Antifriz i zimske gume

fullcool

New member
Kao i za mnoge stvari, tako i ovdje za gume se vodi rasprava temeljena na različitim mišljenjima i zabludama a ne na činjenicama.
Kad dobijate savjete, prvo se zapitajte od koga dolaze, dali od proizvođača guma, nekog ko prodaje gume ili nekog kome je guma stilski detalj na autu.
Dali je njihov savjet jednako vrijedan kao nekog ko tu gumu koristi svakodnevno, i od te gume mu mnogo toga ovisi, dali će obaviti posao, dali će prespavati kod kuće ili negdje na putu, i na kraju krajeva dali će uopće stići tamo gdje je krenuo.
Ovaj link gore je primjer savjeta koji je bezvrijedan, a neko bi pomislio da je mjerodavan jer dolazi od uglednog proizvođača. :gaah:

Sve četiri zimske gume su definitivno najbolje rješenje, ali šta ako nismo u mogućnosti priuštiti sebi to ili nam nije prijeka potreba jer nećemo puno voziti po snijegu? O tome se ovdje priča, a evo ja ću pokušati iznijeti činjenice.

Ljetne gume su nužno zlo, vrlo moguće da s njima auto neće moći izaći sa parkinga, uzići ali ni sići niz uzbrdicu koja nam je na putu, vožnja s njima je mukotrpna zbog male brzine i napetosti zbog naročitog opreza.

Kombinacija dve zimske je dve ljetne je zakonom zabranjena kod nas i u mnogim državama, međutim, ako su dve zimske na pogonskim kotačima, moći ćemo se izvući sa parkinga, moći ćemo stići kući preko brijega, malo ćemo opuštenije voziti jer će ipak bolje kočiti nego samo sa ljetnim.


Btw, Pčelice, tvoje gume imaju zimsku šaru i izgledaju sasvim dobro, trebale bi potrajati još toliko koliko su do sada, jedini razlog za zabrinutost je ako osjetiš da se previše kližu po snijegu i da ne možeš kontrolirati auto, ali po ovom sa slika to se ne bi trebalo događati. Pazi da je tlak u njima uvijek po propisima i mogu ti onda trajati još dugo.
Antifriz dolij odmah, bolje da je bilo šta unutra što ne mrzne nego da ti usfali tekućine za hlađenje motora. Poslije zime možeš promijeniti kompletan antifriz ako ne znaš kad je mijenjan.

Ako još radi link, ovo su upute za Saxa na Hrvatskom

http://www.citroenforum.hr/504-post4.html
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
I, kaj sad? To mora na čišćenje? Do prošle zime je to izgleda bilo prazno... dok nisam ulila onu litru..
Joj zlo mi je! Kolko to čišćenje košta????

Il da samo ulijem novi?:confused:
Di imaš masne naslage ? U ovoj posudi di si skinula čep ? To onda nije dobro..

Btw. Dobro obriši tu posudu i očisti je izvana, i na njoj moraš imt oznaku min. i max...malo se nalukni,našla buš je ;)
Kad je nađeš,nasipaj taj antifriz kaj si kupila do te oznake di piše max...a na proljeće kad skupiš love,odeš meštru da ti promjeni komplet sav antifriz,i mirna si 2-3 g

Kaj se dotikavle guma,ovak po slikama,dobre buju one još ovu zimu :cool:

Ovaj link gore je primjer savjeta koji je bezvrijedan, a neko bi pomislio da je mjerodavan jer dolazi od uglednog proizvođača
Kolega,savjet nije bezvrijedan, nego je vrlo koristan i to ljude savjetuju i uče na tečajevima sigurne vožnje (bivši amc)

Sve četiri zimske gume su definitivno najbolje rješenje
ovo je jedino i najbolje riješenje i tu se slažemo ;)

Kombinacija dve zimske je dve ljetne je zakonom zabranjena kod nas i u mnogim državama, međutim, ako su dve zimske na pogonskim kotačima, moći ćemo se izvući sa parkinga, moći ćemo stići kući preko brijega, malo ćemo opuštenije voziti jer će ipak bolje kočiti nego samo sa ljetnim.
Kod nas je dozvoljena vožnja zimi s ljetnim gumama minimalne dubine 4 mm i lanci u gepeku

http://www.hak.hr/info/korisne-informacije/zimska-oprema

međutim, ako su dve zimske na pogonskim kotačima, moći ćemo se izvući sa parkinga, moći ćemo stići kući preko brijega, malo ćemo opuštenije voziti jer će ipak bolje kočiti nego samo sa ljetnim
ovdje se slažemo jedino u tome da ćeš lakše izič s parkinga i popet se uz brdo..
međutim,šta u samoj vožnji ? slažeš se da je na prednjoj osovini veća težina..da ima bolji grip i da teže zapliva ?
Šta se događa ako su ljetne gume iza prilikom naglijeg kočenja..il u zavoju pri većoj brzini ? počinje se rotirati i prestizat prednji kraj jer nemaju dovoljno gripa jerbo su ljetne iza

Ako su ljetne napred,uvjek se može koliko toliko upravljat,al ako su nazad i kad auto izgubi grip i počne se rotirat :whistling:
 

brezC4

New member
Ako su ljetne napred,uvjek se može koliko toliko upravljat,al ako su nazad i kad auto izgubi grip i počne se rotirat
ja osobno ovako nešto ne bih nikad isprobavao. isto kao i zadnji kraj, počne ti i prednji bježat: okrećeš volan, a on samo ode ravno u provaliju, ogradu...
a i kočenje je lošije, start otežan i tako.
najbolje sve 4 zimske i sigurniji si.
 

zujo

New member
Živim na selu, dalje od glavne ceste, na jednom brdu (ne, ovo nije početak bajke:)). Da bih bilo kamo došao moram se iz kuće spustiti putem koji se neredovito čisti od snijega.

Ako su ljetne napred,uvjek se može koliko toliko upravljat
S ljetnim gumama naprijed jednostavno se je nemoguće spustiti tuda jer čak i ako je neka extra meka smjesa pa od zime ne otvrdne, ljetna guma ima puno širokih uzdužnih kanala pa se ponaša kao skija. To pričam iz vlastitog iskustva i falila je dlaka da završimo na krovu. Dok zimska guma sa svim onim poprečnim i sitnim ripnama drži podlogu. Kod uspona ljetna guma je također neupotrebljiva, staneš već i na najblažem usponu.

.il u zavoju pri većoj brzini ?
Mislim da je upravo ovo kamen spoticanja u našoj raspravi. Tu nemam što reć. Ako je iza bolja guma zadnji kraj će se bolje držat i teže izletit. I točka. Ali, brate mili nema jurcanja po snijegu. Kad idem nizbrdo (pa i uzbrdo) to su vrlo male brzine pri kojima zadnji kraj ne može pobjeć, a kad se dokopam glavne ceste rađe ću voziti 10 km/h sporije pa sigurno stići na cilj.


Samo još jedna napomena: Neki na ovom forumu vjerojatno imaju više godina vozačkog staža nego ja godina života stoga nisam u poziciji da pametujem niti mi je to namjera. Samo iznosim svoj stav i iskustva koji se ne moraju poklapati s tuđima.
 

Lakii

Well-known member
I, kaj sad? To mora na čišćenje? Do prošle zime je to izgleda bilo prazno... dok nisam ulila onu litru..
Joj zlo mi je! Kolko to čišćenje košta????

Il da samo ulijem novi?:confused:
Ma, ciscenje ti se svodi na ispiranje s vodom, nista komplicirano. Ali masnoce nebi smjelo biti unutra, bez obzira na to kada je ili nije nadolijevan antifriz. Ali ne brini sad o tome!

Aj, za sada ovako, nadolij!
Oznaka bi ti trebala biti uz unutarnji rub ovog otvora na posudi. Uzmi krpu, stavi na prst i probaj prebrisati iznutra, mozda vidis oznaku. ako opet nista ne vidis, nalij do pola posude.


Iako, bilo bi dobro da navratis kod nekog mehanicara da ti provjeri do koliko ti drzi antifriz. Ili ako netko ima "gradir" za antifriz neka ti izmjeri!
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
najbolje sve 4 zimske
apsolutno :palac-gore:

na jednom brdu
Tu nema spora :whistling:,naravno da je u takvim uvjetima jedino važan prednji grip ;)

Samo iznosim svoj stav i iskustva koji se ne moraju poklapati s tuđima.
:palac-gore:

zato i postoje forumi :cool:

Ja sam pre dve zime platio školu sa Saxom.
Napred zimske, nazad letnje i eto Zmixa direktno u jasen! :grin:
Ti si svoju školu naučio i zato te sad zovemo Jasenko :p:D:D
 

fullcool

New member
Mirda, napisao sam da je kombinacija ljetnih i zimskih zabranjena, da se zna ako neko nema boljeg izbora da takvu kombinaciju koristi samo u nuždi.
Onaj link je čista glupost, svaki auto ima svoje karakteristike i način kako se ponaša pa se ne može tako generalizirati, naveli su samo situaciju u krivini i to kad voziš preko granice proklizavanja, šta je sa ostalim situacijama, kočenje ili nalet na neki zalutali predmet na cesti, jel onda bolje imati naprijed dobe gume ili nazad. Jel znaš da autobusi i kamioni na prednjoj osovini ne smiju imati protektirane gume iako je teret pozadi,itd.

Zujo, to što ti govoriš je tvoje iskustvo a to znači i činjenica, ti znaš da sa ljetnim gumama nećeš doći do kuće, znaš i da nije dobra kombinacija da imaš nazad ljetne a naprijed zimske ali tako ipak dođeš do kuće i spustiš se niz to brdo, sa ljetnim to ne bi uspio pa je ovo tebi bolje rješenje iako ne dobro kao da su sve zimske. Međutim kad sjedaš u auto, znaš da ne možeš ići brzo po krivinama sa takvim gumama i to ni ne pokušavaš tako da ti se ne bi trebala dogoditi neugodna situacija.

Laki, znaš ono pismo "sine mislila sam ti poslati novaca u pismu al sam već zalijepila kuvertu":D
Kako će ispitati antifriz kad ga nema u posudi:whistling:
 

zujo

New member
zato te sad zovemo Jasenko
:grin::grin:

U mom kraju imamo Borkija. :grin::grin:


znaš i da nije dobra kombinacija da imaš nazad ljetne a naprijed zimske
Imam i otraga zimske ali su već skoro 4 godine na autu a naprijed sam stavio 2 nove, a oko toga je i krenula rasprava, ako imamo 4 gume istog tipa koje staviti naprijed - bolje ili lošije.
 
Posljednje uređivanje:

Pèelyca

New member
A, ništ,idem to probati s krpicom prebrisati.Na 3 l zmiksanog antifriza piše nekaj -36°C. Bum to ulijala do pola posudice. Mehaničara sam zvala da ga pitam, ali ne uspijevam ga dobiti. Zato sam se i obratila vama.
Vjerujem da bi se u nedjelju kad sam malo vozila sklizalo i sa zimskim gumamam kak su ceste lijepo očišćene!

Još jednom-hvala na savjetima!! :)

Evo, ulila sam. Pokušala očistiti, to se sve kelji.Ima nutra neka kao pločica koja stoji okomito - možda je to oznaka za min-max? Ja sam ulila do donjeg dijela te pločice. Mrvicu više od litre je stalo... Ak mislite da treba tekućina ići iznad te pločice, javite!:)
 

Dalibor

Dado Tornado
nema veze kaj se sve kelji, kada uliješ keljavo će plutati po površini, odozgora će bacati friško, a dolje će uzimati tekućinu bez kelje :palac-gore:

to je ono što zovu pobjeda-pobjeda situacija :rolleyes:
 

Pèelyca

New member
Evo, ulila sam. Pokušala očistiti, to se sve kelji. Ima nutra neka kao pločica koja stoji okomito - možda je to oznaka za min-max? Ja sam ulila do donjeg dijela te pločice. Mrvicu više od litre je stalo... Ak mislite da treba tekućina ići iznad te pločice, javite!:)

Inače, izvana mi je motor u vrlo urednom sanju - čistila sam ga ljetos nekim sprejom,ali samo u granicama meni mogućim, kako ne bih nekaj zeznula!
 

Lakii

Well-known member
Laki, znaš ono pismo "sine mislila sam ti poslati novaca u pismu al sam već zalijepila kuvertu":D
Kako će ispitati antifriz kad ga nema u posudi:whistling:
Pa, kronoloski sam pisao sto treba napraviti!
Znaci, prvo nadolije, odvozi malo da se to promjesa sa starim frizom i onda izmjeri. No problem!
 

Nono

Èlan
Ovaj link gore je primjer savjeta koji je bezvrijedan, a neko bi pomislio da je mjerodavan jer dolazi od uglednog proizvođača.
Uz dužno poštovanje, stvarno ne razumijem otkud ti hrabrost da to proglašavaš bezvrijednim i glupim!? To nije jedini tekst na tu temu, ima ih koliko hoćeš. Ponudio sam ovdje samo jedan od mogućih linkova. Zbilja si neka faca kad znaš više o gumama od Michelina.
 

Konrad

New member
aj da se i ja javim...

ako imas necistoca u rashladnom sustavu, najbolje bi bilo kupiti bocicu sredstva za ciscenje, ispustiti tekucinu van, nasipati to sredstvo s vodom, pustiti da malo odradi motor, ispustiti sve van, isprati s cistom vodom, staviti novi antifriz, odzraciti sustav, zagrijati motor dok nekoliko puta ne upali ventilator...

vezano za gume...ja bih ti osobno preporucio da izmjeris dubinu ripni, ja osobno se jezim kad imam zimske gume s manje od 4mm ripni...ako nemas sa cime izmjerit dođi do mene jedna dan na posoa pa ti sve pregledam odmah

dimenziju guma imas upisanu u prometnoj dozvoli i po upisanoj dimenziji kupujes nove gume

za zamjenu antifriza si se mogla javiti meni i Damiru i to ti napravimo (kolegijalnost prema forumasima kojima treba pomoci)
 

Pèelyca

New member
aj da se i ja javim...

ako imas necistoca u rashladnom sustavu, najbolje bi bilo kupiti bocicu sredstva za ciscenje, ispustiti tekucinu van, nasipati to sredstvo s vodom, pustiti da malo odradi motor, ispustiti sve van, isprati s cistom vodom, staviti novi antifriz, odzraciti sustav, zagrijati motor dok nekoliko puta ne upali ventilator...

vezano za gume...ja bih ti osobno preporucio da izmjeris dubinu ripni, ja osobno se jezim kad imam zimske gume s manje od 4mm ripni...ako nemas sa cime izmjerit dođi do mene jedna dan na posoa pa ti sve pregledam odmah

dimenziju guma imas upisanu u prometnoj dozvoli i po upisanoj dimenziji kupujes nove gume

za zamjenu antifriza si se mogla javiti meni i Damiru i to ti napravimo (kolegijalnost prema forumasima kojima treba pomoci)
Je, za to sve kaj si napisal treba mehaničar.... Nemam sad za to. Sutra će mi jedan frend probati popraviti vrata od klinca koja se ne mogu otvoriti, nekaj šteka,a ježim se od pomisli da klinac nemre van ak se nekaj desi,ne daj Bože.
Nek vidi jel može i sa tim servo elektromotorom nekaj, jer katkad proradi - vjerujem da se da složiti.
LUDA sam već,luda skroz! Viš da prodajem kremu da nekaj zaradim! :grin:
 

vikihr

New member
xsara I antifriz

pozdrav svima,
koliko antifriza ide u xsaru 1.4 98 godina?
sad je malo iznad minimuma, na -29
da li da samo dolijem ili?
unutra je zeleni...
hvala na odgovoru
 
Na vrh