado
1.6 TU5 nije dolazio nikada s monopointom koliko znam?
1,6 sa monopointom imaju oznaku koja počinje XU5, a citroen oznaka počinje sa B..
TU5 je nova generacija sa više injektora, i s pretpostavljam radi toga drugačijom glavom motora.
ne znam kako stojiš s lovom i kakav deal imaš s frendom i xsarom, ali meni se čini da ti je najbolje uzet na nekom otpadu neku XU5 mašinu. one su išle u skoro sve pežoe/citraše u prvoj polovici '90., samo tražiš 1,6 sa jednom diznom. i kupiš kompletan motor s getribom. neki od tih starih automobila nisu imali servo, pa ne moraš brinuti niti o servo pumpi. jer ne znam kako će getriba raditi s 1,6, oni su išli sa nešto drugačijim getribama. od 1,0 do 1,4 imali su jedne getribe, dok 1,6 uvijek koliko ja znam imaju drugačiju.
u ax je išao motor do 1,4, ne znam kako je pripasati 1,6 8v, vjerojatno se može uz malo truda. potraži francuski youtube i forume, jer oni sigurno od ax rade svemirske brodove. možda je netko ugrađivao i xsarin multipoint u ax
 

SimpleMan

New member
1,6 sa monopointom imaju oznaku koja počinje XU5, a citroen oznaka počinje sa B..
TU5 je nova generacija sa više injektora, i s pretpostavljam radi toga drugačijom glavom motora.
ne znam kako stojiš s lovom i kakav deal imaš s frendom i xsarom, ali meni se čini da ti je najbolje uzet na nekom otpadu neku XU5 mašinu. one su išle u skoro sve pežoe/citraše u prvoj polovici '90., samo tražiš 1,6 sa jednom diznom. i kupiš kompletan motor s getribom. neki od tih starih automobila nisu imali servo, pa ne moraš brinuti niti o servo pumpi. jer ne znam kako će getriba raditi s 1,6, oni su išli sa nešto drugačijim getribama. od 1,0 do 1,4 imali su jedne getribe, dok 1,6 uvijek koliko ja znam imaju drugačiju.
u ax je išao motor do 1,4, ne znam kako je pripasati 1,6 8v, vjerojatno se može uz malo truda. potraži francuski youtube i forume, jer oni sigurno od ax rade svemirske brodove. možda je netko ugrađivao i xsarin multipoint u ax
Čuo sam za XU, to su bile nešto veće kubikaže, kolko vidim XU5 i TU5 dijele blokove uz neke preinake pretrpostavljam, a navodno da TU verzija tog motora s 8 ventila paše na vidu u AX...bez obzira na to radi zvuka i jednostavnosti pogledati ću za monopoint verziju TU3 motora...
Negdje na ovom forumu sam pročitao da su glave motora jednake od 1.0 do 1.4 motora, jedina razlika imaju li utore za injektore ili ne, pa me zanima mogu li koristiti glavu od monopointa (s kompom od monopoint motora naravno) na ovom bloku od xsare ili su i blokovi drukčiji među generacijama? Evo dodao sam primjere dole, xsara jedino ima rupe za injektore dok ove dvije nemaju...
Vjerujem da to neću pokušavati, ali me interesira ako je moguće
 

Prilozi

Zwonko

Member
To vjerujem, ipak ću pogledati malo za te starije generacije TU motora pošto nisam toliko iskusan sa strujom i htio bi izbjeći potencijalne probleme oko kompa kod ove xsare, više mi je primamljiv monopoint radi jednostavnosti tako da ću ove dane krenut u potragu...još jedno pitanje...1.6 TU5 nije dolazio nikada s monopointom koliko znam?
Javim sav napredak :D
Nema monopointa na tu5 nažalost, ali imaš varijantu tu5 s glavom od 1.3 i karburatori Weber dcoe 40 ili dcom 40, a ja sam na tu3 stavio Solex Z2, baš zbog komplikacija oko struje o kojoj nemam pojma...
 
Na vrh