Automatski mjenjač AISIN WARNER TF-71SC(AT6)!

Brruno

Well-known member
Oba su JWS 3324 ali LV MV je bas AW1 (na DVI pakiranju nema AW1 oznake,pise samo WS) koji po tvornickim specsima ide bas u Citro Aisin euro 5,npr C5. Ima sva odobrenja,samo nedostaje od Citroena koji mu je ustvari partner sto mi je čudno.
U italiji se preporučuje baš taj LV MV kao zamjena za original PSA JWS3324 OEM broj 9734.R7 koji ide u moj Euro 5 Aisin u citroenu C5 120KW 2012.
 
Posljednje uređivanje:

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
-Izmjena ulja na mjenjaču konačno odrađena! Cijeli proces je prošao prilično jednostavno, i srećom bez problema! Čak i sam vijak za nivo ulja nije pružao veći otpor! Malo smo ga bočno po rubu udarili sjekačem,i odmah je popustio. Odmah smo ga ponovo dotegli, pa sam se prvo otišao provozati, da ugrijem ulje prije ispuštanja, jer nismo znali koliko če nam trebati za vijak!

-S obzirom da sam uzeo 10 litara Total Fluidmatic LV MV, odlučio sam se da sipam po 3,3 lit tri puta. Uzeo sam u Tediju mjerne posude, tamo su bagatela (oko 1.5 EUR)....,za prikupljanje uzorka starog ulja i za 3 x po 3dcl novog.

-Prije samog početka sam spojio Diagbox, i uvjerio se da je ulje bilo na temperaturi od bar 60 stupnjeva. Prije ispuštanja smo skinuli čep za dolijevanje ulja. Ulje smo ispuštali na temperaturi ulja mjenjača od 60 stupnjeva!

-Na moje iznenađenje, originalno ulje iz vozila nakon 192 500 KM je još bilo crvenkaste boje, dok gledaš kroz mlaz pri ispuštanju. Iako prikupljeno u boci izgleda prilično crno! Sam čep za ispuštanje ulja(onaj sa cijevčicom) sam zaboravio slikati, ali je to ona verzija sa plastičnom konusnom cjevčicom (https://www.aliexpress.com/item/33043226813.html), a ne sa ravnom metalnom(slika u prilogu). I njega smo prilično teško otegnuli, stvarno su bili zapekli. Tako da dobro dođe 2 para ruku, a i dosjed ključa mu je plitak, pa se ključ lako nakrivi.

-Nakon ispuštanja smo rukom dotezali oba vijka,i spuštali auto da dosipamo novo ulje.Samo ulijevanje ide prilično jednostavno, s obzirom da na C4 Grand Picasso 1.6 BlueHDI nema ništa montirano u tom prostoru iznad čepa za dolijevanje, tako da nije bilo potrebe za uklanjanjem bilo čega.

-Nakon dosipavanja 3,3 litre, rukom smo dotezali vijak, i onda sam ulazio u vozilo, palio motor, osvježio Diagbox (jer u međuvremenu izgubi kontakt, zbog gašenja vozila), i prolazio kroz brzine uz držanje kočnice(P,R,N,D i M 1,2,3)! U MANUAL modu ne dozvoljava da se ubaci u brzine više od treče! Nakon dosipavanja svježeg ulja, temperatura ulja se spusti na oko 55 stupnjeva, i taman ima vremena da se nekoliko puta prođe kroz sve brzine. Nekad ide glatko, nekad uz male vibracije, jer vozilo ipak bude na dizalici, sa točkovima u zraku, a i u strahu su velike oči, pa osluškuješ svaki zvuk! U postupku sam držao klimu upaljenu, jer tako rade na videu...., iako sam negdje u Citroen dokumentaciji našao "bez upaljenih potrošača"(slika u prilogu)! Čak sam par puta pustio i točkove da se slobodno vrte, jedino malo opreznije sa kočnicom, jer nema otpora na točkove u zraku, pa zna udariti! Ubrzo nakon dostizanja temperature od 60 stupnjeva, gašenje vozila, podizanje vozila i ispuštanje ulja(prvo na mali,a potom na veliki vijak). Zanimljivo, mali vijak uvijek pruža otpor, iako ga dotegnemo samo rukom.

-Uvijek iscuri oko 3 dcl(čak i više), tako da mislim da bi dosipavanje 3 litre bilo dovoljno, ali eto, tako kažu da treba! I uvijek se čini tamno, i u tri boce prikupljenog uzorka nisu primjetne velike razlike, zato sam morao stavljati uzorak na papir! Čak sam iza boca stavljao jaku LED radnu lampu, kao onda če se vidjeti razlika,....ali uzalud, kao da je nisam ni upalio! Staro ulje opčenito ima miris korištenog ulja, ne zagorenog....,a zadnji uzorak kao novog!
Možda bih da sam znao uzeo još 3 dodatne lite ulja( MacSlavko MacSlavko), pa odradio 4 izmjene, mislim da bi tada bilo potpuno čisto, iako je i sada blizu!

-Isti postupak smo odradili 3 puta, ispuštanje/dosipavanje/prolazak kroz brzine do postizanja temperature. Jedina razlika je što smo nakon zadnjeg ispuštanja stavili novu brtvu na veliki vijak za ispuštanje, i stavili novi mali vijak sa novom brtvom (koji smo dotegli lagano rukom, jer smo ga morali još jednom otpuštati zbog podešavanja nivoa ulja). Nakon zadnjeg prolaska kroz brzine, vozilo smo ostavili da radi u leru, i odrvnuli vijak za nivo ulja. Izašlo je bar 3 dcl ulja (drugačiji mlaz, nekako sporiji, valjda jer vozilo radi), i nakon nekog vremena kad je počelo sporo kapati, završno dotegnuli mali vijak za nivo ulja na odgovarajuču silu!

-Nakon toga sam ugasio vozilo, pa ponovo dao kontakt, osvježio konekciju Diagboxa, i na sreču uspješno resetirao "Automatic Gearbox Oil Level Wear counter"! Kada sam vidio da piše "Programming",uplašio sam se da če trebati konekcija sa serverom preko interneta, ali na sreču nije! Counter se kao što se vidi u prilogu, resetirao na nulu uspješno.


-Ono što me zbunjuje je da je vozilo trenutno na cca 192 500 KM, automatic gearbox oil wear counter mu je bio na "436 148" (kilometraža vozila je stvarna)! Pri tome da sam zbog nove instalacije Diagboxa na novi laptop, prije 2 tjedna probno spajao Lexiu da budem siguran da sve dobro radi, i automatic gearbox oil wear counter je bio "identičan"!!! Od tada sam prošao oko 500 KM, tako da mi apsolutno nije jasno na kojem principu radi (tj.odbrojava)....molim pomoč/objašnjenje!

-Na kraju ono najbitnije pitanje, osjeti li se razlika na novom ulju. Doslovno neznam što bi po tom pitanju rekao, previše sad pratim svaku sitnicu, osluškujem, bez glazbe,...u tišini! Odradio sam jednu dobru vožnju po obilaznici, i po gradu u svim stilovima vožnje(tako preporučuju nakon izmjene). Nekad me ugodno iznenadi, a nekad pomislim da je isto. Ono kad nekad po obrtajima osjetim/mislim da bi več trebao biti u 3 brzini,a on kao da oteže da ode iz druge brzine!

-E sad, nakon reseta countera je u ponovnom "Learning" modu, sve ispočetka....,prilagodba mjenjača na svježe ulje,navike vožnje i slično. Možda treba proči neko vrijeme prilagodbe.

-Tako da se sve svodi na ono meni bitno, nakon skoro 200 000 KM mislim da je bilo krajnje vrijeme za svježe ulje(nadam se ne prekasno), a i sad mi je savjest mirna, tj.znam da sam poduzeo sve što sam mogao kao preventivu i zaštitu na mjenjaču! A i onaj drugi, ne čak ni tako mali aspekt, servis mi je tražio 400 EUR za potpuno isti postupak, a mene je koštao oko 90 EUR (85 EUR ulje,i cca 5 EUR gumene brtve,i vijak)!Lp.
 

Prilozi

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Zaboravio sam staviti uzorak čistog ulja na papir, da vidim odstupanje od zadnje izmjene! Ostalo mi je 1 dcl od 10-te litre! Uzorci su na kartonu, preko kojeg je tri sloja ubrusa, pa je možda stoga malo tamnije! Ako prežive uzorci, možda dodam za usporedbu!
Stavi mene na listu!
😎
Kad smo svi raštrkani širom Lijepe Naše, pa čak i još šire....."....od Vardara,pa do Triglava.....", inače bi več nešto povoljno dogovorili kod mog frenda!
 
Na vrh